explico la situació:
arribo jo a l'andana de Joanic, direcció Trinitat Nova (via 2?), i veig que hi ha un 1100 al final, aturat (jo començo a pensar que això pot ser interessant
), vaig fins al final de l'andana, i allà està el cotxe 1114 , la dues terceres parts dins el túnel, una tercera part a l'estació (la segona porta quedava a mitges dins l'andana només), ple de gent a dins, i la iluminació d'emergència posada (o sigui, quasi a les fosques). El convoi feia sorolls de tant en tant, algun amago com de moure's, però l'únic que feia era caure uns centímetres enrera i aturar-se (de Joanic a Alfons X hi ha una pendent considerable), fins i tot va baixar i pujar el pantògraf un o dos cops, però re de re. La gent de dins del tren es va anar estressant, fins que un moment donat van tirar de l'alarma, van obrir l'ultima porta i van començar a sortir, els primers força enfadats per cert. Just en aquell moment era quan arribaven per l'andana 3 vigilants de seguretat, dels que van de verd (empresa Euse?), que van ajudar a baixar a la gent (els trens queden molt alts al principi de l'andana allà, i a més s'havien d'aguantar les portes obertes), quan va haver baixat tothom van discutir entre ells què feien, un deia d'obrir la porta d'entre cotxe i cotxe i anar desallotjant el tren, però resulta que no tenen la clau que obre les portes (!!!!), tenen una conversa per walkie amb la central digna de les histories de la ops! mili "aquí equipo de seguridá, etamo en yoaní en el tren averiao, que hasemo? cambio" a tot això arriben un parell d'empleats de TMB (camises a ratlles), que tampoc acaben de solucionar res, quan finalment apareix per allà el motorista (que no feia molta pinta de ser gaire experimentat que diguem), i entren a la cabina del cotxe de cua el motorista i els altres dos de tmb, i el motorista intenta desfrenar el tren sense gaire èxit que diguem, s'estan com 5 minuts (força tensos) així, mentre per l'emisora anven cridant el número de torn del tren, sense que ningú dels presents contestés res (!!!), finalment un dels temeberos obre un armariet de dalt, toca no se què i efectivament el tren es desfrena i cau enrera tota la longitud de l'estació, de fet gairebé es passa de frenada i entra al túnel direcció Verdaguer! Obre les portes i baixa tothom.
El motorista i tot el sèquit tornen al cap de l'andana, el motorista entra a cabina i tanca les portes, intenta engegar però el tren només fa un moviment mínim endavant mentre sona com si saltés un fusible per entendre'ns, i es queda mort altre cop. Per l'emisora li diuen que intenti activar només la primera unitat, al final aconsegueix fer-ho (per cert es fa en un armari sota el panell de comanament) i per fi pot sortir de l'estació a uns 10-15km/h com a molt.
ale, final de l'anècdota
a tot això, trobo força greu que els segurates no portin clau per poder obrir les portes, que es tiri de l'alarma i el motorista no aparegui fins al cap de cinc minuts...no em vull imaginar si hagués sigut una cosa més greu de l'estil d'un incendi, com es desallotja el tren? Ah, i el motorista molt expert no se'l veia, no se si m'explico...