Page 1 of 2
Millora de frequencies a la linia de la Tor de Queol
Posted: Friday 20/10/2006 18:22
by davida
Encara que sembla imposible apartir del 10/12 hi haura mes trens a La Tor (obtingut de la nova versio del RIHO y comprobada amb
http://www.voyages-sncf.com)
Exemple: 5/12:
Toulouse La Tor 5 trens:
Corail No te parada comercial a Toulouse-> 7:52
6:50 9:40
8:50 11:40
10:50 13:48
14:50 16:00 Foix -> bus a la Tor 18:08
18:50 21:43
La Tor Toulouse 4 trens:
5:19 8:16
6:55 Bus fins Foix -> 10:16
13:19 -> 16:16
15:30 Bus fins Foix -> 18:46
17:19 20:16
19:00 Bus fins Foix -> 22:16
Luna 20:21 -> 23:20
El dia 12/12
Toulouse La Tor 7 trens
Corail No te parada comercial a Toulouse-> 7:52
6:50 9:52
8:50 11:52
10:50 13:52
14:50 17:52
16:50 19:52
18:50 21:52
La Tor Toulouse 6 trens
5:21 ->8:16
7:21 -> 10:16
13:19 -> 16:16
17:19 -> 20:16
19:21-> 22:16
Corail Lunea 20:21 -> 23:20
4Torna a ser posible el viatge Barcelona - Portbou- Toulouse - La Tor -Barcelona tot en tren el mateix dia
Posted: Friday 20/10/2006 18:41
by ROMI65
Sembla que les obres acabades de fer a la línia comencen a donar els seus fruits
.
Esperem que dure!!
Posted: Friday 20/10/2006 20:17
by orique
Chapeau.
Posted: Saturday 21/10/2006 23:30
by David
Fa una setmana vaig tornar de Tolosa via la Tor i la veritat és que vaig veure un tram en obres al voltant de Les Cabannes. En què han consistit els treballs? pq no vog veure que féssin cap millora important ni s'ha reduït el temps de recorregut...
Posted: Sunday 22/10/2006 0:06
by fubang
Bona nit.
Segons la revista "La vie du rail" els treballs consisteixen en renovar la via, per la necesitat de canviar el carril tipus "doble xampinyó" per carril Vignole entre Tarascon i Ax-les-Thermes, degut a que aquell tenia poca resistencia lateral, especialment amb el material que hi circula actualment, i es desmanegaven les fixacions a les traveses, i havíen obligat l'any passat a reduir la velocitat de 80 a 60 km/h en aquest tram de linia, i obligat a endarrerir l'horari o suprimir alguns trens.
El tram está tallat fins a finals de mes entre el dilluns a les 12 h i el dijous a les 18 h, i obert el reste de dies de la setmana.
Posted: Sunday 22/10/2006 12:49
by awe
hola,
Això de "renovació de via" és massa pretenciós per la xapusseta que hi han fet. Només s'han afanyat a posat pedaços avans la via no es defés al pas d'un tren. S'ha substituit el doble xampinyó per vignole només a les corbes, i a la recta de l'estació de Les Cabannes, i en un tram no previst inicialment on l'estat de tot plegat era tan precari que no s'explica com no hi ha hagut un accident, i no els ha quedat més remei que arrencar tot el que hi havia i posar-ho de nou. També s'ha procedit a una substitució puntual de travesses allà on les originals de la línia tenien la consistència d'un escuradents. No crec que d'això se n'hagi de dir "renovació de via".
Més informació
aquí i
aquí (en francès).
Salutacions.
Posted: Sunday 22/10/2006 22:32
by 437.001
Potser no, però és més que no-res...
Ja estaria bé que féssin el mateix al Massís Central, ja...la línia de Sévérac a Rodez, per exemple, està que cau a trossos.
Si aquesta línia la renovéssin, es podrien fer trens TER Figeac-Capdenac-Decazeville-Rodez-Millau, o Toulouse-Albi-Carmaux-Rodez-Millau sense transbordament, i amb un temps de viatge raonable.
Però...
Aquest mes que ve aniré a recórrer les línies del Massís Central més amenaçades. Ja us explicaré...
Posted: Monday 23/10/2006 12:54
by davida
L'Estiu passat vaig passar tant per Severac - Rodez com pel Toulouse La Tor i realmente el primer esta bastant pitjor.
Una mica mes i descarrilem al passar per un petit pont en aquest tram
La velocitat en aquest tram era de 40-60km/h. I nomes hi ha 2 trens al dia i 6 autobusos substitutoris
En canvi per la linia de la Tor anavem a 60-80km/h i es veien treballs de manteniment de la via, alguns completats i altre en curs. Fins hi tot hi ha un pont nou.
Realment a zona de Massis central les linies estan en un estat molt deficient (Neussargues- Millau- Beziers, Severac- Rodez, Mende- La Bastide).
Posted: Monday 23/10/2006 14:15
by orique
Co-llons! Deu n'hi do amb la via... i no només el pont, més enllà també es veu que no està gaire bé... el tros de més enllà em recorda el ramal de Súria...
Posted: Monday 23/10/2006 23:55
by entfe001
Res a envejar amb l'estat de la via del funi de Gelida abans de la renovació que li van fer no fa gaire.
Mai en ma vida he vist una via fèrria amb una concentració tan elevada de garrots per metre lineal. Allò era una línia d'ample variable.
Posted: Friday 27/10/2006 21:04
by Jordi Freixas
No sabia que a França hi havien línies de tren de tracció diesel.
Posted: Friday 27/10/2006 22:23
by 437.001
Jordi Freixas wrote:No sabia que a França hi havien línies de tren de tracció diesel.
Sí, n´hi ha bastantes, potser més que a Espanya i tot...
El país on la xarxa és 100% elèctrica és Suïssa, si no m´equivoco...
Posted: Saturday 28/10/2006 0:12
by orique
A Europa també es gasta gasoil...
Posted: Saturday 28/10/2006 16:24
by Jordi Freixas
Ja, és que vaig agafar com a referència les fotos de l'estació de Canfranc, a on mentre la part espanyola era diesel, la part francesa ja era elèctrica pràcticament des del primer quart de segle.
Posted: Saturday 28/10/2006 16:32
by 437.001
No té res a veure, això sí, bona part de les línies d´alta muntanya (totes les dels Pirineus i quasi totes les dels Alps de Savoia) ho estan.
No ho estan en canvi la major part de línies dels Alps de Provença i Delfinat, tampoc la majoria de línies del Massís Central (excepte la Montauban-Llemotges-Orleans, la Clermont Ferrand-Moulins-París, i la Besiers, Millau, Sant Flour, Neussargues.)...
Clama al cel el tram Clermont Ferrand-Arvant-Neussargues, no electrificat. Es preveu electrificar-lo...de Clermont fins a Arvant, deixant el tram Arvant-Neussargues sense electrificar...
Posted: Sunday 29/10/2006 11:11
by entfe001
La línia no electrificada més propera a Catalunya operada per la SNCF és Carcassone - Limoux - Quillan.
Posted: Sunday 29/10/2006 12:04
by aarongilp
entfe001 wrote:La línia no electrificada més propera a Catalunya operada per la SNCF és Carcassone - Limoux - Quillan.
El ramal al port de Port-Vendres és electrificat? I el ramal que surt de Ribesaltes es pot considerar "linia"?
Posted: Sunday 29/10/2006 12:12
by entfe001
En servei comercial de viatgers
Posted: Sunday 29/10/2006 12:14
by aarongilp
entfe001 wrote:En servei comercial de viatgers
Ah...doncs...no tinc més preguntes...
Posted: Sunday 29/10/2006 12:18
by liniadelRipollés
entfe001 wrote:En servei comercial de viatgers
Creus que la SNCF ens llogaria un tren per aquests ramalets?