Page 1 of 1

Inici obres soterrament de la C-17 a Montcada

Posted: Saturday 21/10/2006 14:37
by trainman
Les obres per fer subterrània la C-17 a Montcada comencen finalment demà

En dos anys també es crearan dues rotondes per reordenar el trànsit i un enllaç nou amb l'N-150

MAR CARRERA. Montcada i Reixac
L'ambiciosa obra per fer subterranis 800 metres de la C-17 al pas pel nucli urbà de Moncada, que inclou la formació d'una rotonda d'enllaç amb l'N-150, començarà demà, segons es desprèn del comunicat de l'empresa pública GISA rebut per l'alcalde del municipi, César Arrizabalaga. La Generalitat ha confirmat que les màquines començaran a treballar aquesta setmana, sense precisar-ne el dia. Els treballs, de 33,5 milions d'euros, duraran dos anys i milloraran la seguretat viària a la zona, una reivindicació històrica dels veïns. Fa uns dies, unes 400 persones van tallar la C-17 per reclamar més seguretat i que es comenci l'obra.


+ Imatge virtual on es veu on s'ensorrarà la C-17, a partir de la via ferroviària. Foto: EL PUNT
Fer subterrània la C-17 a Montcada, un dels eixos més importants que connecta l'àrea metropolitana de Barcelona amb Osona i els Pirineus, ha de servir per evitar accidents i embussos de trànsit als encreuaments regulats per semàfors que hi ha actualment al tronc que passa pel nucli urbà, entre els barris de Mas Rampinyo i Montcada Nova. Les màquines començaran a treballar-hi demà, si es compleix el comunicat oficial que l'alcalde de Montcada, César Arrizabalaga (PSC), va assegurar haver rebut de la l'empresa de gestió d'infraestructures de la Generalitat (GISA). Fonts del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat han confirmat que els treballs sobre el terreny començaran aquesta setmana, sense remarcar-ne el dia precís.

Durant els dos anys que durarà aquesta complexa obra per fer subterrani un tram de gairebé un quilòmetre, que començarà sota el pas de la línia del tren, es construiran dues rotondes a nivell de la carretera actual que reordenin el flux de vehicles, una a la plaça d'Espanya i l'altra a l'altura de l'escola pública Elvira Cuyàs. El tronc de la carretera tindrà dues calçades formades per dos carrils de 3,5 metres d'amplada, separades per una mitjana de formigó, i amb calçades laterals. Els treballs, adjudicats a l'empresa Corsán-Corviam Construcción SA per 33,5 milions d'euros, també inclouen la construcció una rotonda nova a la cruïlla amb l'N-150, que permet l'accés als barris de Vallbona, a Barcelona, i de Can Sant Joan, a Montcada. A més a més, es farà un pas inferior a la C-17 per facilitar la connexió amb la BV-1411 en direcció Ripollet.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2094822

Restriccions de trànsit per obres de soterrament a la C-17

Posted: Thursday 21/06/2007 0:12
by Guigui
Notícia d'Europa Press:

--------------------------------------------------------------------------------------

Restriccions en la C-17 per les obres de soterrament a l'altura de Montcada i Reixac
20/06/2007 19:34

BARCELONA, 20 de juny (EUROPA PRESS)

Les obres de soterrament en la C-17 a l'altura de Montcada i Reixac comportaran restriccions de trànsit a partir d'aquesta nit, segons ha informat la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques.

Els vehicles que circulin pel tronc central de la via en direcció a Vic seran desviats pels carrils laterals que s'han habilitat. La setmana que ve, la Generalitat desviarà els vehicles que circulin en sentit Barcelona. Aquestes afectacions es produiran mentre durin les obres, que tenen un termini d'execució de 24 mesos.

La Conselleria està executant les obres de millora de la carretera C-17 que inclouen com a actuació principal el soterrament d'un tram d'aproximadament 800 metres. Aquesta actuació, que suposarà una inversió global de 33,5 MEUR, té com a objectius augmentar la seguretat i la fluïdesa del trànsit i integrar la C-17 al seu entorn urbà.

Desviament de trànsit per obres

Posted: Thursday 28/06/2007 18:24
by Guigui
Notícia de l'Avui:

--------------------------------------------------------------------------------------

Les obres de soterrament de la C-17 obliga a traslladar el trànsit de vehicles a Montcada i Reixac

EFE
Montcada i Reixac
Ult. Act. 28.06.2007 - 12:12 hs


Les obres de soterrament de l'autovia C17 al seu pas per Montcada i Reixac obligaran, a partir d'aquesta matinada, a traslladar el trànsit de vehicles en sentit Barcelona per uns carrers del municipi.

El desviament, que es farà en uns carrers habilitats com a carrils laterals, es mantindrà fins que durin les obres de soterrament i la construcció de rotondes, previstes per a 24 mesos.

El desviament afecta un tram de 800 metres, on aquests últims dies s'han acumulat diversos quilòmetres de cua i ha fet falta la presència policial per regular el trànsit.

L'alcalde de Montcada, César Arizabalaga, adverteix de la problemàtica que poden originar les obres, que, segons que ha reconegut són "necessàries" i ha recomanat als conductors que "en la mesura del possible utilitzin l'autopista C33 per entrar a Barcelona", encara que reconeix que el fet que sigui de pagament "complica la situació".

Posted: Friday 06/07/2007 18:41
by davidbarna
Un altre despropòsit. Hauria estat molt més pràctic fer passar de manera definitiva el trànsit per l'autopista, fer uns accessos a Montcada, i que el tram a soterrar quedés com un passeig només per als accessos locals. Però clar... a algun espavilat se li va acudir allargar el termini de la concessió de l'autopista, i ara aquesta mesura no és factible.

Més aberracions a la C-17

Posted: Friday 06/07/2007 19:35
by Guigui
El que és un despropòsit criminal és que la C-17 no tingui accés directe des del Nus de la Trinitat, sinó que hagis de donar voltes i més voltes pels carrers abans d'arribar-hi (i el mateix quan entres i vols accedir a la Ronda).

Re: Més aberracions a la C-17

Posted: Friday 06/07/2007 23:36
by UT596001
Guigui wrote:El que és un despropòsit criminal és que la C-17 no tingui accés directe des del Nus de la Trinitat, sinó que hagis de donar voltes i més voltes pels carrers abans d'arribar-hi (i el mateix quan entres i vols accedir a la Ronda).
La C-17 i la N-150 comparteixen el problema.

Posted: Saturday 07/07/2007 0:45
by davidbarna
La N-150 té una alternativa gratuïta que es diu C-58. De fet, només és usada per desplaçamants curts o quan hi ha problemes grossos a l'autopista.

En canvi la C-17 no té cap alternativa gratuïta.

La qüestió és una altra...

Posted: Saturday 07/07/2007 1:01
by Guigui
davidbarna wrote:La N-150 té una alternativa gratuïta que es diu C-58. De fet, només és usada per desplaçamants curts o quan hi ha problemes grossos a l'autopista.

En canvi la C-17 no té cap alternativa gratuïta.
Però no costava gaire posar-hi una mica més de pesquis quan van dissenyar el Nus de la Trinitat i facilitar l'accés a Barcelona a tothom que entrés pel Coll de Montcada. És inadmissible que hi hagi accessos de primera o de segona en funció de l'origen o destinació del trajecte.