Page 1 of 1
Material mòbil del Cremallera de Montserrat antic, on és?
Posted: Wednesday 25/10/2006 21:30
by Trenscat
Estava mirant el molt recomanable llibre de "El Cremallera de Montserrat. Història gràfica" de David Blasco, Enric Gil i Jordi Suades i mirant el material que ells anomenen que està preservat se m'ha acudit la pregunta.
Bàsicament tinc interès per saber on tenen el cotxe saló A-1, el cotxe del Rei, que teòricament FGC va restaurar el mateix moment que la locomotora de vapor 6 "La Geperuda" que és a Ribes Vila.
I de la resta de locomotores i cotxes que queden desperdigats per Catalunya no es podrien mirar de recuperar i col·locar-los de forma permanent a l'exposició de Monistrol Vila. L'ideal seria que tornessin a funcionar i fer serveis turístics però de moment... Així la E2 i el cotxe que hi ha exposats podrien tornar a Ribes Vila que és on per lògica haurien d'estar.
Posted: Wednesday 25/10/2006 22:11
by Ferrovi
Tic entès que una locomotora la té una empresa contructora, si no m'equivoco, era la numero 4 i està a Comsa, guardada
Posted: Wednesday 25/10/2006 22:46
by aarongilp
I els que tenia el RACC? Arrel de l'accident que va fer que es tanqués el Cremallera, l'any 1994 el RACC se'n va fer càrrec per restaurar els vehicles implicats...però no en sé res més...bé, se'm va comentar que l'Abad Deàs havia estat ja reconstruida i que es trobava no-sé-on (no ho recordo).
Posted: Wednesday 25/10/2006 23:07
by Brill_13
Els cotxes el racc al 2004
http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... 3&orderby=
Suposo que sempre es podrien reconstruir mentre quedi alguna cosa
Posted: Wednesday 25/10/2006 23:07
by Trenscat
aarongilp wrote:I els que tenia el RACC? Arrel de l'accident que va fer que es tanqués el Cremallera, l'any 1994 el RACC se'n va fer càrrec per restaurar els vehicles implicats...però no en sé res més...bé, se'm va comentar que l'Abad Deàs havia estat ja reconstruida i que es trobava no-sé-on (no ho recordo).
Del RACC es van cremar els dos cotxes a l'incendi del Montseny de 1994 dels que només en van quedar els ferros del bastidor. L'altra locomotora la van restaurar a Castellar de n'Hug crec.
Posted: Wednesday 25/10/2006 23:08
by aarongilp
Trenscat wrote:aarongilp wrote:I els que tenia el RACC? Arrel de l'accident que va fer que es tanqués el Cremallera, l'any 1994 el RACC se'n va fer càrrec per restaurar els vehicles implicats...però no en sé res més...bé, se'm va comentar que l'Abad Deàs havia estat ja reconstruida i que es trobava no-sé-on (no ho recordo).
Del RACC es van cremar els dos cotxes a l'incendi del Montseny de 1994 dels que només en van quedar els ferros del bastidor. L'altra locomotora la van restaurar a Castellar de n'Hug crec.
Ah, així ho vaig entendre malament...mala sort
Posted: Wednesday 25/10/2006 23:32
by Jordilar
En contes de "restaurar", s'hauria de "recosntruir" aquest cotxes. Aleshores l'únic històric seria el bastidor...
Posted: Thursday 26/10/2006 0:35
by Brill_13
Jordilar wrote: Aleshores l'únic històric seria el bastidor...
Amb aquest plantejament de si és històric o no, tota la xatarra de Castellar de n'hug ja la podem llençar, ja que s'ha de reconstruir quasi totalment.
Es el que hi ha, millor això que res
Posted: Thursday 26/10/2006 7:45
by orique
El cotxe del Rei si no m'equivoco el tenien a la nau de Martorell Central. Ara per ara no sé on haurà anat a parar...
Posted: Monday 30/10/2006 19:20
by liniadelRipollés
orique wrote:El cotxe del Rei si no m'equivoco el tenien a la nau de Martorell Central. Ara per ara no sé on haurà anat a parar...
Fent proves nocturnes entre Montserrat i les Guilleumes.
Posted: Friday 10/11/2006 21:32
by Serie-1000-metro
Hi ha una maquina, o almenys i era a un ferrer que hi ha a l'autopista de Girona (crec que es). La te en un pedestal amb una petita mercasina que la cobreix, perque no es mulli, encara que si plou de costat, o plou cuan fa vent, es mulla igualment, pero almenys la te allà conservada.
Salut i peles!!!
Posted: Friday 22/12/2006 18:11
by Carlos
Em sembla que us puc resoldre els dubtes.
Despres del tancament del cremallera, van poder ser salvades de la visita al senyor soplet les locomotores 2, 4, 6 i 8 a més del cotxe del rei A-1, dos cotxes de classe general i un vagó de vores baixes.
La locomotora num. 2 es troba a Castellar de N'hug, restaurada pero no apta per circular on s'intenta obrir un museu del transport (cosa que dubto) en possessió abans del RACC juntament amb dos cotxes de classe general, que van quedar només el xassís despres de l'incendi de 1994 a les instal.lacions on es troben, la num 4 es troba una mica desapareguda ja que ha anat canviant d'ubicació amb el pas del temps, la num. 6 es troba a ribes vila amb el cotxe del rei i també es troba fora de servei tot i que restaurada i la núm 8 es troba a l'entrada d'una empresa a una carretera anant cap a vic (ara no recordo exactament).
La locomotora num. 5, l'Abad Deàs, que alguns diuen que va ser restaurada no és cert, el que va succeir es que després de l'accident de 1953 la locomotora va ser enviada a dipòsit i ja no va tornar a prestar servei. Per tal de conservar el nom, van cambiar les plaques de nom de les locomotores 2 i 5, pel que la num. 2 abans nomenada Monistrol va passar a dir-se Abad Deàs.
Un salut
Posted: Friday 22/12/2006 18:12
by Carlos
Em sembla que us puc resoldre els dubtes.
Despres del tancament del cremallera, van poder ser salvades de la visita al senyor soplet les locomotores 2, 4, 6 i 8 a més del cotxe del rei A-1, dos cotxes de classe general i un vagó de vores baixes.
La locomotora num. 2 es troba a Castellar de N'hug, restaurada pero no apta per circular on s'intenta obrir un museu del transport (cosa que dubto) en possessió abans del RACC juntament amb dos cotxes de classe general, que van quedar només el xassís despres de l'incendi de 1994 a les instal.lacions on es troben, la num 4 es troba una mica desapareguda ja que ha anat canviant d'ubicació amb el pas del temps, la num. 6 es troba a ribes vila amb el cotxe del rei i també es troba fora de servei tot i que restaurada i la núm 8 es troba a l'entrada d'una empresa a una carretera anant cap a vic (ara no recordo exactament).
La locomotora num. 5, l'Abad Deàs, que alguns diuen que va ser restaurada no és cert, el que va succeir es que després de l'accident de 1953 la locomotora va ser enviada a dipòsit i ja no va tornar a prestar servei. Per tal de conservar el nom, van cambiar les plaques de nom de les locomotores 2 i 5, pel que la num. 2 abans nomenada Monistrol va passar a dir-se Abad Deàs.
Un salut
Posted: Saturday 23/12/2006 10:53
by Carlos
La veritat es que podrien agafar el material i tornar-lo a posar en funcionament, com a mínim una maquina i dos vagons per fer viatges turístics els caps de setmana, tindria una acollida molt gran tant per part dels viatgers com dels aficionats. L'unica cosa que haurien de fer seria posar una aiguada i una carbonera a Monistrol Vila i com a molt una aiguada a Montserrat. A veure si ho fan.
Posted: Sunday 31/12/2006 0:42
by carris
El cotxe Saló o "del rei" efectivament es troba a Martorell. La darrera vegada que el vaig veure estava al taller. Sembla ser que FGC es va plantejar seriosament d'adaptar-lo instal.lant el fre d'aire comprimit per a poder circular acoblat a la E-4 i fer tren especials per a casaments de la mateixa manera que es fa a Núria amb bastant d'èxit. Pel que es veu ja no es casa tanta gent que justifiqui el servei, a part que perturbaria notablement el servei ordinari i la intenció va quedar aparcada Sine Die.
Fins i tot la E-4 està previst que torni a la línia de Núria perquè ha estat repintada de Blau Núria tal com podeu veure a la foto que adjunto.
Posted: Sunday 31/12/2006 15:59
by Carlos
Si, ara estan fent molts intercanvis de maquines, la E-4 torna a Núria, les dues diesel les cambien de línia, és a dir, la D-9 de Núria l'envien a Montserrat i la DM-6 de Montserrat l'envien a Núria, em sembla que ho fan perquè la DM-6 té més potencia, necessària per poder fer la neteja de la via amb la llevaneus.
A veure si posen en servei la geperuda, la nº 6 de vapor.
Posted: Sunday 31/12/2006 16:04
by liniadelRipollés
Ja s'han fet tots els canvis.
E-4 i Dm6 blava a Ribes
D9 a Martorell.
Carlos wrote:Si, ara estan fent molts intercanvis de maquines, la E-4 torna a Núria, les dues diesel les cambien de línia, és a dir, la D-9 de Núria l'envien a Montserrat i la DM-6 de Montserrat l'envien a Núria, em sembla que ho fan perquè la DM-6 té més potencia, necessària per poder fer la neteja de la via amb la llevaneus.
A veure si posen en servei la geperuda, la nº 6 de vapor.
Posted: Tuesday 11/09/2007 21:46
by foronda 141
Efectivament el cotxe salo real i la locomotora num 2 es trovan preservats al petit museo que han obert a la Poble de Lillet, junt a l'estació del ferrocarril turistic Tren del Ciment.
Sense coneixa si esta en condicions de circular o no, si cal dir que en el aspecte estetic han fet un magnific treball i ha quedat perfecte.
Salutacions.