Els colors dels cotxes
Posted: Thursday 26/10/2006 12:09
http://www.avui.cat/
-------------------------------------
Del vermell gaspatxo al platejat panacota
tendència · El color plata és el favorit dels compradors de cotxes, però hi ha opcions més arriscades, com el groc
identitat · Als EUA fan furor les pintures de vehicle amb noms de plats gastronòmics
Cristian Segura
Tenir un automòbil de colors llampants sovint s'ha vinculat a ser una persona de mal gust, col·loquialment, un hortera. Els costums socials, però, canvien, i destacats experts del món de l'automoció destaquen que els grocs són els colors que més creixen com a predilecció del consumidor. El color del cotxe és una de les principals decisions que ha de prendre el client quan surt d'un concessionari, i és per això que els grans conglomerats del sector es trenquen el cap per entendre els gustos de la ciutadania.
El 29% a Europa, el 18% als EUA
El consorci químic Dupont, un dels grans fabricants de pintures per a carrosseries de vehicles, presenta anualment un informe que ausculta l'evolució de la predilecció dels consumidors d'arreu del món. Des de temps immemorials, el color favorit és el platejat, o com a mínim ho és per al 21 per cent dels consumidors del món. A Europa, els fans del platejat són el 29 per cent dels conductors, i als Estats Units, el 18 per cent.
La diferència entre aquests dos mercats es troba sobretot en la segona predilecció, perquè als EUA és més acceptat el blanc i el blanc perla -un 17 per cent- que el negre, el segon color favorit dels europeus -21 per cent-, segons dades de l'últim informe de Dupont corresponent al 2005. Als EUA, el blau i el gris van fins i tot per davant del negre. I encara el vermell hi empata, mentre que a Europa aquest només el seleccionen el 5 per cent dels consumidors.
El creixement més gran el protagonitzen a nivell mundial el groc i el color or, que tripliquen les vendes el 2005 fins el 3 per cent del total del mercat.
La raó s'ha de trobar, segons l'informe del grup Dupont, en la creixent demanda de més diversitat de colors. "La gent jove d'avui estan menys limitats per unes normes que els seus pares. Els colors més divertits els atrauen".
Els aliments, a la carrosseria
Els fabricants demanden noves opcions per satisfer el mercat, i la idea de màrqueting més "revolucionària" ha sorgit de nou dels Estats Units: crear noves combinacions amb noms d'aliments i plats gastronòmics.
El grup Ford explicava en un recent reportatge al diari USA Today que han aprofitat l'èxit de masses dels programes de televisió de cuina. Dupont, per exemple, ofereix el tintat mango, un daiquiri gelat i un vermell anomenat gaspatxo. L'empresa que té al mercat els noms més sorprenents, segons el diari nord-americà, és General Motors, amb el negre licor, el metàl·lic caputxino o el vermell metàl·lic salsa.
A Europa l'eufòria dels colors amb nom de menjars encara no ha arribat. Opel, filial de General Motors, només ofereix a Espanya un plata panacota, entre moltes opcions com el blau royal, el blanc Casablanca o el gris metro. Volkswagen a Alemanya té encara noms més conservadors, com el blanc caramel -candy, a l'original- o el groc gira-sol.
Però el nom per excel·lència que vincula gastronomia i motor arreu del món, potser com tot el que té a veure amb el futur i el progrés, el trobem a la Xina. Al gegant asiàtic, la marca nacional de referència és Chery, l'adaptació xinesa de la paraula anglesa cherry, que vol dir cirera.
-------------------------------------
Del vermell gaspatxo al platejat panacota
tendència · El color plata és el favorit dels compradors de cotxes, però hi ha opcions més arriscades, com el groc
identitat · Als EUA fan furor les pintures de vehicle amb noms de plats gastronòmics
Cristian Segura
Tenir un automòbil de colors llampants sovint s'ha vinculat a ser una persona de mal gust, col·loquialment, un hortera. Els costums socials, però, canvien, i destacats experts del món de l'automoció destaquen que els grocs són els colors que més creixen com a predilecció del consumidor. El color del cotxe és una de les principals decisions que ha de prendre el client quan surt d'un concessionari, i és per això que els grans conglomerats del sector es trenquen el cap per entendre els gustos de la ciutadania.
El 29% a Europa, el 18% als EUA
El consorci químic Dupont, un dels grans fabricants de pintures per a carrosseries de vehicles, presenta anualment un informe que ausculta l'evolució de la predilecció dels consumidors d'arreu del món. Des de temps immemorials, el color favorit és el platejat, o com a mínim ho és per al 21 per cent dels consumidors del món. A Europa, els fans del platejat són el 29 per cent dels conductors, i als Estats Units, el 18 per cent.
La diferència entre aquests dos mercats es troba sobretot en la segona predilecció, perquè als EUA és més acceptat el blanc i el blanc perla -un 17 per cent- que el negre, el segon color favorit dels europeus -21 per cent-, segons dades de l'últim informe de Dupont corresponent al 2005. Als EUA, el blau i el gris van fins i tot per davant del negre. I encara el vermell hi empata, mentre que a Europa aquest només el seleccionen el 5 per cent dels consumidors.
El creixement més gran el protagonitzen a nivell mundial el groc i el color or, que tripliquen les vendes el 2005 fins el 3 per cent del total del mercat.
La raó s'ha de trobar, segons l'informe del grup Dupont, en la creixent demanda de més diversitat de colors. "La gent jove d'avui estan menys limitats per unes normes que els seus pares. Els colors més divertits els atrauen".
Els aliments, a la carrosseria
Els fabricants demanden noves opcions per satisfer el mercat, i la idea de màrqueting més "revolucionària" ha sorgit de nou dels Estats Units: crear noves combinacions amb noms d'aliments i plats gastronòmics.
El grup Ford explicava en un recent reportatge al diari USA Today que han aprofitat l'èxit de masses dels programes de televisió de cuina. Dupont, per exemple, ofereix el tintat mango, un daiquiri gelat i un vermell anomenat gaspatxo. L'empresa que té al mercat els noms més sorprenents, segons el diari nord-americà, és General Motors, amb el negre licor, el metàl·lic caputxino o el vermell metàl·lic salsa.
A Europa l'eufòria dels colors amb nom de menjars encara no ha arribat. Opel, filial de General Motors, només ofereix a Espanya un plata panacota, entre moltes opcions com el blau royal, el blanc Casablanca o el gris metro. Volkswagen a Alemanya té encara noms més conservadors, com el blanc caramel -candy, a l'original- o el groc gira-sol.
Però el nom per excel·lència que vincula gastronomia i motor arreu del món, potser com tot el que té a veure amb el futur i el progrés, el trobem a la Xina. Al gegant asiàtic, la marca nacional de referència és Chery, l'adaptació xinesa de la paraula anglesa cherry, que vol dir cirera.