Page 1 of 1

Ampliació de tallers i cua de maniobres a la L1

Posted: Friday 27/10/2006 12:17
by wefer
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
---------------------------------------------
Millores per la línia 1 de metro

La futura connexió de la L1 i la L9 a l'estació de la Sagrera representarà un increment d'usuaris de la línia 1 que s'haurà d'absorbir posant en funcionament deu nous trens que el govern ja ha encarregat. Quan entrin en funcionament aquests combois nous es necessitarà més espai per ubicar-los. Per fer front a aquesta previsió, el Departament de Política Territorial va adjudicar ahir l'ampliació de la cua de maniobres que ja existeix a l'estació de Bellvitge.

Quan les obres estiguin enllestides, la cua incrementarà la seva capacitat: si ara hi poden parar vuit trens, en un futur ho faran 18. També es construiran nous tallers de via adjacents a l'estació de Bellvitge que suposaran la reubicació de les instal·lacions de manteniment i els tallers de via que actualment hi ha a l'estació de Mercat Nou de la línia 1. Aquests tallers quedaran sota terra per la remodelació de la parada de Mercat Nou i per l'arribada de l'alta velocitat a Sants.

El pressupost total dels dos projectes és de 55,1 milions d'euros, 30,6 són per ampliar la cua de maniobres i 24,5 per fer els tallers de via.

Posted: Friday 27/10/2006 12:21
by Rodalíes
¿No será en la estación de Hospital de Bellvitge (ex-Feixa Llarga) más que Bellvitge, que es donde hay 3 vías para estacionar 6 trenes? Supongo también que podrán reutilizar las dos vías generales para proseguir el camino hasta El Prat y la de la derecha (sentido Hosp. de Bellvitge) para crear más vías de estacionamiento de trenes, digo yo. Además también que tenemos los fondos de saco de Fondo y de Torras i Bages. Se podrían realizar servicios parciales tales como Torrassa - Torras i Bages, Hosp. de Bellvitge - Torras i Bages, ó Torrassa - Fondo, sumandolos al servicio entero de la L1 (estilo London Tube :x :P :) ).

Posted: Friday 27/10/2006 13:25
by Carlos L'H
No me cuadra nada mas que nada porque esta licitado la prolongaci'on d ela L1 hacia El Prat

Posted: Friday 27/10/2006 13:39
by Rodalíes
Por eso mismo.
Esto es lo que hay hecho (improvisación mía mediante código) en la cola de maniobras de Hospital de Bellvitge:

--------------------------\
-----------------------------\----/--
------------------------------\--/---

Los \ y / indican la posición de los desvíos.

Pues bien, por las dos líneas que se ven abajo, irá la L1 hacia el Prat, y por lo tanto pienso que podría quedar bien este taller de esta manera:

NUEVO DEPÓSITO Y TALLERES (4 ó las vías que sean)
Dep. vía 4> /-----------------------------------------------------\
"", vía 3 -> / ------------------------------------------------------\
"", vía 2 > /---------------------------------------------------------\
"", v1 -> /------------------------------------------------------------\
PARED> /==================================\
|----|--/-----------------------------------------------------------------\--|----|
|----|-/-------------------------------------------------------------------\-|----|

... donde por la parte de Hospital de Bellvitge (la de la derecha) podría ser viable retirar el desvío que actualmente los trenes de la L1 realizan para cambiar el sentido de los trenes.

Es lo que veo yo viable para la línea, y es más, me recuerda mucho al caso Via Júlia - Trinitat Nova...

Posted: Friday 27/10/2006 15:43
by Trenscat
Si mireu a aquest enllaç potser quedarà més clar ;)

http://www.gisa.es/gisa/documentos/espe ... 184075.PDF

Posted: Friday 27/10/2006 16:34
by javi82
^^
L'enllaç aquest és el del projecte constructiu però només el dels tallers, les actuacions a Hospital de Bellvitge es complementen amb la cua de maniobres.

Per una altra part, és fals afirmar q està licitada l'ampliació de l'L1 cap al Prat, quan ni tan sols té fet l'estudi informatiu.