Corredor Mediterrani
Posted: Saturday 28/10/2006 17:16
Hola!
M'agradaria establir un fil sobre el Corredor Mediterrani, la línia de ferrocarril més transitada de tot l'Estat Espanyol, i que en canvi presenta una baixa inversió per part del govern, si es té en compte els diners invertits per passatgers.
Actualment, aquesta línia es pot dir que comença a Barcelona i que acaba a Lorca (Múrcia), perquè de fet és aquest el recorregut que fa el TALGO, tot i que els Euromed només arriben a Alacant. Per cert, el tram entre Barcelona i Portbou - Cerbère passant per Girona es pot considerar part del corredor Mediterrani?
Aquesta línia es podria dividir en bastants trams tenint en compte les característiques de les infraestructures i les ciutats importants per on passa:
El primer tram, de 84 km, seria lògicament, el Barcelona - Tarragona, on trobem una línia de via doble electrificada, que suporta un intens trànsit de trens de rodalies, regionals, llarga distància i Mercaderies, sobretot en el tram Barcelona - St. Vicenç de Calders per trens de Rodalies de la línia R2 de Barcelona.
El segon tram, de 40 km, és el que uneix Tarragona amb Vandellòs. Aquí la línia és de via única electrificada i suposa un coll d'ampolla important per la xarxa, al no haver-hi via doble. Els trens que hi circulen són regionals, de llarga distància i de mercaderies.
El tercer tram, de 146 km, va des de Vandellòs fins a Castelló. Aquest tram és sencer de via doble electrificada per a velocitats altes, i de tota la línia, és el tram més modern en quant a infraestructura, ja que va ser renovat i es va millorar el traçat en molts llocs a principis dels noranta. El trànsit és de regionals, llarga distància i mercaderies.
El quart tram, de Castelló a València, de 73 km, és sencer de via doble electrificada, i el seu trànsit és el propi d'una àrea metropolitana, ja que a part dels regionals, llarga distància i mercaderies, trobem les línies C6 i C5 de Cercanías Valencia.
El cinquè tram, entre València i La Encina, de 105 km, és sencer de via doble i es troba totalment electrificat. Soporta una gran intensitat de trànsit perquè es la línia que comunica València i Madrid, a part del Corredor Mediterrani. En el tram entre València i Moixent, trobem la línia C2 de Cercanías Valencia i en la resta de tram, trobem l'habitual trànsit de trens regionals, de llarga distància i meracderies.
El sisè tram, entre La Encina i Alacant, de 75 km, és de via única i està electrificat. Soporta un trànsit de trens regionals, de llarga distància i de mercaderies.
De moment acabo aquí, però continuaré.
M'agradaria establir un fil sobre el Corredor Mediterrani, la línia de ferrocarril més transitada de tot l'Estat Espanyol, i que en canvi presenta una baixa inversió per part del govern, si es té en compte els diners invertits per passatgers.
Actualment, aquesta línia es pot dir que comença a Barcelona i que acaba a Lorca (Múrcia), perquè de fet és aquest el recorregut que fa el TALGO, tot i que els Euromed només arriben a Alacant. Per cert, el tram entre Barcelona i Portbou - Cerbère passant per Girona es pot considerar part del corredor Mediterrani?
Aquesta línia es podria dividir en bastants trams tenint en compte les característiques de les infraestructures i les ciutats importants per on passa:
El primer tram, de 84 km, seria lògicament, el Barcelona - Tarragona, on trobem una línia de via doble electrificada, que suporta un intens trànsit de trens de rodalies, regionals, llarga distància i Mercaderies, sobretot en el tram Barcelona - St. Vicenç de Calders per trens de Rodalies de la línia R2 de Barcelona.
El segon tram, de 40 km, és el que uneix Tarragona amb Vandellòs. Aquí la línia és de via única electrificada i suposa un coll d'ampolla important per la xarxa, al no haver-hi via doble. Els trens que hi circulen són regionals, de llarga distància i de mercaderies.
El tercer tram, de 146 km, va des de Vandellòs fins a Castelló. Aquest tram és sencer de via doble electrificada per a velocitats altes, i de tota la línia, és el tram més modern en quant a infraestructura, ja que va ser renovat i es va millorar el traçat en molts llocs a principis dels noranta. El trànsit és de regionals, llarga distància i mercaderies.
El quart tram, de Castelló a València, de 73 km, és sencer de via doble electrificada, i el seu trànsit és el propi d'una àrea metropolitana, ja que a part dels regionals, llarga distància i mercaderies, trobem les línies C6 i C5 de Cercanías Valencia.
El cinquè tram, entre València i La Encina, de 105 km, és sencer de via doble i es troba totalment electrificat. Soporta una gran intensitat de trànsit perquè es la línia que comunica València i Madrid, a part del Corredor Mediterrani. En el tram entre València i Moixent, trobem la línia C2 de Cercanías Valencia i en la resta de tram, trobem l'habitual trànsit de trens regionals, de llarga distància i meracderies.
El sisè tram, entre La Encina i Alacant, de 75 km, és de via única i està electrificat. Soporta un trànsit de trens regionals, de llarga distància i de mercaderies.
De moment acabo aquí, però continuaré.