Col·lapse de motos al centre de Barcelona
Posted: Monday 30/10/2006 9:48
http://www.elperiodico.cat/
-------------------------------------------
Les motos ocupen impunement les voreres de la rambla de Catalunya
1. • Les infraccions s'incrementen davant la falta de places a la calçada i la permissivitat policial
2. • Les zones més col.lapsades del centre són els xamfrans de la Gran Via i la ronda de la Universitat
EDWIN WINKELS
BARCELONA
Els 125 metres de la rambla de Catalunya entre la ronda de la Universitat i la Gran Via s'han convertit els últims mesos en una selva incontrolada de centenars de motos aparcades a les voreres. Les places d'aparcament a la calçada no donen l'abast per acollir un parc de motocicletes que no para de créixer.
El problema és especialment greu en aquesta part de la rambla, aparentment el lloc preferit pels motoristes per aparcar quan han d'anar al centre de la ciutat. A les àmplies cantonades amb la ronda de la Universitat i la Gran Via s'acumulen motos estacionades en doble i triple fila, i entre les terrasses.
A MENYS DE MIG METRE
Oficialment, aquestes pràctiques estan prohibides. Segons la normativa municipal, es poden aparcar motos en fila en una vorera més ampla de tres metres quan no hi ha un aparcament específic assenyalat. En voreres de més de cinc metres es poden col.locar en bateria. En tots dos casos, no obstant, les motos han d'estar a menys de mig metre de la vorada.
No obstant, al quedar-se ocupats ràpidament al matí tots els llocs més pròxims a la calçada i els aparcaments a la mateixa calçada, es van acumulant tantes motos enmig de la vorera que entorpeixen el pas dels vianants. Només a l'altura dels passos zebra queden espais lliures de motos. Agents de la Guàrdia Urbana van reconèixer fer els ulls grossos en la majoria dels casos, perquè gairebé no hi ha solució al problema.
Altres llocs al voltant del casc antic pateixen el mateix problema, com la plaça de la Catedral, tot i que una ofensiva de multes fa quatre anys va aconseguir contenir el problema durant algun temps. A les dues voreres més àmplies de la part central de la plaça de Catalunya, al costat mar i el de muntanya, es van dibuixar llargues fileres per aparcar motos, però gairebé sempre estan totalment plenes. Als mateixos motoristes els costa cada vegada més trobar un aparcament al centre.
Barcelona, ja per si mateix una ciutat amb un índex de motocicletes molt elevat, ha vist com el nombre d'aquests vehicles s'ha disparat encara més des que als automobilistes els està permès portar motos de fins a 125cc sense treure's un carnet específic. L'any passat es van matricular a la província de Barcelona 42.000 noves motocicletes, més del doble que el 2003, quan només hi va haver 18.000 matriculacions.
13.000 PLACES MÉS
El mes de maig passat, l'ajuntament ja va reconèixer que, a causa d'aquest espectacular augment, "la moto està entrant en competència amb el vianant". El director dels Serveis de Mobilitat, Ángel López, va anunciar un pla estratègic per ampliar les 37.000 places de pàrquing actuals per a les motos a la via pública fins a 50.000 l'any 2011. És un increment que no pot seguir ni de lluny el creixement del parc de motos, que a Barcelona ja són més de les 251.000 registrades a finals del 2005. A més a més, en aquesta xifra no s'hi inclouen els milers de motoristes que aparquen a la ciutat procedents de les poblacions de l'entorn.
-------------------------------------------
Les motos ocupen impunement les voreres de la rambla de Catalunya
1. • Les infraccions s'incrementen davant la falta de places a la calçada i la permissivitat policial
2. • Les zones més col.lapsades del centre són els xamfrans de la Gran Via i la ronda de la Universitat
EDWIN WINKELS
BARCELONA
Els 125 metres de la rambla de Catalunya entre la ronda de la Universitat i la Gran Via s'han convertit els últims mesos en una selva incontrolada de centenars de motos aparcades a les voreres. Les places d'aparcament a la calçada no donen l'abast per acollir un parc de motocicletes que no para de créixer.
El problema és especialment greu en aquesta part de la rambla, aparentment el lloc preferit pels motoristes per aparcar quan han d'anar al centre de la ciutat. A les àmplies cantonades amb la ronda de la Universitat i la Gran Via s'acumulen motos estacionades en doble i triple fila, i entre les terrasses.
A MENYS DE MIG METRE
Oficialment, aquestes pràctiques estan prohibides. Segons la normativa municipal, es poden aparcar motos en fila en una vorera més ampla de tres metres quan no hi ha un aparcament específic assenyalat. En voreres de més de cinc metres es poden col.locar en bateria. En tots dos casos, no obstant, les motos han d'estar a menys de mig metre de la vorada.
No obstant, al quedar-se ocupats ràpidament al matí tots els llocs més pròxims a la calçada i els aparcaments a la mateixa calçada, es van acumulant tantes motos enmig de la vorera que entorpeixen el pas dels vianants. Només a l'altura dels passos zebra queden espais lliures de motos. Agents de la Guàrdia Urbana van reconèixer fer els ulls grossos en la majoria dels casos, perquè gairebé no hi ha solució al problema.
Altres llocs al voltant del casc antic pateixen el mateix problema, com la plaça de la Catedral, tot i que una ofensiva de multes fa quatre anys va aconseguir contenir el problema durant algun temps. A les dues voreres més àmplies de la part central de la plaça de Catalunya, al costat mar i el de muntanya, es van dibuixar llargues fileres per aparcar motos, però gairebé sempre estan totalment plenes. Als mateixos motoristes els costa cada vegada més trobar un aparcament al centre.
Barcelona, ja per si mateix una ciutat amb un índex de motocicletes molt elevat, ha vist com el nombre d'aquests vehicles s'ha disparat encara més des que als automobilistes els està permès portar motos de fins a 125cc sense treure's un carnet específic. L'any passat es van matricular a la província de Barcelona 42.000 noves motocicletes, més del doble que el 2003, quan només hi va haver 18.000 matriculacions.
13.000 PLACES MÉS
El mes de maig passat, l'ajuntament ja va reconèixer que, a causa d'aquest espectacular augment, "la moto està entrant en competència amb el vianant". El director dels Serveis de Mobilitat, Ángel López, va anunciar un pla estratègic per ampliar les 37.000 places de pàrquing actuals per a les motos a la via pública fins a 50.000 l'any 2011. És un increment que no pot seguir ni de lluny el creixement del parc de motos, que a Barcelona ja són més de les 251.000 registrades a finals del 2005. A més a més, en aquesta xifra no s'hi inclouen els milers de motoristes que aparquen a la ciutat procedents de les poblacions de l'entorn.