Lo primer dia
Posted: Friday 03/11/2006 22:59
Hola!
Després d'uns dies en off, torno per aquí.
Dijous, com molts sabeu (reconec que sóc pesat ) vaig entrar a treballar a l'Alstom. Per cert al final treballaré dilluns i dimecres matí, dimarts tarda i dijous tot el sant dia; per tant, la meva mobilitat de dilluns a divendres cambia i he de fer servir el vehicle privat 3 dies i el transport públic 2 dies.
Bé, us explico com vaig gaudir dijous passat. Treballar el que es diu treballar no és a allò que em vaig dedicar . El matí se'm va passar coneixent tot tipus de gent, des de joves enginyers fins a operaris passant per allò que jo anomeno "la vieja escuela" , gent procedent de les extintes MTM , MACOSA )))2 , MEINFESA )))3 , etc. Anava coneixent aquesta gent de la mateixa manera que vaig veure gairebé tota la factoria (només em queda la nau dels Citadis). Aquest matí va incloure una entrada a una nau prohibida on es necessita accès especial (s'hi fan proves) i una mica de trainspotting amb una 9000 en proves en el tram de via de proves de quilòmetre i mig que tenen. Fa gràcia veure un tren de metro fora del seu entorn natural... 8)
La tarda fou encara més friki. El meu cap em va dir que anés a fer una volta sol a empapar-me una mica de la línia de producció dels trens modulars (com s'anomenen els Civia a Alstom), perquè només havia vist fins llavors els 9000s. M'agafa per banda un de la "vieja escuela" i em fa un tour Civia, muntant-me en trens en construcció, a la cabina, aquí i allà, que també fa gràcia que encara no hi hagi pujat en servei comercial i en canvi he estat a trens en ensamblatge i a la cabina. Acte seguit, l'home em va fer acompanyar al seu despatxet on em va ensenyar una col·lecció de postals ferroviàries, un munt de plaques -incloent la de GEC ALSTHOM de l'Euromed que va patir l'accident de Torredembarra - així com pins (per cert, em va cedir alguns i he ampliat la meva col·lecció de pins ferroviaris ). Anècdota: em va passar un seguit de fotos que tenia impreses i una d'aquestes fotos era de n'Adolf Ripollés...
Per cert, demanaria als administradors que si fora possible creesin un fil per que pugui posar totes les novetats del món Alstom (perquè tal com està el panorama, portaré notícies setmanalment), un fil tipus permanent com els ja existents o tipus informatiu com el que es va crear per donar el còndol a la metring.
Mentrestant us comento algunes frikades que vull compartir amb vosaltres:
-Tots els 9000s necessaris a la L2 trigaran a arribar. Hi ha problemes amb els proveïdors de Alstom i la línia de producció no va a la velocitat que caldria. Per tant, encara tindrem 1100s per estona.
-Els Civia de Alstom són totalment diferents als de CAF. L'única semblança és l'aparença externa i interna. Però quant a sistemes, a Alstom tenen una concepció diferent. A més, pel que he observat, hi ha un munt de detalls diferents en els Civias: els que ara surten són amb lavabo adaptat ja per a PMR (per cert un lavabo enorme) però fins ara sortien amb lavabo normal; a més, les primeres sèries tenien només una porta per a la cabina, i ara ja surten amb dos, una a cada costat. Es podria dir que hi haurà molts Civias diferents. Per cert, jo no ho sabia i segur que molts per aquí ho sabeu, els Civias son trens "modulars", això és, no són com les unitats actuals de rodalies, que són indivisibles. Els Civias permeten diverses configuracions i es poden canviar vagons a gust de la companyia explotadora (independentment que siguin de CAF o de Alstom, són compatibles totalment passen proves per a això), sempre i quan hi hagi evidentment els vagons de cap -amb cabina- i el vagó central amb dos pantògrafs. Per tant, la composició mínima és de 3 vagons ara per ara, i la màxima en principi tan llarga com es vulgui.
-Properament hem de començar un nou tren d'AV-Mitja Distància d'ample variable tipus Alvia. Seguirem informant.
Salut!
Després d'uns dies en off, torno per aquí.
Dijous, com molts sabeu (reconec que sóc pesat ) vaig entrar a treballar a l'Alstom. Per cert al final treballaré dilluns i dimecres matí, dimarts tarda i dijous tot el sant dia; per tant, la meva mobilitat de dilluns a divendres cambia i he de fer servir el vehicle privat 3 dies i el transport públic 2 dies.
Bé, us explico com vaig gaudir dijous passat. Treballar el que es diu treballar no és a allò que em vaig dedicar . El matí se'm va passar coneixent tot tipus de gent, des de joves enginyers fins a operaris passant per allò que jo anomeno "la vieja escuela" , gent procedent de les extintes MTM , MACOSA )))2 , MEINFESA )))3 , etc. Anava coneixent aquesta gent de la mateixa manera que vaig veure gairebé tota la factoria (només em queda la nau dels Citadis). Aquest matí va incloure una entrada a una nau prohibida on es necessita accès especial (s'hi fan proves) i una mica de trainspotting amb una 9000 en proves en el tram de via de proves de quilòmetre i mig que tenen. Fa gràcia veure un tren de metro fora del seu entorn natural... 8)
La tarda fou encara més friki. El meu cap em va dir que anés a fer una volta sol a empapar-me una mica de la línia de producció dels trens modulars (com s'anomenen els Civia a Alstom), perquè només havia vist fins llavors els 9000s. M'agafa per banda un de la "vieja escuela" i em fa un tour Civia, muntant-me en trens en construcció, a la cabina, aquí i allà, que també fa gràcia que encara no hi hagi pujat en servei comercial i en canvi he estat a trens en ensamblatge i a la cabina. Acte seguit, l'home em va fer acompanyar al seu despatxet on em va ensenyar una col·lecció de postals ferroviàries, un munt de plaques -incloent la de GEC ALSTHOM de l'Euromed que va patir l'accident de Torredembarra - així com pins (per cert, em va cedir alguns i he ampliat la meva col·lecció de pins ferroviaris ). Anècdota: em va passar un seguit de fotos que tenia impreses i una d'aquestes fotos era de n'Adolf Ripollés...
Per cert, demanaria als administradors que si fora possible creesin un fil per que pugui posar totes les novetats del món Alstom (perquè tal com està el panorama, portaré notícies setmanalment), un fil tipus permanent com els ja existents o tipus informatiu com el que es va crear per donar el còndol a la metring.
Mentrestant us comento algunes frikades que vull compartir amb vosaltres:
-Tots els 9000s necessaris a la L2 trigaran a arribar. Hi ha problemes amb els proveïdors de Alstom i la línia de producció no va a la velocitat que caldria. Per tant, encara tindrem 1100s per estona.
-Els Civia de Alstom són totalment diferents als de CAF. L'única semblança és l'aparença externa i interna. Però quant a sistemes, a Alstom tenen una concepció diferent. A més, pel que he observat, hi ha un munt de detalls diferents en els Civias: els que ara surten són amb lavabo adaptat ja per a PMR (per cert un lavabo enorme) però fins ara sortien amb lavabo normal; a més, les primeres sèries tenien només una porta per a la cabina, i ara ja surten amb dos, una a cada costat. Es podria dir que hi haurà molts Civias diferents. Per cert, jo no ho sabia i segur que molts per aquí ho sabeu, els Civias son trens "modulars", això és, no són com les unitats actuals de rodalies, que són indivisibles. Els Civias permeten diverses configuracions i es poden canviar vagons a gust de la companyia explotadora (independentment que siguin de CAF o de Alstom, són compatibles totalment passen proves per a això), sempre i quan hi hagi evidentment els vagons de cap -amb cabina- i el vagó central amb dos pantògrafs. Per tant, la composició mínima és de 3 vagons ara per ara, i la màxima en principi tan llarga com es vulgui.
-Properament hem de començar un nou tren d'AV-Mitja Distància d'ample variable tipus Alvia. Seguirem informant.
Salut!