Caminada reivindicativa: més trens i menys ave
Posted: Sunday 05/11/2006 18:56
de: "CGT Reus" <baixc-p@pangea.org>
CAMINADA REIVINDICATIVA
MÉS TRENS I MENYS AVE
CAMINADA ENTRE LA POBLA DE MONTORNÈS I EL CATLLAR PER LA VIA QUE UNEIX RODA DE BERÀ AMB REUS
DIUMENGE 12 DE NOVEMBRE DE 2006
Sortida: a les 10h. des de l'antiga estació de la Pobla de Montornès
Arribada: a les 13h. a l'antiga estació del Catllar
A les 14 h. tindrà lloc un dinar popular solidari
Reivindiquem:
- Reobertura comercial del servei ferroviari del tram Roda de Berà -
Reus actualment fora de servei, donant servei així als pobles de La
pobla de Montornès, La Riera de Gaià, El Catllar, Perafort i El Morell.
- Servei de rodalies entre Barcelona, Tarragona i Reus
- Acondicionament dels edificis i millora de la qualitat del servei a
l'usuari en totes les estacions del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre
- Creació d'una xarxa ferroviària aprofitant les infraestructures
existents, que connecti de forma circular les estacions de Tarragona,
Reus, Valls i Sant Vicenç de Calders amb l'aeroport i l'estació de
l'AVE, aprofitants les infraestructures existents.
Participa, caminem junts per un futur sostenible.
Convoca i organitza: Confederació General del Treball (CGT)
Informació: 977245012 - 657272734
---------------------------------------------------------------------
Manifest: Menys AVE i Més Trens a les comarques de Tarragona
Les necessitats de la població passen per un ferrocarril que vertebri el
territori, que doni servei real als ciutadans i a les ciutadanes,
permetent el dret a la mobilitat de les majories, estem farts de veure
passar l'AVE a 300 km/h per tal que els executius es desplacin entre les
grans ciutats i que no puguem viatjar entre dues poblacions de la nostra
pròpia comarca per manca de trens o fins i tot pitjor… per la seva
inexistència. El 99% de la població viatja en Rodalies i Regionals,
enfront del 1% de l'AVE, les inversions són del 97% per a l'AVE i el 3%
per al ferrocarril convencional.
Hem de caminar cap a un futur sostenible, lluny de la fastuositat de
l'AVE, que crea barreres en les nostres comarques, transformant i
deteriorant l'entorn de manera irreversible, apostant per un transport
públic, segur i de qualitat, de caràcter social i sostenible
mediambientalment, com és el ferrocarril convencional. En un futur
immediat, com a conseqüència de la privatització i de no atendre raons
socials objectives, es podrien tancar estacions, suprimir parades i fins
i tot trens, disminuint encara més la qualitat del servei, i tot això
per rendibilitzar els comptes de resultats d'empreses
privades/concessionàries que explotarien aquest tipus de transport.
A les Comarques de Tarragona, en els últims 15 anys, s'han tancat de
manera permanent gran nombre d'estacions com Vila-seca, Altafulla,
l’Espluga de Francolí, Alcocer, Vilavella, Vilaverd, Salomó, Roda de
Berà Nules-Bràfim, Marçà-Falset, les Borges del Camp,
Riudecanyes-Botarell, Guiamets-la Serra d’Almos, Camarles, l’Ampolla,
Santa Bàrbara, Freginals, Ulldecona, etc. Les estacions d'Ascó,
Riba-Roja, Flix, Móra la Nova, l’Hospitalet de l’Infant i Montblanc
poden patir de manera immediata la perduda de personal. Resulta
paradoxal que convisquin en la mateixa comarca el balafiament del TAV i
la realitat d'estacions que no tenen ni enllumenat. També continuen
oblidats projectes tan necessaris com el del baixador de la zona
universitària de Reus, o continuïn els 10 anys de provisionalitat de
l'estació de Torredembarra (tercera estació de Tarragona en nombre
d'usuaris).
La reobertura de la línia Reus-Roda de Berà podria tenir un paper
important en les comunicacions de les Comarques de Tarragona, que a més de donar un servei ferroviari a poblacions com el Morell, Puigdelfí,
Perafort, el Catllar, la Riera de Gaià i la Pobla de Montornès, podria
connectar de manera directa, segura i fiable l'estació de l'AVE del Camp
de Tarragona i l'aeroport, amb les ciutats de Tarragona, Reus i Valls,
per mitjà d'un tren lleuger que aprofitaria tant el traçat de l'antiga
via Reus-Roda com de les línies existents per Sant Vicenç de
Calders-Valls-Reus-Tarragona.
És intolerable que després de la desorbitada despesa de la línia de
l'AVE, l'estació del Camp de Tarragona no tingui una connexió de
ferrocarril amb els principals nuclis urbans de la comarca, fent
dependre el ciutadà i la ciutadana del vehicle privat. La proposta de la
Confederació General del Treball (CGT), en definitiva, és la defensa a
ultrança d'un ferrocarril públic, social, segur i sostenible, i de les
aportacions econòmiques necessàries per a la seva explotació.
Per a això proposem:* *
-Augmentar el trànsit de mercaderies per ferrocarril (el 94% d'elles
circulen per carretera), condicionar les instal·lacions del port de
Tarragona per donar una resposta àgil a la distribució d’aquestes, així
com les terminals de Constantí i Tarragona Classificació.
-Millorar el servei de trens regionals, tant en freqüències com en
qualitat de serveis, reobrint les estacions tancades en els últims anys.
-Estendre la xarxa de Rodalies de Barcelona fins a Tarragona i Reus, amb la millora de servei que això comporta.
-Reobertura de la línia Roda de Berà-Reus, unint l'aeroport i la nova
estació de l'AVE amb Tarragona, Reus i Valls, per mitjà d'una xarxa
ferroviària lleugera que utilitzaria els traçats ferroviaris existents.
Coordinadora de Defensa del Ferrocarril de Tarragona de la CGT
CAMINADA REIVINDICATIVA
MÉS TRENS I MENYS AVE
CAMINADA ENTRE LA POBLA DE MONTORNÈS I EL CATLLAR PER LA VIA QUE UNEIX RODA DE BERÀ AMB REUS
DIUMENGE 12 DE NOVEMBRE DE 2006
Sortida: a les 10h. des de l'antiga estació de la Pobla de Montornès
Arribada: a les 13h. a l'antiga estació del Catllar
A les 14 h. tindrà lloc un dinar popular solidari
Reivindiquem:
- Reobertura comercial del servei ferroviari del tram Roda de Berà -
Reus actualment fora de servei, donant servei així als pobles de La
pobla de Montornès, La Riera de Gaià, El Catllar, Perafort i El Morell.
- Servei de rodalies entre Barcelona, Tarragona i Reus
- Acondicionament dels edificis i millora de la qualitat del servei a
l'usuari en totes les estacions del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre
- Creació d'una xarxa ferroviària aprofitant les infraestructures
existents, que connecti de forma circular les estacions de Tarragona,
Reus, Valls i Sant Vicenç de Calders amb l'aeroport i l'estació de
l'AVE, aprofitants les infraestructures existents.
Participa, caminem junts per un futur sostenible.
Convoca i organitza: Confederació General del Treball (CGT)
Informació: 977245012 - 657272734
---------------------------------------------------------------------
Manifest: Menys AVE i Més Trens a les comarques de Tarragona
Les necessitats de la població passen per un ferrocarril que vertebri el
territori, que doni servei real als ciutadans i a les ciutadanes,
permetent el dret a la mobilitat de les majories, estem farts de veure
passar l'AVE a 300 km/h per tal que els executius es desplacin entre les
grans ciutats i que no puguem viatjar entre dues poblacions de la nostra
pròpia comarca per manca de trens o fins i tot pitjor… per la seva
inexistència. El 99% de la població viatja en Rodalies i Regionals,
enfront del 1% de l'AVE, les inversions són del 97% per a l'AVE i el 3%
per al ferrocarril convencional.
Hem de caminar cap a un futur sostenible, lluny de la fastuositat de
l'AVE, que crea barreres en les nostres comarques, transformant i
deteriorant l'entorn de manera irreversible, apostant per un transport
públic, segur i de qualitat, de caràcter social i sostenible
mediambientalment, com és el ferrocarril convencional. En un futur
immediat, com a conseqüència de la privatització i de no atendre raons
socials objectives, es podrien tancar estacions, suprimir parades i fins
i tot trens, disminuint encara més la qualitat del servei, i tot això
per rendibilitzar els comptes de resultats d'empreses
privades/concessionàries que explotarien aquest tipus de transport.
A les Comarques de Tarragona, en els últims 15 anys, s'han tancat de
manera permanent gran nombre d'estacions com Vila-seca, Altafulla,
l’Espluga de Francolí, Alcocer, Vilavella, Vilaverd, Salomó, Roda de
Berà Nules-Bràfim, Marçà-Falset, les Borges del Camp,
Riudecanyes-Botarell, Guiamets-la Serra d’Almos, Camarles, l’Ampolla,
Santa Bàrbara, Freginals, Ulldecona, etc. Les estacions d'Ascó,
Riba-Roja, Flix, Móra la Nova, l’Hospitalet de l’Infant i Montblanc
poden patir de manera immediata la perduda de personal. Resulta
paradoxal que convisquin en la mateixa comarca el balafiament del TAV i
la realitat d'estacions que no tenen ni enllumenat. També continuen
oblidats projectes tan necessaris com el del baixador de la zona
universitària de Reus, o continuïn els 10 anys de provisionalitat de
l'estació de Torredembarra (tercera estació de Tarragona en nombre
d'usuaris).
La reobertura de la línia Reus-Roda de Berà podria tenir un paper
important en les comunicacions de les Comarques de Tarragona, que a més de donar un servei ferroviari a poblacions com el Morell, Puigdelfí,
Perafort, el Catllar, la Riera de Gaià i la Pobla de Montornès, podria
connectar de manera directa, segura i fiable l'estació de l'AVE del Camp
de Tarragona i l'aeroport, amb les ciutats de Tarragona, Reus i Valls,
per mitjà d'un tren lleuger que aprofitaria tant el traçat de l'antiga
via Reus-Roda com de les línies existents per Sant Vicenç de
Calders-Valls-Reus-Tarragona.
És intolerable que després de la desorbitada despesa de la línia de
l'AVE, l'estació del Camp de Tarragona no tingui una connexió de
ferrocarril amb els principals nuclis urbans de la comarca, fent
dependre el ciutadà i la ciutadana del vehicle privat. La proposta de la
Confederació General del Treball (CGT), en definitiva, és la defensa a
ultrança d'un ferrocarril públic, social, segur i sostenible, i de les
aportacions econòmiques necessàries per a la seva explotació.
Per a això proposem:* *
-Augmentar el trànsit de mercaderies per ferrocarril (el 94% d'elles
circulen per carretera), condicionar les instal·lacions del port de
Tarragona per donar una resposta àgil a la distribució d’aquestes, així
com les terminals de Constantí i Tarragona Classificació.
-Millorar el servei de trens regionals, tant en freqüències com en
qualitat de serveis, reobrint les estacions tancades en els últims anys.
-Estendre la xarxa de Rodalies de Barcelona fins a Tarragona i Reus, amb la millora de servei que això comporta.
-Reobertura de la línia Roda de Berà-Reus, unint l'aeroport i la nova
estació de l'AVE amb Tarragona, Reus i Valls, per mitjà d'una xarxa
ferroviària lleugera que utilitzaria els traçats ferroviaris existents.
Coordinadora de Defensa del Ferrocarril de Tarragona de la CGT