Page 1 of 2

La estació de la Tor antigament

Posted: Saturday 11/11/2006 15:54
by davida
En el forum frances http://www.trains-en-voyage.com he trobat la següent foto
Image
Per les referencies que veig (costat de la platja de via) i les montanyes, aquest suissa tenia que estar a l'andana principal de l'estació
i aquest edifici sembla el que hi ha despres de l'estació costat Foix.
Comparat amb una foto actual, sembla que la 438 estaba on en la aquesta foto hi ha el primer dels 2 corails de l'andana principal
Antic edifici de l'Aduana es el que hi ha entre els 2 trenes de l'esquerra
Image
Si no vaig errat en lo que era l'antiga aduana ara hi ha les instalaciones
de manteniment i neteja de Corail nocturn.

Posted: Saturday 11/11/2006 19:29
by BRILL 18
Atenció Pregunta :

Antigament, les vies de La Tor de Carol tenien altre disposició?
Ja que si no estic equivocat actualment sol hi han dos vies d'ample iberic i estan situades al costat d'Espanya es a dir a l'alçada de les vies del tren grog. I de fet de les dues vies sol una te andana l'altre es desviada

Posted: Saturday 11/11/2006 20:24
by liniadelRipollés
Sí, antigament la disposició era diferent a La Tor de Querol-Enveig.

Actualment s'està repensant canviar la disposició de vies SNCF a Puigcerdà.

Veurem si aquests d'ADIF en són capaços.

Posted: Saturday 11/11/2006 20:42
by BRILL 18
OK gracies per la resposta.
Crec que l'organisme estatal sera capaç a la seva manera, es a dir com han fet sempre s'ho carregaran i en pau, recordem emb altre nom pero del mateix origen que va fer en el seu temps FEVE amb els carrilets de Catalunya i va estar a punt de fer amb l'actual linea Valles de FGC

Posted: Sunday 12/11/2006 0:16
by Trenscat
Segons un llibre que tinc del Tren Groc, del Dr Jacques Churet hi ha una petit esquema de l'estació de La Tor de Querol i es pot veure com les vies d'ample ibèric i la d'ample internacional es creuaven intueixo que aproximadament on actualment hi ha el pas entre andanes just darrere el topall de la via de renfe actual. D'aquesta manera els trens de la Sncf es devien parar just al tram d'andana principal en paral·lel al Tren Groc mentre que els de Renfe ho feien a l'andana principal davant bona part de l'edifici de viatgers. Possiblement això també devia ser per tenir millor controlats els passatgers que arribaven allí i fer-los passar per l'aduana instal·lada al mateix edifici.

Posted: Sunday 12/11/2006 18:15
by Jordi Freixas
Una cosa...

Image

... aquesta foto, està realitzada des del costat França, o des del costat Catalunya?

Posted: Sunday 12/11/2006 18:26
by UT596001
Costat França.

Posted: Sunday 12/11/2006 18:36
by orique
Està presa per la banda nord, efectivament. Darrere les muntanyes del fons està la Vall de Núria.

Posted: Sunday 12/11/2006 20:23
by Jordi Freixas
Collons... si que està a prop la Vall de Nuria...

Posted: Sunday 12/11/2006 20:30
by marcel
Jordi Freixas wrote:Collons... si que està a prop la Vall de Nuria...
caminant de nuria al tren groc son 5h. Sense destrossar-se els pulmons...

Posted: Sunday 12/11/2006 20:34
by liniadelRipollés
marcel wrote:
Jordi Freixas wrote:Collons... si que està a prop la Vall de Nuria...
caminant de nuria al tren groc son 5h. Sense destrossar-se els pulmons...
Molt bona !!! :D

La Tor de Querol

Posted: Sunday 12/11/2006 22:34
by He2/2
Efectivament, les vies Renfe i Sncf es creuaven (fent més o menys =x=) de manera que podien quedar un tren de Renfe i un de Sncf a l'andana principal. La disposició de les vies es va canviar per l'acual al modificar l'electrificacio de les vies de renfe. Fins aleshores entre Puigcerdà i La tor la catenaria estava alimentada a 1500 V per la Sncf i els trens circulaven a mija tensió.

La muntanya que es veu al fons de la foto de la suissa, presa en direcció nord, és el Puigpedrós (o Campcardós, com en diuen a la vall de Querol) i el que hi ha al darrera no és Núria sinó Andorra i la mateixa vall de Querol.

Posted: Monday 13/11/2006 14:35
by orique
Jo em referia a la que surten els Corail.

Fotos

Posted: Monday 13/11/2006 20:30
by He2/2
Perdona, jo em pensava que et referies a la de la 800. Efectivamet, a l'altre foto es veu el massis del Puigmal, i al derrera, cap a l'esquerra hi ha Núria.

Les millors estacions del Ten Groc per usar com a destí o origen d'una excursió a la vall de Núria són Err i Saillagosa. Eina cau una mica lluny. I no podem oblidar una travessa llarga, peró magnífica a través dels estanys i les gorges de carançà, enllaçant amb el Tren Groc a l'estació (actualment baixador) de Toés.

Re: Fotos

Posted: Tuesday 14/11/2006 17:52
by marcel
He2/2 wrote:I no podem oblidar una travessa llarga, peró magnífica a través dels estanys i les gorges de carançà, enllaçant amb el Tren Groc a l'estació (actualment baixador) de Toés.
Tot arribarà.... De moment ja en portem 2 de 3.

Re: Fotos

Posted: Tuesday 14/11/2006 19:20
by liniadelRipollés
marcel wrote:
He2/2 wrote:I no podem oblidar una travessa llarga, peró magnífica a través dels estanys i les gorges de carançà, enllaçant amb el Tren Groc a l'estació (actualment baixador) de Toés.
Tot arribarà.... De moment ja en portem 2 de 3.
Heme i tant que arribarà...tinc a la llista d'efectats en Marcel i en Romi65... :)

Re: La estació de la Tor antigament

Posted: Tuesday 05/01/2010 15:43
by ElDesi1994
Seria una cosa així, no?
latour.jpg
latour.jpg (346.19 KiB) Viewed 4147 times

Re: La estació de la Tor antigament

Posted: Tuesday 05/01/2010 17:03
by lauria1226
Sempre m'havia donat la sensació de que la distribució de vies a la Tor tenia per objecte que els viatgers no haguessin de canviar d'andana en fer el tranbord, així els dies de mal temps podien passar d'un tren a l'altre sota cobert. Potser m'equivoco però podria ser que aquest fos el motiu pel que els esmentats canvis es fessin (i encara es fan) habitualment a la Tor i no a Puigcerdà, a l'inrevés del que passa entre Port Bou i Cervera (de la Marenda).

Pensar en la gent, aquests?

Posted: Tuesday 05/01/2010 17:09
by Guigui
No crec que els no-nacionalismes d'estat siguin massa capaços de pensar en la gent. L'exemple de Portbou i Cervera, amb serveis que es poden fer segons per a què, i segons per a què no (la majoria), n'és una bona mostra.

Re: Pensar en la gent, aquests?

Posted: Tuesday 05/01/2010 23:16
by lauria1226
Guigui wrote:No crec que els no-nacionalismes d'estat siguin massa capaços de pensar en la gent. L'exemple de Portbou i Cervera, amb serveis que es poden fer segons per a què, i segons per a què no (la majoria), n'és una bona mostra.
Es que en això és com tot. N'hi ha que ho fan bé i d'altres que son uns Sapastres. mentre l'estat centralista jacobí francès sembrava de Licées i Centres hopitaliers tots els racons de l'hexàgon uns altres es dedicaven a voler ensenyar a viure el mon a base només de testosterona. S'usava el membre viril per a tot, fins i tot per pensar, a excepció, clar està d'allò pel que la natura l'ha creat, considerat pecat mortal.

Quantes vegades no hem sentit la frase?: "Esto lo hago yo con la p....."

Clar, amb aquest plan que voleu.