Page 1 of 3

Alvia BCN - París

Posted: Saturday 18/11/2006 5:27
by Jordi Freixas
Doncs això. L'Alvia tarda un minut en fer el canvi d'eix, circula per línia d'Alta Velocitat (igual que els TALGO, encara que no crec que hi vagin molt per França). No resultaria factible completar la connexió BCN - París (o altres destinacions europees) amb amb trens Alvia, mentre no arriba el tren d'Alta Velocitat a Barcelona?

Posted: Saturday 18/11/2006 10:10
by aarongilp
Apart de tot això que comenta en Fantito hi ha un "pero" de la normativa francesa, i és que tots els trens que passin per les LGV han d'ésser d'alta velocitat (270 en amunt), i és clar, 250 km/h podria ser un llastre en LGV's amb molt tràfic, com seria la LGV PSE (Lyon - Paris), on tots els trens van a 300 i properament crec que autoritzaran algun petit tram a 320 en la PSE i alguns més en la LGV Rhône - Alpes i en la LGV Mediterranée.

P.D.: Bé, hi ha uns trens que estan autoritzats a circular per les LGV i no arriben a la velocitat "mínima", que són els trens exploradors (BB22200 a 200km/h) i els trens d'obres.

Posted: Saturday 18/11/2006 16:16
by 437.001
De fet, s´estan fen assajos entre Valence i Avinyó a 360...

Posted: Saturday 18/11/2006 16:19
by aarongilp
437.001 wrote:De fet, s´estan fen assajos entre Valence i Avinyó a 360...
Per això mateix...un Alvia a 250 molestaria...

Posted: Saturday 18/11/2006 16:52
by sequera
os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.

Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....

Va a a ser que no.
;)

Posted: Saturday 18/11/2006 17:08
by aarongilp
sequera wrote:os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.

Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....

Va a a ser que no.
;)
Un tren a 3kV pot funcionar sense massa problemes sota 1.5kV. De fet, fins no fa massa els trens que passaven el túnel de Balitres ho feien a la meitat de tensió fins a Cerbère (tot el túnel estava a 1.5kV).

Per lo demés si, tens raó...

Posted: Saturday 18/11/2006 17:18
by sequera
aarongilp wrote:
sequera wrote:os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.

Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....

Va a a ser que no.
;)
Un tren a 3kV pot funcionar sense massa problemes sota 1.5kV. De fet, fins no fa massa els trens que passaven el túnel de Balitres ho feien a la meitat de tensió fins a Cerbère (tot el túnel estava a 1.5kV).

Per lo demés si, tens raó...
Es cierto lo que dices, pero como algo excepcional..

No para hacer el trayecto de Perpinya a Nimes en 1,5kv.

Para eso estan los tritensión o cuatritension...que ya hay unos cuantos en europa.

;)

Posted: Saturday 18/11/2006 17:55
by aarongilp
Hombre...supongo que de poder hacerlo se podría, pero no sé como acabarían los equipos eléctricos. De hecho, un tren puede circular también a con una cierta sobretensión (en el récord del TGV se dice que la catenaria estaba a 33kV, cuando lo suyo son 25kV), pero no puede hacerlo siempre...así que en este caso creo que sería lo mismo...

Thalys...

Posted: Saturday 18/11/2006 18:52
by JaMiRo!
sequera wrote:Para eso estan los tritensión o cuatritension...que ya hay unos cuantos en europa.
Por ejemplo los trenes Thalys de Alstom... :D :D :D

Tensiones que soportan estos maravillosos cacharros: 1500 V CC (SNCF y NS), 3000 V CC (SNCB), 15000 V CA (DB AG) y 25000 V CA (SNCF, NS y SNCB).

¡Más info!

Posted: Saturday 18/11/2006 19:14
by 437.001
He sentit un estrany rumor, que diu que quan s´inauguri cert túnel, es retiraran els Euromeds, per adaptar-los a la línia d´aquest cert túnel, i els serveis Euromed passarien a ser fets amb Alvia, què en sabeu de cert?
Suposo que només és un rumor tonto, no?

Posted: Saturday 18/11/2006 20:13
by Jordi Freixas
aarongilp wrote:Apart de tot això que comenta en Fantito hi ha un "pero" de la normativa francesa, i és que tots els trens que passin per les LGV han d'ésser d'alta velocitat (270 en amunt), i és clar, 250 km/h podria ser un llastre en LGV's amb molt tràfic, com seria la LGV PSE (Lyon - Paris), on tots els trens van a 300 i properament crec que autoritzaran algun petit tram a 320 en la PSE i alguns més en la LGV Rhône - Alpes i en la LGV Mediterranée.
Val, en el cas dels Alvia ja ho entenc. Però... com és que els TALGO no passen per LGV? Tinc entès que els han arribat a provar a més de 400 km/h.

Posted: Saturday 18/11/2006 21:29
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:
aarongilp wrote:Apart de tot això que comenta en Fantito hi ha un "pero" de la normativa francesa, i és que tots els trens que passin per les LGV han d'ésser d'alta velocitat (270 en amunt), i és clar, 250 km/h podria ser un llastre en LGV's amb molt tràfic, com seria la LGV PSE (Lyon - Paris), on tots els trens van a 300 i properament crec que autoritzaran algun petit tram a 320 en la PSE i alguns més en la LGV Rhône - Alpes i en la LGV Mediterranée.
Val, en el cas dels Alvia ja ho entenc. Però... com és que els TALGO no passen per LGV? Tinc entès que els han arribat a provar a més de 400 km/h.
Els TrenHotel? Molt senzill...per molt que hagin arribat a 500 km en banc de proves (en linia 300), la seva velocitat màxima autoritzada és de 200 km/h, molt per sota dels 300 mínims de LGV. Per tant, seguiria molestant.

Posted: Saturday 18/11/2006 23:22
by sequera
fantito wrote:Els Talgo a França, Suïssa, Itàlia i Alamanya estan limitats a 200 Km/h per deficiències en el fre. És una de les conseqüències de tenir els rodals adaptables a l'ample, que sols poden dur un parell de discs per rodal. Els remolcs Talgo VII que formen la sèrie 102 tenen el canvi d'ample comdemnat i per aixó poden dur 3 discs de fre per rodal.
home...si amb deficiencies en el fre, ja estan homologats a la velocitat máxima per la qual es van construir......

Posted: Sunday 19/11/2006 12:43
by ROMI65
aarongilp wrote:
sequera wrote:os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.

Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....

Va a a ser que no.
;)
Un tren a 3kV pot funcionar sense massa problemes sota 1.5kV. De fet, fins no fa massa els trens que passaven el túnel de Balitres ho feien a la meitat de tensió fins a Cerbère (tot el túnel estava a 1.5kV).

Per lo demés si, tens raó...
Això era abans, amb els motors de corrent continu. Ara, amb tota la electrònica i els motors trifàsics asíncrons, ja no es pot circular sota 1,5 kV amb la meitat de la potència.

No conec el cas concret dels S-120, però d'altres trens, si la tensió en línia és la meitat de la nominal, s'obre el disjuntor i s'activa el fre d'emergància.

Posted: Sunday 19/11/2006 13:44
by aarongilp
ROMI65 wrote:
aarongilp wrote:
sequera wrote:os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.

Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....

Va a a ser que no.
;)
Un tren a 3kV pot funcionar sense massa problemes sota 1.5kV. De fet, fins no fa massa els trens que passaven el túnel de Balitres ho feien a la meitat de tensió fins a Cerbère (tot el túnel estava a 1.5kV).

Per lo demés si, tens raó...
Això era abans, amb els motors de corrent continu. Ara, amb tota la electrònica i els motors trifàsics asíncrons, ja no es pot circular sota 1,5 kV amb la meitat de la potència.

No conec el cas concret dels S-120, però d'altres trens, si la tensió en línia és la meitat de la nominal, s'obre el disjuntor i s'activa el fre d'emergància.
Les 252 diria que passaven per aquest tram a meitat de potència, i són trifàsiques asíncrones...potser van canviar els paràmetres d'obertura del disjuntor...

Posted: Sunday 19/11/2006 15:52
by orique
O directament el condemnaven :o :fuig

Posted: Sunday 19/11/2006 16:11
by aarongilp
orique wrote:O directament el condemnaven :o :fuig
Condemnar el disjuntor??? Del tot??? Ho dubto, més que res perquè al poc de tornar de Cerbère s'havia d'obrir el disjuntor al apagar la màquina...

Posted: Sunday 19/11/2006 20:26
by orique
Jo també ho dubto molt, però se ve cada cosa por el mundo... :D

Posted: Sunday 19/11/2006 22:13
by Jordi Freixas
Perdó per la ignorància, però quan parleu de per exemple... un "canvi d'ample condemnat", a què us referiu?

Condemnat a X anys de presó?

Posted: Sunday 19/11/2006 22:40
by 437.001
No, que està inútil, que no es pot fer servir si no es torna a montar, o bé que està bloquejat.