Page 1 of 3

línea F del servicio urbano de Manresa modifica su recorrido

Posted: Wednesday 22/11/2006 12:22
by Ecomobisostrans
Desde el domingo 11 de noviembre, la línea F del servicio urbano de Manresa ha modificado su recorrido.

>En el recorrido sentido Mion - La Parada varió su trazado: de la Ctra. de Santpedor seguió por la Av. de les Bases de Manresa, Barcelona, Bruc, Era de l'Esquerra, Ctra. de Cardona y Muralla siguiendo su recorrido habitual en dirección a la Balconada. Se suprimió las paradas: Pl. Mallorca, Estación Autobús, Ben Plantada, Pl. Espanya y Guimerà y se habilitaron las nuevas paradas: La Creu, Lacetània, Centro Hospitalario, Barcelona-Ginjoler, Bruc-St. Valentí y Era Esquerra.
>
>Alguien tiene plano de esa modificacion? Es que en la web del ayuntamiento y en la de Sagales sigue constando este recorrido: http://www.ajmanresa.cat/web/contingut. ... 968&area=4

Posted: Wednesday 22/11/2006 22:10
by UT596001
Com canvia la cosa? Perquè sé que aquesta línia fa unes voltes de mil dimonis i crec que fa una X o algo així...

Posted: Wednesday 22/11/2006 23:29
by trainman
Y otra cosa sobre Manresa y muy importante, a partir del 1 de enero del 2007 el bus urbano de Manresa formará parte de la tarifa integrada

Saludos

Posted: Thursday 23/11/2006 0:21
by UT596001
trainman wrote:Y otra cosa sobre Manresa y muy importante, a partir del 1 de enero del 2007 el bus urbano de Manresa formará parte de la tarifa integrada

Saludos
¡Ya era hora!

Posted: Thursday 23/11/2006 11:07
by alexbn
Creo que era un acuerdo de la AMTU con la ATM y la Gene, según el cual la Gene otorgará subvenciones a los municipios de la AMTU a cambio de que integren sus buses urbanos. Parece ser que durante 2007 prácticamente todos los servicios urbanos estarán integrados, de hecho he leido que por ejemplo Corbera y El Masnou están ya en conversaciones para integrarlos en breve.

Posted: Thursday 23/11/2006 19:07
by UT596001
¿Sabes algo de si se integrará el bus urbano de Barberà del Vallès?

Posted: Thursday 23/11/2006 20:07
by alexbn
Pues teóricamente todos los municipios integrantes de la AMTU integrarán sus servicios urbanos durante 2007. Supongo que eso incluye Barberà del Vallès.

Dos nous autobusos per al bus urbà de Manresa

Posted: Monday 08/01/2007 11:52
by trainman
S’incrementa la flota de vehicles del Bus per desenvolupar el Pla de millores del transport públic


Un dels nous autobusos
Documents relacionats

05/01/2007 Transport urbà


A partir d’aquest mes de gener s’incorporen dos nous vehicles a la flota del bus. Aquest increment va destinat a reforçar la línia de la Parada per què pugui complir l’increment de freqüències.

Els nous autobusos són de la marca IVECO CityClass 29 Euro3. Tenen una capacitat per a 30 persones assegudes i 50 dretes. Disposen de tots els avantatges del transport públic modern, tan pel que fa al tipus de motor i combustió poc contaminant com a climatització, accessibilitat i confort.

Una de les principals novetats és la disposició de dues rampes per a cotxets i cadires de discapacitats. Una rampa és automàtica que funciona quan un usuari prem el seu botó de la porta del mig de l’autobús i la segona rampa s’utilitza en cas d’avaria de la primera i ho fa el conductor.

La incorporació de vehicles serà una constant durant tot el procés d’implantació del Pla de millores del transport públic que van acordar la regidoria de Via pública amb la Federació d’Associacions de Veïns i els sindicats CCOO i UGT.

Els primers dos nous vehicles van destinats a la primera modificació del servei de bus. Es tracta de l'increment de freqüències de la Parada. Tot i així, aquesta primera mesura ja s'aplica des del 18 de desembre. Ha estat una de les accions per fer front a l'increment de circulació de les festes de Nadal. Aquest increment de freqüències (de 20 minuts als 15) s'ha fet amb normalitat. No ha causat problemes i ha repercutit en una millora per als viatgers.

La incorporació dels nous busos coincidirà amb la implantació de nous serveis:

Gener 2007: increment de freqüències de la Parada:

Incorporació de 2 vehicles. La flota passa de 10 vehicles (8 de funcionament ordinari i 2 de reserva) a 12 (9 de funcionament ordinari i 3 de reserva)

Març 2007: nova línia Perimetral Estacions:

Incorporació de 3 vehicles. La flota passa a ser de 15 vehicles (12 de funcionament ordinari i 3 de reserva).

Juny 2007: modificació de les línies de la Balconada (fent-la més directe) i Font dels Capellans, incorporant Valldaura i Escodines.

Incorporació d’un microbús. La flota passa a ser de 16 vehicles (12 de funcionament ordinari i 4 de reserva).

Març 2008: Ampliació de la Mión, a la Plaça Catalunya, a Sant Pau, a Viladordis i al Polígon dels Dolors.

Incorporació d’un segon microbús. La flota passa a ser de 17 vehicles (13 de funcionament ordinari i 4 de reserva). Els dos microbusos faran les línies de Mión, Sant Pau, Viladordis i Dolors.

Recordem les principals millores planificades:

-A partir del mes de març del 2007 es posarà en servei una línia de bus que enllaçarà les estacions de RENFE i la d’autobusos–FGC amb el campus universitari (UPC i FUB), els hospitals (Centre Hospitalari i Sant Joan de Déu) i la zona comercial i de lleure dels Trullols (Mossos d’Esquadra), passant per diferents barris de Manresa. Aquesta línia disposarà de tres autobusos els dies feiners (un cada 20 minuts), dos autobusos els dissabtes (un cada mitja hora) i un autobús els diumenges (un cada hora).

-A partir del mes de juny del 2007 es modificarà el recorregut de la Línia 4. A més de donar servei a la Sagrada Família i a la Font dels Capellans, també arribarà als barris de Valldaura i les Escodines, que fins ara no gaudien de transport urbà. El nou recorregut donarà servei a punts d’interès com el Centre d’Assistència Primària (CAP) del Barri Antic, el CAP Foneria, la Piscina Municipal i el Museu i l’Arxiu comarcals.

-Juntament amb els canvis de la Línia 4, es millorarà el recorregut de la Línia 1, de la Balconada, per escurçar el temps d’accés al centre ciutat. El bus passarà per la Bonavista i no per avinguda de les Bases de Manresa (itinerari que ja farà la Línia Perimetral). Aquest canvi farà possible que passi un autobús cada 15 minuts.

-A partir del primer trimestre de l’any 2008 es farà una segregació de la Línia 3 (Mión–Sant Pau). La modificació consistirà en la creació de dues línies diferenciades:

o Línia 3: Mion–Plaça Catalunya, amb un autobús cada mitja hora durant tot el dia.

o Línia 5: Sant Pau–Viladordis–Dolors, que combinarà els itineraris Guimerà–Sant Pau–Guimerà i Guimerà–Viladordis–Dolors–Guimerà, amb un autobús cada hora.

Característiques dels nous autobusos:

Es tracta d’un xassís pensat per la comoditat del passatger i l’ús urbà intensiu.

El motor és de 290CV de potència, amb canvi automàtic de 5 velocitats; el resultat és una gran suavitat de marxa facilitada per la gestió electrònica del canvi de marxes i la suspensió pneumàtica. Aquesta suspensió permet activar el sistema kneeling (agenollament) per inclinar el vehicle i permetre l’accés dels passatgers al bus sense pràcticament aixecar el peu del nivell de la vorera; pel cas que sigui necessari, incorpora rampa automàtica per l’accés de cotxets de nens i cadires de rodes.

Dintre les característiques mecàniques cal destacar també l’angle de gir de les rodes (el millor a la seva categoria) que permet una gran maniobravilitat, així com el pont motriu de darrera de tipus “pòrtic” que deixa lliure d’elements mecànics el passadís del darrera i manté el mateix nivell del terra des de la porta d’entrada fins al final del vehicle (Pis baix continu). Dintre d’aquesta idea d’ampliar al màxim l’espai dels passatgers i la seva circulació per dintre del bus, tota la mecànica (motor i canvi) està situada al darrera en sentit transversal.

La climatització del vehicle està assegurada per un equip Thermoking (fred/calor) i pels radiadors de convecció (calor) situats a la part baixa.

Fitxa tècnica:


Denominació: IVECO CityClass 29 Euro3
Longitud: 12 mts
Amplada: 2.55 mts
Alçada pis baix: 32 cm (amb kneeling) ; 36 cm (sense kneeling)
Angle de gir rodes: 59.4º
Motor: CURSOR 8 amb Turbo de Geometria Variable (VGT)
Potencia: 290 CV (213 kW)
Par màx.: 1.110 Nm (de 1.000 rpm a 1.800 rpm)

Amb sistema automàtic per mantenir el nivell d’oli motor

Canvi: Automàtic 5HP 502 (5 vel.)
Suspensió: Pneumàtica integral amb control electrònic.
Elevació i descens del eixos per separat i en conjunt.

Knelling (agenollament)
Barra estabilitzadora davantera.
Pneumàtics: 275/70 R22.5”
Xassís: Estructura preparada per portar rampa per cotxets i cadires de rodes.
Direcció: Servohidràulica ZF 8098
Frens: ABS/ASR de sèrie.
Davant: Doble disc
Darrera: Tambor
Sistema Elèctric: Multipletxat
Carrosseria: Noge CITTOUR
Places: Cond.+ 30 asseguts + 50 de peu (aprox.) + (1 cadira rodes o 2 transportins)
Aire Condicionat: Climatitzador ThermoKing
Radiadors per convecció
Altres: Rampes per l’accés de cadires de rodes o cotxets de nens (automàtica i manual).

http://www.ajmanresa.cat/web/pres_notic ... c015224757

Nova linia 8 a Manresa. Gratuita de l'1 al 15 d'abril.

Posted: Thursday 29/03/2007 11:48
by Ecomobisostrans
Aquesta línia serà gratuita de l'1 al 15 d'abril. Mes endavant hi haura ampliacions a les línies 1, 3, 4, 5 i se'n crearà una de nova per partir la 5 que te un recorregut molt llarg. Ja era hora de que Manresa es comenci a posar al dia i a oferir un servei de bus urbà més decent.
Image

Posted: Thursday 29/03/2007 11:59
by trainman
La línia 8 unirà les estacions de tren, el campus universitari, els hospitals i els cinemes



Documents relacionats

28/03/2007 Via pública

Per donar a conèixer la nova línia es convida a tota la ciutadania a pujar-hi gratuïtament durant els primers 15 dies del mes d’abril

A partir de l’1 d’abril es posa en servei una línia de bus que enllaça les estacions de RENFE i la d’autobusos–FCG amb el campus universitari (UPC i FUB), els hospitals (Centre Hospitalari i Sant Joan de Déu) i la zona comercial i de lleure dels Trullols (Mossos d’Esquadra), passant per diferents barris de Manresa.

Un dels principals avantatges de la nova línia és la connexió dels transports públics d’àmbit català amb el bus urbà. Això vol dir que arribant a Manresa sigui des de Barcelona, Girona, Vic, Lleida o Igualada o des dels pobles de l’entorn, es pot agafar un bus urbà.

Els dies laborables el bus de la línia 8 passarà cada 20 minuts, d’acord amb l’arribada de trens. Els dissabtes és cada mitja hora i els diumenges a cada hora.

Partint de l’Estació de la Renfe, el bus creua el riu Cardener pel Pont de Sant Francesc, pugem pel carrer del Bruc, seguim per les Bases de Manresa, passem pel Centre Hospitalari, la FUB, la UPC, baixem per la carretera de Santpedor, passem per l’Estació d’Autobusos, travessem la carretera de Vic, pugem pel carrer Gaudí, girem pel carrer Viladordis, continuem pujant pel carrer Sant Cristófol i la carretera del Pont de Vilomara i arribem a la zona dels cinemes pel carrer Joan Fuster. Pugem per l’avinguda dels Països Catalans fins als Mossos d’Esquadra, baixem pel carrer Alvar Aalto, passem pel mig de Cal Gravat i donem la volta al barri de la Balconada, passem per davant de l’Hospital de Sant Joan de Déu, baixem pel carrer de la Divina Pastora, Sant Llorenç de Brindisi, girem pel carrer de la Sardana, seguim pel carrer Viladordis i baixem pel carrer de Sant Cristòfol. Creuem la carretera de Vic, passem pel túnel del carrer Indústria i sortim de nou a les Bases de Manresa que resseguim fins el carrer del Bruc, girem pel carrer Prodenci Comellas, baixem pel carrer Dos de Maig fins a la plaça del Mil·lenari, prenem el passeig del Riu fins a pujar a la plaça de la Reforma, travessar el pont i arribar de nou a l’estació de la Renfe.

Aquesta nova línia compleix diferents funcions:

- Connecta el bus Manresa a la xarxa de transports públics. D’aquesta manera, el transport públic de l’interior de la ciutat es relaciona amb el transport públic de trens i autobusos des d’on arriben i surten viatges d’arreu de Catalunya. Aquesta és una condició indispensable per què Manresa exerceixi de capital.

- Dóna servei als estudiants universitaris

- Dóna servei als usuaris del Centre Hospitalari i de l’Hospital de Sant Joan de Déu

- Dóna servei als usuaris de la zona lúdica dels cinemes

- Inaugura el servei de bus pels veïns de Valldaura

- Reforça el servei dels barris més demandants del bus com són la Balconada, Sagrada Família, Font dels Capellans i Cal Gravat

- I és la primera línia que creua perimetralment tota la ciutat sense entrar al carrer d’ Àngel Guimerà i d’aquesta manera funcionarà amb més fluïdesa

Aquesta és una de les mesures més importants que formen part de l’acord entre Ajuntament, la Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Manresa i els sindicats Comissions Obreres i Unió General de Treballadors

Recordem que l’1 de gener va començar, per etapes, la renovació del servei de bus de Manresa. Aquest pla es desenvolupa durant els anys 2007 i 2008 i preveu que el Bus Manresa ofereixi més freqüència de pas, més autobusos i de més qualitat, recorreguts nous per a més barris de la ciutat i la possibilitat que amb un sol bitllet es pugui accedir al bus urbà de Manresa i a la resta de transports públics integrats de Catalunya.

http://www.ajmanresa.cat/web/pres_notic ... 19b5c97cf2

Mejoras líneas 1 y 4 bus urbano Manresa desde 1 de agosto:

Posted: Thursday 02/08/2007 11:29
by Ecomobisostrans
A la web de'n Jose Mora surt això.
El 1 de agosto del 2007 se remodeló las líneas 1 y 4 de la ciudad. La línea 1 recorta su recorrido para reducir el tiempo de acceso al centro de la ciudad. En el viaje de vuelta el autobús, a partir de la calle Sant Cristòfol, se desvia por la calle St. Antoni M. Claret para accedir directamente al Pº Pere III y la calle Guimerá (final del trayecto). El nuevo recorrido ahorra el paso por la Av. de les Bases de Manresa (que ahora realiza la nueva línea 8 Perimetral), que obligaba a hacer una gran vuelta para llegar a la calle Guimerá. La línea seguía teniendo una frecuencia de 15 minutos, pero con este recorte, se consiguió explotar la línea con 3 autobuses en vez de los cuatro que estaban antes.

La línea 4 fue la que experimentó una más grande transformacióm, ya que alarga su recorrido para llegar a los barrios de Valldaura y les Escodines, zonas donde hasta entonces no llegaba ningún autobús. También con este recorrido la parada del centro de la ciudad no era la calle Guimerá, como hasta ahora, sino en la Pl. Sant Domènec.
Bueno, amb retard pero s'ha fet.

Posted: Thursday 02/08/2007 12:11
by Ecomobisostrans
Alguien tiene plano de estos cambios? Gracias.

Posted: Friday 03/08/2007 12:44
by Ecomobisostrans

Posted: Wednesday 22/08/2007 12:26
by Ecomobisostrans
Al regió 7 d'avui diu que aquests canvis han tingut molt bona acollida per part dels veïns de Manresa.

Mejoras en el bus urbano de Manresa

Posted: Tuesday 08/01/2008 11:58
by Ecomobisostrans
Mejoras en el bus urbano de Manresa

El día 2 de enero del 2008 se puso en marcha una serie de modificaciones en el servicio urbano. las líneas 3 (Mión) y 5 (Sant Pau-Viladordis-Dolors) que hasta el momento estaban servidas por un mismo vehículo, a partir de ese día se separaban en dos líneas independientes, servidas por un vehículo cada una. La línea 3 ampliaba su recorrido y su frecuencia de paso a 30 minutos, la línea 5 el número de paradas, también, y su frecuencia de paso a 60 minutos.

Además, la línea 8 (Perimetral Estaciones) atendiendo la magnífica acogida por parte de los usuarios ampliaba su parque movil pasando a ser servida por cuatro vehículos, en vez de tres, reduciendo por tanto la frencuencia de 12 a 15 m., cuando hasta entonces era de 20 minutos.

Re: Mejoras en el bus urbano de Manresa

Posted: Friday 18/01/2008 16:13
by Ecomobisostrans
Plano actualizado de las lineas de bus urbano de Manresa:

http://www.laptp.org/forum/index.php?sh ... gopid=8753&

He enviado esta propuesta al ayuntamiento de Manresa:

Posted: Monday 24/11/2008 17:12
by Ecomobisostrans
Propuesta microbús por Manresa:

http://i78.photobucket.com/albums/j83/E ... s/Bus9.jpg

Propongo esta línea de microbús que circule por Manresa para cubrir

zonas que por sus características no pueden ser cubiertas por un

autobus de grandes dimensiones, como son el Barri Vell o las

proximidades del parque Puigterrà, permitiendo así a los vecinos de

estos barrios tener un servicio de proximidad que les acerque a los

servicios básicos (ayuntamiento, CAP, hospital, universidad, etc) y les

conecte con la red básica de transporte urbano e interurbano. Esta

línea, además, permitiría una conexión rápida entre RENFE y el barrio

de Viladordis, incluida la estación de FGC.

En el plano he dibujado los 2 sentidos de la marcha con dos colores

distintos para facilitar su comprensión, aunque en realidad esta línea

tendría una sola terminal, en la calle Josep Esteve, donde se

realizaría la parada de regulación.

El tiempo de recorrido mas descanso del conductor sería de 75 minutos,

por lo que sería recomendable que esta línea circulase de lunes a

sábado laborables con 3 vehículos y una frecuencia de 25 minutos y los

días festivos con 2 vehículos y una frecuencia de 37-38 minutos.

Un modelo de microbús que podría adecuarse a las características de

esta línea sería el Mercedes Sprinter, como estos que dan servicio a la

mayoría de líneas de "Bus del Barri" de Barcelona:

http://cv.uoc.es/~jmora/modelos/img/busito5.jpg

Esperando que esta propuesta les sea de utilidad, les saluda

atentamente:
Ferran Mir Culell,

Pujada desmesurada del preu del bus urbà de Manresa pel 2009

Posted: Thursday 18/12/2008 18:11
by Ecomobisostrans
El bitllet senzill del bus urbà de Manresa s'encarirà un 18,5% al 2009. Passarà de 1,10 a 1,35. Fa 3 anys costava 60 centims. Així es com volen que la gent agafi el transport públic... >:(

Re: Pujada desmesurada del preu del bus urbà de Manresa pel 2009

Posted: Friday 19/12/2008 22:47
by pukyxd
L'evolució del preu del bitllet del bus urbà de Manresa és la següent:

0.60€ (2006) -> 0.90€ (2007) -> 1.10€ (2008) -> 1.35€ (2009)

Amb tres anys un augment superior al 100% del preu. L'excusa que posen és que s'ha d'adequar als preus dels bitllets senzills ATM.

Re: Pujada desmesurada del preu del bus urbà de Manresa pel 2009

Posted: Saturday 20/12/2008 15:52
by erbuki
A Lleida el bitllet senzill costa 0.95€, i és una ciutat amb una major flota d'autobusos que a Manresa. Us estàn prenent el pèl.