S’incrementa la flota de vehicles del Bus per desenvolupar el Pla de millores del transport públic
Un dels nous autobusos
Documents relacionats
05/01/2007 Transport urbà
A partir d’aquest mes de gener s’incorporen dos nous vehicles a la flota del bus. Aquest increment va destinat a reforçar la línia de la Parada per què pugui complir l’increment de freqüències.
Els nous autobusos són de la marca IVECO CityClass 29 Euro3. Tenen una capacitat per a 30 persones assegudes i 50 dretes. Disposen de tots els avantatges del transport públic modern, tan pel que fa al tipus de motor i combustió poc contaminant com a climatització, accessibilitat i confort.
Una de les principals novetats és la disposició de dues rampes per a cotxets i cadires de discapacitats. Una rampa és automàtica que funciona quan un usuari prem el seu botó de la porta del mig de l’autobús i la segona rampa s’utilitza en cas d’avaria de la primera i ho fa el conductor.
La incorporació de vehicles serà una constant durant tot el procés d’implantació del Pla de millores del transport públic que van acordar la regidoria de Via pública amb la Federació d’Associacions de Veïns i els sindicats CCOO i UGT.
Els primers dos nous vehicles van destinats a la primera modificació del servei de bus. Es tracta de l'increment de freqüències de la Parada. Tot i així, aquesta primera mesura ja s'aplica des del 18 de desembre. Ha estat una de les accions per fer front a l'increment de circulació de les festes de Nadal. Aquest increment de freqüències (de 20 minuts als 15) s'ha fet amb normalitat. No ha causat problemes i ha repercutit en una millora per als viatgers.
La incorporació dels nous busos coincidirà amb la implantació de nous serveis:
Gener 2007: increment de freqüències de la Parada:
Incorporació de 2 vehicles. La flota passa de 10 vehicles (8 de funcionament ordinari i 2 de reserva) a 12 (9 de funcionament ordinari i 3 de reserva)
Març 2007: nova línia Perimetral Estacions:
Incorporació de 3 vehicles. La flota passa a ser de 15 vehicles (12 de funcionament ordinari i 3 de reserva).
Juny 2007: modificació de les línies de la Balconada (fent-la més directe) i Font dels Capellans, incorporant Valldaura i Escodines.
Incorporació d’un microbús. La flota passa a ser de 16 vehicles (12 de funcionament ordinari i 4 de reserva).
Març 2008: Ampliació de la Mión, a la Plaça Catalunya, a Sant Pau, a Viladordis i al Polígon dels Dolors.
Incorporació d’un segon microbús. La flota passa a ser de 17 vehicles (13 de funcionament ordinari i 4 de reserva). Els dos microbusos faran les línies de Mión, Sant Pau, Viladordis i Dolors.
Recordem les principals millores planificades:
-A partir del mes de març del 2007 es posarà en servei una línia de bus que enllaçarà les estacions de RENFE i la d’autobusos–FGC amb el campus universitari (UPC i FUB), els hospitals (Centre Hospitalari i Sant Joan de Déu) i la zona comercial i de lleure dels Trullols (Mossos d’Esquadra), passant per diferents barris de Manresa. Aquesta línia disposarà de tres autobusos els dies feiners (un cada 20 minuts), dos autobusos els dissabtes (un cada mitja hora) i un autobús els diumenges (un cada hora).
-A partir del mes de juny del 2007 es modificarà el recorregut de la Línia 4. A més de donar servei a la Sagrada Família i a la Font dels Capellans, també arribarà als barris de Valldaura i les Escodines, que fins ara no gaudien de transport urbà. El nou recorregut donarà servei a punts d’interès com el Centre d’Assistència Primària (CAP) del Barri Antic, el CAP Foneria, la Piscina Municipal i el Museu i l’Arxiu comarcals.
-Juntament amb els canvis de la Línia 4, es millorarà el recorregut de la Línia 1, de la Balconada, per escurçar el temps d’accés al centre ciutat. El bus passarà per la Bonavista i no per avinguda de les Bases de Manresa (itinerari que ja farà la Línia Perimetral). Aquest canvi farà possible que passi un autobús cada 15 minuts.
-A partir del primer trimestre de l’any 2008 es farà una segregació de la Línia 3 (Mión–Sant Pau). La modificació consistirà en la creació de dues línies diferenciades:
o Línia 3: Mion–Plaça Catalunya, amb un autobús cada mitja hora durant tot el dia.
o Línia 5: Sant Pau–Viladordis–Dolors, que combinarà els itineraris Guimerà–Sant Pau–Guimerà i Guimerà–Viladordis–Dolors–Guimerà, amb un autobús cada hora.
Característiques dels nous autobusos:
Es tracta d’un xassís pensat per la comoditat del passatger i l’ús urbà intensiu.
El motor és de 290CV de potència, amb canvi automàtic de 5 velocitats; el resultat és una gran suavitat de marxa facilitada per la gestió electrònica del canvi de marxes i la suspensió pneumàtica. Aquesta suspensió permet activar el sistema kneeling (agenollament) per inclinar el vehicle i permetre l’accés dels passatgers al bus sense pràcticament aixecar el peu del nivell de la vorera; pel cas que sigui necessari, incorpora rampa automàtica per l’accés de cotxets de nens i cadires de rodes.
Dintre les característiques mecàniques cal destacar també l’angle de gir de les rodes (el millor a la seva categoria) que permet una gran maniobravilitat, així com el pont motriu de darrera de tipus “pòrtic” que deixa lliure d’elements mecànics el passadís del darrera i manté el mateix nivell del terra des de la porta d’entrada fins al final del vehicle (Pis baix continu). Dintre d’aquesta idea d’ampliar al màxim l’espai dels passatgers i la seva circulació per dintre del bus, tota la mecànica (motor i canvi) està situada al darrera en sentit transversal.
La climatització del vehicle està assegurada per un equip Thermoking (fred/calor) i pels radiadors de convecció (calor) situats a la part baixa.
Fitxa tècnica:
Denominació: IVECO CityClass 29 Euro3
Longitud: 12 mts
Amplada: 2.55 mts
Alçada pis baix: 32 cm (amb kneeling) ; 36 cm (sense kneeling)
Angle de gir rodes: 59.4º
Motor: CURSOR 8 amb Turbo de Geometria Variable (VGT)
Potencia: 290 CV (213 kW)
Par màx.: 1.110 Nm (de 1.000 rpm a 1.800 rpm)
Amb sistema automàtic per mantenir el nivell d’oli motor
Canvi: Automàtic 5HP 502 (5 vel.)
Suspensió: Pneumàtica integral amb control electrònic.
Elevació i descens del eixos per separat i en conjunt.
Knelling (agenollament)
Barra estabilitzadora davantera.
Pneumàtics: 275/70 R22.5”
Xassís: Estructura preparada per portar rampa per cotxets i cadires de rodes.
Direcció: Servohidràulica ZF 8098
Frens: ABS/ASR de sèrie.
Davant: Doble disc
Darrera: Tambor
Sistema Elèctric: Multipletxat
Carrosseria: Noge CITTOUR
Places: Cond.+ 30 asseguts + 50 de peu (aprox.) + (1 cadira rodes o 2 transportins)
Aire Condicionat: Climatitzador ThermoKing
Radiadors per convecció
Altres: Rampes per l’accés de cadires de rodes o cotxets de nens (automàtica i manual).
http://www.ajmanresa.cat/web/pres_notic ... c015224757