Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
De TMB:
El servei d’informació de temps d’espera TMB iBus s’amplia i ja cobreix 33 línies.
● Ara és possible saber amb un sol missatge de mòbil els minuts que falten perquè arribin els autobusos de diferents línies
El sistema d’informació del temps d’espera per telèfon mòbil i Internet TMB iBus, que proporciona en temps real una previsió aproximada dels minuts que falten perquè els dos primers cotxes d’una línia arribin a una parada determinada, s’ha ampliat per segona vegada aquest any i ja cobreix les 33 línies més importants.
Les últimes 12 línies a incorporar-s’hi són les següents: 10, 19, 32, 39, 45, 47, 50, 55, 72, 73, 74 i 92. Amb anterioritat ja funcionava a les línies 6, 7, 14, 15, 16, 17, 22, 24, 27, 28, 33, 34, 41, 43, 54, 56, 57, 59, 64, 66 i 141. Actualment, el sistema és utilitzable en les línies que transporten el 60% dels passatgers de la xarxa d’autobusos, i continuarà creixent en el futur fins a abastar la totalitat de la flota.
Simultàniament amb l’ampliació de cobertura del TMB iBus, ha entrat en vigor la possibilitat de saber, amb una sola gestió, el temps d’espera de diverses línies. Així, ara hi ha dues modalitats del servei.
Per saber quant trigarà el bus d’una línia en concret, s’ha d’enviar un SMS al número 7412 amb la paraula “temps”, el codi de la parada (el número de quatre xifres que figura en totes les banderoles i marquesines) i el número de línia. Per exemple: “Temps 0515 17”.
Per saber amb un sol missatge el temps que falta perquè arribin totes les línies de la parada integrades al TMB iBus, s’ha d’enviar al mateix número 7412 només amb la paraula “temps” i el codi de la parada. Per exemple: “Temps 0515”.
TMB presta el servei d’informació de manera gratuïta, mentre que les operadores de telefonia mòbil perceben la tarifa habitual dels missatges de text (15 cèntims per missatge més impostos). La consulta es pot fer també mitjançant GPRS i a través d’Internet, des de l’adreça http://www.tmb.net.
El TMB iBus es va posar en marxa el setembre del 2005 a tall de prova en vuit línies, com una eina que pretén reduir el marge d’incertesa en l’espera de l’autobús i ajudar l’usuari a prendre decisions sobre el sistema o combinació de sistemes de transport més adequat en cada moment. En aquest temps el servei ha atès més de 245.000 peticions d’informació pels diferents canals.
L’ampliació del servei d’informació del temps d’arribada s’està comunicant des d’avui mitjançant octavilles situades a l’interior dels autobusos, cartells i franges adhesives a les marquesines i pals de parada de les línies que se’n beneficien.
El servei d’informació de temps d’espera TMB iBus s’amplia i ja cobreix 33 línies.
● Ara és possible saber amb un sol missatge de mòbil els minuts que falten perquè arribin els autobusos de diferents línies
El sistema d’informació del temps d’espera per telèfon mòbil i Internet TMB iBus, que proporciona en temps real una previsió aproximada dels minuts que falten perquè els dos primers cotxes d’una línia arribin a una parada determinada, s’ha ampliat per segona vegada aquest any i ja cobreix les 33 línies més importants.
Les últimes 12 línies a incorporar-s’hi són les següents: 10, 19, 32, 39, 45, 47, 50, 55, 72, 73, 74 i 92. Amb anterioritat ja funcionava a les línies 6, 7, 14, 15, 16, 17, 22, 24, 27, 28, 33, 34, 41, 43, 54, 56, 57, 59, 64, 66 i 141. Actualment, el sistema és utilitzable en les línies que transporten el 60% dels passatgers de la xarxa d’autobusos, i continuarà creixent en el futur fins a abastar la totalitat de la flota.
Simultàniament amb l’ampliació de cobertura del TMB iBus, ha entrat en vigor la possibilitat de saber, amb una sola gestió, el temps d’espera de diverses línies. Així, ara hi ha dues modalitats del servei.
Per saber quant trigarà el bus d’una línia en concret, s’ha d’enviar un SMS al número 7412 amb la paraula “temps”, el codi de la parada (el número de quatre xifres que figura en totes les banderoles i marquesines) i el número de línia. Per exemple: “Temps 0515 17”.
Per saber amb un sol missatge el temps que falta perquè arribin totes les línies de la parada integrades al TMB iBus, s’ha d’enviar al mateix número 7412 només amb la paraula “temps” i el codi de la parada. Per exemple: “Temps 0515”.
TMB presta el servei d’informació de manera gratuïta, mentre que les operadores de telefonia mòbil perceben la tarifa habitual dels missatges de text (15 cèntims per missatge més impostos). La consulta es pot fer també mitjançant GPRS i a través d’Internet, des de l’adreça http://www.tmb.net.
El TMB iBus es va posar en marxa el setembre del 2005 a tall de prova en vuit línies, com una eina que pretén reduir el marge d’incertesa en l’espera de l’autobús i ajudar l’usuari a prendre decisions sobre el sistema o combinació de sistemes de transport més adequat en cada moment. En aquest temps el servei ha atès més de 245.000 peticions d’informació pels diferents canals.
L’ampliació del servei d’informació del temps d’arribada s’està comunicant des d’avui mitjançant octavilles situades a l’interior dels autobusos, cartells i franges adhesives a les marquesines i pals de parada de les línies que se’n beneficien.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Jo ho vaig provar 2 cops i la vritat es que va funcionar. Pot ser util si hi ha bus i metro. Si el bus ha de trigar molt s'opta pel metro.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
No entenc perque aquest sistema no estava ja aplicat al 74, que es la linia que més gent agafa diariament
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Jo l'he provat, i en una ocasió en que anàvem diversos forarires degut a l'alta espera que ens indicava el sistema vàrem poder agafar una alternativa a la línia que pensàvem agafar.
Vull un sistema similar per la Vallesana ja!!! (Sobretot per els dies que peta la B-124, els caps de setmana o la línia de Sant Llorenç...)
Vull un sistema similar per la Vallesana ja!!! (Sobretot per els dies que peta la B-124, els caps de setmana o la línia de Sant Llorenç...)
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Home, l'ideal seria el que es fa a les ciutats "normals": posar pantalles a totes les parades per indicar quan triga cada bus. Però com que aquí el que importa és treure calers al sofert usuari, doncs ens estan encolomant aquest cutresistema del mòbil, disfressant-lo, a sobre, de gran novetat tecnòlogica mundial.metring wrote:Si el missatge fos gràtis, encara...
Si és que en aquest país som curts fins i tot en això...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Bé, bé... però rasllada un cost que hauria de ser de TMB (les pantalles) cap als usuaris. És el contrari que fan la majoria de companyies del mónDenekcalb wrote: no tiene beneficio alguno para TMB. no es "per fer calers".
Uf... no sé, no séDenekcalb wrote: Y tampoco somos tan cortos, no seamos victimistas, no?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Si almenys, adjuntessin "politono"...wefer wrote:Home, l'ideal seria el que es fa a les ciutats "normals": posar pantalles a totes les parades per indicar quan triga cada bus. Però com que aquí el que importa és treure calers al sofert usuari, doncs ens estan encolomant aquest cutresistema del mòbil, disfressant-lo, a sobre, de gran novetat tecnòlogica mundial.metring wrote:Si el missatge fos gràtis, encara...
Si és que en aquest país som curts fins i tot en això...
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Denisuko wrote:No entenc perque aquest sistema no estava ja aplicat al 74, que es la linia que més gent agafa diariament
Al 74 no sembla que li faci molta falta, almenys de L a V lab. perque passa cada 3 o 4 minuts.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
També és cert que el sistema de missatge mòbil ho apliquen a Londres des de fa temps, però en quan a web, l'inmediatesa de la informació de Transport for London és brutal, res a veure amb TMB
Jo l'he fet servir alguna vegada i està prou bé. Per mi el defecte és que no està encara estés a totes les línies.
En quant a l'opinió d'en Wefer sobre, no hi estic d'acord. Evidentment n'hi hauria d'haver moltes més, però no oblidem que aquest sistema et permet tenir la informació, per telèfon o per Internet, sense necessitat d'haver arribat a la parada i, per tant, et permet de seleccionar millor l'opció de transport públic que faràs servir.
En quant a l'opinió d'en Wefer sobre, no hi estic d'acord. Evidentment n'hi hauria d'haver moltes més, però no oblidem que aquest sistema et permet tenir la informació, per telèfon o per Internet, sense necessitat d'haver arribat a la parada i, per tant, et permet de seleccionar millor l'opció de transport públic que faràs servir.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Això té la seva gràcia: avui ens han dit, al màster, que el sistema aquest va sorgir... d'un projecte de final d'aquest mateix màster (Enginyeria del Software), vàries edicions enrera.
Tenint en compte que jo hauré de fer també un projecte, en finalitzar, ves a saber si no podria anar pensant en alguna coseta relacionada amb els transports...
Tenint en compte que jo hauré de fer també un projecte, en finalitzar, ves a saber si no podria anar pensant en alguna coseta relacionada amb els transports...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
El servei d'informació de temps d'espera de l'autobús per mòbil i web s'amplia a 49 línies
publicat el 30/07/2009 a les 15:32 h. Redacció bcn.cat
El servei cobreix les línies en què viatgen el 85% dels usuaris d'autobús
El servei iBus de TMB que dóna un temps real aproximat al mòbil o al web dels minuts que falten perquè l'autobús arribi a la parada s'ha estès aquest juliol a sis noves línies d'autobús -26, 30, 71, 75, 78, 192-.
Amb aquesta nova ampliació, el servei d'informació del temps d'espera al mòbil o a Internet cobreix ja un total de 49 línies de la xarxa d'autobusos, o el que és el mateix, les línies en què viatgen el 85% dels usuaris dels autobusos de la xarxa de TMB.
Com saber el temps d'espera
El servei iBus compta amb dues modalitats per donar les informacions als usuaris. En la primera l'usuari ha d'enviar un SMS al número 7412 amb la paraula "temps" + el codi de la parada (número de quatre xifres escrit a les banderoles i marquesines) + el número de la línia de bus que es vol agafar.
Si en comptes de saber únicament quan falta perquè arribi una línia es vol saber el temps de totes les línies de la parada, l'usuari ha d'enviar un SMS al mateix número però només amb la paraula "temps" i el codi de la parada.
Es tracta d'un servei gratuït que al llarg d'aquest any ha atès ja 540.000 consultes i preveu continuar creixent fins a abastar tota la flota de TMB.
El servei d'informació de temps d'espera de l'autobús per mòbil i web s'amplia a 49 línies
publicat el 30/07/2009 a les 15:32 h. Redacció bcn.cat
El servei cobreix les línies en què viatgen el 85% dels usuaris d'autobús
El servei iBus de TMB que dóna un temps real aproximat al mòbil o al web dels minuts que falten perquè l'autobús arribi a la parada s'ha estès aquest juliol a sis noves línies d'autobús -26, 30, 71, 75, 78, 192-.
Amb aquesta nova ampliació, el servei d'informació del temps d'espera al mòbil o a Internet cobreix ja un total de 49 línies de la xarxa d'autobusos, o el que és el mateix, les línies en què viatgen el 85% dels usuaris dels autobusos de la xarxa de TMB.
Com saber el temps d'espera
El servei iBus compta amb dues modalitats per donar les informacions als usuaris. En la primera l'usuari ha d'enviar un SMS al número 7412 amb la paraula "temps" + el codi de la parada (número de quatre xifres escrit a les banderoles i marquesines) + el número de la línia de bus que es vol agafar.
Si en comptes de saber únicament quan falta perquè arribi una línia es vol saber el temps de totes les línies de la parada, l'usuari ha d'enviar un SMS al mateix número però només amb la paraula "temps" i el codi de la parada.
Es tracta d'un servei gratuït que al llarg d'aquest any ha atès ja 540.000 consultes i preveu continuar creixent fins a abastar tota la flota de TMB.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Gratuït"
Gratuït des del punt de vista de TMB, que no en cobra ni cinc. Però a l'usuari, l'operadora li ho cobra a la tarifa de missatge xorra a la tele.Es tracta d'un servei gratuït que al llarg d'aquest any ha atès ja 540.000 consultes i preveu continuar creixent fins a abastar tota la flota de TMB.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
Mare meva...Doncs això no es pot obviar a la notícia!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: "Gratuït"
0,15 cèntims més IVA és tarifa de missatge xorra a la tele?Guigui wrote:Gratuït des del punt de vista de TMB, que no en cobra ni cinc. Però a l'usuari, l'operadora li ho cobra a la tarifa de missatge xorra a la tele.Es tracta d'un servei gratuït que al llarg d'aquest any ha atès ja 540.000 consultes i preveu continuar creixent fins a abastar tota la flota de TMB.
Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
Igual es refereix als de xats aquells que surten amb els teletiendas...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Missatges
Bé, no, m'havia confós. Però aquests números amb només quatre dígits, d'entrada em són molt sospitosos.victorcasta wrote:0,15 cèntims més IVA és tarifa de missatge xorra a la tele?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.