Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat

Post by metring »

De TMB:

El servei d’informació de temps d’espera TMB iBus s’amplia i ja cobreix 33 línies.
● Ara és possible saber amb un sol missatge de mòbil els minuts que falten perquè arribin els autobusos de diferents línies

El sistema d’informació del temps d’espera per telèfon mòbil i Internet TMB iBus, que proporciona en temps real una previsió aproximada dels minuts que falten perquè els dos primers cotxes d’una línia arribin a una parada determinada, s’ha ampliat per segona vegada aquest any i ja cobreix les 33 línies més importants.

Les últimes 12 línies a incorporar-s’hi són les següents: 10, 19, 32, 39, 45, 47, 50, 55, 72, 73, 74 i 92. Amb anterioritat ja funcionava a les línies 6, 7, 14, 15, 16, 17, 22, 24, 27, 28, 33, 34, 41, 43, 54, 56, 57, 59, 64, 66 i 141. Actualment, el sistema és utilitzable en les línies que transporten el 60% dels passatgers de la xarxa d’autobusos, i continuarà creixent en el futur fins a abastar la totalitat de la flota.

Simultàniament amb l’ampliació de cobertura del TMB iBus, ha entrat en vigor la possibilitat de saber, amb una sola gestió, el temps d’espera de diverses línies. Així, ara hi ha dues modalitats del servei.

Per saber quant trigarà el bus d’una línia en concret, s’ha d’enviar un SMS al número 7412 amb la paraula “temps”, el codi de la parada (el número de quatre xifres que figura en totes les banderoles i marquesines) i el número de línia. Per exemple: “Temps 0515 17”.

Per saber amb un sol missatge el temps que falta perquè arribin totes les línies de la parada integrades al TMB iBus, s’ha d’enviar al mateix número 7412 només amb la paraula “temps” i el codi de la parada. Per exemple: “Temps 0515”.

TMB presta el servei d’informació de manera gratuïta, mentre que les operadores de telefonia mòbil perceben la tarifa habitual dels missatges de text (15 cèntims per missatge més impostos). La consulta es pot fer també mitjançant GPRS i a través d’Internet, des de l’adreça http://www.tmb.net.

El TMB iBus es va posar en marxa el setembre del 2005 a tall de prova en vuit línies, com una eina que pretén reduir el marge d’incertesa en l’espera de l’autobús i ajudar l’usuari a prendre decisions sobre el sistema o combinació de sistemes de transport més adequat en cada moment. En aquest temps el servei ha atès més de 245.000 peticions d’informació pels diferents canals.

L’ampliació del servei d’informació del temps d’arribada s’està comunicant des d’avui mitjançant octavilles situades a l’interior dels autobusos, cartells i franges adhesives a les marquesines i pals de parada de les línies que se’n beneficien.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

algú ha fet servir mai això? és que ho trobo més aviat estúpid...
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Si el missatge fos gràtis, encara...
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Jo ho vaig provar 2 cops i la vritat es que va funcionar. Pot ser util si hi ha bus i metro. Si el bus ha de trigar molt s'opta pel metro.
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

No entenc perque aquest sistema no estava ja aplicat al 74, que es la linia que més gent agafa diariament
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Jo l'he provat, i en una ocasió en que anàvem diversos forarires degut a l'alta espera que ens indicava el sistema vàrem poder agafar una alternativa a la línia que pensàvem agafar.

Vull un sistema similar per la Vallesana ja!!! (Sobretot per els dies que peta la B-124, els caps de setmana o la línia de Sant Llorenç...)
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

metring wrote:Si el missatge fos gràtis, encara...
Home, l'ideal seria el que es fa a les ciutats "normals": posar pantalles a totes les parades per indicar quan triga cada bus. Però com que aquí el que importa és treure calers al sofert usuari, doncs ens estan encolomant aquest cutresistema del mòbil, disfressant-lo, a sobre, de gran novetat tecnòlogica mundial.
Si és que en aquest país som curts fins i tot en això... :roll:
User avatar
Denekcalb
N2
N2
Posts: 15
Joined: Monday 23/05/2005 21:33
Location: Cambrils y Les Corts

Post by Denekcalb »

no estoy de acuerdo con lo q dices, recuerda que el sistema este del movil (que me parece un derroche, ya que se podria invertir, como sí bien dices, en paneles informativos) no tiene beneficio alguno para TMB. no es "per fer calers".

Y tampoco somos tan cortos, no seamos victimistas, no? :D
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Denekcalb wrote: no tiene beneficio alguno para TMB. no es "per fer calers".
Bé, bé... però rasllada un cost que hauria de ser de TMB (les pantalles) cap als usuaris. És el contrari que fan la majoria de companyies del món
Denekcalb wrote: Y tampoco somos tan cortos, no seamos victimistas, no? :D
Uf... no sé, no sé :D
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

wefer wrote:
metring wrote:Si el missatge fos gràtis, encara...
Home, l'ideal seria el que es fa a les ciutats "normals": posar pantalles a totes les parades per indicar quan triga cada bus. Però com que aquí el que importa és treure calers al sofert usuari, doncs ens estan encolomant aquest cutresistema del mòbil, disfressant-lo, a sobre, de gran novetat tecnòlogica mundial.
Si és que en aquest país som curts fins i tot en això... :roll:
Si almenys, adjuntessin "politono"... xD
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Denisuko wrote:No entenc perque aquest sistema no estava ja aplicat al 74, que es la linia que més gent agafa diariament

Al 74 no sembla que li faci molta falta, almenys de L a V lab. perque passa cada 3 o 4 minuts.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

També és cert que el sistema de missatge mòbil ho apliquen a Londres des de fa temps, però en quan a web, l'inmediatesa de la informació de Transport for London és brutal, res a veure amb TMB :(
User avatar
vr
N6
N6
Posts: 220
Joined: Tuesday 30/05/2006 16:49

Post by vr »

Jo l'he fet servir alguna vegada i està prou bé. Per mi el defecte és que no està encara estés a totes les línies.

En quant a l'opinió d'en Wefer sobre, no hi estic d'acord. Evidentment n'hi hauria d'haver moltes més, però no oblidem que aquest sistema et permet tenir la informació, per telèfon o per Internet, sense necessitat d'haver arribat a la parada i, per tant, et permet de seleccionar millor l'opció de transport públic que faràs servir.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Això té la seva gràcia: avui ens han dit, al màster, que el sistema aquest va sorgir... d'un projecte de final d'aquest mateix màster (Enginyeria del Software), vàries edicions enrera.

Tenint en compte que jo hauré de fer també un projecte, en finalitzar, ves a saber si no podria anar pensant en alguna coseta relacionada amb els transports... :roll:
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat

Post by metring »

http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

El servei d'informació de temps d'espera de l'autobús per mòbil i web s'amplia a 49 línies

publicat el 30/07/2009 a les 15:32 h. Redacció bcn.cat

El servei cobreix les línies en què viatgen el 85% dels usuaris d'autobús

El servei iBus de TMB que dóna un temps real aproximat al mòbil o al web dels minuts que falten perquè l'autobús arribi a la parada s'ha estès aquest juliol a sis noves línies d'autobús -26, 30, 71, 75, 78, 192-.

Amb aquesta nova ampliació, el servei d'informació del temps d'espera al mòbil o a Internet cobreix ja un total de 49 línies de la xarxa d'autobusos, o el que és el mateix, les línies en què viatgen el 85% dels usuaris dels autobusos de la xarxa de TMB.

Com saber el temps d'espera

El servei iBus compta amb dues modalitats per donar les informacions als usuaris. En la primera l'usuari ha d'enviar un SMS al número 7412 amb la paraula "temps" + el codi de la parada (número de quatre xifres escrit a les banderoles i marquesines) + el número de la línia de bus que es vol agafar.

Si en comptes de saber únicament quan falta perquè arribi una línia es vol saber el temps de totes les línies de la parada, l'usuari ha d'enviar un SMS al mateix número però només amb la paraula "temps" i el codi de la parada.

Es tracta d'un servei gratuït que al llarg d'aquest any ha atès ja 540.000 consultes i preveu continuar creixent fins a abastar tota la flota de TMB.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"Gratuït"

Post by Guigui »

Es tracta d'un servei gratuït que al llarg d'aquest any ha atès ja 540.000 consultes i preveu continuar creixent fins a abastar tota la flota de TMB.
Gratuït des del punt de vista de TMB, que no en cobra ni cinc. Però a l'usuari, l'operadora li ho cobra a la tarifa de missatge xorra a la tele.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat

Post by metring »

Mare meva...Doncs això no es pot obviar a la notícia!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: "Gratuït"

Post by victorcasta »

Guigui wrote:
Es tracta d'un servei gratuït que al llarg d'aquest any ha atès ja 540.000 consultes i preveu continuar creixent fins a abastar tota la flota de TMB.
Gratuït des del punt de vista de TMB, que no en cobra ni cinc. Però a l'usuari, l'operadora li ho cobra a la tarifa de missatge xorra a la tele.
0,15 cèntims més IVA és tarifa de missatge xorra a la tele?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat

Post by metring »

Igual es refereix als de xats aquells que surten amb els teletiendas...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Missatges

Post by Guigui »

victorcasta wrote:0,15 cèntims més IVA és tarifa de missatge xorra a la tele?
Bé, no, m'havia confós. Però aquests números amb només quatre dígits, d'entrada em són molt sospitosos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”