Page 1 of 2

Se abre una puerta de un vagón de metro parado en un túnel c

Posted: Monday 20/11/2006 20:26
by Denisuko
De 20 Minutos:

En la Línea 2. El pasado 15 de noviembre, a las nueve de la mañana, el convoy nº2152 que circulaba por la Línea 2, dirección Paral·lel, se quedó parado en el túnel que unía las estaciones de Encants y Sagrada Família.

Así lo relata Dolors Marín, una de las pasajeras, quien asegura que, parados dentro del túnel, al convoy se le abrió una de las puertas del primer vagón, que en aquel momento, según Marín, iba «a tope».

TMB dice no tener constancia de la parada en medio del túnel, pero aseguran que es el conductor (MOTORISTA!!!!!) quien puede dar la orden de que se abra una puerta (Això es cert???). Sí reconoció a 20 minutos que el mencionado tren tenía problemas técnicos que por megafonía se iba anunciando al pasaje –algo que niega tajantemente Dolors– y que se en Sagrada Família se desalojó el tren para que volviera a la cochera para ser arreglado.

Posted: Monday 20/11/2006 21:27
by orique
Els motoristes tenen control total sobre el seu tren, òbviament. I això inclou les portes.

Posted: Monday 20/11/2006 22:20
by Denisuko
Pero una sola porta????? que jo sapiga, almenys quan portaba el 2000 o el 3000, l'unica porta (suelta) que pots obrir es la de la cabina del motorista, i sino, tu dones permis al passatge perque obrin les portes que vulguin, llavors aqui el que jo penso es que, potser el motorista va donar permis i algun graciós va obrir la porta, nose si m'explico

Posted: Monday 20/11/2006 22:40
by Jordilar
Es possible el que tu dius.

Però...ara bé, l'ATP ja li va deixar obrir les portes?

Recordo que quan un tren no está ven parat a l'estació, l'ATP no li deixaba obrir les portes.

Salut,

PD: Per cert, algú s'ha fixa't que les portes de les sèries ordinàries NO es pot desbloquejar la porta manualment?

Posted: Monday 20/11/2006 23:16
by Denisuko
Home, a no ser que vagi amb Mode Especial, pero igualment, a L2 sempre es circula amb ATO, no e vist a ningú que vagi amb ATP per aquestes vies.

Fins la serie 5000 no es pot bloquejar una unica porta. Si només una ja dóna problemes, ja s'ha de dessallotjar tot el tren i portar-lo a reparar, mentre que a partir del 5000, si una porta dona problemes, al costat de cada porta hi ha un forat per introduir una clau de "cuadradillo"(la mateixa per obrir les cabines, els armaris...), es girar i la porta s'anul·la.
Llavors passa lo tipic: persona que no sap que la porta esta bloquejada, li dona al botó per entrar i la porta no s'obre i la persona s'esta alla fins que s'obre amb alguna possibilitat de perdre el tren perque no ha vist que hi han 19 portes que si que funcionen per on les quals, pot entrar al tren, en fi...

Re: Se abre una puerta de un vagón de metro parado en un tún

Posted: Tuesday 21/11/2006 0:04
by wefer
Denisuko wrote:Sí reconoció a 20 minutos que el mencionado tren tenía problemas técnicos que por megafonía se iba anunciando al pasaje –algo que niega tajantemente Dolors– y que se en Sagrada Família se desalojó el tren para que volviera a la cochera para ser arreglado.
Aaaaaaah, ja pot ser que passessin coses estranyes, ja... el tren es trobava en ple triangle de les Bermudes de TMB, és a dir, el tram de la L2 entre Monumental-Sagrada Família-Encants. En aquesta zona passen coses moooolt estranyes, com ja sabeu els habituals del fòrum :suar
Per cert, se li diu triangle de les Bermudes perquè, entre La Monumental i la Sagrada Família, tot són guiris amb pantalons curts

Posted: Tuesday 21/11/2006 0:10
by Fran-Ikarus
És ben fàcil que algú anés agafat a la maneta (amb la confiança de que, fora d'estació, mai no s'obriria) i, en activar-se el permís d'apertura, això fes que s'obrís.

Us confesso que és un dels meus "malsons" (que s'obri la porta del Metro quan hi vaig a prop, ja ni tan sols dic recolçat), sobretot des que es van obrir fa uns anys a la L5.

Posted: Tuesday 21/11/2006 8:51
by metring
Té tota la pinta de "despiste" del conductor, sense voler, va activar el permís d'obertura. O això, o la porta tenia un engranatge petat :nose , però és moooolt perillós, si el tren anava petat, podia haver caigut un munt de gent.

Posted: Tuesday 21/11/2006 9:52
by Jordilar
Ara recordo un dia a La Pau L4 , que pel despiste del motorista, a l'hora de sortir en contes de tancar les portes de l'esquerra, va obrir les de la dreta. Va mirar que no hagués caigut ningú :x i va iniciar la marxa.

Salut,

Posted: Tuesday 21/11/2006 12:21
by Mortadel·lo
si anava amb ato, què feia parat al túnel? les portes no es podrien obrir si anava en ato no? i si no anava en ato, per què?

Posted: Tuesday 21/11/2006 12:24
by El LLOP
tot sembla indicar una anada d'olla del motorista ajuntada amb que algú va obrir la porta.

Posted: Tuesday 21/11/2006 12:27
by Ecomobisostrans
Denisuko wrote:Llavors passa lo tipic: persona que no sap que la porta esta bloquejada, li dona al botó per entrar i la porta no s'obre i la persona s'esta alla fins que s'obre amb alguna possibilitat de perdre el tren perque no ha vist que hi han 19 portes que si que funcionen per on les quals, pot entrar al tren, en fi...


A vegades anant d'una porta a l'altre per dins del tren si hi ha gaire gent et pot suposar que se't tanquin les portes. Fa temps anava amb un rodalies de Sants a Torre BAro, i al arribar la porta no es va obrir i quan vaig arribar a l'altre porta ja s'havien tancat i començava a engegar. Vaig tenir que tocar l'alarma i va frenar i va tornar a obrir les portes.

Una altra cosa: recordo un cop que anava amb la L8 i uns graciosos es dedicaven a jugar amb les palanques de desblocatge de portes. En van deixar una de l'esquerra posada a Ildefons Cerdà, però el tren va poder engegar. Però a l'arribar a Gornal el conductor es veu que notava que algo feia coses rares i no se li va ocorrer res mes que obrir totes les portes de la banda esquerra (si, si, la que dona a les vies) , suposo que per comprovar quina era la que no s'obria. Enseguida les va tancar, pro si hagues algu apoiat a la porta i per l'altre via passa un altre tren... igual que amb el talgo, un dia tornava de Sariñena i resulta que el talgo pot obrir totes les portes, donin a la via o a l'andana, es mes quan s'atura el talgo (a on sigui)les portes automaticament ja es poden obrir (Les vaig obrir a un munt de llocs per treure el cap i mirar la via). Pues resulta que estava aturat a Sant Vicenç de Calders i vaig obrir la porta de la via per mirar i veig com s'apropa un rodalies a tota ai carai!. Si arriba a ser un pasatger despistat o amb problemes de vista que intenta sortir per alla ja tenim escabetxina. Aixo que explico va ser el 2002. Al 2003 vaig agafar un altre talgo, per nar de Bcn a Guadalajara i amb aquest no passava, nomes s'obrien les portes que es tenien que obrir. No se si es que ja o avien arreglat o es que amb uns trens va d'una manera i amb altres d'una altra.

Posted: Tuesday 21/11/2006 12:30
by metring
No va de trens, però recordo haver vist algún cop busos de TMB, farà uns 10 anys o més, que si s'espatllava la porta del darrera, i no es tancava, el bus no es podia posar en marxa, i directament, se l'havia d'endur la grua. Quin sistema era aquell? Perquè crec que els d'ara, no ho fan.

Posted: Tuesday 21/11/2006 12:58
by Ecomobisostrans
A Tarragona tenen aquest sistema, però si fa falta el conductor el pot desactviar.

Posted: Tuesday 21/11/2006 19:40
by George85
metring wrote:No va de trens, però recordo haver vist algún cop busos de TMB, farà uns 10 anys o més, que si s'espatllava la porta del darrera, i no es tancava, el bus no es podia posar en marxa, i directament, se l'havia d'endur la grua. Quin sistema era aquell? Perquè crec que els d'ara, no ho fan.
segueixo amb l'offtopic :D

jo he anat en un bus dels antics no adaptats pel carrer balmes amb la última de les 3 portes obertes... :x a la següent parada es va tancar juntament amb les altres i tothom com si no hagués passat re.

Jo només ho he vist en el 78 que son dels de gas natural, que a la darrera porta hi ha la "zona groga" que impedeix que es tanqui la porta si hi ha algú (millor no coneixer mai al inventor de la genial idea perque no respondria dls meus actes... :evil: ), però al engegar, just dspres d'haber-se tancat la porta, si algú s'hi posa l'autobús frena en sec tot sol.

Posted: Tuesday 21/11/2006 21:40
by UT596001
George85 wrote:
metring wrote:No va de trens, però recordo haver vist algún cop busos de TMB, farà uns 10 anys o més, que si s'espatllava la porta del darrera, i no es tancava, el bus no es podia posar en marxa, i directament, se l'havia d'endur la grua. Quin sistema era aquell? Perquè crec que els d'ara, no ho fan.
segueixo amb l'offtopic :D

jo he anat en un bus dels antics no adaptats pel carrer balmes amb la última de les 3 portes obertes... :x a la següent parada es va tancar juntament amb les altres i tothom com si no hagués passat re.
Això no és res! Als anys 90 (principis-mitjans), a la Vallesana, sorties de la parada principal de Castellar i li donava el conductor al botó de tancament de la porta del davant però no tancava i anava tot el Passeig avall amb la porta oberta fins que la porta li donava la gana de tancar :D I això era SEMPRE...

Posted: Tuesday 21/11/2006 22:09
by Jordilar
A girona recordo haver vist arrencat l'autobús amb les portes tancan-se.

I una 440R arrencat també mentres es tencáven les portes. I no precisament es movia perque havia desnivell...

Salut,

Posted: Tuesday 21/11/2006 22:35
by Pere
i jo he vist com començava a moure's una 447 als topes de gent mal frenada a Cerdanyola del Vallès :) xD :) :)

Posted: Tuesday 21/11/2006 22:57
by aarongilp
Jordilar wrote:A girona recordo haver vist arrencat l'autobús amb les portes tancan-se.
A Girona és el mes normal això. De sempre. Mentre l'autobús surt es tanquen les portes...

Posted: Tuesday 21/11/2006 23:07
by Brill_13
Un dia de nit en un bus teisa convencional antic. Estava darrera la porta de sortida de darrera ja que era la meva parada.Es va obrir la porta de darrera, jo pensava que ja ens havíem aturat. Vaig posar el peu a terra i... em vaig despertar al mig de la carretera.