Page 1 of 2
Corail Téoz arriba a Catalunya
Posted: Monday 20/11/2006 22:38
by ROMI65
Hola,
Si no hi ha cap canvi, els Corails 3631 Paris - Cervera de la Marenda i 3650 Cervera de la Marenda - Paris es transformaran en Corail Téoz a partir del proper 24 de maig de 2007. En principi, es tracta d'una rama doble (14 cotxes).
Podeu veure quina pinta té un Corail Téoz
ací.
Això sí, continuarà acabant el recorregut a Cervera, sense travessar el túnel de Balitres.
PS: volia posar-ho al fòrum del "Ferrocarril a Catalunya", però com que el subtítol indica explícitament "RENFE Regionals i línies FGC que no passen per Barcelona", he decidit posar-ho ací.
PPS: heu vist la
nova campanya de publicitat de la SNCF?
Posted: Monday 20/11/2006 22:54
by 437.001
Ho he vist a trains-en-voyage...
Per cert, la notícia que hi va sortir fa uns dies sobre la fi del TER a la línia Ussel-Clermont i Laqueuille-Le Mont Dore em va tocar bastant els nassos,es referia a AQUEST canvi d´horaris, o al de l´estiu que ve?
És que havia quedat amb siran (un auvernyat de trains-en-voyage) per anar a explorar el Puy de Dôme ferroviari...
Perquè els TGV arriben a Irun i els Corails i els TER entren cada cop menys a Portbou? Estratègia comercial subliminal pre-TGV?
Si el carceller de jefe que tinc em deixa, aniré a fer la línia Rognac-Aix un dilluns d´aquests...
Posted: Tuesday 21/11/2006 0:14
by aarongilp
Ondia! Téoz a Cerbère!!! Sembla que a SNCF li agrada més aquest format de tren que no el clàssic Corail per a corredors importants (le Grand Sud, Paris - Limoges/Brive/Cahors/Toulouse, Paris - Clermond Ferrand, Paris - Strasbourg, i ara Paris - Toulouse - Cerbère). Algun dia haurem de pujar a Cerbère a fotografiar-lo...
P.D.: Corail Téoz a Latour de Carol ja!!!
Posted: Tuesday 21/11/2006 2:51
by Trenscat
Realment els Teoz es veuen molt guapos per dintre. Exteriorment es diferencien en alguna cosa dels corails normals?
Posted: Tuesday 21/11/2006 2:54
by Trenscat
Em responc a mi mateix dient que sí que es diferencien dels altres corails i de manera molt clara. L'esquema de pintura és força més atractiu que no pas el soso de renfe blanc amb la línia lila...
http://www.railfaneurope.net/pix/fr/car ... z/pix.html
Posted: Tuesday 21/11/2006 9:35
by Jordi Freixas
437.001 wrote:Perquè els TGV arriben a Irun i els Corails i els TER entren cada cop menys a Portbou? Estratègia comercial subliminal pre-TGV?
És que potser la pregunta que ens hauriem de formular no va per aquí, sinó que seria alguna cosa així com...
PER QUÈ COLLONS EL TGV NO ARRIBA A PORTBOU, I PER QUÈ COLLONS L'EUROMED NO ARRIBA A CERVERA DE LA MARENDA?
Posted: Tuesday 21/11/2006 9:56
by metring
Però realment creieu que, tal i com està la cosa, podrà arribar cap tren???
Posted: Tuesday 21/11/2006 10:40
by Guigui
Jordi Freixas wrote:PER QUÈ COLLONS EL TGV NO ARRIBA A PORTBOU, I PER QUÈ COLLONS L'EUROMED NO ARRIBA A CERVERA DE LA MARENDA?
Possible resposta: Perquè, tal com està Renfomentadif, un Euromed que hagi d'arribar a primera hora de la tarda per connectar amb un TGV, no arribaria fins a altes hores de la nit i només connectaria amb les teranyines del sostre de l'estació.
I ara, més seriosament: Renfe té encara la mentalitat aïllacionista franquista (o, si ho preferiu, reduccionista centralista) i per la SNCF, com per qualsevol altre estament oficial francès, "l'Afrique commence à les Pyrénées".
Posted: Tuesday 21/11/2006 13:55
by aarongilp
Guigui wrote:"l'Afrique commence à les Pyrénées".
L'Àfrique commence aux Pyrénées
Posted: Tuesday 21/11/2006 14:03
by Mortadel·lo
em pensava que ens preguntarien sobre bidons
Posted: Tuesday 21/11/2006 14:08
by Guigui
aarongilp wrote:Guigui wrote:"l'Afrique commence à les Pyrénées".
L'Àfrique commence aux Pyrénées
Sento la pífia, pensava que en francès, era femení i no masculí (explicació d'un que treballa en llengües, tot i que el francès no és el meu fort).
Posted: Tuesday 21/11/2006 15:34
by aarongilp
Guigui wrote:aarongilp wrote:Guigui wrote:"l'Afrique commence à les Pyrénées".
L'Àfrique commence aux Pyrénées
Sento la pífia, pensava que en francès, era femení i no masculí (explicació d'un que treballa en llengües, tot i que el francès no és el meu fort).
Ara m'has fet ballar el cap. Sempre he sentit "aux Pyrénées", tot i que ara no recordo si Pyrénées és masculí o femení
Sia com sia, crec que se'ns ha entès...
Posted: Tuesday 21/11/2006 16:39
by Platanito
aarongilp wrote:Guigui wrote:aarongilp wrote:L'Àfrique commence aux Pyrénées
Sento la pífia, pensava que en francès, era femení i no masculí (explicació d'un que treballa en llengües, tot i que el francès no és el meu fort).
Ara m'has fet ballar el cap. Sempre he sentit "aux Pyrénées", tot i que ara no recordo si Pyrénées és masculí o femení
Sia com sia, crec que se'ns ha entès...
Je dirais qu'on fait toujours la contracion avec "les": à+les=aux, de+les=des, et il n'importe pas si c'est masculin ou fémenin.
Posted: Tuesday 21/11/2006 17:49
by aarongilp
Platanito wrote:aarongilp wrote:Guigui wrote:
Sento la pífia, pensava que en francès, era femení i no masculí (explicació d'un que treballa en llengües, tot i que el francès no és el meu fort).
Ara m'has fet ballar el cap. Sempre he sentit "aux Pyrénées", tot i que ara no recordo si Pyrénées és masculí o femení
Sia com sia, crec que se'ns ha entès...
Je dirais qu'on fait toujours la contracion avec "les": à+les=aux, de+les=des, et il n'importe pas si c'est masculin ou fémenin.
Merci beaucoup!! Il fait plus de 3 anées que je etudie pas français, et ma memorie n'est pas infinite. Ce sont choses de parler autres idiomes qui no sont pas maternèlles.
Fora conyes, tinc el francès rovellat i ja no recordo com s'escriu i es parla, quasi.
Posted: Tuesday 21/11/2006 22:14
by Jordi Freixas
Guigui wrote:Jordi Freixas wrote:PER QUÈ COLLONS EL TGV NO ARRIBA A PORTBOU, I PER QUÈ COLLONS L'EUROMED NO ARRIBA A CERVERA DE LA MARENDA?
Possible resposta: Perquè, tal com està Renfomentadif, un Euromed que hagi d'arribar a primera hora de la tarda per connectar amb un TGV, no arribaria fins a altes hores de la nit i només connectaria amb les teranyines del sostre de l'estació.
I ara, més seriosament: Renfe té encara la mentalitat aïllacionista franquista (o, si ho preferiu, reduccionista centralista) i per la SNCF, com per qualsevol altre estament oficial francès, "l'Afrique commence à les Pyrénées".
A veure a veure, que no t'he acabat d'entendre. En què quedem? Arriba a primera hora de la tarda o a altres hores de la matinada?
Entre València i Cervera mitjançant el TALGO Cartagena - Montpelier, hi han 6 hores i mitja. I entre València i Barcelona amb Euromed, parant només a les capitals de provincia, i tardant una mitja hora menys que el TALGO, una mica menys de tres hores. Jo crec que un Euromed que anés de València a Portbou i Cervera en 5 hores i mitja, no seria cap animalada. I de la mateixa manera, que de Cervera hi ha connexió directa amb París mitjançant el Corail, no veig perquè no hi podria haver ni que fós, un enllaç per dia i sentit València-Cervera / Cervera-París.
O és que si fem sortir un Euromed de València a les 8h del matí, ja no circulen TGV's a partir de les 13'30 / 14h pel sud de l'estat francès...
Posted: Tuesday 21/11/2006 22:17
by Guigui
Era una al·lusió al compliment de la puntualitat per part de Renfe en la pràctica totalitat dels seus serveis a Catalunya. Si no m'erro, de moment només se n'ha salvat l'Alvia.
Posted: Wednesday 22/11/2006 14:23
by genissimon
Per un costat tenim el tren EUROMED número 1382, amb el següent horari:
06:55 Alacant
08:35 València Nord
11:43 Barcelona-Sants
Per un altre costat, tenim el TGV número 6216, amb el següent horari:
15:02 Perpinyà
20:05 Paris Gare de Lyon
I per un altre costat, el Catalunya Exprés de Portbou triga unes dues hores entre Sants i Cervera. I els TER, uns 40 minuts entre Cervera i Perpinyà.
Resumint: podriem tenir el següent horari coordinat que complementaria els Catalan Talgo i el Mare Nostrum:
Euromed
06:55 Alacant
08:35 València Nord
11:43 Barcelona-Sants arribada
11:50 Barcelona-Sants sortida
13:50 Cervera
TGV
14:10 Cervera
14:50 Perpinyà arribada
15:02 Perpinyà sortida
20:05 Paris Gare de Lyon
Alguna altra estona, si no ho fa ningú més, ja buscaré "quadrar" l'itinerari invers.
Salut !!
Posted: Wednesday 22/11/2006 15:15
by aarongilp
Genissimon, amb el teu permís, modifico una mica els horaris que has posat, ja que sembla que tenen molt temps adjudicat a BCN i Perpinyà, apart que l'Euromed parant només a Girona i Figueres podria tardar, perfectament, 1h55mins. Igualment, el TGV en 30 minuts s'hi posa ja que no faria cap parada.
Euromed 1382
06:55 Alacant
08:35 València Nord
11:43 Barcelona-Sants arribada
11:46 Barcelona-Sants sortida (-4)
13:40 Cervera (-10)
13:46 Portbou (retorna de buit per a la tornada)
TGV 6216
14:27 Cervera (+15)
14:57 Perpinyà arribada (+7)
15:02 Perpinyà sortida
20:05 Paris Gare de Lyon
I les tornades...podrien ser aquestes.
TGV 6205
08:24 Paris Gare de Lyon
13:23 Perpignan arribada
13:26 Perpignan sortida
13:57 Cerbère
14:02 Portbou
14:06 Cerbère (retorna de buit per a fer el de tornada)
Euromed 1161
14:08 Portbou
15:55 Barcelona-Sants arribada
16:00 Barcelona-Sants sortida
19:05 València-Nord
20:40 Alacant
Ambdos trens tenen al voltant de 20 minuts per fer la reversió i els canvis necessaris, pel que ho trobo un pèl curt...
Posted: Wednesday 22/11/2006 19:05
by Jordi Freixas
Home, el que seria ideal, seria fer coincidir els dos trens, de manera que no t'hagis d'esperar al voltant d'una hora en l'anada cap a París.
D'altra banda, no entenc perquè el TGV vinguent de París pararia a Cervera i després a Portbou, mentre que l'Euromed procedent de València, aniria directament a Cervera sense para a Portbou.
Posted: Wednesday 22/11/2006 19:13
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Home, el que seria ideal, seria fer coincidir els dos trens, de manera que no t'hagis d'esperar al voltant d'una hora en l'anada cap a París.
D'altra banda, no entenc perquè el TGV vinguent de París pararia a Cervera i després a Portbou, mentre que l'Euromed procedent de València, aniria directament a Cervera sense para a Portbou.
Evidentment hi pararia, tot i que no s'ha posat per jo que sé perquè. Tampoc he posat parada a Girona, i bé que hauria de parar...
I perquè no es fan coincidir? En el cas espanyol, per evitar merders a Sants. En el cas francès, perquè la LGV PSE (LN1, Paris - Lyon) està ja una mica saturadeta, i tocar horaris és destrempar les malles de circulació. Les cursives que he posat són els afegits, les parades sense cursiva són els horaris ja existents. Apart, el transbordament es fa en un lloc o en un altre segons el sentit, pel que no pots fer que coincideixin en espai i temps ja que tindries gent que puja al tren per marxar cap a Paris, per exemnple, quan els altres encara no han arribat al final (Portbou). I perquè no fer el transbordament en una única estació? Per l'acord existent entre ambdos companyies mitjançant el qual els francesos arriben a Portbou (alguns) i els espanyols arriben a Cerbère (la majoria).