Barcelona quedarà col·lapsada el 2018, segons l'Ajuntament
Posted: Thursday 23/11/2006 9:41
http://www.avui.cat/
-----------------------------------
Metro i Rodalies han de créixer el 65% per evitar el col·lapse
El pla de mobilitat de l'Ajuntament avisa que el transport públic ha de guanyar 750.000 viatgers diaris per evitar l'estrangulació del trànsit el 2018
Sense més trens i línies, el 24% de carrers estaran embussats
Carles Sabaté
Barcelona any 2018: ciutat, i sobretot accessos, col·lapsats. Aquest és l'escenari de trànsit que preveu l'Ajuntament si el transport públic no experimenta un creixement espectacular la pròxima dècada. El pla de mobilitat municipal alerta que sense un creixement del 65% en el nombre de desplaçaments metropolitans en transport públic (765.000 diaris), Barcelona pot quedar saturada.
Més que els desplaçaments interiors a la ciutat, el coll d'ampolla que amenaça la mobilitat són els viatges diaris de ciutadans dins de la trentena de municipis i sobretot els que entren i surten de la ciutat. Actualment ja generen quasi dos milions i mig de desplaçaments diaris en un dia feiner, i la meitat es fan en vehicle privat (cotxe i moto). El llum d'alarma l'indiquen les prospeccions de creixement econòmic, que dibuixen un escenari amb tres i milions i mig de desplaçaments diaris en vehicle privat, la meitat en cotxe.
El regidor de Mobilitat i Seguretat, Ferran Julian, alerta que "la imatge futura ens obliga a insistir que les inversions ferroviàries i de metro no poden aturar-se".
L'augment de la circulació metropolitana el monopolitzen vehicles de repartiment i motocicletes. "El vehicle privat està més contingut els últims anys", assegura Àngel López, director de Mobilitat de l'Ajuntament. L'augment del trànsit sense el creixement del transport públic duria una quarta part dels carrers al col·lapse. Actualment, el percentatge de saturació dels carrers bàsics de la ciutat és del 13%.
El medi ambient també està amenaçat. Si no augmenta el transport públic en un 30% en desplaçaments interiors i el 65% en els metropolitans, l'àrea tampoc compliria el mínim contaminant pactat a Kyoto.
-----------------------------------
Metro i Rodalies han de créixer el 65% per evitar el col·lapse
El pla de mobilitat de l'Ajuntament avisa que el transport públic ha de guanyar 750.000 viatgers diaris per evitar l'estrangulació del trànsit el 2018
Sense més trens i línies, el 24% de carrers estaran embussats
Carles Sabaté
Barcelona any 2018: ciutat, i sobretot accessos, col·lapsats. Aquest és l'escenari de trànsit que preveu l'Ajuntament si el transport públic no experimenta un creixement espectacular la pròxima dècada. El pla de mobilitat municipal alerta que sense un creixement del 65% en el nombre de desplaçaments metropolitans en transport públic (765.000 diaris), Barcelona pot quedar saturada.
Més que els desplaçaments interiors a la ciutat, el coll d'ampolla que amenaça la mobilitat són els viatges diaris de ciutadans dins de la trentena de municipis i sobretot els que entren i surten de la ciutat. Actualment ja generen quasi dos milions i mig de desplaçaments diaris en un dia feiner, i la meitat es fan en vehicle privat (cotxe i moto). El llum d'alarma l'indiquen les prospeccions de creixement econòmic, que dibuixen un escenari amb tres i milions i mig de desplaçaments diaris en vehicle privat, la meitat en cotxe.
El regidor de Mobilitat i Seguretat, Ferran Julian, alerta que "la imatge futura ens obliga a insistir que les inversions ferroviàries i de metro no poden aturar-se".
L'augment de la circulació metropolitana el monopolitzen vehicles de repartiment i motocicletes. "El vehicle privat està més contingut els últims anys", assegura Àngel López, director de Mobilitat de l'Ajuntament. L'augment del trànsit sense el creixement del transport públic duria una quarta part dels carrers al col·lapse. Actualment, el percentatge de saturació dels carrers bàsics de la ciutat és del 13%.
El medi ambient també està amenaçat. Si no augmenta el transport públic en un 30% en desplaçaments interiors i el 65% en els metropolitans, l'àrea tampoc compliria el mínim contaminant pactat a Kyoto.