Del Diari de Tarragona, divendres 24/Nov/2006:
COMARCAS
El malson d'un veí que va comprar un cotxe que havia estat robat
Fa un any i mig que Alfonso Fernández té el seu cotxe monovolum immobilitzat al garatge de casa, després que en una revisió de la ITV descobrís que era robat. Aquesta setmana s'ha assabentat que l'antic propietari, en conèixer la mateixa notícia, va aconseguir posar-lo a la venda.
per núria riu | nriu@diaridetarragona.com
El malson d'Alfonso Fernández va començar fa un any i mig quan, en anar a passar la revisió tècnica del vehicle, es va assabentar que aquest portava el registre i les plaques canviades i que, per tant, el cotxe era robat.
Segons van informar-lo més tard els Mossos, el cotxe procedia de Bèlgica, i un tal senyor Guell l'havia importat, juntament amb altres 39 cotxes més, a Tarragona per després vendre'l al concessionari Vigarauto-Auto Grau, on va comprar-lo Fernández per un preu de 15.600 euros.
Els Mossos van concedir la custòdia del vehicle al propietari, però aquest no tenia dret a utilitzar-lo fins que no s'aclarís la situació. Des de llavors el Renault Space es troba tancat al garatge i Fernández es veu obligat a pagar l'assegurança del cotxe així com també els impostos que se'n deriven.
El veí de Perafort va veure's molt afectat per la situació i, arran del patiment que aquesta li va provocar, va arribar a patir infart, motiu pel qual avui encara es troba de baixa.
Al llarg d'aquest temps Alfonso Fernández ha demanat diverses vegades la possibilitat d'utilitzar el vehicle i, davant les negatives, s'ha vist obligat a comprar-se'n un de nou.
La declaració
La sorpresa va arribar aquest dilluns quan el senyor Guell va ser cridat a declarar al Jutjat d'Instrucció número 1 de Tarragona. El declarant va afirmar que «el vehicle fou de la seva propietat, ja que va comprar-lo en data de 8 d'agost de 1998 a un establiment de compravenda del carrer Ramón y Cajal de Tarragona, on van dir-li que aquell vehicle era d'importació».
«En data de 6 o 7 de desembre, la comissaria va citar-lo perquè portés el vehicle per comprovar-ne les dades, donat que aquest podria ser robat», diu la declaració. A finals del mateix mes el propietari va recuperar el cotxe i el jutge va declarar que podia tornar a utilitzar-lo. El senyor Guell va afirmar que la policia va informar-lo que el Renault Space havia estat robat a Bèlgica, per la qual cosa el propietari el va vendre més endavant al concessionari de Vigarauto que no sabia que era robat, on mesos més tard va ser comprat per Alfonso Fernández.
Ara, l'afectat va afirmar al Diari que presentarà «accions civils contra tots els responsables, començant pels responsables del concessionari, fins als cossos de la policia, els responsables de trànsit i també de la ITV». «S'ha arribat a un punt on em prenc la situació com a còmica, però no em puc explicar on han anat a parar els 39 cotxes restants», va dir Fernández.
Història xunga: compra cotxe robat sense saber-ho
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró