El Vendrell, sense bus a l´estació de l´AVE
Posted: Sunday 26/11/2006 16:19
Del Diari El Punt, diumenge 26/Nov/2006:
> Preveuen que l'estació del Camp superarà els 600.000 usuaris durant l'any 2008
El Vendrell es queda sense autobusos a la Secuita per un estudi que preveu que Tarragona aporti el 60% dels viatgers
ÒSCAR MESEGUER. Tarragona
L'estació del tren d'alta velocitat (TAV) del Camp de Tarragona, a la Secuita, pot arribar amb relativa facilitat als 615.000 usuaris durant el segon any de funcionament, quan el TAV hagi arribat a Barcelona. Les previsions auguren un volum diari de 1.700 passatgers, 400 més que el primer any (465.000), segons un estudi de mobilitat encarregat per l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) a instàncies de la Generalitat, que atorgaria a la ciutat de Tarragona un 60% del volum de viatgers i a Reus, un 25%. Les dues principals ciutats del Camp, juntament amb Valls, Cambrils i Salou, tindran connexió directa amb l'estació amb autobusos, però, en canvi, el govern deixa de moment sense cobertura el Vendrell, cosa que ha generat molt malestar.
El TAV començarà a funcionar a Tarragona, amb l'estació de la Secuita com a referència, durant la segona quinzena de desembre, segons va anunciar la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, l'últim cop que s'hi va referir i segons han reiterat aquesta setmana fonts d'Adif. Ponderar i ultimar l'atenció a la mobilitat que generarà l'estació i garantir els serveis que s'oferiran al voltant d'aquesta gran infraestructura són encara deures parcialment pendents que fa mesos que han obert el debat sobre, entre altres coses, les carreteres, les línies d'autobusos i els taxis que han de facilitar l'accés a l'estació.
D'un costat, en la xarxa d'autobusos prevista, que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ja ha licitat i que integrarà quatre línies regulars [gràfic adjunt], no es donarà cobertura al Vendrell, la capital del Baix Penedès, ni a poblacions del nord del Tarragonès com Torredembarra o Roda de Berà, cosa que ha provocat la indignació d'alguns agents, sobretot de la comarca penedesenca. Institucions del Camp havien reclamat aquesta cinquena línia, però la direcció general de Transport del DPTOP justifica la seva negativa d'acord amb un estudi de mobilitat encarregat per Adif que atorga a Tarragona el 60% dels usuaris (uns 96.200 anuals) de l'estació del TAV i a Reus, el 25% (45.600). Entre el 2 i el 8% del volum de viatgers l'aportarien «altres ciutats» com Valls, Cambrils i Salou, que sí que tindran línia d'autobusos, o com les que han quedat fora de les previsions, segons no distingeixen fonts d'Adif.
«IMPRESENTABLE»
El portaveu d'ERC a l'Ajuntament del Vendrell i president de la federació d'Esquerra del Penedès, Eladi Llop –d'altra banda l'únic dirigent nacional que no va aprovar l'aposta per un nou tripartit– no va estalviar crítiques: «Valls, sí, i el Vendrell, no?». es preguntava, tot defensant, però, la necessitat de la línia de l'Alt Camp. «Apel·lar a un estudi que m'agradaria veure és una manera impresentable de no dir res, i aquesta actuació suposa mantenir esquemes tòpics de marginació del Baix Penedès», va manifestar. No menys queixós es va mostrar l'alcalde d'Albinyana i president de CiU al Camp de Tarragona, Quim Nin: «O algú no sap sumar o ens estan aixecant la camisa a la gent del Baix Penedès».
Tant el director general de Ports i Transports, Esteve Tomàs, com el responsable dels serveis territorials del Camp, Daniel Fernández, defensen però que cap informe indica que el Baix Penedès pugui generar en principi un volum suficient de viatgers per incloure'l al servei regular, però matisen que això no vol dir que en un futur, segons la demanda, es pugui reconsiderar aquesta decisió.
Els seus arguments no convencen els més descontents, entre els quals, per altres motius, també hi ha l'Ajuntament de la Secuita. El seu alcalde, el també republicà Eudald Roca, lamenta que la Generalitat no hagi ni tan sols respost a les al·legacions que va presentar el consistori per demanar que la línia procedent de Valls parés al nucli urbà de la Secuita, abans d'arribar a l'estació, i que Perafort, on sí que hi ha prevista una parada, quedés cobert amb alguna de les altres tres línies. La Secuita també alerta que, si l'estació ha d'entrar en funcionament la segona quinzena de desembre, hi ha altres mancances que s'haurien de resoldre a cuita-corrents: garantir el subministrament d'aigua per part del CAT durant tot l'any i la recollida de brossa o ultimar el pla de seguretat.
> Preveuen que l'estació del Camp superarà els 600.000 usuaris durant l'any 2008
El Vendrell es queda sense autobusos a la Secuita per un estudi que preveu que Tarragona aporti el 60% dels viatgers
ÒSCAR MESEGUER. Tarragona
L'estació del tren d'alta velocitat (TAV) del Camp de Tarragona, a la Secuita, pot arribar amb relativa facilitat als 615.000 usuaris durant el segon any de funcionament, quan el TAV hagi arribat a Barcelona. Les previsions auguren un volum diari de 1.700 passatgers, 400 més que el primer any (465.000), segons un estudi de mobilitat encarregat per l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) a instàncies de la Generalitat, que atorgaria a la ciutat de Tarragona un 60% del volum de viatgers i a Reus, un 25%. Les dues principals ciutats del Camp, juntament amb Valls, Cambrils i Salou, tindran connexió directa amb l'estació amb autobusos, però, en canvi, el govern deixa de moment sense cobertura el Vendrell, cosa que ha generat molt malestar.
El TAV començarà a funcionar a Tarragona, amb l'estació de la Secuita com a referència, durant la segona quinzena de desembre, segons va anunciar la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, l'últim cop que s'hi va referir i segons han reiterat aquesta setmana fonts d'Adif. Ponderar i ultimar l'atenció a la mobilitat que generarà l'estació i garantir els serveis que s'oferiran al voltant d'aquesta gran infraestructura són encara deures parcialment pendents que fa mesos que han obert el debat sobre, entre altres coses, les carreteres, les línies d'autobusos i els taxis que han de facilitar l'accés a l'estació.
D'un costat, en la xarxa d'autobusos prevista, que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ja ha licitat i que integrarà quatre línies regulars [gràfic adjunt], no es donarà cobertura al Vendrell, la capital del Baix Penedès, ni a poblacions del nord del Tarragonès com Torredembarra o Roda de Berà, cosa que ha provocat la indignació d'alguns agents, sobretot de la comarca penedesenca. Institucions del Camp havien reclamat aquesta cinquena línia, però la direcció general de Transport del DPTOP justifica la seva negativa d'acord amb un estudi de mobilitat encarregat per Adif que atorga a Tarragona el 60% dels usuaris (uns 96.200 anuals) de l'estació del TAV i a Reus, el 25% (45.600). Entre el 2 i el 8% del volum de viatgers l'aportarien «altres ciutats» com Valls, Cambrils i Salou, que sí que tindran línia d'autobusos, o com les que han quedat fora de les previsions, segons no distingeixen fonts d'Adif.
«IMPRESENTABLE»
El portaveu d'ERC a l'Ajuntament del Vendrell i president de la federació d'Esquerra del Penedès, Eladi Llop –d'altra banda l'únic dirigent nacional que no va aprovar l'aposta per un nou tripartit– no va estalviar crítiques: «Valls, sí, i el Vendrell, no?». es preguntava, tot defensant, però, la necessitat de la línia de l'Alt Camp. «Apel·lar a un estudi que m'agradaria veure és una manera impresentable de no dir res, i aquesta actuació suposa mantenir esquemes tòpics de marginació del Baix Penedès», va manifestar. No menys queixós es va mostrar l'alcalde d'Albinyana i president de CiU al Camp de Tarragona, Quim Nin: «O algú no sap sumar o ens estan aixecant la camisa a la gent del Baix Penedès».
Tant el director general de Ports i Transports, Esteve Tomàs, com el responsable dels serveis territorials del Camp, Daniel Fernández, defensen però que cap informe indica que el Baix Penedès pugui generar en principi un volum suficient de viatgers per incloure'l al servei regular, però matisen que això no vol dir que en un futur, segons la demanda, es pugui reconsiderar aquesta decisió.
Els seus arguments no convencen els més descontents, entre els quals, per altres motius, també hi ha l'Ajuntament de la Secuita. El seu alcalde, el també republicà Eudald Roca, lamenta que la Generalitat no hagi ni tan sols respost a les al·legacions que va presentar el consistori per demanar que la línia procedent de Valls parés al nucli urbà de la Secuita, abans d'arribar a l'estació, i que Perafort, on sí que hi ha prevista una parada, quedés cobert amb alguna de les altres tres línies. La Secuita també alerta que, si l'estació ha d'entrar en funcionament la segona quinzena de desembre, hi ha altres mancances que s'haurien de resoldre a cuita-corrents: garantir el subministrament d'aigua per part del CAT durant tot l'any i la recollida de brossa o ultimar el pla de seguretat.