Page 1 of 4
Tren-trams FGC a Lleida, Balaguer, Manresa i Igualada
Posted: Saturday 02/12/2006 20:36
by liniadelRipollés
En un article del Hoobytren d'aquest mes signat pel president d'FGC Joan Torres Carol/
Querol .... surt una imatge d'un tram amb logo FGC!
Posted: Sunday 03/12/2006 22:48
by Jordi Freixas
I quina relació té això amb el títol del fil exactament?
Posted: Sunday 03/12/2006 23:11
by liniadelRipollés
Jordi Freixas wrote:I quina relació té això amb el títol del fil exactament?
FGC està realitzant l'estudi de viabilitat del tren tram en tots aquests municipis.
Posted: Sunday 03/12/2006 23:39
by entfe001
Si és un invent com el tram-tren de la Défense a Issy Val de Seine... millor que s'ho treguin del cap.
Posted: Monday 04/12/2006 0:03
by Guigui
Tren-tram entre Lleida, per un costat, i Manresa i Igualada per l'altre? Volen dir que cal un estudi de viabilitat per un succedani de tren que es fiqui pels carrers de no sé quantes poblacions en 100 km?
Vejam, recapitulem quins són els avantatges d'un tren-tram (o com es digui aquest mode sense posar-li noms tan "fashion"): connectar, en traçats d'abast mitjà (50 km max.) nuclis urbans relativament propers i amb parades força seguides, almenys en bona part del traçat, permetent un augment de la velocitat en trams amb parades més espaiades. Si el que volen és un tren que vagi de Lleida a Manresa i s'aturi a tot arreu i, a més, faci diverses parades a Mollerussa, Tàrrega, Cervera i Calaf, què creuen quant tardarà? I qui pensen que agafaria un transport així, a no ser algú que vagi d'un poble al veí o, dins una població, d'una parada a l'altra?
Està molt bé voler abastar el màxim de població possible, però no poden pretendre fer-ho tot amb un únic mode de transport. En el cas de Lleida-Manresa, que acondicionin la línia per tal de permetre-hi una Vmax de 120 km/h, i que a les diferents poblacions intermèdies, cap de la qual passa dels 20.000 habitants, hi prevegin línies d'autobús que connectin amb els regionals. I s'estalviaran despeses de construcció i manteniment de línies (car suposo que mantindrien dos traçats, l'actual i un que passi pels nuclis urbans).
A Catalunya, un tren-tram tindria utilitat al Camp de Tarragona, al Vallès Occidental i al Baix Empordà, per posar alguns exemples. Però mai com a invent de tren regional i autobús local combinats.
Però els que s'empesquen això deuen ser els mateixos que ens han plantat a Barcelona i municipis veïns un tramvia que pretén ser un succedani de metro i que no passa d'una versió millorada d'un autobús. I consti que no hi sóc contrari, però que no em donin gat per llebre.
Posted: Tuesday 05/12/2006 18:52
by liniadelRipollés
L'estudi no es per fer un Lleida-Manresa tren tram, sinó per penetrar tramviariament als municipis de Balaguer i Lleida com a prolongació de la línia de la Pobla, amb dos modes de conducció el ferroviari i el tramviari.
Això està condicionat a la compra del tipus de nou material per la línia.
Més ciència ficció em sembla el perllongament tramviari a Manresa i Igualada, atès que suposaria comprar uns tramvies que arribarien ¿a Barcelona?. Crec que en aquestes poblacions la millor solució és que les 213 passin en trajecte soterrat fins al centre d'Igualada i fins l'estació d'ADIF a Manresa.
Guigui wrote:Tren-tram entre Lleida, per un costat, i Manresa i Igualada per l'altre? Volen dir que cal un estudi de viabilitat per un succedani de tren que es fiqui pels carrers de no sé quantes poblacions en 100 km?
Vejam, recapitulem quins són els avantatges d'un tren-tram (o com es digui aquest mode sense posar-li noms tan "fashion"): connectar, en traçats d'abast mitjà (50 km max.) nuclis urbans relativament propers i amb parades força seguides, almenys en bona part del traçat, permetent un augment de la velocitat en trams amb parades més espaiades. Si el que volen és un tren que vagi de Lleida a Manresa i s'aturi a tot arreu i, a més, faci diverses parades a Mollerussa, Tàrrega, Cervera i Calaf, què creuen quant tardarà? I qui pensen que agafaria un transport així, a no ser algú que vagi d'un poble al veí o, dins una població, d'una parada a l'altra?
Està molt bé voler abastar el màxim de població possible, però no poden pretendre fer-ho tot amb un únic mode de transport. En el cas de Lleida-Manresa, que acondicionin la línia per tal de permetre-hi una Vmax de 120 km/h, i que a les diferents poblacions intermèdies, cap de la qual passa dels 20.000 habitants, hi prevegin línies d'autobús que connectin amb els regionals. I s'estalviaran despeses de construcció i manteniment de línies (car suposo que mantindrien dos traçats, l'actual i un que passi pels nuclis urbans).
A Catalunya, un tren-tram tindria utilitat al Camp de Tarragona, al Vallès Occidental i al Baix Empordà, per posar alguns exemples. Però mai com a invent de tren regional i autobús local combinats.
Però els que s'empesquen això deuen ser els mateixos que ens han plantat a Barcelona i municipis veïns un tramvia que pretén ser un succedani de metro i que no passa d'una versió millorada d'un autobús. I consti que no hi sóc contrari, però que no em donin gat per llebre.
Posted: Tuesday 05/12/2006 19:49
by Jordi Freixas
A veure si ho ho entès... fer el tren tram aquest, no significaria alterar els actuals traçats de sortida directa de la ciutat de Lleida cap a Manresa o La Pobla, sinó construir linies que anéssin cap a una altra banda, no?
Posted: Tuesday 05/12/2006 20:58
by liniadelRipollés
Jordi Freixas wrote:A veure si ho ho entès... fer el tren tram aquest, no significaria alterar els actuals traçats de sortida directa de la ciutat de Lleida cap a Manresa o La Pobla, sinó construir linies que anéssin cap a una altra banda, no?
Al meu entendre, des de Lleida Pirineus cap al centre de Lleida i des de Balaguer FGC fins al casc antic.
Posted: Tuesday 05/12/2006 23:33
by Guigui
liniadelRipollés wrote:Al meu entendre, des de Lleida Pirineus cap al centre de Lleida i des de Balaguer FGC fins al casc antic.
Això, com a tren-tram, té molta més solta que allò que havia entès que pensaven fer en direcció Manresa i Igualada. D'aquesta manera, es fa un trajecte relativament curt (25 km) amb trams urbans a cada extrem, permetent entremig una velocitat comercial de rodalies.
Posted: Wednesday 06/12/2006 0:40
by megapauer
Posted: Wednesday 06/12/2006 15:32
by Ferrovi
Allò de Tram-Tren mai no m'acaba de convencer, es massa temps de viatge si has de creuar una ciutat, millor, el transbort Tren - Tranvía... no creieu? es igual de ràpid per als que no han de creuar ciutats, i més rapid per als que si
Posted: Wednesday 06/12/2006 15:56
by Guigui
Ferrovi wrote:Allò de Tram-Tren mai no m'acaba de convencer, es massa temps de viatge si has de creuar una ciutat, millor, el transbort Tren - Tranvía... no creieu? es igual de ràpid per als que no han de creuar ciutats, i més rapid per als que si
Per això dic que un tren-tram només té sentit si té recorregut urbà només en els extrems del trajecte. Així, va recollint la gent que l'agafi als diferents barris d'una ciutat i fa el mateix quan la deixi al final. Qui tingui pressa té dues opcions:
1. Va a l'última parada del recorregut urbà abans de passar a "camp obert", aprofitant la velocitat comercial més elevada
2. Aprofita que la parada urbana li ve de pas i s'estalvia un desplaçament addicional a la parada esmentada al punt 1
I ho dic perquè hi ha exemples d'aquest tipus en altres indrets. Un n'és la Badner Bahn a Àustria (vegeu el fil
http://transport.cat/viewtopic.php?t=3768), que jo utilitzava sovint quan hi vivia. Per anar a Viena, l'agafava en una parada intermèdia ("camp obert") i l'última parada abans de passar a fer de tramvia en zona urbana tenia enllaç amb el metro (per als que coneguin el terreny, Philadelphiabrücke U6). Ideal.
A Lleida no hi ha metro, però està pensat que aquesta parada sigui l'estació d'Adif. Molt bé per a enllaçar amb altres línies, i qui vulgui seguir cap al centre, que no baixi del tren(-tram).
Posted: Wednesday 06/12/2006 16:47
by megapauer
Guigui wrote:A Lleida no hi ha metro, però està pensat que aquesta parada sigui l'estació d'Adif. Molt bé per a enllaçar amb altres línies, i qui vulgui seguir cap al centre, que no baixi del tren(-tram).
Ja he dit nombroses vegades que, parlant seriosament, em sembla descabellat, però una idea podria ser pujar per Rambla Ferran, Av. de Madrid i fer tot el Passeig de Ronda fins a la Plaça d'Europa i allí enllaçar amb el tren un altre cop
Posted: Wednesday 06/12/2006 16:48
by liniadelRipollés
Si entreu a la web d'SNCF veure l'anunci del "Ni Tram, ni train"...
Posted: Wednesday 06/12/2006 16:56
by Ferrovi
Posted: Thursday 07/12/2006 16:50
by Ecomobisostrans
megapauer wrote:REOPERTURA DEL MOLLERUSSA - BALAGUER JA!!! CREACIÓ DEL TRIANGLE FERROVIARI DE LES TERRES DE PONENT!!!
jo lo que faria es un balaguer - Tarrega passant per Agramunt, i que es pogues anar de bcn a Vielha, port de la bonaigua, pallars jussa, etc. sense tenir que fer la volteta per Lleida
Posted: Thursday 07/12/2006 17:30
by megapauer
I perquè no un Sant Feliu - Girona - Olot - Sant Joan de les Abadesses - Puigcerdà - Andorra - Vielha?
Total, segur que és rentable a no poder més
Posted: Thursday 07/12/2006 19:53
by entfe001
megapauer wrote:I perquè no un Sant Feliu - Girona - Olot - Sant Joan de les Abadesses - Puigcerdà - Andorra - Vielha?
Total, segur que és rentable a no poder més
No em toquis el Girona - Olot
Posted: Friday 08/12/2006 16:04
by Ferrovi
Senyors, això té pinta a RegioCitadis!
Gràcies a en Ricard R., podem tenir la famosa foto sense comprar la Hobby Tren (que la vaig deixar de comprar per estalviar)
Potser, que sigui un Regio Citadis, utilitzats com a tranvía normalment. Si voleu comparar, mireu els seguents enllaços:
Regio Citadis i també
Tram-tren de FGC
Una bona notícia, es que es de Alstom!
JaMiRo!, si veus un tranvía una mica cuadriculat i format per tres o sis vagons, avisa!
Posted: Saturday 09/12/2006 10:48
by Ecomobisostrans
megapauer wrote:I perquè no un Sant Feliu - Girona - Olot - Sant Joan de les Abadesses - Puigcerdà - Andorra - Vielha?
Total, segur que és rentable a no poder més
El que jo havia pensat a vegades es: St.Feliu - Girona - Olot - Ripoll - Berga - Solsona - Oliana - Isona - Tremp - Puente de Montañana - Benabarre - Huesca. I amb parada facultativa a Vilada, evidentment.