Page 1 of 4

Sagrera

Posted: Sunday 03/12/2006 18:10
by Santfeliuenc
Hola,

Una pregunta sobre la estación actualmente llamada Sagrera, y que en el futuro y a mi juicio pasará erróneamente a llamarse "Sagrera-Meridiana" en lugar de simplemente "Meridiana" a secas...

En este futuro intercambiador donde hasta ahora teníamos L1 y L5, ¿habrá también una nueva estación de cercanías RENFE que hasta ahora no existía?

Porque entonces, si por allí va la L1, la L5, meten la L9/L10 y además prolongan también erróneamente la L4 hacia ese lugar en lugar de hacerla orbital, añadiendo una estación de cercanías RENFE... ¿no estaríamos hablando del intercambiador con más líneas de la ciudad?

Saludos,
Sergio

Posted: Sunday 03/12/2006 21:41
by Vox
De Glòries ja no ho sé, pero de l'estació Renfe a Meridiana si en vaig sentir parlar fa poc, inclos crec que deien quelcom de 60mill € per ferla. Vaja, qie s'havien compromés.

Vox

Re

Posted: Sunday 03/12/2006 22:13
by Santfeliuenc
Hola,
i, si cal, fer-hi una nova estació de rodalies
¿Una nueva? ¿acaso ahora hay alguna y no nos hemos enterado? ¿qué líneas de cercanías paran ahora allí?

Saludos,
Sergio

Precisió lingüística

Posted: Sunday 03/12/2006 22:21
by Guigui
Santfeliuenc wrote:Hola,
i, si cal, fer-hi una nova estació de rodalies
¿Una nueva? ¿acaso ahora hay alguna y no nos hemos enterado? ¿qué líneas de cercanías paran ahora allí?

Saludos,
Sergio
Aportació del Pere Punyetes/Cavaller de la Trista Figura gramàtico-sintàctico-semàntic: i, si cal, fer-hi una estació de rodalies nova

OK

Posted: Sunday 03/12/2006 22:28
by Santfeliuenc
Hola,
fantito wrote:Actualment la única estació de tren a la Meridiana és la de Sant Andreu Arenal. l'Ajuntament vol obriri una nova estació a la Sagrera. És aquesta 'nova' estació a la que em refereixo.
OK, luego no hay estación en la actual "Sagrera", como decía, y harán una inédita de cercanías que tendrá correspondencia con L1, L4, L5 y L9/L10.

Personamente creo que es un acierto hacer allí una estación ya que el intercambiador potente se genera allí y no en una estación irrelevante comparada con esta de Sagrera, como lo es Sant Andreu Arenal (Fabra i Puig). En Sagrera, te bajas y puedes seguir diferentes itinerarios cuando paren todas esas líneas de metro, mientras que en St. A. Arenal, solamente te bajarías para coger la L1 que curiosamente es paralela al eje de cercanías y no te aportaría nada nuevo.

Saludos,
Sergio

Posted: Sunday 03/12/2006 22:28
by Guigui
Recapitulem: entre estacions actuals i projectades (o que es diu que algú sospesa construir) hi hauria, comptant a partir de l'altura de Pg. de St. Joan i fins a creuar la Ronda de Dalt:

Arc de Triomf
Glòries
Clot-Aragó
Sagrera Meridiana
Sagrera TAV
St. Andreu Arenal
St. Andreu Comtal

No és una mica massa per a Rodalies? Comptant l'afluència previsible de cada estació, considerant el potencial com a intercanviador, llocs d'interès a la vora, etc., potser n'eliminaria Arc de Triomf, Clot-Aragó i les dues de St. Andreu, fent una estació nova (atenció a l'ordre de les paraules :D ) a Trinitat Vella (R2), que quedaria més distant de la Sagrera i també connectaria amb la L1 i el possible perllongament de la L3.

Re: Sagrera

Posted: Monday 04/12/2006 0:25
by entfe001
Santfeliuenc wrote:Una pregunta sobre la estación actualmente llamada Sagrera, y que en el futuro y a mi juicio pasará erróneamente a llamarse "Sagrera-Meridiana" en lugar de simplemente "Meridiana" a secas...
Fent d'advocat del diable... per què Sagrera s'ha d'anomenar "Meridiana"? Per què no poden rebre aquest nom les estacions de Marina, Glòries, Clot, Navas i Fabra i Puig, totes elles situades a la mateixa avinguda?

:twisted:

P.S: Això em recorda una carta a la mítica revista Viari que demanava que l'estació de Provença passés a dir-se Balmes per creure el lector o lectora que aquest carrer era més representatiu, sense aturar-se a pensar que la línia de Balmes rep aquest nom per algun motiu :D

Re: Sagrera

Posted: Monday 04/12/2006 1:09
by Guigui
entfe001 wrote:Fent d'advocat del diable... per què Sagrera s'ha d'anomenar "Meridiana"? Per què no poden rebre aquest nom les estacions de Marina, Glòries, Clot, Navas i Fabra i Puig, totes elles situades a la mateixa avinguda?
També ens podríem preguntar per què es diuen Diagonal i Pg. de Gràcia les corresponents estacions. Pel que fa a la primera, podríem posar-li, per no ferir els ànims dels republicans, un nom que la meva mare li posa al monument que hi ha a la cruïlla: "El Llapis". 8)

Re: Sagrera

Posted: Monday 04/12/2006 1:17
by Ferrovi
Guigui wrote:
entfe001 wrote:Fent d'advocat del diable... per què Sagrera s'ha d'anomenar "Meridiana"? Per què no poden rebre aquest nom les estacions de Marina, Glòries, Clot, Navas i Fabra i Puig, totes elles situades a la mateixa avinguda?
També ens podríem preguntar per què es diuen Diagonal i Pg. de Gràcia les corresponents estacions. Pel que fa a la primera, podríem posar-li, sense ferir els ànims dels republicans, un nom que la meva mare li posa al monument que hi ha a la cruïlla: "El Llapis". 8)
:) es a dir, que un monolit es un llapis... els egipcis tenen mooolts llapis, i els cremalleres que puges a montserrat i núria, sería Stadler = llapis = monolit :D

Re: Sagrera

Posted: Monday 04/12/2006 1:22
by Guigui
Ferrovi wrote:
Guigui wrote:També ens podríem preguntar per què es diuen Diagonal i Pg. de Gràcia les corresponents estacions. Pel que fa a la primera, podríem posar-li, sense ferir els ànims dels republicans, un nom que la meva mare li posa al monument que hi ha a la cruïlla: "El Llapis". 8)
:) es a dir, que un monolit es un llapis... els egipcis tenen mooolts llapis, i els cremalleres que puges a montserrat i núria, sería Stadler = llapis = monolit :D
I l'amic de l'Astèrix es diu... Llàpix xD

Posted: Monday 04/12/2006 9:53
by metring
En alguna revista de "Sant Andreu, de cap a peus" (en la qual, hi vaig col·laborar temps enrera), fa pocs anys, ja es parlava de que les dues estacions de Sant Andreu, Arenal i Comtal, perillaven. Ara és evident que Comtal aguantarà, però Arenal dubto gaire que aguanti, donat que, certament, estara millor connectada la de Sagrera. Ara bé. el que no sé és que passara amb l'estació de busos, si es traslladarà per Sagrera-AVE, o què. Hi ha cap informació?

Posted: Monday 04/12/2006 9:57
by Guigui
Sembla que sí, que l'estació de la Sagrera (TAV) concentrarà les tres estacions d'autobusos de Barcelona, és a dir, Fabra i Puig, Estació del Nord i Sants.

Posted: Monday 04/12/2006 12:12
by Guigui
fantito wrote:Pel que he pogut esbrinar, per les línies 1 i 2 s’anul·laria l'estació del Clot en benefici de la de Sagrera/Sant Martí, la línia 1 continuaria cap a Sant Adrià amb una possible estació als barris del Besòs i la línia 2 tindria estació a Sant Andreu Comtal, però correguda cap el nus de la trinitat, entre el Pont de Sant Adrià i el Pont del Palomar.
La clau està en que no la corrin cap, sinó fins al Nus de la Trinitat. Si no, quedarà desconnectada del metro.

Si, com sembla, les ments que haurien de pensar estan començant a moure's cap a un perllongament de la L3 de Trinitat Nova a Can Zam, que per lògica hauria d'enllaçar amb la L1 a Trinitat Vella, que facin d'aquesta estació un intercanviador que distribueixi el flux de passatgers a l'entrada nord de Barcelona. Fixeu-vos en el seu potencial que seria, per a tothom que es troba entre Vallcarca i Nou Barris, la primera opció per a anar a Granollers, Girona i Figueres, per posar només uns casos.

Posted: Monday 04/12/2006 19:45
by metring
Guigui wrote:Sembla que sí, que l'estació de la Sagrera (TAV) concentrarà les tres estacions d'autobusos de Barcelona, és a dir, Fabra i Puig, Estació del Nord i Sants.
No, la de Sants, jo tinc entés, la soterraran, però continuarà allà.

Nombres

Posted: Monday 04/12/2006 19:52
by Santfeliuenc
Hola,
Fent d'advocat del diable... per què Sagrera s'ha d'anomenar "Meridiana"? Per què no poden rebre aquest nom les estacions de Marina, Glòries, Clot, Navas i Fabra i Puig, totes elles situades a la mateixa avinguda?
Ya, pero es que eso se lo podríamos aplicar a todas y cada una de las estaciones de cualquier medio de transporte, ¿por qué ponerle ese nombre que tiene y no otro diferente? y es que como cada estación sirve a muchas calles, ¿por qué ponerle el nombre de una y no de otra? ¿por qué llamar a Drassanes así y no "Santa Madrona"? ¿por qué llamar a Jaume I así y no "Plaça de l'Àngel"? ¿por qué llamar a Poble Sec así y no "Manso"? y de esta forma podríamos cuestionar el nombre de todas y cada una de las estaciones de la red del metro.

Y lo mismo con la de cercanías...

Pero a ver, no nos equivoquemos, yo no estoy proponiendo el nombre de "Meridiana" a secas porque sea o no más representativo o menos representativo, porque esté más o menos cerca o porque me guste más o menos que se llame así. Es que paso olímpicamente de eso, me da lo mismo. Yo no digo que se llame "Meridiana" por capricho o porque me guste más, sino porque es más corto. Simplemente.

El llamar a esa estación "Meridiana" es algo que no he decidido yo, sino que está ahí y se va a llamar "Meridiana" solo que además, se le va a añadir eso de Sagrera y entonces tendremos un nombre largo que será el de "Sagrera-Meridiana".

Y resulta que si tenemos a pocos metros otra estación que se llame igual pero que en este caso sea otra Sagrera diferente que tendremos que especificar para saber que allí parará el AVE y llamar "Sagrera TAV" o como sea que se llame, ya estamos llevando a la confusión, llenando todo de nombres largos, recargando los mapas, etc.

¿Solución? la más simple, como la estación ya la conoce todo el mundo antes de construirse siquiera como "la estación de La Sagrera" pues llamémosla simplemente eso: "Sagrera". ¿Por qué especificar eso de "Sagrera TAV"? ¿acaso solamente va a pasar por allí la alta velocidad? también pasarán por allí los regionales, los cercanías, largo recorrido, etc. ¿no es cierto? ¿y no va a pasar el TAV también por Sants? ¿qué haremos entonces? ¿la llamaremos ahora Sants-Estació-TAV? ¿a que no? pues ya está leche, dejemos que se llame solamente "Sagrera" a secas, que ya todo el mundo la conoce así y se acabó.

Y como la otra estación que podría dar lugar a equívoco es la que se llama ahora "Sagrera" y no puede haber dos estaciones que se llamen igual y mucho menos a escasos metros una de la otra, pues como está en la Meridiana y resulta que se forma un intercambiador del copón, donde al haber tantas líneas, su importancia será vital, pues llamémosla con un nombre difícil de olvidar e importante. Y si lo más importante de allí es la Meridiana, ¿por qué no se puede llamar así a secas?

Y repito, no la llamaría así porque me guste o por nada en especial, sino porque es uno de los dos nombres que le van a dar ya y porque es más corto que el nombre compuesto.

No cometamos el error de hacer en el metro lo mismo que en las paradas de autobús urbano de TMB, que los nombres son tan largos que casi no caben.

Saludos,
Sergio

Que això s'acaba!

Posted: Sunday 17/12/2006 20:16
by metring
Ei, nois, era per recordar que, teòricament, el dia 31, han d'acabar les obres del transbordament de Sagrera, segons la web de l'ajuntament. Com ho veieu? Factible, segons el ritme de les obres? Acabaran a temps i es podrà anar de farra per la nit de Cap d'Any, sense haver d'anar a la superfície per canviar de línia, com fins ara?? S'admeten apostes.

Posted: Sunday 17/12/2006 21:02
by U-Bahn
MISSATGE IRÒNIC

A les dates que donen els responsables de les obres cal afegir-ne un període del 20% (que pot arribar al 40%) de la durada general de les obres (aproximadament).

DW!

Posted: Sunday 17/12/2006 21:14
by Aureli
U-Bahn wrote:MISSATGE IRÒNIC

A les dates que donen els responsables de les obres cal afegir-ne un període del 20% (que pot arribar al 40%) de la durada general de les obres (aproximadament).

DW!

Exageraaat! De vegades, només cal afegir-ne un 3%...

:D :D :D

Posted: Sunday 17/12/2006 23:08
by javi82
Hi ha una primera fase on s'obre el vestíbul entre L1 i L5 on encara hi seguirà existint el desnivell provocat pel túnel de Renfe (q tocava ara a finals d'any); i en una segona fase quan s'hagi fet el nou túnel de vía única provisional per a Renfe q permeti modificar la rasant del túnel actual, les escales de l'intercanviador entre les línies de metro es podran eliminar per a tenir tot el vestíbul a peu pla.

Re: Que això s'acaba!

Posted: Sunday 17/12/2006 23:44
by victorcasta
metring wrote:Ei, nois, era per recordar que, teòricament, el dia 31, han d'acabar les obres del transbordament de Sagrera, segons la web de l'ajuntament. Com ho veieu? Factible, segons el ritme de les obres? Acabaran a temps i es podrà anar de farra per la nit de Cap d'Any, sense haver d'anar a la superfície per canviar de línia, com fins ara?? S'admeten apostes.
Segons la web que cites, el que s'acaba el dia 31 és la restricció de trànsit al carrer de Felip II.

En aquesta altra informació, de la web de la Generalitat, posa com a data final el setembre de 2007.