Page 1 of 1
Posted: Wednesday 06/12/2006 0:04
by Serie600
Hola:
Gracies company. Molt instructiu.
Sal.lutacions:
Serie600
Posted: Wednesday 06/12/2006 15:09
by Ferrovi
Molt interessant, Gràcies
Posted: Friday 15/12/2006 23:14
by nooiler
Ei, bones
Algú sap perque mai hi han hagut 450/451 a la linia C1? Tenia la vella creença que era per problemes d'alçada a punts com el tunel de montgat, pero pel que veig nomes deu ser decisio comercial.
La veritat que serien de molta necessitat tenir double-deck a la C1, el problema no es la frequencia de pas (fins a 4 minuts en hora punta) sino la capacitat dels trens.
Saluts
Posted: Saturday 16/12/2006 10:56
by Albert
fantito wrote:La línia de Mataró té una característica particular que la fa única en tota la xarxa de rodalies de Barcelona i és que el 80% del passatge puja a Mataró i baixa a Pl. Catalunya tenint molt poc moviment de passatgers en les estacions intermèdies
Això que dius és una mica exagerat, no? El 80% és una barbaritat! A més, si fos així, sí que tindrien sentit les UT 450/451 en aquesta línia: serveis Civis directes de Mataró a Badalona, per exemple. Però jo crec que dir que el 80% dels usuaris de la R1 agafen el tren a Mataró i baixen a Pl. Catalunya (i viceversa) és uan exageració.
Posted: Saturday 16/12/2006 11:38
by alexbn
Más bien creo que quiere decir que el 80 % del pasaje usa el tramo Mataró-BCN, sin tener en cuenta en qué estación sube. Yo te puedo comentar que en Premià de Mar directamente los usuarios ya saben que van a ir de pie. Incluso a veces dejan pasar el tren porque simplemente no pueden subir y saben que en 7 minutos tendrán otro.
Posted: Saturday 16/12/2006 15:16
by nooiler
Quanta raó tens fantito! I t'ho puc dir perque com a usuari habitual de la R1 no em puc asseure mai fins arribar a Pl. Catalunya
Per tant el problema hi continua estant i no se m'acudeixen altres opcions, que el que comentava l'Albert: Civis Mataró-Badalona-Barcelona ho trobaria molt be (Renfe nose si tant, clar).
Pero permeteu-me que insisteixi en la idea dels double-deck. Jo crec que això es com les grans ciutats, quan no es pot creixer en amplada, s'ha de creixer en altura. Si el problema es el temps d'evacuació, tenim l'exemple dels Talgo 22 (
http://www.talgo.com/pdf/t22_02.pdf) que degut a la poca llargària dels cotxes permeten múltiples segmentacions i millor distribucio de les portes.
Podria ser una idea per a un hipotètic Double-Civia...
Saluts!
Posted: Sunday 17/12/2006 0:40
by Ferrovi
Jo crec què nooiler té raó, aquest talgo es cullonut. Les 450/451 jo crec que hauríen de anar a linies de Regionals. Quan un rodalíes para, para amb temps, i es queda a la estació un temps minim de mig minut, i a les parades no hi baixa molta gent de sobte, de manera que la evacuació del tren es sense preses, cosa que no passa a una linia de Rodalíes. Això vol dir que si posem un d'aquests trens a rodalíes. Així, jo crec que si posem els trens de dos pisos a una línia de regionals com Barcelona - Lleida, faríem que la gent no hagui de anar dreta durant més de 2 hores, i no perdrem res, ja que la evacuació sempre es lenta. A Rodalíes, el que s'han de posar son trens amb una evacuació ràpida, mentre més rapida, millor.
Percert, hi ha algun tren de gran capacitat, i gran evacuació? existeix algun tren que tingui dos pisos, i les andanes també? no estaría bé?
PD: Nooiler, t'has deixat bigoti?
Posted: Sunday 17/12/2006 1:31
by nooiler
Ferrovi wrote:
PD: Nooiler, t'has deixat bigoti?
Un petit retoc de cirurgia patrocinat per FGC
Respecte al tema, cito el que diu la pàgina de Renfe sobre els 450, que va una mica en clau amb el que diu en Ferrovi.
SERIE 450
La adquisición de U.T. de dos pisos se realizó por sus características específicas que ofrecían la solución óptima para resolver el transporte de viajeros, en líneas largas con tiempos de recorrido superiores a 30 minutos, y en las que existían una fuerte demanda al final de la línea, lo que exigía una elevada capacidad de plazas sentadas.