Page 1 of 1

Estudis prolongació A-68: Castelló o Tarragona?

Posted: Friday 08/12/2006 21:10
by 437.001
Diari de Tarragona, 8/Des/2006:

EBRE

L'aprovació de l'estudi previ del traçat de l'autovia d'Aragó per Castelló no afectarà l'estratègia per impulsar l'opció catalana


Els alcaldes que impulsen la prolongació de l'autovia A-68, que ha de connectar l'Aragó amb la costa mediterrània, per les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona han assegurat que l'aprovació, per part del Ministeri de Foment, de l'estudi previ que analitzarà l'opció del traçat per Castelló no modificarà l'estratègia comuna impulsada per reivindicar el pas d'aquesta infraestructura. Representants de les quatre cambres de comerç del Camp i les Terres de l'Ebre s'han de reunir la setmana vinent amb els alcaldes a Falset per enfortir la reivindicació.
Jordi Marsal // ACN |

L'alcalde de Gandesa, Miquel Aubà, un dels principals impulsors de l'entesa institucional (juntament amb els batlles de Móra d'Ebre i Falset) creada per aconseguir que Foment es pronunciï a favor de la sortida catalana al Mediterrani de l'autovia aragonesa, ha tret ferro a l'anunci d'aquest estudi previ per enllaçar el tram d'Alcanyís amb la ciutat de Castelló.

Segons han informat alguns mitjans de la demarcació de Castelló, l'estudi informatiu d'aquesta opció podria estar redactat a mitjans de l'any vinent i, segons destaquen, aquest procediment hauria descartat ja de ple l'opció de prolongar l'A-68 (que naix a la població saragossana de Burgo de Ebro i, actualment, està projectada fins Alcanyís) per Gandesa o per la zona dels Ports fins la Sénia (opció, aquesta última, pràcticament descartada des de Catalunya pel seu alt impacte).

El traçat, que comptaria amb el suport a l'Ajuntament d'Alcanyís dels grups municipals del PP (al govern municipal) i la Chunta Aragonesista (CHA), tindria dos ramals: un connectaria amb Casp, Mequinensa i Fraga, mentre l'altre, passant per Ventas de Valdealgorfa (Terol), desembocaria a la costa Mediterrània entre el nord de la ciutat de Castelló i la zona d'Orpesa i Benicàssim. Els seus partidaris addueixen els efectes profitosos que representaria per al turisme aragonès i valencià aquesta connexió.

'Han mogut fitxa per respondre a les nostres intencions. Ja ho pensàvem: quan hem sortit nosaltres ho posen sobre la taula perquè ja fa temps que anaven punxant a Foment', ha explicat Aubà, qui ha volgut recordar que l'aprovació de l'inici de l'estudi ha d'estudiar 'les alternatives més viables' i, en aquest sentit, ha reiterat l'aspiració dels alcaldes que Madrid acabi aprovant també l'estudi perquè l'autovia que ha de sortir d'Alcanyís passi per la Terra Alta, la Ribera d'Ebre, el Priorat i fins el Baix Camp i la ciutat de Tarragona.

'En cap cas s'ha aprovat una opció. Això va en funció de molts paràmetres. És en funció de tots els estudis que al final en queda un i d'aquest es redacta el d'impacte ambiental', ha precisat l'alcalde de Gandesa. 'És normal que hagi pressió i que anirà a més. Però això no és una carrera a l'esprint: només ha fet que començar i és una carrera de fons', ha indicat.

Aubà assegura disposar del compromís de Foment d'incloure als estudis previs 'les peticions d'ofici o les que vinguin avalades pel territori'. En aquest sentit, ha advertit que un cop s'aprovi la redacció de l'estudi previ de la Terra Alta serà el moment de 'fer pressió'.

De fet, considera que l'aposta de sortida al Mediterrani per territori català compta amb suports més explícitament manifestos entre els empresaris aragonesos i el sector turístic català. 'Nosaltres anem més en profunditat amb els empresaris. Tenim el suport d'un teixit més significatiu, perquè s'hi pot treure més suc i hi ha més interessos', ha argumentat, respecte l'opció del País Valencià.

De moment, la mesa creada continuarà segons el calendari establert la roda de contactes amb diferents sectors iniciada fa dos setmanes amb sindicats i empresaris de les comarques de les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona. Així, la setmana vinent està previst que representants dels consistoris es reuneixin a Falset amb delegacions de les quatre cambres de comerç de la demarcació.

Si es compleixen els terminis, i un cop institucions com ajuntaments i consells comarcals hagin fet les aportacions oportunes, Aubà confia en presentar formalment la proposat a Madrid 'la primera quinzena de gener'.

Posted: Monday 11/12/2006 19:37
by Mako448
Aquesta autovia la trobo totalment inecesària.
Ja n'hi ha prou de tantes autovies!!Ja n'hi han nacionals i carreteres bones per aquella zona,i sinó,que imposin el TP,peró aquesta autovia,NO!,crearà un greu impacte mediambental.

Estudis prolongació A-68: Castelló o Tarragona?

Posted: Wednesday 26/09/2018 18:33
by 437.001
Diari de Tarragona (26/09/2018)
Front comú entre l'Ebre i el Baix Aragó pel desdoblament de l’N-420 fins al mar

La Cambra de Comerç de Tortosa lidera un manifest per demanar desdoblar l’A-68 per la Terra Alta i Ribera d’Ebre


Aprovada, tot just fa un mes, la declaració d’impacte ambiental del projecte de l’autovia A-68 del tram comprès entre Fuentes de Ebro i Valdealgorfa, la Cambra Oficial de Comerç Indústria i Navegació de Tortosa ha liderat un manifest a favor del desdoblament de l’N-420 fins al Corredor del Mediterrani, el qual ha rebut el suport dels alcaldes i consells comarcals del territori, així com del Baix Aragó. Es tracta d’una nova empenta a una reivindicació històrica. [...]

[...] Així, es demana que des del municipi de Valdealgorfa fins al Corredor del Mediterrani el desdoblament es realitze per l’actual N-420, pel tram comprès entre les comarques del Matarranya, Terra Alta i Ribera d’Ebre. [...]

[...] La via natural i més curta

El president de la Cambra de Tortosa, José María Chavarría, ja va explicar res més començar l’acte d’ahir al vespre a la Cambra que l’ens cameral lluita des de fa més d’un segle pels interessos de les Terres de l’Ebre i les seues comunicacions.«Volem desdoblar l’N-420 perquè ens avalen també raons històriques. El riu Ebre és el nexe d’unió natural i el llegat dels seus pobles connectats ens ha arribat fins avui. És lògic que una autovia que es diu de l’Ebre acabe on mor l’Ebre. A més, és la via més curta», va expressar. «Demanem per favor, pensant en les generacions futures, que treballem plegats perquè puga ser una realitat». Chavarría va detallar les oportunitats que generaria que la via arribés cap a Sant Carles de la Ràpita i a Salou. «I ho demanem per les relacions històriques i culturals que tenen les Terres de l’Ebre amb el Baix Aragó». [...]

[...] A l’acte d’ahir també hi van participar Juan Carlos Gracia, alcalde d’Alcanyís, i Raimundo Cubeles, en representació de la Cambra de Terol. «El Baix Aragó se sent més de la ribera de l’Ebre que de Terol, de forma que el que demanem és quelcom molt obvi, seguir la via de comunicació natural que és l’Ebre, i que Aragó es connecte amb el mar», va expressar Cubeles. També Gracia va destacar la històrica relació comercial entre Alcanyís i Tortosa. «Teniu el suport del Baix Aragó en aquest projecte, hem de lluitar-hi i esperem que això no acabe aquí». De fet, properament se celebrarà un acte anàleg al municipi d‘Alcanyís.

Re: Estudis prolongació A-68: Castelló o Tarragona?

Posted: Wednesday 31/10/2018 12:25
by Sanato
A mí que em perdonin, però el trànsit al menys entre Gandesa i Valdealgorfa no crec que justifiqui una autovia. Ahir mateix vaig passar-hi i anava tot solet, com sempre que faig servir aquesta via

De Reus (final T-11) a Móra o fins i tot Gandesa... acceptaria "pulpo" en quant al volum de trànsit, no en quant a l'impacte ambiental que tindria una cicatriu com aquesta al Priorat. Senzillament, es podria millorar la situació actual de la via amb actuacions concretes: principalment, variant de Riudecols, on hi ha un semàfor d'aquells "històrics"; i afegir un carril per a vehicles lents en la pujada de Falset al Coll de la Teixeta.

Desdoblar l'eix de l'Ebre de Móra a Tortosa, amb l'actual trànsit que hi ha ara... Em semblaria una aberració, vaja