Estudis prolongació A-68: Castelló o Tarragona?
Posted: Friday 08/12/2006 21:10
Diari de Tarragona, 8/Des/2006:
EBRE
L'aprovació de l'estudi previ del traçat de l'autovia d'Aragó per Castelló no afectarà l'estratègia per impulsar l'opció catalana
Els alcaldes que impulsen la prolongació de l'autovia A-68, que ha de connectar l'Aragó amb la costa mediterrània, per les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona han assegurat que l'aprovació, per part del Ministeri de Foment, de l'estudi previ que analitzarà l'opció del traçat per Castelló no modificarà l'estratègia comuna impulsada per reivindicar el pas d'aquesta infraestructura. Representants de les quatre cambres de comerç del Camp i les Terres de l'Ebre s'han de reunir la setmana vinent amb els alcaldes a Falset per enfortir la reivindicació.
Jordi Marsal // ACN |
L'alcalde de Gandesa, Miquel Aubà, un dels principals impulsors de l'entesa institucional (juntament amb els batlles de Móra d'Ebre i Falset) creada per aconseguir que Foment es pronunciï a favor de la sortida catalana al Mediterrani de l'autovia aragonesa, ha tret ferro a l'anunci d'aquest estudi previ per enllaçar el tram d'Alcanyís amb la ciutat de Castelló.
Segons han informat alguns mitjans de la demarcació de Castelló, l'estudi informatiu d'aquesta opció podria estar redactat a mitjans de l'any vinent i, segons destaquen, aquest procediment hauria descartat ja de ple l'opció de prolongar l'A-68 (que naix a la població saragossana de Burgo de Ebro i, actualment, està projectada fins Alcanyís) per Gandesa o per la zona dels Ports fins la Sénia (opció, aquesta última, pràcticament descartada des de Catalunya pel seu alt impacte).
El traçat, que comptaria amb el suport a l'Ajuntament d'Alcanyís dels grups municipals del PP (al govern municipal) i la Chunta Aragonesista (CHA), tindria dos ramals: un connectaria amb Casp, Mequinensa i Fraga, mentre l'altre, passant per Ventas de Valdealgorfa (Terol), desembocaria a la costa Mediterrània entre el nord de la ciutat de Castelló i la zona d'Orpesa i Benicàssim. Els seus partidaris addueixen els efectes profitosos que representaria per al turisme aragonès i valencià aquesta connexió.
'Han mogut fitxa per respondre a les nostres intencions. Ja ho pensàvem: quan hem sortit nosaltres ho posen sobre la taula perquè ja fa temps que anaven punxant a Foment', ha explicat Aubà, qui ha volgut recordar que l'aprovació de l'inici de l'estudi ha d'estudiar 'les alternatives més viables' i, en aquest sentit, ha reiterat l'aspiració dels alcaldes que Madrid acabi aprovant també l'estudi perquè l'autovia que ha de sortir d'Alcanyís passi per la Terra Alta, la Ribera d'Ebre, el Priorat i fins el Baix Camp i la ciutat de Tarragona.
'En cap cas s'ha aprovat una opció. Això va en funció de molts paràmetres. És en funció de tots els estudis que al final en queda un i d'aquest es redacta el d'impacte ambiental', ha precisat l'alcalde de Gandesa. 'És normal que hagi pressió i que anirà a més. Però això no és una carrera a l'esprint: només ha fet que començar i és una carrera de fons', ha indicat.
Aubà assegura disposar del compromís de Foment d'incloure als estudis previs 'les peticions d'ofici o les que vinguin avalades pel territori'. En aquest sentit, ha advertit que un cop s'aprovi la redacció de l'estudi previ de la Terra Alta serà el moment de 'fer pressió'.
De fet, considera que l'aposta de sortida al Mediterrani per territori català compta amb suports més explícitament manifestos entre els empresaris aragonesos i el sector turístic català. 'Nosaltres anem més en profunditat amb els empresaris. Tenim el suport d'un teixit més significatiu, perquè s'hi pot treure més suc i hi ha més interessos', ha argumentat, respecte l'opció del País Valencià.
De moment, la mesa creada continuarà segons el calendari establert la roda de contactes amb diferents sectors iniciada fa dos setmanes amb sindicats i empresaris de les comarques de les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona. Així, la setmana vinent està previst que representants dels consistoris es reuneixin a Falset amb delegacions de les quatre cambres de comerç de la demarcació.
Si es compleixen els terminis, i un cop institucions com ajuntaments i consells comarcals hagin fet les aportacions oportunes, Aubà confia en presentar formalment la proposat a Madrid 'la primera quinzena de gener'.
EBRE
L'aprovació de l'estudi previ del traçat de l'autovia d'Aragó per Castelló no afectarà l'estratègia per impulsar l'opció catalana
Els alcaldes que impulsen la prolongació de l'autovia A-68, que ha de connectar l'Aragó amb la costa mediterrània, per les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona han assegurat que l'aprovació, per part del Ministeri de Foment, de l'estudi previ que analitzarà l'opció del traçat per Castelló no modificarà l'estratègia comuna impulsada per reivindicar el pas d'aquesta infraestructura. Representants de les quatre cambres de comerç del Camp i les Terres de l'Ebre s'han de reunir la setmana vinent amb els alcaldes a Falset per enfortir la reivindicació.
Jordi Marsal // ACN |
L'alcalde de Gandesa, Miquel Aubà, un dels principals impulsors de l'entesa institucional (juntament amb els batlles de Móra d'Ebre i Falset) creada per aconseguir que Foment es pronunciï a favor de la sortida catalana al Mediterrani de l'autovia aragonesa, ha tret ferro a l'anunci d'aquest estudi previ per enllaçar el tram d'Alcanyís amb la ciutat de Castelló.
Segons han informat alguns mitjans de la demarcació de Castelló, l'estudi informatiu d'aquesta opció podria estar redactat a mitjans de l'any vinent i, segons destaquen, aquest procediment hauria descartat ja de ple l'opció de prolongar l'A-68 (que naix a la població saragossana de Burgo de Ebro i, actualment, està projectada fins Alcanyís) per Gandesa o per la zona dels Ports fins la Sénia (opció, aquesta última, pràcticament descartada des de Catalunya pel seu alt impacte).
El traçat, que comptaria amb el suport a l'Ajuntament d'Alcanyís dels grups municipals del PP (al govern municipal) i la Chunta Aragonesista (CHA), tindria dos ramals: un connectaria amb Casp, Mequinensa i Fraga, mentre l'altre, passant per Ventas de Valdealgorfa (Terol), desembocaria a la costa Mediterrània entre el nord de la ciutat de Castelló i la zona d'Orpesa i Benicàssim. Els seus partidaris addueixen els efectes profitosos que representaria per al turisme aragonès i valencià aquesta connexió.
'Han mogut fitxa per respondre a les nostres intencions. Ja ho pensàvem: quan hem sortit nosaltres ho posen sobre la taula perquè ja fa temps que anaven punxant a Foment', ha explicat Aubà, qui ha volgut recordar que l'aprovació de l'inici de l'estudi ha d'estudiar 'les alternatives més viables' i, en aquest sentit, ha reiterat l'aspiració dels alcaldes que Madrid acabi aprovant també l'estudi perquè l'autovia que ha de sortir d'Alcanyís passi per la Terra Alta, la Ribera d'Ebre, el Priorat i fins el Baix Camp i la ciutat de Tarragona.
'En cap cas s'ha aprovat una opció. Això va en funció de molts paràmetres. És en funció de tots els estudis que al final en queda un i d'aquest es redacta el d'impacte ambiental', ha precisat l'alcalde de Gandesa. 'És normal que hagi pressió i que anirà a més. Però això no és una carrera a l'esprint: només ha fet que començar i és una carrera de fons', ha indicat.
Aubà assegura disposar del compromís de Foment d'incloure als estudis previs 'les peticions d'ofici o les que vinguin avalades pel territori'. En aquest sentit, ha advertit que un cop s'aprovi la redacció de l'estudi previ de la Terra Alta serà el moment de 'fer pressió'.
De fet, considera que l'aposta de sortida al Mediterrani per territori català compta amb suports més explícitament manifestos entre els empresaris aragonesos i el sector turístic català. 'Nosaltres anem més en profunditat amb els empresaris. Tenim el suport d'un teixit més significatiu, perquè s'hi pot treure més suc i hi ha més interessos', ha argumentat, respecte l'opció del País Valencià.
De moment, la mesa creada continuarà segons el calendari establert la roda de contactes amb diferents sectors iniciada fa dos setmanes amb sindicats i empresaris de les comarques de les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona. Així, la setmana vinent està previst que representants dels consistoris es reuneixin a Falset amb delegacions de les quatre cambres de comerç de la demarcació.
Si es compleixen els terminis, i un cop institucions com ajuntaments i consells comarcals hagin fet les aportacions oportunes, Aubà confia en presentar formalment la proposat a Madrid 'la primera quinzena de gener'.