Page 1 of 2

Dubte sobre un creuament de vies...

Posted: Sunday 10/12/2006 20:13
by Jordi Freixas
Algú em pot explicar el perquè d'aquest encreuament? Una de les des vies és d'ample ibèric, i l'altra, d'ample internacional:

Image

Re: Dubte sobre un creuament de vies...

Posted: Sunday 10/12/2006 21:51
by ROMI65
Jordi Freixas wrote:Algú em pot explicar el perquè d'aquest encreuament? Una de les des vies és d'ample ibèric, i l'altra, d'ample internacional:
Pots explicar millor la pregunta, no entenc què vols dir amb això del per què de l'encreuament.

La resposta evident és: perquè les vies d'ample ibèric i internacional tenen una determinada posició relativa i, una mica més lluny, han de tenir la contrària, per tant, han de creuar-se en algun punt :D ;). Però supose que això no és la resposta que busques ;) .

Si precises una mica més la pregunta, potser algú podrà respondre't.

Posted: Sunday 10/12/2006 23:17
by Jordi Freixas
Efectivament, no era la resposta que esperava. El tema és que segons el portal de TrensCat, aquest punt es troba entre els intercanviadors de l'Altaria, i el de l'Alvia.

El que vull saber, què són exactament aquestes vies.

Posted: Sunday 10/12/2006 23:22
by Jordilar
Si es l'intercambiador de lleida, la via d'ample ibèric va a buscar la via covenicional ( que es veu al fons de la foto ) mentres que la AVE segueix recte cap a la linia d'AV.

Re: Dubte sobre un creuament de vies...

Posted: Sunday 10/12/2006 23:47
by entfe001
ROMI65 wrote:
Jordi Freixas wrote:Algú em pot explicar el perquè d'aquest encreuament? Una de les des vies és d'ample ibèric, i l'altra, d'ample internacional:
La resposta evident és: perquè les vies d'ample ibèric i internacional tenen una determinada posició relativa i, una mica més lluny, han de tenir la contrària, per tant, han de creuar-se en algun punt :D ;)
Suposant localment la superfície terrestre com un pla euclidià, tota recta separa el pla en dos semiplans. Aleshores es diu que dos punts pertanyen al mateix semiplà si el segment que els uneix, que és únic per axioma, no intersecta a la recta. De la mateixa forma, si dos punts es troben en els diferents semiplans delimitats per una recta tot camí d'un punt a l'altre necessàriament ha d'intersectar la recta en qüestió, entenent com a camí la imatge d'una aplicació contínua i diferenciable de l'intèrval [0,1] dels reals al producte cartesià dels reals pels reals.

Posted: Monday 11/12/2006 0:04
by Jordi Freixas
Jordilar wrote:Si es l'intercambiador de lleida, la via d'ample ibèric va a buscar la via covenicional ( que es veu al fons de la foto ) mentres que la AVE segueix recte cap a la linia d'AV.
Doncs... si aquesta via de l'AVE, és la principal, per on anirà a partir d'ara la linia entre BCN i Lleida... una bona xapussa hi han fotut aquí...

Posted: Monday 11/12/2006 0:08
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:
Jordilar wrote:Si es l'intercambiador de lleida, la via d'ample ibèric va a buscar la via covenicional ( que es veu al fons de la foto ) mentres que la AVE segueix recte cap a la linia d'AV.
Doncs... si aquesta via de l'AVE, és la principal, per on anirà a partir d'ara la linia entre BCN i Lleida... una bona xapussa hi han fotut aquí...
Xapussa seria que els trams elèctrics estiguessin seccionats permanentment i s'hagués de passar per inercia (i no seria el primer lloc on es fa així). Jo personalment no hi veig el problema. A Lleida no hi ha les suficients circulacions com per què això hagi d'afectar a algú. Que ho fessin a la zona d'entrada de BCN...doncs bé...sí que seria xapussa, però a Lleida, precisament, no.

Posted: Monday 11/12/2006 0:20
by Jordi Freixas
Xapussa és ficar-hi un pas a nivell a una línia d'Alta Velocitat.

Posted: Monday 11/12/2006 0:22
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Xapussa és ficar-hi un pas a nivell a una línia d'Alta Velocitat.
Per aquest tram els trens passen a 50, així que això jo no ho considero ni de conya Alta Velocitat, per molt que els únics trens que hi passin siguin de Velocitat Alta o Alta Velocitat.

Posted: Monday 11/12/2006 1:26
by Jordi Freixas
Doncs fins i tot així, aquest tram, respon a un punt d'inici/final d'una línia d'Alta Velocitat.

Posted: Monday 11/12/2006 1:40
by victorcasta
Jordi Freixas wrote:Xapussa és ficar-hi un pas a nivell a una línia d'Alta Velocitat.
Però això és tan sols provisional.

Posted: Monday 11/12/2006 15:23
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Doncs fins i tot així, aquest tram, respon a un punt d'inici/final d'una línia d'Alta Velocitat.
No ho acabo d'entendre. Et vens a referir que si aquesta línia no fos d'Alta Velocitat tan se te'n donaria, tot i que les característiques fossin iguals així com també la velocitat màxima permesa? Perque si és així...encara ho entenc menys.

Re: Dubte sobre un creuament de vies...

Posted: Saturday 16/12/2006 19:09
by entfe001
entfe001 wrote:entenent com a camí la imatge d'una aplicació contínua i diferenciable de l'intèrval [0,1] dels reals al producte cartesià dels reals pels reals.
I ningú diu res?

Aquesta definició és la de corba diferenciable i no pas la de camí!

Per a un camí no fa falta demanar diferenciabilitat (puix que aquest concepte no existeix en espais topològics en general) i, a més, el camí és la funció i no la seva imatge, que és la que rep el nom de corba.

M'heu decebut :D

Re: Dubte sobre un creuament de vies...

Posted: Saturday 16/12/2006 19:32
by Albert
entfe001 wrote:
entfe001 wrote:entenent com a camí la imatge d'una aplicació contínua i diferenciable de l'intèrval [0,1] dels reals al producte cartesià dels reals pels reals.
I ningú diu res?

Aquesta definició és la de corba diferenciable i no pas la de camí!

Per a un camí no fa falta demanar diferenciabilitat (puix que aquest concepte no existeix en espais topològics en general) i, a més, el camí és la funció i no la seva imatge, que és la que rep el nom de corba.

M'heu decebut :D
Va, posem-nos a "jugar" :) : Per un camí no fa falta la diferenciablitat, però si aquest camí defineix un traçat ferroviari llavors sí. Com passaria un tren per un punt d'aquest camí no diferenciable? :x

Re: Dubte sobre un creuament de vies...

Posted: Saturday 16/12/2006 19:34
by entfe001
Albert wrote:Va, posem-nos a "jugar" :) : Per un camí no fa falta la diferenciablitat, però si aquest camí defineix un traçat ferroviari llavors sí. Com passaria un tren per un punt d'aquest camí no diferenciable? :x
Alguns carrils tenen punts en què no són diferenciables... però això ja és cosa de manteniment nul :evil:

Mates...

Posted: Sunday 17/12/2006 23:46
by JaMiRo!
Ja pensava que l'Eloi no estava en forma, però després de llegir aquest fil em quedo més tranquil. :D

Posted: Sunday 24/12/2006 15:18
by javi82
Reprenent el tema del fil... El creuament aquest a la sortida del canviador de Talgo, des de l'entrada en funcionament del nou tram de la LAV ja no hi ha tal creuament, pq no hi ha cap circulació per la via d'ample ibèric q vagi per aquesta via. :D

Posted: Sunday 24/12/2006 17:58
by Jordi Freixas
Perquè aquesta via... d'on ve i cap a on va? (la d'ample ibèric vull dir)

Posted: Sunday 24/12/2006 18:45
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Perquè aquesta via... d'on ve i cap a on va? (la d'ample ibèric vull dir)
Va de l'intercambiador TALGO a la general Lleida - Picamonxons

Posted: Sunday 24/12/2006 19:06
by Jordi Freixas
Ahm... i algú em pot explicar la necessitat que hi havia de fer creuar les dues vies? Havien de ficar l'intercanviador precísament en aquest cantó?