Page 1 of 2
Quin tipus de títol de transport feu servir habitualment?
Posted: Tuesday 12/12/2006 20:28
by orique
Avui, fent números per veure quant m'estalviaria si comprés les targetes que sé que gastaré abans del 28 de febrer, m'ha vingut al cap aquesta pregunta...
Ja sabeu
PD: M'estalviaria 1,85 €...
Posted: Tuesday 12/12/2006 20:41
by Trenscat
Actualment faig servir T-10 de 3 zones. Però a partir del mes de gener, com que hi hauré d'anar cada dia a la feina (2 viatges/dia) em compraré la T-50/30, tot i que també m'estic plantejant de comprar la T-Jove que surt al mateix preu que tres T-50/30. Algú em pot orientar de tot plegat?
Posted: Tuesday 12/12/2006 21:01
by Sky
La T-Estudiant d'Autobusos de Lleida (10 viatges per 4,25 euros); és a dir, 42,5 cèntims per viatge.
Posted: Tuesday 12/12/2006 23:54
by Ferrovi
Jo utilitzo T-10's de totes les zones (porto una de cada zona) però per a la primera zona, al febrer em faré una T-Trimestre o una T-Jove
Posted: Wednesday 13/12/2006 0:03
by Guigui
Utilitzo T-10 d'una zona, tot i que solc gastar alguna T-10 de tres zones (per anar a Sitges o Terrassa).
Per cert, quan vivia a Viena utilitzava el TP amb la mateixa freqüència que aquí i tenia abonament mensual. No hi ha targetes multiviatge, el bitllet senzill és molt més car que a Barcelona però els abonaments són per l'estil. Els sous no, i no cal dir quins són el doble i quin la meitat.
I quan vaig passar una temporadeta a Londres, tres quarts del mateix pel que fa a la relació abonament-bitllet senzill. El cost de la vida ja és una altra cosa.
Posted: Wednesday 13/12/2006 3:13
by Izo
Jo en faig servir dos:
1) Trimestral de 4 zones. El faig servir per agafar els FGC i la Hispaladina. També per al tramvia.
2) Passi familiar de TMB. Encara la utilitzo per prendre el metro i els busos de Barcelona, tot i tenir una trimestral. Però és millor així perquè el títol de TMB/FMB, al ser de plàstic, no es gasta tant com l'altre, que és de cartró.
Posted: Wednesday 13/12/2006 8:55
by Fran-Ikarus
Una T50-30. L'umbral d'amortització d'una T-MES em sembla que estava al voltant dels 70 viatges mensuals, i tot i que dec acostar-m'hi (ja només per anar/tornar de la feina i del màster en faig 56 mensuals), com que no sempre és segur, acostumo a decantar-me per la T50-30.
Si pogués anar a dinar a casa, la quota de viatges mensuals segurs pujaria a 76 i em passaria a la T-MES.
Posted: Wednesday 13/12/2006 9:43
by Mortadel·lo
jo oscil·lo entre la T-10 i la T50/30, quan en compro una m'hagués anat millor l'altra i viceversa, murphy no m'abandona
Posted: Wednesday 13/12/2006 16:34
by UT596001
T-10, de 1 i 3 zones (la de 1 per anar a Sabadell, la de 3 per anar a Barcelona) i tinc també una de 2 zones, però la faig servir molt poc (per exemple la que tinc ara la vaig estrenar el 22 d'Octubre i encara em queden 8 viatges!!!
). També tinc una T-Regional de 2 zones que la vaig estrenar a l'Abril i encara em queden 2 viatges.
Tot i que he de dir que només viatjo el cap de setmana, la resta de la setmana vaig en bici a l'institut i no surto de Castellar.
Posted: Wednesday 13/12/2006 18:51
by aarongilp
Jo depèn...
- T-Jove-22-Teisa -> Per anar de Salt a Girona, recàrregues de 22 viatges en tarifa jove de la Teisa (14.45€ -> 0.66€/viatge)
- T-UdG-TMG -> Per anar per Girona amb la TMG, recàrregues de 382 viatges en tarifa UdG de la TMG (100€ -> 0.26€/viatge)
- T-10 de 1 zona ATM -> Per desplaçar-me per BCN ciutat.
- T-10 de 3 zones ATM -> Per anar de BCN a Terrassa.
- A/T amb CJ CEX Renfe -> Per anar de Girona a BCN.
- Bitllets senzills quan no és cap d'aquests.
Posted: Thursday 14/12/2006 9:45
by Ecomobisostrans
amb els els abonaments de viatges il·limitats podeu utilitzar un de la meitat+1 zones de les que viatgeu validant-lo en una zona intermitja.
Code: Select all
Zones que s'atravessen Zones de l'abonament
1 1
2 2
3 2
4 3
5 3
6 4
7 4
8 5
9 5
10 6
11 6
Per exemple: Per anar de Barcelona a Manresa (6 zones) es compra un abonament de 4 zones. La 1ª validació es fa, per exemple a Olesa de Montserrat (zona 3b) i aquest abonament et permet tots els trajectes que puguis en un radi de 4 zones des d'olesa.
Un altre exemple: per anar de Tordera (zona 5h) a Sitges (zona 3a) son 7 zones. La que queda al mig es la 2e. En aquest cas es fa la 1ª validació en una parada d'aquesta zona (p.ex. Masnou) i amb un abonament de 4 zones es fa el trajecte.
Posted: Thursday 14/12/2006 10:48
by Ecomobisostrans
Aqui el quadre oficial de tarifes:
Posted: Saturday 16/12/2006 18:27
by entfe001
Trenscat wrote:Actualment faig servir T-10 de 3 zones. Però a partir del mes de gener, com que hi hauré d'anar cada dia a la feina (2 viatges/dia) em compraré la T-50/30, tot i que també m'estic plantejant de comprar la T-Jove que surt al mateix preu que tres T-50/30. Algú em pot orientar de tot plegat?
Jo sempre he fet servir T-50/30 de dues zones pels meus desplaçaments a l'Autònoma, però després dels exàmens de febrer vaig comprar-me una T-Jove de dues zones. Si entres dins les condicions de la T-Jove, val la pena encara que surti lleugerament més cara: no has de pensar ni en viatges restants ni en temps de transbordament.
Per cert, que si els teus trajectes són Terrassa - Barcelona fes la primera validació a Sant Cugat: el reglament de l'ATM estipula que, en abonaments de viatges il·limitats, l'origen del mateix és sempre el de la primera validació, la que delimita zones de validesa i període de validesa. Així amb una T-Jove de dues zones en faràs prou
Pel que fa a l'enquesta, no puc votar: per a desplaçaments dins l'ATM faig servir abonaments de viatges limitats (T-10 i T-50/30) mentre que pels viatges Girona - Barcelona tinc tendència a fer servir bitllet senzill amb reducció de Carnet Jove perquè la diferència que hi ha entre aquesta tarifa i la desena part d'un Bono Exprés és molt petita.
Posted: Saturday 16/12/2006 19:29
by Ferrovi
Ecomobisostrans wrote:Aqui el quadre oficial de tarifes:
De les tarifes de qui? perquè el bitllet senzill val diferent a cada companyía
Posted: Saturday 16/12/2006 19:46
by Albert
entfe001 wrote:
Per cert, que si els teus trajectes són Terrassa - Barcelona fes la primera validació a Sant Cugat: el reglament de l'ATM estipula que, en abonaments de viatges il·limitats,
l'origen del mateix és sempre el de la primera validació, la que delimita zones de validesa i període de validesa. Així amb una T-Jove de dues zones en faràs prou
Crec que el que dius no és del tot corrcte. Això que dius que l'orígen és sempre el de la primer validació no és cert: l'orígen de cada viatge és allà on el validis cada cop. Si no. no té sentit validar una T-Jove cada cop que inicies el viatge.
Per tant, poder fer viatges de 3 zones amb una targeta de viatges il·limitats de només 2 zones no és possible. Exemple: línia Hispano Igualadina BCN-Martorell-Capellades-Igualada, Tu proposes marcar la T-Jove per primer cop, per exemple, a Molins de Rei (posem la Renfe). Quan jo vulgui pujar a la Igualadina a BCN, la màquina començarà a queixar-se, perquè aquest trajecte no té parades a la zona 2: com a mínim cal una tarjeta de 3 zones.
Posted: Saturday 16/12/2006 20:25
by entfe001
Albert wrote:Crec que el que dius no és del tot corrcte. Això que dius que l'orígen és sempre el de la primer validació no és cert: l'orígen de cada viatge és allà on el validis cada cop. Si no. no té sentit validar una T-Jove cada cop que inicies el viatge.
Confirmat per text escrit als fulletons de Rodalies Renfe i en proves empíriques.
Una T-Jove de dues zones amb primera validació a Sant Cugat del Vallès permet entrar a Renfe a qualsevol estació de Barcelona i sortir-ne a la de Terrassa i viceversa.
Posted: Saturday 16/12/2006 20:35
by Albert
No dic que no pugui ser, però em sembla tan estrany... Les zones del vitage són les mateixes per una T10 com per una T50/30 o una T-Jove....
D'altra banda, aquesta prova empírica que em dius no demostra el que volem, a no ser que l'estació de Renfe a Terrassa estigui tancada a l'estil Sants o Catalunya. I tancada no vol dir només que hagis de posar el bitllet a la sortida per poder sortir. Recordo que a Sants, a l'inici de la tarifa integrada, podies sortir amb una T-10 d'una zona sense haver-la validat abans, ja que te la marcava la màquina en sortir. Aquest fet era ideal per venir des de més enllà de la zona 1, amb una T-10 sense validar. En sortir la poses a la màquina, et gasta un viatge de només una zona, i si a més vas al metro, resulta que ara portes bitllet vàlid i sense gastar més viatges!
Posted: Saturday 16/12/2006 21:34
by entfe001
Albert wrote:No dic que no pugui ser, però em sembla tan estrany... Les zones del vitage són les mateixes per una T10 com per una T50/30 o una T-Jove....
Et pot semblar tan absurd com vulguis, però és així.
Albert wrote:D'altra banda, aquesta prova empírica que em dius no demostra el que volem, a no ser que l'estació de Renfe a Terrassa estigui tancada a l'estil Sants o Catalunya. I tancada no vol dir només que hagis de posar el bitllet a la sortida per poder sortir.
Per sortir de Terrassa cal introduir a les validadores un bitllet vàlid. I la prova ha estat feta de Barcelona a Terrassa i de Terrassa a Barcelona (concretament Sant Andreu Arenal).
Albert wrote:Recordo que a Sants, a l'inici de la tarifa integrada, podies sortir amb una T-10 d'una zona sense haver-la validat abans, ja que te la marcava la màquina en sortir. Aquest fet era ideal per venir des de més enllà de la zona 1, amb una T-10 sense validar. En sortir la poses a la màquina, et gasta un viatge de només una zona, i si a més vas al metro, resulta que ara portes bitllet vàlid i sense gastar més viatges!
Això passa ara només a la validadora que està directament controlada pel personal d'intervenció. A les altres validadores la introducció d'un títol no validat genera el missatge "Aneu al punt de control".
Posted: Saturday 16/12/2006 21:40
by Albert
Ho tens tot ben controlat doncs! Ho hauré d'acceptar (ja veus que m'hi resistia ...
)
Posted: Saturday 16/12/2006 21:44
by entfe001
Diguem que jo tampoc m'ho creia de bon principi i vaig fer unes quantes comprovacions per confirmar-ho 8)