Limitaran a 80 km/h totes les vies metropolitanes de BCN
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Limitaran a 80 km/h totes les vies metropolitanes de BCN
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
-------------------------------------------------
Reduiran el límit de velocitat a 80 km/h en les vies que creuen la regió metropolitana
És una de les 77 mesures que per decret aprovarà el govern per fer front a la contaminació que provoca el trànsit
EMMA ANSOLA. Barcelona
El Departament de Medi Ambient ha tret a exposició pública l'avantprojecte del pla d'actuacions que, fins al 2010, ha de permetre reduir la contaminació atmosfèrica que provoca el trànsit de vehicles i l'activitat industrial i que es tradueix en un alt nivell de partícules en suspensió i diòxids de nitrogen que afecten directament la salut de les persones. El pla inclou 77 mesures, bona part de les quals estan relacionades amb el transport com ara la reducció del límit de velocitat fins als 80 quilòmetres per hora en les vies principals, autopistes i autovies, que creuen la regió metropolitana, des de Granollers fins a Terrassa i des de Castelldefels fins a Santa Coloma de Gramenet, una zona que inclou 40 municipis obligats també a redactar plans de mobilitat urbana.
Circular per l'AP-7 entre Martorell i Granollers s'haurà de fer, a partir de l'aprovació del decret, a menys de 80 quilòmetres per hora. Una velocitat que també quedarà fixada per a altres vies principals, autopistes i autovies, com, per exemple, l'A-2, la C-16 (els túnels de Vallvidrera), les rondes on actualment ja hi ha trams on s'ha de circular a 80 km/h, la B-20 i la C-52, entre d'altres.
La reducció de la velocitat quedarà subjecte únicament a aquells trams de via que quedin inserits en la zona d'especial protecció que engloba 40 municipis de la regió metropolitana de Barcelona. La direcció general de Qualitat Ambiental preveu que el govern aprovi el pla al maig. La directora de l'àrea, Maria Comellas, assenyalava ahir que aquestes mesures formen part del primer pla que es fa a l'Estat espanyol i que és fruit de la directiva europea sobre qualitat de l'aire que obliga els estats membres a reduir els nivells de contaminants atmosfèrics abans del 2010.
A Catalunya són les partícules en suspensió inferiors a 10 micres i els diòxids de nitrogen, bàsicament provocats pel trànsit i l'activitat industrial, els que sobrepassen un 30% els límits que marca Europa. Restablir la qualitat de l'aire és l'objectiu d'aquests plans d'actuació que a Catalunya s'aplicaran a la regió metropolitana de Barcelona, on es van detectar nivells alts dels esmentats contaminants.
L'esborrany del pla, actualment en exposició pública perquè entitats, indústries, administracions i ciutadans presentin al·legacions abans que el govern l'aprovi, inclou 77 mesures, la majoria de les quals s'inscriuen en els sectors del transport i de la indústria.
A més de la reducció de la velocitat, que permetrà disminuir les emissions de contaminants entre un 15% i un 25%, el pla conté altres mesures com ara l'obligació per a tots els 40 municipis de la regió de redactar plans de mobilitat urbana que incloguin avaluacions de les emissions i la seva reducció. Els primers a fer-ho seran els de més de 50.000 habitants, que han de tenir enllestit el pla el 2008. Altres actuacions són la construcció d'aparcaments dissuasius en estacions ferroviàries, l'ampliació de la xarxa de metro i bus, la creació de carrils per a vehicles privats amb més de tres ocupants, el pla estratègic de la bicicleta i la installació de filtres per a vehicles dièsel dels serveis públics.
------------------
«Tolerància zero» amb els contaminants
Les actuacions que recull el pla també incidiran en la prevenció amb l'objectiu d'evitar la creació de noves fonts d'aquests contaminants. Així s'aplicaran criteris ambientals tant en la modificació com en la planificació de noves activitats industrials i energètiques. «No es prohibeix res, però qualsevol nova activitat o modificació de les actuals hauran de tenir un balanç d'emissions zero», explicava ahir la directora de Qualitat Ambiental del Departament de Medi Ambient, Maria Comellas. Els planejaments urbanístics, les noves infraestructures, l'execució d'obres i la construcció, rehabilitació i demolició d'edificis també seran objecte de criteris ambientals amb la finalitat que no s'incrementin les emissions. Si l'operació que es vol portar a terme emet gasos contaminants, diòxids de nitrogen i partícules en suspensió, hauran de restar-ne en altres activitats que ja emeten gasos, perquè el balanç sigui zero.
------------------------
Buidar la Diagonal
Les noves mesures s'hauran d'aplicar en les redaccions dels plans de mobilitat, alguns dels quals estan ja en procés d'elaboració com ara el de Barcelona. Així, i per tal de reduir el nivell de contaminats a Barcelona, el pla del govern assenyala que en vies principals com ara la Diagonal, Sants, Meridiana i la Gran Via, bàsicament les vies d'entrada i sortida a la ciutat, cal reduir el trànsit de vehicles. D'acord amb això s'estableix que la reducció en vies principals hauria de ser de l'ordre d'un 20%, un 10% en vies interurbanes i entre un 5% i un 10% en les vies urbanes. Serà l'Ajuntament de Barcelona qui té la responsabilitat ara de triar quines actuacions portarà a terme per aconseguir reduir el trànsit de vehicles en aquestes vies i per tant complir la llei. Pel que fa a carrils VAO, vehicles d'alta ocupació, n'hi ha de projectats tres d'interurbans: entre l'avinguda Diagonal i la C-58; entre Meridiana i la C-58, i a la Gran Via Nord. Els carrils busos també s'ampliaran així com la xarxa del metro. Altres espais que hauran de prendre mesures per reduir les emissions són el port i l'aeroport.
-------------------------------------------------
Reduiran el límit de velocitat a 80 km/h en les vies que creuen la regió metropolitana
És una de les 77 mesures que per decret aprovarà el govern per fer front a la contaminació que provoca el trànsit
EMMA ANSOLA. Barcelona
El Departament de Medi Ambient ha tret a exposició pública l'avantprojecte del pla d'actuacions que, fins al 2010, ha de permetre reduir la contaminació atmosfèrica que provoca el trànsit de vehicles i l'activitat industrial i que es tradueix en un alt nivell de partícules en suspensió i diòxids de nitrogen que afecten directament la salut de les persones. El pla inclou 77 mesures, bona part de les quals estan relacionades amb el transport com ara la reducció del límit de velocitat fins als 80 quilòmetres per hora en les vies principals, autopistes i autovies, que creuen la regió metropolitana, des de Granollers fins a Terrassa i des de Castelldefels fins a Santa Coloma de Gramenet, una zona que inclou 40 municipis obligats també a redactar plans de mobilitat urbana.
Circular per l'AP-7 entre Martorell i Granollers s'haurà de fer, a partir de l'aprovació del decret, a menys de 80 quilòmetres per hora. Una velocitat que també quedarà fixada per a altres vies principals, autopistes i autovies, com, per exemple, l'A-2, la C-16 (els túnels de Vallvidrera), les rondes on actualment ja hi ha trams on s'ha de circular a 80 km/h, la B-20 i la C-52, entre d'altres.
La reducció de la velocitat quedarà subjecte únicament a aquells trams de via que quedin inserits en la zona d'especial protecció que engloba 40 municipis de la regió metropolitana de Barcelona. La direcció general de Qualitat Ambiental preveu que el govern aprovi el pla al maig. La directora de l'àrea, Maria Comellas, assenyalava ahir que aquestes mesures formen part del primer pla que es fa a l'Estat espanyol i que és fruit de la directiva europea sobre qualitat de l'aire que obliga els estats membres a reduir els nivells de contaminants atmosfèrics abans del 2010.
A Catalunya són les partícules en suspensió inferiors a 10 micres i els diòxids de nitrogen, bàsicament provocats pel trànsit i l'activitat industrial, els que sobrepassen un 30% els límits que marca Europa. Restablir la qualitat de l'aire és l'objectiu d'aquests plans d'actuació que a Catalunya s'aplicaran a la regió metropolitana de Barcelona, on es van detectar nivells alts dels esmentats contaminants.
L'esborrany del pla, actualment en exposició pública perquè entitats, indústries, administracions i ciutadans presentin al·legacions abans que el govern l'aprovi, inclou 77 mesures, la majoria de les quals s'inscriuen en els sectors del transport i de la indústria.
A més de la reducció de la velocitat, que permetrà disminuir les emissions de contaminants entre un 15% i un 25%, el pla conté altres mesures com ara l'obligació per a tots els 40 municipis de la regió de redactar plans de mobilitat urbana que incloguin avaluacions de les emissions i la seva reducció. Els primers a fer-ho seran els de més de 50.000 habitants, que han de tenir enllestit el pla el 2008. Altres actuacions són la construcció d'aparcaments dissuasius en estacions ferroviàries, l'ampliació de la xarxa de metro i bus, la creació de carrils per a vehicles privats amb més de tres ocupants, el pla estratègic de la bicicleta i la installació de filtres per a vehicles dièsel dels serveis públics.
------------------
«Tolerància zero» amb els contaminants
Les actuacions que recull el pla també incidiran en la prevenció amb l'objectiu d'evitar la creació de noves fonts d'aquests contaminants. Així s'aplicaran criteris ambientals tant en la modificació com en la planificació de noves activitats industrials i energètiques. «No es prohibeix res, però qualsevol nova activitat o modificació de les actuals hauran de tenir un balanç d'emissions zero», explicava ahir la directora de Qualitat Ambiental del Departament de Medi Ambient, Maria Comellas. Els planejaments urbanístics, les noves infraestructures, l'execució d'obres i la construcció, rehabilitació i demolició d'edificis també seran objecte de criteris ambientals amb la finalitat que no s'incrementin les emissions. Si l'operació que es vol portar a terme emet gasos contaminants, diòxids de nitrogen i partícules en suspensió, hauran de restar-ne en altres activitats que ja emeten gasos, perquè el balanç sigui zero.
------------------------
Buidar la Diagonal
Les noves mesures s'hauran d'aplicar en les redaccions dels plans de mobilitat, alguns dels quals estan ja en procés d'elaboració com ara el de Barcelona. Així, i per tal de reduir el nivell de contaminats a Barcelona, el pla del govern assenyala que en vies principals com ara la Diagonal, Sants, Meridiana i la Gran Via, bàsicament les vies d'entrada i sortida a la ciutat, cal reduir el trànsit de vehicles. D'acord amb això s'estableix que la reducció en vies principals hauria de ser de l'ordre d'un 20%, un 10% en vies interurbanes i entre un 5% i un 10% en les vies urbanes. Serà l'Ajuntament de Barcelona qui té la responsabilitat ara de triar quines actuacions portarà a terme per aconseguir reduir el trànsit de vehicles en aquestes vies i per tant complir la llei. Pel que fa a carrils VAO, vehicles d'alta ocupació, n'hi ha de projectats tres d'interurbans: entre l'avinguda Diagonal i la C-58; entre Meridiana i la C-58, i a la Gran Via Nord. Els carrils busos també s'ampliaran així com la xarxa del metro. Altres espais que hauran de prendre mesures per reduir les emissions són el port i l'aeroport.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-------------------------------------
Prohibit anar a més de 80 per hora a la regió metropolitana
El pla contra la contaminació limitarà la velocitat en carreteres i autopistes
Medi Ambient vol aprovar les restriccions en 40 municipis abans de maig
Les entrades a Barcelona han de retallar el trànsit un 20%
Joaquim Elcacho
El projecte de pla d'actuacions contra la contaminació atmosfèrica a la regió de Barcelona inclou la proposta de limitar a 80 quilòmetres per hora la velocitat màxima en carreteres, autovies i autopistes en 40 municipis. El nou límit de velocitat afectarà les vies de comunicació d'una zona on viu més de la meitat de la població de Catalunya i on es concentren tres quartes parts de la mobilitat motoritzada del país.
El departament de Medi Ambient, que és el que impulsa aquesta mesura, calcula que circulant a menys de 80 km/h es reduirà un 17% la contaminació atmosfèrica per òxids de nitrogen a la zona amb l'aire més brut de Catalunya.
La limitació de la velocitat en carreteres i autopistes és una de les 77 accions proposades al pla que Medi Ambient tindrà en exposició pública fins al 31 de gener. L'elaboració d'aquest conjunt d'accions és un requeriment de la Unió Europea que afecta els municipis de l'àrea de Barcelona que durant els últims anys han superat la contaminació en elements com els òxids de nitrogen i les partícules de pols de menys de 10 micres de diàmetre. D'acord amb la normativa europea, el pla ha d'estar aprovat abans del maig del 2007, tot i que algunes accions s'aplicaran de manera esglaonada fins al 2010.
Maria Comellas, directora general de Qualitat Ambiental, reconeix que "algunes de les mesures proposades requeriran un esforç important i el compromís de les administracions que tenen cada una de les competències afectades". Comellas destaca, no obstant, que les 77 mesures proposades "han estat consensuades per tot el govern".
Reduir el trànsit
A banda de limitar la velocitat màxima, el pla d'actuacions proposa una reducció del trànsit d'entre el 5% i el 10% a les vies secundàries i d'un 20% del volum de trànsit a les vies principals de les ciutats. A Barcelona s'inclourien en aquest segon apartat la Gran Via, l'avinguda Diagonal o el carrer de Sants. Aquesta reducció de trànsit s'haurà de concretar en el pla director de mobilitat de la regió metropolitana.
Maria Comellas destaca que "els ciutadans han de ser conscients que la contaminació no només surt de les grans xemeneies industrials, sinó que els nostres vehicles són de ben segur l'amenaça més gran per a la salut de les persones".
-------------------------------------
Prohibit anar a més de 80 per hora a la regió metropolitana
El pla contra la contaminació limitarà la velocitat en carreteres i autopistes
Medi Ambient vol aprovar les restriccions en 40 municipis abans de maig
Les entrades a Barcelona han de retallar el trànsit un 20%
Joaquim Elcacho
El projecte de pla d'actuacions contra la contaminació atmosfèrica a la regió de Barcelona inclou la proposta de limitar a 80 quilòmetres per hora la velocitat màxima en carreteres, autovies i autopistes en 40 municipis. El nou límit de velocitat afectarà les vies de comunicació d'una zona on viu més de la meitat de la població de Catalunya i on es concentren tres quartes parts de la mobilitat motoritzada del país.
El departament de Medi Ambient, que és el que impulsa aquesta mesura, calcula que circulant a menys de 80 km/h es reduirà un 17% la contaminació atmosfèrica per òxids de nitrogen a la zona amb l'aire més brut de Catalunya.
La limitació de la velocitat en carreteres i autopistes és una de les 77 accions proposades al pla que Medi Ambient tindrà en exposició pública fins al 31 de gener. L'elaboració d'aquest conjunt d'accions és un requeriment de la Unió Europea que afecta els municipis de l'àrea de Barcelona que durant els últims anys han superat la contaminació en elements com els òxids de nitrogen i les partícules de pols de menys de 10 micres de diàmetre. D'acord amb la normativa europea, el pla ha d'estar aprovat abans del maig del 2007, tot i que algunes accions s'aplicaran de manera esglaonada fins al 2010.
Maria Comellas, directora general de Qualitat Ambiental, reconeix que "algunes de les mesures proposades requeriran un esforç important i el compromís de les administracions que tenen cada una de les competències afectades". Comellas destaca, no obstant, que les 77 mesures proposades "han estat consensuades per tot el govern".
Reduir el trànsit
A banda de limitar la velocitat màxima, el pla d'actuacions proposa una reducció del trànsit d'entre el 5% i el 10% a les vies secundàries i d'un 20% del volum de trànsit a les vies principals de les ciutats. A Barcelona s'inclourien en aquest segon apartat la Gran Via, l'avinguda Diagonal o el carrer de Sants. Aquesta reducció de trànsit s'haurà de concretar en el pla director de mobilitat de la regió metropolitana.
Maria Comellas destaca que "els ciutadans han de ser conscients que la contaminació no només surt de les grans xemeneies industrials, sinó que els nostres vehicles són de ben segur l'amenaça més gran per a la salut de les persones".
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.cat/
--------------------------
La velocitat màxima a l'àrea de BCN serà de 80 km/h
La mesura, que afectarà totes les vies ràpides, preveu reduir un 30% els gasos
La velocitat màxima dels vehicles a totes les autopistes, autovies i carreteres de Barcelona i el seu entorn no podrà superar els 80 quilòmetres per hora, segons el pla d'actuació per reduir la contaminació atmosfèrica que avui publica el Diari Oficial de la Generalitat. La mesura, que el Govern aprovarà abans del maig que ve, afectarà trams de vies tan transitades com ara l'autopista AP-2 que va a Martorell, l'AP-7 que discorre cap a Girona i les carreteres C-32 (que enllaça amb l'autopista del Garraf), la C-58 (que porta a Terrassa) i la C-16, que travessa els túnels de Vallvidrera, entre altres.
Els trams afectats per aquesta actuació passen per les comarques del Barcelonès, Vallès Occidental, Vallès Oriental i Baix Llobregat. Discorren per un total de 40 municipis en els quals les emissions superen els ni- vells de diòxid de nitrogen i de partí- cules en suspensió inferiors a 10 micres. Com que el trànsit rodat és el principal responsable d'aquesta contaminació, una de les mesures que proposa el pla és la limitació de la velocitat.
Quan la velocitat baixa de 120 a 80 quilòmetres per hora, les emissions d'òxids de nitrogen es redueixen entre un 27% i un 50%, segons la cilindrada del vehicle. Pel que fa a les immissions, és a dir, la concentració d'aquests mateixos gasos a l'atmosfera, aquesta baixada de la velocitat produeix una reducció del 18% dels òxids de nitrogen i del 9% de les partícules, segons els estudis que acompanyen el pla.
EL PROCÉS
La directora general de Qualitat Ambiental de la Conselleria de Medi Ambient, Maria Comellas, va explicar ahir que el programa estarà en informació pública fins al gener, per després ser aprovat en forma de decret pel Govern. L'ofensiva inclou 77 mesures i persegueix reduir un 30% les emissions contaminants el 2010.
"El pla l'ha elaborat una comissió interdepartamental de la qual formen part, a més a més de Medi Ambient, les conselleries de Política Territorial, Salut, Innovació, Universitat i Empresa, Interior i Relacions Institucionals", va explicar Comellas. "D'altra banda --va prosseguir--, s'ha comptat amb la col.laboració dels 40 ajuntaments de la zona i s'ha buscat el consens amb les entitats afectades per alguna de les mesures plantejades (com el Port de Barcelona o el RACC) i amb les indústries que hauran d'introduir canvis per frenar les emissions".
23 INDÚSTRIES AFECTADES
Perquè el pla contra una contaminació "bàsicament imputable al transport", segons Comellas, no es refereix tan sols a aquest sector. També s'han establert mesures per a 23 indústries de l'àrea metropolitana de Barcelona i per a tres sectors productius --producció de formigó, d'asfalt i les pedreres--, que hauran de modificar instal.lacions i tecnologia amb l'objectiu de reduir les emissions d'òxids de nitrogen i de partícules. Altres actuacions afecten l'àmbit domèstic, entre les quals hi ha la renovació de calderes, escalfadors i electrodomèstics i l'edificació més eficient i mediambientalment sostenible.
Però el gruix se l'emporta el transport: 10.483 places d'aparcament dissuasori en estacions ferroviàries suburbanes, ampliació de la xarxa de Metro, de ferrocarrils i de carrils bus, a més d'un pla estratègic per a la bicicleta.
--------------------------
La velocitat màxima a l'àrea de BCN serà de 80 km/h
La mesura, que afectarà totes les vies ràpides, preveu reduir un 30% els gasos
La velocitat màxima dels vehicles a totes les autopistes, autovies i carreteres de Barcelona i el seu entorn no podrà superar els 80 quilòmetres per hora, segons el pla d'actuació per reduir la contaminació atmosfèrica que avui publica el Diari Oficial de la Generalitat. La mesura, que el Govern aprovarà abans del maig que ve, afectarà trams de vies tan transitades com ara l'autopista AP-2 que va a Martorell, l'AP-7 que discorre cap a Girona i les carreteres C-32 (que enllaça amb l'autopista del Garraf), la C-58 (que porta a Terrassa) i la C-16, que travessa els túnels de Vallvidrera, entre altres.
Els trams afectats per aquesta actuació passen per les comarques del Barcelonès, Vallès Occidental, Vallès Oriental i Baix Llobregat. Discorren per un total de 40 municipis en els quals les emissions superen els ni- vells de diòxid de nitrogen i de partí- cules en suspensió inferiors a 10 micres. Com que el trànsit rodat és el principal responsable d'aquesta contaminació, una de les mesures que proposa el pla és la limitació de la velocitat.
Quan la velocitat baixa de 120 a 80 quilòmetres per hora, les emissions d'òxids de nitrogen es redueixen entre un 27% i un 50%, segons la cilindrada del vehicle. Pel que fa a les immissions, és a dir, la concentració d'aquests mateixos gasos a l'atmosfera, aquesta baixada de la velocitat produeix una reducció del 18% dels òxids de nitrogen i del 9% de les partícules, segons els estudis que acompanyen el pla.
EL PROCÉS
La directora general de Qualitat Ambiental de la Conselleria de Medi Ambient, Maria Comellas, va explicar ahir que el programa estarà en informació pública fins al gener, per després ser aprovat en forma de decret pel Govern. L'ofensiva inclou 77 mesures i persegueix reduir un 30% les emissions contaminants el 2010.
"El pla l'ha elaborat una comissió interdepartamental de la qual formen part, a més a més de Medi Ambient, les conselleries de Política Territorial, Salut, Innovació, Universitat i Empresa, Interior i Relacions Institucionals", va explicar Comellas. "D'altra banda --va prosseguir--, s'ha comptat amb la col.laboració dels 40 ajuntaments de la zona i s'ha buscat el consens amb les entitats afectades per alguna de les mesures plantejades (com el Port de Barcelona o el RACC) i amb les indústries que hauran d'introduir canvis per frenar les emissions".
23 INDÚSTRIES AFECTADES
Perquè el pla contra una contaminació "bàsicament imputable al transport", segons Comellas, no es refereix tan sols a aquest sector. També s'han establert mesures per a 23 indústries de l'àrea metropolitana de Barcelona i per a tres sectors productius --producció de formigó, d'asfalt i les pedreres--, que hauran de modificar instal.lacions i tecnologia amb l'objectiu de reduir les emissions d'òxids de nitrogen i de partícules. Altres actuacions afecten l'àmbit domèstic, entre les quals hi ha la renovació de calderes, escalfadors i electrodomèstics i l'edificació més eficient i mediambientalment sostenible.
Però el gruix se l'emporta el transport: 10.483 places d'aparcament dissuasori en estacions ferroviàries suburbanes, ampliació de la xarxa de Metro, de ferrocarrils i de carrils bus, a més d'un pla estratègic per a la bicicleta.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.cat/
--------------------------------------------
Els carrers principals hauran de reduir en un 20% els cotxes
La Diagonal, la Gran Via i el carrer de Sants hauran de ser més restrictius
M. C.
BARCELONA
Carrers amb molt trànsit com l'avinguda de la Diagonal, la Gran Via i el carrer de Sants a Barcelona hauran de reduir en un 20% el nombre de cotxes que hi circulen. El pla elaborat per la Generalitat per disminuir la contaminació atmosfèrica també preveu restriccions en carrers principals d'altres dels 40 municipis de l'àrea metropolitana afectats per aquest pla.
La fórmula que s'aplicarà per reduir la circulació no la proporciona el pla d'actuació que avui publica el Diari Oficial de la Generalitat. "Cada municipi ha de proposar les seves mesures, que poden ser molt diverses". "Però aquesta reducció és imprescindible per complir amb els límits ambientals que estableix la Unió Europea", va explicar Maria Comellas, directora general de Qualitat Ambiental.
En altres ciutats europees on el nivell de pol.lució pel trànsit supera els límits fixats ja s'han imposat mesures molt dràstiques, com ara cobrar un peatge per accedir al centre (Londres), restringir el trànsit en dies concrets o a cotxes amb determinades matrícules (Milà) o tancar els centres (en diverses ciutats alemanyes). L'Ajuntament de Barcelona ja sap que ha d'aconseguir aquesta reducció de vehicles als carrers, va assegurar Comellas.
DEURES PER A MADRID
La directora general de Qualitat Ambiental va afegir que a més de les mesures que s'adoptin a Catalunya, se n'hauran de prendre d'altres des del Govern central per rebaixar la pol.lució. "Per exemple, ¿per què els camions espanyols no estan obligats a portar filtres de partícules i els francesos o alemanys sí?", es va preguntar Comellas. "Això --va afegir-- només ho pot resoldre Madrid".
La directora general va insistir que la finalitat del pla "és preservar la salut de les persones". Els òxids de nitrogen ataquen el sistema respiratori i poden precipitar la mort de malalts i les partícules en suspensió s'inhalen, queden als pulmons i poden originar càncers i altres malalties.
--------------------------------------------
Els carrers principals hauran de reduir en un 20% els cotxes
La Diagonal, la Gran Via i el carrer de Sants hauran de ser més restrictius
M. C.
BARCELONA
Carrers amb molt trànsit com l'avinguda de la Diagonal, la Gran Via i el carrer de Sants a Barcelona hauran de reduir en un 20% el nombre de cotxes que hi circulen. El pla elaborat per la Generalitat per disminuir la contaminació atmosfèrica també preveu restriccions en carrers principals d'altres dels 40 municipis de l'àrea metropolitana afectats per aquest pla.
La fórmula que s'aplicarà per reduir la circulació no la proporciona el pla d'actuació que avui publica el Diari Oficial de la Generalitat. "Cada municipi ha de proposar les seves mesures, que poden ser molt diverses". "Però aquesta reducció és imprescindible per complir amb els límits ambientals que estableix la Unió Europea", va explicar Maria Comellas, directora general de Qualitat Ambiental.
En altres ciutats europees on el nivell de pol.lució pel trànsit supera els límits fixats ja s'han imposat mesures molt dràstiques, com ara cobrar un peatge per accedir al centre (Londres), restringir el trànsit en dies concrets o a cotxes amb determinades matrícules (Milà) o tancar els centres (en diverses ciutats alemanyes). L'Ajuntament de Barcelona ja sap que ha d'aconseguir aquesta reducció de vehicles als carrers, va assegurar Comellas.
DEURES PER A MADRID
La directora general de Qualitat Ambiental va afegir que a més de les mesures que s'adoptin a Catalunya, se n'hauran de prendre d'altres des del Govern central per rebaixar la pol.lució. "Per exemple, ¿per què els camions espanyols no estan obligats a portar filtres de partícules i els francesos o alemanys sí?", es va preguntar Comellas. "Això --va afegir-- només ho pot resoldre Madrid".
La directora general va insistir que la finalitat del pla "és preservar la salut de les persones". Els òxids de nitrogen ataquen el sistema respiratori i poden precipitar la mort de malalts i les partícules en suspensió s'inhalen, queden als pulmons i poden originar càncers i altres malalties.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Jejejejeej
Hola,
Si quieren llegar a algo como esto que se dice en esta cadena de mesajes sin potenciar el transporte público, especialmente el ferroviario de alta capacidad, como lo son las cercanías y el metro, me parece que lo vamos a tener difícil.
Los ejes principales y básicos esenciales para los movimientos dentro de la ciudad deberían irremisiblemente de estar servidos por cercanías y/o metro, ¿lo están? no, vale, pero entonces, ¿qué esperan solucionar?
Saludos,
Sergio
Si quieren llegar a algo como esto que se dice en esta cadena de mesajes sin potenciar el transporte público, especialmente el ferroviario de alta capacidad, como lo son las cercanías y el metro, me parece que lo vamos a tener difícil.
Los ejes principales y básicos esenciales para los movimientos dentro de la ciudad deberían irremisiblemente de estar servidos por cercanías y/o metro, ¿lo están? no, vale, pero entonces, ¿qué esperan solucionar?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Personalment, penso que aquesta mesura és una presa de pèl.
Tal com ha dit un representant de CiU, és una cortina de fum per fer veure que fan alguna cosa contra la contaminació, però agafant el camí més ràpid i fàcil i, també, menys efectiu. En el que no estic d'acord amb el Sr. de CiU és que la solució sigui el 4art cinturó, al qual no m'oposo, però no crec que sigui la solució única.
Evidentment, la gran solució consisteix en passar grans quantitats de viatgers del cotxe al transport públic, així com eliminar els vistges innecessaris.
No obstant, i ja que aquest missatge està al fòrum de transport privat, hi ha una cosa que no entenc. Si el "gran problema" és la contaminació... per què caram no es subvenciona la compra de cotxes que consumeixin poc? O per què no es penalitza la compra de cotxes altament consumidors de carburant?
Actualment el consum d'un cotxe ve a ser d'uns 7 litres, segons l'actual manera de mesurar el consum. Però les diferències són enormes entre uns models i altres. Per exemple, un VW Polo TDi (un cotxe suficient per encabir perfectament 4 persones + equipatge) gasta 4,4 litres als 100 Km. En l'extrem contrari, tindríem per exemple un Hummer H3 (el petit dels Hummer) que consumeix, en iguals condicions, 13,7 litres. Més del triple per fer el mateix!!! Un Audi TT gasta 9,4 litres, i un Audi A4 mitjà en gasta 7,8.
No fa gaire, VW tenia a la venda una versió del Lupo que gastava tant sols 3 litres!!! Crec que la van eeliminar per falta de vendes.
És lògic que tots aquests cotxes siguin tractats iguals? Què passaria si aconseguissim que es venguessin més Polos i menys A4? Doncs que, senzillament, aconseguiríem reduir el consum (i la contaminació) a la meitat. Si a sobre augmentem el transport públic, fàcilment podríem reduir les emissions a 1/3 de les actuals, sense haver de limitar res.
Però això representa mesures d'incentivació, d'educació, de negociació amb les marques, etc, etc. I no interessa. Interessa més vendre cotxes enormes, com carros de combat, plens de DVDs i coixins per tot arreu, i que contaminin el que vulguin però, això sí, sense passar de 80.
Crec que en bona part, el que interessa als poders públics és fer veure que es fa alguna cosa útil, per quedar bé, i sobretot que costi pocs calers (canviar quatre senyals) o fins i tot guanyar-ne (més multes) encara que això signifiqui tocar encara més als nassos a la gent, i no pas fer el que haurien de fer les administracions: treballar per fer-nos la vida una mica més fàcil a tots fent progressar la societat en comptes de limitar-la cada vegada més amb prohibicions de tota mena.
Tal com ha dit un representant de CiU, és una cortina de fum per fer veure que fan alguna cosa contra la contaminació, però agafant el camí més ràpid i fàcil i, també, menys efectiu. En el que no estic d'acord amb el Sr. de CiU és que la solució sigui el 4art cinturó, al qual no m'oposo, però no crec que sigui la solució única.
Evidentment, la gran solució consisteix en passar grans quantitats de viatgers del cotxe al transport públic, així com eliminar els vistges innecessaris.
No obstant, i ja que aquest missatge està al fòrum de transport privat, hi ha una cosa que no entenc. Si el "gran problema" és la contaminació... per què caram no es subvenciona la compra de cotxes que consumeixin poc? O per què no es penalitza la compra de cotxes altament consumidors de carburant?
Actualment el consum d'un cotxe ve a ser d'uns 7 litres, segons l'actual manera de mesurar el consum. Però les diferències són enormes entre uns models i altres. Per exemple, un VW Polo TDi (un cotxe suficient per encabir perfectament 4 persones + equipatge) gasta 4,4 litres als 100 Km. En l'extrem contrari, tindríem per exemple un Hummer H3 (el petit dels Hummer) que consumeix, en iguals condicions, 13,7 litres. Més del triple per fer el mateix!!! Un Audi TT gasta 9,4 litres, i un Audi A4 mitjà en gasta 7,8.
No fa gaire, VW tenia a la venda una versió del Lupo que gastava tant sols 3 litres!!! Crec que la van eeliminar per falta de vendes.
És lògic que tots aquests cotxes siguin tractats iguals? Què passaria si aconseguissim que es venguessin més Polos i menys A4? Doncs que, senzillament, aconseguiríem reduir el consum (i la contaminació) a la meitat. Si a sobre augmentem el transport públic, fàcilment podríem reduir les emissions a 1/3 de les actuals, sense haver de limitar res.
Però això representa mesures d'incentivació, d'educació, de negociació amb les marques, etc, etc. I no interessa. Interessa més vendre cotxes enormes, com carros de combat, plens de DVDs i coixins per tot arreu, i que contaminin el que vulguin però, això sí, sense passar de 80.
Crec que en bona part, el que interessa als poders públics és fer veure que es fa alguna cosa útil, per quedar bé, i sobretot que costi pocs calers (canviar quatre senyals) o fins i tot guanyar-ne (més multes) encara que això signifiqui tocar encara més als nassos a la gent, i no pas fer el que haurien de fer les administracions: treballar per fer-nos la vida una mica més fàcil a tots fent progressar la societat en comptes de limitar-la cada vegada més amb prohibicions de tota mena.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
A totes aquestes dades de consums que esmentes, que imagino són les oficials dels fabricants i, per tant, mesurades en circuit tancat amb condicions "ideals", hauries d'afegir entre 1.5 i 2 litres per terme mig. Dubto molt que en condicions de circulació normal un Hummer H3 , per molt que sigui el petit de la familia, amb un motor V8 de 3500 cc gasti nomès 13.7 l/100 Km.wefer wrote:Personalment, penso que aquesta mesura és una presa de pèl.
Actualment el consum d'un cotxe ve a ser d'uns 7 litres, segons l'actual manera de mesurar el consum. Però les diferències són enormes entre uns models i altres. Per exemple, un VW Polo TDi (un cotxe suficient per encabir perfectament 4 persones + equipatge) gasta 4,4 litres als 100 Km. En l'extrem contrari, tindríem per exemple un Hummer H3 (el petit dels Hummer) que consumeix, en iguals condicions, 13,7 litres. Més del triple per fer el mateix!!! Un Audi TT gasta 9,4 litres, i un Audi A4 mitjà en gasta 7,8.
No fa gaire, VW tenia a la venda una versió del Lupo que gastava tant sols 3 litres!!! Crec que la van eeliminar per falta de vendes.
És lògic que tots aquests cotxes siguin tractats iguals? Què passaria si aconseguissim que es venguessin més Polos i menys A4? Doncs que, senzillament, aconseguiríem reduir el consum (i la contaminació) a la meitat. Si a sobre augmentem el transport públic, fàcilment podríem reduir les emissions a 1/3 de les actuals, sense haver de limitar res.
Però això representa mesures d'incentivació, d'educació, de negociació amb les marques, etc, etc. I no interessa. Interessa més vendre cotxes enormes, com carros de combat, plens de DVDs i coixins per tot arreu, i que contaminin el que vulguin però, això sí, sense passar de 80.
El tema del Lupo va ser mès una qüestió de "mireu que som capaços de fer" que un cotxe amb mires de ser una revolució i un supervendes. El consum homologat era de 2.99 l/100 Km a 90 Km/h de velocitat constant, però en la realitat la seva mitjana s'enfilava una mica per sobre dels 4 litres (que tot i això sent un consum magnífic). Tot això ho aconseguia, a part de per la seva carga tecnológica al motor i el sistema d'injecció, amb una reducció de pes ben radical. Es va eliminar tot allò considerat prescindible, de manera que el cotxe no disposava, per exemple, de direcció assistida, roda de recanvi, etc. A l'interior hi havia molta xapa a la vista (una vegada mès per reduïr pes), els seients tenien les regulacions mínimes, no hi havia guantera amb tapa, etc. A mès els neumàtics eren mès estrets,del anometats ecològics amb baix fregament, de manera que davant de situacions "compromeses" tenia pitjor comportament que un Lupo "estandar". Jo personalment, vaig tenir l'oportunitat de conduir-ne un i la veritat es que en certes ocasions resultava una mica incomode, doncs per estalviar combustible en aturades llarques (em penso que de mès de 20 segons) el motor es parava i es tornava a posar en marxa automàticament quan es deixava de trepitjar el fre, fent el cotxe una mica lent a l'hora de reaccionar. Tot i això,haig de dir que aquell motoret (un tres cilindres de 1200 cc amb 61CV) era molt voluntariòs. Un altra pega que tenia el cotxe era el seu preu, doncs per les prestacions que oferia (i no me em refereixo a potència i velocitat màxima) era caríssim (prop de 3 milions de l'epoca), havent-hi en el mercat cotxes molt mès barats amb uns consums no gaire allunyats però amb unes prestacions molt millors.
Rspecte al tema de la limitació. Quin problema hi ha? Es que algú de vosaltres ha acosseguit de circular alguna vegada , possem per exemple, un dimecres al matí per la C-32 a l'alçada del Prat, o la C-58 per Barberà, a mès de 80?
Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
De El Punt:
Es cómico ver cómo se devanan los sesos para ver la forma más adecuada de reducir el tráfico sin que nadie sea valiente y se le ocurra y proponga el ferrocarril de cercanías y el metro para estos corredores.
Nada, nada, igual dentro de unos años a alguien sele ocurre como algo novedosísimo, le pone algún nombre rimbombante o falto de originalidad como por ejemplo "Plan DiagonalCAT" o "Plan Diagonal 6000" y se creerá que ha descubierto la rueda y todo.
Saludos,
Sergio
De El Punt:
Lo que es gracioso es pretender hacer todo esto sin más, así "de boquilla" y con tan solo unos carriles VAO y ya está.Buidar la Diagonal
Les noves mesures s'hauran d'aplicar en les redaccions dels plans de mobilitat, alguns dels quals estan ja en procés d'elaboració com ara el de Barcelona. Així, i per tal de reduir el nivell de contaminats a Barcelona, el pla del govern assenyala que en vies principals com ara la Diagonal, Sants, Meridiana i la Gran Via, bàsicament les vies d'entrada i sortida a la ciutat, cal reduir el trànsit de vehicles. D'acord amb això s'estableix que la reducció en vies principals hauria de ser de l'ordre d'un 20%, un 10% en vies interurbanes i entre un 5% i un 10% en les vies urbanes. Serà l'Ajuntament de Barcelona qui té la responsabilitat ara de triar quines actuacions portarà a terme per aconseguir reduir el trànsit de vehicles en aquestes vies i per tant complir la llei. Pel que fa a carrils VAO, vehicles d'alta ocupació, n'hi ha de projectats tres d'interurbans: entre l'avinguda Diagonal i la C-58; entre Meridiana i la C-58, i a la Gran Via Nord. Els carrils busos també s'ampliaran així com la xarxa del metro. Altres espais que hauran de prendre mesures per reduir les emissions són el port i l'aeroport.
Es cómico ver cómo se devanan los sesos para ver la forma más adecuada de reducir el tráfico sin que nadie sea valiente y se le ocurra y proponga el ferrocarril de cercanías y el metro para estos corredores.
Nada, nada, igual dentro de unos años a alguien sele ocurre como algo novedosísimo, le pone algún nombre rimbombante o falto de originalidad como por ejemplo "Plan DiagonalCAT" o "Plan Diagonal 6000" y se creerá que ha descubierto la rueda y todo.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Podem discutir, però...
Bé, podem discutir si és més o menys correcte en termes polítics.
Però és evident que el consum i per tant la contaminació d'un automòbil a 80 km/h és molt més reduït que a 120 km/h...I Barcelona i la seva Àrea Metropolitana, no sé vosaltres, però de vegades és irrespirable.
Però és evident que el consum i per tant la contaminació d'un automòbil a 80 km/h és molt més reduït que a 120 km/h...I Barcelona i la seva Àrea Metropolitana, no sé vosaltres, però de vegades és irrespirable.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Podem discutir, però...
Jo a 80 vaig en 4a a 2500 voltes, a 120 vaig en 5a a unes 2000...així que crec que el cotxe consumeix menys (i contamina menys) a 120 que a 80...JaMiRo! wrote:Bé, podem discutir si és més o menys correcte en termes polítics.
Però és evident que el consum i per tant la contaminació d'un automòbil a 80 km/h és molt més reduït que a 120 km/h...I Barcelona i la seva Àrea Metropolitana, no sé vosaltres, però de vegades és irrespirable.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Bueno, mirémoslo de otro modo... ¿el consumo es menor a menor velocidad? es posible, pero dura más, luego a lo mejor da lo mismo ir a más velocidad, contaminar más pero llegar antes, que ir a menos velocidad, contaminar menos pero durante más tiempo.
Es lo que un profesor nos decía sobre tomar una decisión si llevábamos un buque de pasaje durante un temporal y la gente se mareaba y no podía más... podeis aminorar, moderar y llegar muchísimo más tarde a puerto con lo que el mareo (no muy fuerte) seguirá existiendo en la gente y durará un montón de tiempo... o podeis meter toda la caña que podais y llegar a puerto cuanto antes, con lo que la sensación de mareo igual es más fuerte, pero solamente durará un momento porque llegareis enseguida.
Aquí nos podría pasar algo similar porque... sí, estamos yendo a menor velocidad y puede que se contamine menos,pero al tardar más tiempo extendemos esa supuesta "menor contaminación" durante más tiempo que lo que contaminaríamos a mayor velocidad durante menos tiempo.
Saludos,
Sergio
Bueno, mirémoslo de otro modo... ¿el consumo es menor a menor velocidad? es posible, pero dura más, luego a lo mejor da lo mismo ir a más velocidad, contaminar más pero llegar antes, que ir a menos velocidad, contaminar menos pero durante más tiempo.
Es lo que un profesor nos decía sobre tomar una decisión si llevábamos un buque de pasaje durante un temporal y la gente se mareaba y no podía más... podeis aminorar, moderar y llegar muchísimo más tarde a puerto con lo que el mareo (no muy fuerte) seguirá existiendo en la gente y durará un montón de tiempo... o podeis meter toda la caña que podais y llegar a puerto cuanto antes, con lo que la sensación de mareo igual es más fuerte, pero solamente durará un momento porque llegareis enseguida.
Aquí nos podría pasar algo similar porque... sí, estamos yendo a menor velocidad y puede que se contamine menos,pero al tardar más tiempo extendemos esa supuesta "menor contaminación" durante más tiempo que lo que contaminaríamos a mayor velocidad durante menos tiempo.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Podem discutir, però...
Hola,
Saludos,
Sergio
A esto es a lo que me refiero, porque así no solamente conduce aarongilp, sino que lo hacemos todos.aarongilp wrote:Jo a 80 vaig en 4a a 2500 voltes, a 120 vaig en 5a a unes 2000...així que crec que el cotxe consumeix menys (i contamina menys) a 120 que a 80...JaMiRo! wrote:Bé, podem discutir si és més o menys correcte en termes polítics.
Però és evident que el consum i per tant la contaminació d'un automòbil a 80 km/h és molt més reduït que a 120 km/h...I Barcelona i la seva Àrea Metropolitana, no sé vosaltres, però de vegades és irrespirable.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Re
Esto es como cuando te has dislocado un hombro o te tienes que quitar el esparadrapo de una herida. Mejor de golpe, duele menos. En el caso de la contaminación, hay un pequeño pero, y es que el consumo aumenta de forma cuadrática respecto a la velocidad (si el vehículo sólo tuviese una sola velocidad), por lo que al no ser lineal la función resultante, la afirmación pierde un poquitín de fuerza...Santfeliuenc wrote:Hola,
Bueno, mirémoslo de otro modo... ¿el consumo es menor a menor velocidad? es posible, pero dura más, luego a lo mejor da lo mismo ir a más velocidad, contaminar más pero llegar antes, que ir a menos velocidad, contaminar menos pero durante más tiempo.
Es lo que un profesor nos decía sobre tomar una decisión si llevábamos un buque de pasaje durante un temporal y la gente se mareaba y no podía más... podeis aminorar, moderar y llegar muchísimo más tarde a puerto con lo que el mareo (no muy fuerte) seguirá existiendo en la gente y durará un montón de tiempo... o podeis meter toda la caña que podais y llegar a puerto cuanto antes, con lo que la sensación de mareo igual es más fuerte, pero solamente durará un momento porque llegareis enseguida.
Aquí nos podría pasar algo similar porque... sí, estamos yendo a menor velocidad y puede que se contamine menos,pero al tardar más tiempo extendemos esa supuesta "menor contaminación" durante más tiempo que lo que contaminaríamos a mayor velocidad durante menos tiempo.
Saludos,
Sergio
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Ullada...
Feu una ullada aquí, a on diu "Consejos para ahorrar carburante". No us estic mentint pas:
El consumo de carburante aumenta en función de la velocidad elevada al cuadrado. Un aumento de velocidad del 20% (pasar por ejemplo de 100 a 120 km/h), significa un aumento del 44% en el consumo (de 8 l /100 km a 11,5 l /100 km).
Igualment, sempre podeu fer una ullada a la corba de consum d'un vehicle automòbil. Ja veureu a què em refereixo amb això de contaminar més a partir de determinades velocitats.
El consumo de carburante aumenta en función de la velocidad elevada al cuadrado. Un aumento de velocidad del 20% (pasar por ejemplo de 100 a 120 km/h), significa un aumento del 44% en el consumo (de 8 l /100 km a 11,5 l /100 km).
Igualment, sempre podeu fer una ullada a la corba de consum d'un vehicle automòbil. Ja veureu a què em refereixo amb això de contaminar més a partir de determinades velocitats.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Ullada...
Amb això també incloem el descens del règim de gir del motor? Perquè de ser així, no ho entenc. Si "fixem" l'accelerador a un determinat punt, quan anem a 80 el cotxe durà un règim x (en el meu cotxe, sobre les 2500 rev/min). Augmentem la velocitat fins a 120 i tornem a fixar l'accelerador al mateix punt que abans, i seguim mantenint la velocitat. Ara el règim de gir del motor és menor, gràcies a la relació de la caixa de canvis. Per tant, segons aquest raonament (tot i que ja sabia això de l'augment quadràtic del consum segons la velocitat), consumim menys. Què falla?JaMiRo! wrote:Feu una ullada aquí, a on diu "Consejos para ahorrar carburante". No us estic mentint pas:
El consumo de carburante aumenta en función de la velocidad elevada al cuadrado. Un aumento de velocidad del 20% (pasar por ejemplo de 100 a 120 km/h), significa un aumento del 44% en el consumo (de 8 l /100 km a 11,5 l /100 km).
Igualment, sempre podeu fer una ullada a la corba de consum d'un vehicle automòbil. Ja veureu a què em refereixo amb això de contaminar més a partir de determinades velocitats.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Falta...
Falla que ara em faltaria una corba de consum per veure-ho millor perquè no només es tracta d'anar més o menys ràpid. Si n'aconsegui una fantàstic, mentrestant bona nit!
Però us dic que de 100 a 120 km/h es consumeix moltíssim més. Això és de calaix.
Però us dic que de 100 a 120 km/h es consumeix moltíssim més. Això és de calaix.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Falta...
Doncs jo vaig més happy a 120 que a 100 (tot i que no és així corrent més de 120 en períodes majors a 1 o 2 minuts). Estic just a la meitat del meu període de L (em queden 6 mesos i 2 dies) i no sabeu la rallada que és anar a 90-100 per autopista per culpa d'algun inutil que es pensa que els novells no sabem conduir...JaMiRo! wrote:Falla que ara em faltaria una corba de consum per veure-ho millor perquè no només es tracta d'anar més o menys ràpid. Si n'aconsegui una fantàstic, mentrestant bona nit!
Però us dic que de 100 a 120 km/h es consumeix moltíssim més. Això és de calaix.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Jo ho he provat amb el cotxe dels meus pares.
En règim tranquil, parant molt progressivament als semàfors. Accelerant amb tranquilitat al sortir de les rotondes, etc. he arribat a fer un 20-25% més de kilòmetres.
Per no dir que anant a velocitat constant d'uns 110 km/h per la A-2 he fet 1180 kms amb 68,8 litres de gasoil i un BMW d'injecció indirecta i turbo. Si això no és conducció econòmica...
En règim tranquil, parant molt progressivament als semàfors. Accelerant amb tranquilitat al sortir de les rotondes, etc. he arribat a fer un 20-25% més de kilòmetres.
Per no dir que anant a velocitat constant d'uns 110 km/h per la A-2 he fet 1180 kms amb 68,8 litres de gasoil i un BMW d'injecció indirecta i turbo. Si això no és conducció econòmica...