Metro i autobús eleven un 1,35% els viatges
Posted: Friday 15/12/2006 11:41
http://www.elperiodico.cat/
-------------------------------------------
Les millores al metro i l'autobús eleven l'1,35% els viatges diaris
1. • La capacitat del suburbà de BCN ha crescut el 2006 un 10,6% en hores punta
2. • Les dues xarxes registraran un total de 10,5 milions més d'usuaris a finals d'any
RAMON COMORERA / ALBERT OLLÉS
BARCELONA
Les millores progressives realitzades al llarg d'aquest any que arriba a la recta final en les xarxes d'autobusos i metro per part de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han suposat un augment conjunt de 27.000 viatges els dies laborables, un 1,35% dels dos milions de validacions de bitllets que es fan cada jornada, segons va informar ahir el president de l'empresa pública, Xavier Casas, al presentar el balanç del 2006.
Aquesta xifra es distribueix entre els 15.000 viatges diaris atribuïts a les noves línies d'autobús i a l'augment de vehicles d'aquesta flota, i els 12.000 viatges corresponents a l'increment de combois del metro i de la seva freqüència de pas. Globalment, Casas preveu que el transport públic guanyi aquest any respecte al 2005 un total de 10,5 milions de viatges, 8,5 al suburbà (un 2,5% més) i 2 (un 1%) en el cas dels desplaçament de superfície en bus.
La reducció del temps d'espera a les estacions en hores punta s'ha produït en les línies L-2, L-3, L-4 i L-5. La primera és la que ha registrat la millora més destacada al baixar l'interval entre trens de 3 minuts i 52 segons a 2 minuts i 56 segons, cosa que ha suposat un augment de la capacitat de transport del 26,7%. En el conjunt de la xarxa, aquest increment de capacitat per la circulació de més trens ha estat d'un 10,6% de mitjana.
MENYS DE TRES MINUTS
Casas va explicar que a la L-1 la millora del servei es produirà a partir del mes de març que ve, quan començaran a entrar progressivament en funcionament 10 nous trens del total de 24 que es posaran en circulació fins al 2008 en grups de cinc. L'objectiu de Transports Metropolitans de Barcelona és que en totes les línies, menys la L-11 --condicionada perquè té una via única--, la freqüència de pas se situï entre els 2 minuts 30 segons i els 3 minuts.
Des del 2005 s'han incorporat a la xarxa 32 trens de la sèrie 5000 a les línies L-2, L-3 i L-5. Les set unitats restants del contracte subscrit amb l'empresa CAF arribaran durant els primers mesos del 2007, segons les dades facilitades per TMB. A més a més, des del mes de juliol passat, el metro ha rebut quatre combois més de la moderna sèrie 9000, dels quals dos ja circulen per la L-2. És la primera entrega del total de 50 que està fabricant Alstom amb destí a la futura L-9, en construcció en els trams Badalona-Santa Coloma de Gramenet i Zona Franca-el Prat de Llobregat-aeroport.
En aquesta allau de xifres optimistes facilitat ahir per TMB, destaca també que el 2006 s'han comprat 215 autobusos, 154 per renovar la flota i 61 més destinats a ampliar-la. Un total de 90 d'aquests cotxes funcionen amb gas natural.
-------------------------------------------
Les millores al metro i l'autobús eleven l'1,35% els viatges diaris
1. • La capacitat del suburbà de BCN ha crescut el 2006 un 10,6% en hores punta
2. • Les dues xarxes registraran un total de 10,5 milions més d'usuaris a finals d'any
RAMON COMORERA / ALBERT OLLÉS
BARCELONA
Les millores progressives realitzades al llarg d'aquest any que arriba a la recta final en les xarxes d'autobusos i metro per part de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han suposat un augment conjunt de 27.000 viatges els dies laborables, un 1,35% dels dos milions de validacions de bitllets que es fan cada jornada, segons va informar ahir el president de l'empresa pública, Xavier Casas, al presentar el balanç del 2006.
Aquesta xifra es distribueix entre els 15.000 viatges diaris atribuïts a les noves línies d'autobús i a l'augment de vehicles d'aquesta flota, i els 12.000 viatges corresponents a l'increment de combois del metro i de la seva freqüència de pas. Globalment, Casas preveu que el transport públic guanyi aquest any respecte al 2005 un total de 10,5 milions de viatges, 8,5 al suburbà (un 2,5% més) i 2 (un 1%) en el cas dels desplaçament de superfície en bus.
La reducció del temps d'espera a les estacions en hores punta s'ha produït en les línies L-2, L-3, L-4 i L-5. La primera és la que ha registrat la millora més destacada al baixar l'interval entre trens de 3 minuts i 52 segons a 2 minuts i 56 segons, cosa que ha suposat un augment de la capacitat de transport del 26,7%. En el conjunt de la xarxa, aquest increment de capacitat per la circulació de més trens ha estat d'un 10,6% de mitjana.
MENYS DE TRES MINUTS
Casas va explicar que a la L-1 la millora del servei es produirà a partir del mes de març que ve, quan començaran a entrar progressivament en funcionament 10 nous trens del total de 24 que es posaran en circulació fins al 2008 en grups de cinc. L'objectiu de Transports Metropolitans de Barcelona és que en totes les línies, menys la L-11 --condicionada perquè té una via única--, la freqüència de pas se situï entre els 2 minuts 30 segons i els 3 minuts.
Des del 2005 s'han incorporat a la xarxa 32 trens de la sèrie 5000 a les línies L-2, L-3 i L-5. Les set unitats restants del contracte subscrit amb l'empresa CAF arribaran durant els primers mesos del 2007, segons les dades facilitades per TMB. A més a més, des del mes de juliol passat, el metro ha rebut quatre combois més de la moderna sèrie 9000, dels quals dos ja circulen per la L-2. És la primera entrega del total de 50 que està fabricant Alstom amb destí a la futura L-9, en construcció en els trams Badalona-Santa Coloma de Gramenet i Zona Franca-el Prat de Llobregat-aeroport.
En aquesta allau de xifres optimistes facilitat ahir per TMB, destaca també que el 2006 s'han comprat 215 autobusos, 154 per renovar la flota i 61 més destinats a ampliar-la. Un total de 90 d'aquests cotxes funcionen amb gas natural.