Page 1 of 2

Diferències entre 1000 i 1100

Posted: Friday 15/12/2006 19:38
by Guigui
Pregunta als entesos: quines són?

Gràcies per avançat

Posted: Friday 15/12/2006 19:57
by aim
Farà uns 2 anys que no agafo cap 1000 però de 1100 quasi cada dia, i una diferència crec que és el remolc, els del 1100 tenen la disposició dels seients a l'estil dels 4000 o 2100, mentre que pel que crec recordar els seients dels remolcs dels 1000 estan igual dispossats que els dels cotxes motrius.

Pel altra banda jo mai he vist un 1100 amb els interiors verds i seients liles, no se si ja tots els 1100 els van fer amb els interiors blancs o si es una remodelació posterior...

Posted: Friday 15/12/2006 20:01
by metring
Una altra diferència són les finestres panoràmiques dels 1000, el meu racó preferit d'aquests! ;)

Posted: Friday 15/12/2006 23:15
by Fran-Ikarus
Bíblia Salmeroniana, Bíblia Salmeroniana, Bíblia Salmeroniana...

Posted: Saturday 16/12/2006 11:32
by metring
O "Síntesis histórica del metro de Barcelona", de l'any 89 ;)

Posted: Saturday 16/12/2006 11:42
by alexbn
Los 1000 son M-M-R-M-M y los 1100 son M-R-M-M-M; eso es así porque originalmente los 1000 eran de dos vagones (coches queda más fino pero yo soy de pueblo :D) y al cabo del tiempo se acoplaron dos trenes de dos vagones a la vez que se añadía el remolque intermedio.

Aparte, creo que técnicamente son diferentes. Además la disposición de los asientos que ya se ha comentado, etc. Yo diría que en origen los 1100 también fueron verdes y que el color blanco vino después de la remodelación, pero vaya, no soy usuario de la L4 y no recuerdo esto.

Posted: Saturday 16/12/2006 14:13
by BRILL 18
Hola Bon DIa
Us puc dir les diferencies exteriors entre 1000 i 1100, originariament tant un com altres era de dos cotxes i els interiors verd ambs seients lilas, la diferencia estaba en el marc de les finestres, mes aredonit a les 1000 i mes recte a les 1100
L'incorporacio del remolc, desconec el motiu de les diferencies, pero els 1300 tenien l'interior verd i amb seientes lilas, i els 1400 ja van ser d'origen blancs.
Altre diferencia es troba amb al numero de pantograf. mentres els 1000 portaben un a cada cotxe, els 1100 duien un per unitat es a dir del dos corxes sol duia pantograf 1

Ara no recordo mes diferencies, pero possiblement hi hagin mes

Posted: Saturday 16/12/2006 14:21
by liniadelRipollés
He demanat a TMB a veure si ens fan un viatge de comiat. A veure...Estaria bé un Horta-Cornellà-Can Boixeres... ;)
BRILL 18 wrote:Hola Bon DIa
Us puc dir les diferencies exteriors entre 1000 i 1100, originariament tant un com altres era de dos cotxes i els interiors verd ambs seients lilas, la diferencia estaba en el marc de les finestres, mes aredonit a les 1000 i mes recte a les 1100
L'incorporacio del remolc, desconec el motiu de les diferencies, pero els 1300 tenien l'interior verd i amb seientes lilas, i els 1400 ja van ser d'origen blancs.
Altre diferencia es troba amb al numero de pantograf. mentres els 1000 portaben un a cada cotxe, els 1100 duien un per unitat es a dir del dos corxes sol duia pantograf 1

Ara no recordo mes diferencies, pero possiblement hi hagin mes

Posted: Saturday 16/12/2006 14:34
by BRILL 18
Serie pistonut aquest viatge de comiat, realment amb faria molta il.lusio ja que com he comentat en alguna ocasió de solter vivia a Vilapicina i primer la linea 2 amb la serie 600 i despres la linea 5 amb la serie 600, 300 i posteriorment amb la 1000 es el "meu metro"

Posted: Saturday 16/12/2006 14:46
by Jordilar
liniadelRipollés wrote:He demanat a TMB a veure si ens fan un viatge de comiat. A veure...Estaria bé un Horta-Cornellà-Can Boixeres...
Ho dius en sèrio?

T'han contestat?

Posted: Saturday 16/12/2006 15:37
by Guigui
Ara que ja hi ha algunes respostes, un cop més: gràcies.

:amor :master

Posted: Sunday 17/12/2006 12:19
by sigfrid440s
Hola.


Bé, explico les diferencies e trela serie 1000 y 1100.

La serie 1000 va ser la priera entrega entre 1970 y 1973. Prenía el corrent mitjancant pantografs, un a cada cotxe motor de la unitat (recordo que una unitat d'aquesta serie es compon per un motorA y un motorB)


La segona entraga, la 1100, presentaríales seguents diferencies:

1. la presa de corrent era per fotador y tercer carril, portant en origen un sol pantofraf per a una unitat de dos cotxes.

2. Els 1000 aplican freno d'aire a partir dels 15 km/h mentre que els 1100 tallen tracció y apliquen fre d'aire als 25 km/h.

3 La serie 1100 porta un altre sistema neumatic.

4 Porta uns aparells diferents d'instrumentació electronica.

Esteticament, les dues series, eran practicament iguals, amb la mateixa decoració, amb al mateix interiorisme, només diferencies tecniques .

La serie 1000 en origen no prenia be les curves per culpa dúna barra que es va suprimir al 78 a tota la serie.

Degut a l'augment dedemanda a la linea5 els 1000 circulaven a principis dels añs 80 en doble composició 2+2 y al poc temps es va intercalar un remolc de nova construcció entreles dues unitats, potant uns frontals semblants al dels extrems amb cabina dels 1000. Aquest remolcs son es 1300, que portaven la mateixa decoració (dos tons de blau sobre fons blanc i sostre platejat. Així es formava un tren de 5 cotxes.


La serie 1100 va trigar mes e rebre cotxes remolcs, els rebría a finals dels añs vuitanta, aquestos remolcs de la serie 1400 veníen preparats per intercalarse entre dos cotxes motors format ua unitat de tres cotxes que s'acoplaria amb una de dos. En origen venian pitats de blau y blanc, colors amb els que es comenaven a pintar les series 1000 y 1100 desde 1985/86 , l'interiorisme d'aquest remolcs era mes modern, imitan línterior dels trens de la serie 3000. El problema que presentan aquestos remolcs es que no frenen, en canvi els reolcs de la serie 1000 (1300) si que frenen).

A rpincipis dels añs 90 els 1100 van rebre un segon pantograf pero poder circular pera linea 5 y en 2002 esvan suprimir els frotadors de tercer carril.


Un salut.

Posted: Sunday 17/12/2006 14:48
by liniadelRipollés
M'has vist cap dia en què no sigui sèrio??? :oops: :D :o :?: :!: :!:
Jordilar wrote:
liniadelRipollés wrote:He demanat a TMB a veure si ens fan un viatge de comiat. A veure...Estaria bé un Horta-Cornellà-Can Boixeres...
Ho dius en sèrio?

T'han contestat?

Posted: Sunday 17/12/2006 15:29
by Fran-Ikarus
El resum del Sigfrid està força bé. Només puntualitzo alguns aspectes (més que errades, inexactituds) respecte als R-1400. Res, en realitat, que no es pugui trobar a la BS, o a webs com la del Theo (http://www.tramvia.org/elmetro), la del JaMiRo! (http://www.barnametro.org), o la mateixa http://www.wefer.com
sigfrid440s wrote:La serie 1100 va trigar mes e rebre cotxes remolcs, els rebría a finals dels añs vuitanta, aquestos remolcs de la serie 1400 veníen preparats per intercalarse entre dos cotxes motors format ua unitat de tres cotxes que s'acoplaria amb una de dos. En origen venian pitats de blau y blanc, colors amb els que es comenaven a pintar les series 1000 y 1100 desde 1985/86 , l'interiorisme d'aquest remolcs era mes modern, imitan línterior dels trens de la serie 3000.
Més que no pas a finals dels 80, hauríem de parlar de mitjans, ja que es van entregar entre el 1984 i el 1986. Per tant, van ser tant els primers cotxes en incorporar el blanc i blau exteriors, com l'interiorisme nou, avançant-se al repintat dels 1000/1100 i a l'arribada dels 3000/4000 un i dos anys, respectivament.

Però vaja, detallets cronològics. El que m'ha sorprès és el detall de que no frenen :o A què és degut? L'experiència dels R-1300 va demostrar que no calia?

Posted: Sunday 17/12/2006 20:51
by El LLOP
Unes puntualitzacions:
1) la sèrie 1000 no prenia be les curves (bé de fet se las "cruspia) pel fet de que els trucks que equipava d'origen eren massa rígids (encara els podeu veure si us passeu per Can Boixeres, costat Sant Ildefons). Es van haver de substituir en els cotxes que ja circulaven i substituir el model a la fabrica.
2) els cotxes 1300 i 1400 no frenen elèctricament perquè no tenen motors, però si frenen pneumàticament.
Una curiositat: els 1000-1100 ténen fens de disc mentre que unitats més modernes com els 3000-4000 les sapates de frè actuen directament contra la roda. Les unitatas a partir dels 2100 ja tornen a equipar frens de disc.

Posted: Monday 18/12/2006 12:08
by Mortadel·lo
moooolt interessant, anem ampliant les diferències que ja havíem dit a:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... ight=guide

Posted: Monday 18/12/2006 13:14
by Fran-Ikarus
Jo ja ho havia deixat caure algun cop, però aquesta revifada del tema m'envalentona per tornar a insistir ;)

Podria ser que hi hagués dues tonalitats diferents als seients originals? Una més fosca i una altra més clara. La més fosca als 1000, o als 1000 i als primers 1100, o una cosa d'aquestes. I la més clareta als 1100, o bé als 1100 a partir d'un tren determinat...

Posted: Wednesday 18/07/2007 11:10
by Mortadel·lo
la principal diferència és que els 1000 estan tots desballestats, els 1100 (encara) no :x

Posted: Wednesday 18/07/2007 11:52
by Platanito
La diferència bàsica està en els remolcs, és a dir, entre els R-1300 i els R-1400:

* Els 1300 tenien els frontals arrodonits, amb finestres corbes molt maques i bona visió del túnel, mentre que els 1400 són plans i amb unes finestretes patètiques, massa altes per servir per a res i massa petites per a fer-les servir com a sortida d'emergència.

* Els 1300 tenien la mateixa distribució de seients que els cotxes motors, amb els viatgers asseguts perpendicularment al sentit de la marxa, i als racons hi havia una mica més d'espai que anava molt bé per als cul-grossos. Els 1400 pateixen la dolentíssima distribució 2+2 que fa intransitables els trens de gàlib UIC en hora punta, amb l'agravant que les mides de les barres de recolzament al costat de les portes estaven mal calculades, i si t'hi recolzes tens garantit una bonica lumbàlgia cortesia de TMB.

* Els 1300 no deixaven racons amagats on els jonathans i les jennys poguessin gravar el seu fugaç amor en propietat aliena, mentre que els 1400 demanen a crits que aquests brètols perforin la paret de fibra de vidre amb ganivets, punxons i fins i tot arribant a cremar-la amb l'encenedor aprofitant que l'usuari seu al costat de la paret i l'acció queda dissimulada pel seient i el clatell del mateix usuari.

* Els 1300 eren, en definitiva, uns cotxes macos i funcionals i uns candidats ideals per fer-hi una visita estàtica a un museu, mentre una parella de 1000 o 1100 pot ésser destinada a fer serveis històrics. Els ignorants, però, han preferit conservar (si s'arriba a fer) un 1400 entaforat al mig de dos 1100 que ningú amb dos dits de front triarà per viatjar, si no és que hi vol anar dempeus fent equilibris o assegut contemplant aquelles parets de fibra demanant a crits que les ratllin.

Posted: Saturday 21/07/2007 16:58
by sigfrid440s
Els 1400 van ser un gran cagada en tos els aspectes, jo el consideraria el pitjor material que ha tingut el metro de Barcelona.

Son incomodes, claustrofobics, i es imposible que el seu interior es conservi net i sense senyals d'actes vandalics. Viatjar en auqestos remolcs es molt desagradable.

Quina CAFgada de cotxes!

Aquestos cotxes aurien d'aver incorporat una distribucio de seients longitudinals, y no transversals, que es el problema que tene els trens de metro, ja que perden molta capacitat de carrega al no oferir tanta superficie aprofitable.

Els testeros d'aquests cotxes son horribles, s'auria d'haver mantingut el disenys dels testers sensse cabina dels 1000-1100, es a dir, amb finestres mes groses que mantenien aproximadament les dimensions d'alçada de les finestres laterals. El perque es molt simple, contribueix a eliminar la sensacio de claustrofobia del metro.