Page 1 of 1
Foment encarrega un estudi per remodelar la xarxa
Posted: Monday 20/06/2005 9:10
by abegot
Foment encarrega un estudi per remodelar la xarxa que costarà un milió d'euros i durarà dos anys.
Oriol Pàmies - BARCELONA
Diari AVUI, 20 de juny del 2005
--------------------------------------
Rodalies guanya en 10 anys un 53% d'usuaris amb el 4% més de trens
Les aglomeracions a les hores punta continuaran fins que s'acabin les obres per a l'arribada del TGV a Barcelona
Un informe del govern situa la màxima saturació de Premià de Mar i Cerdanyola, a Plaça Catalunya
La xarxa de Rodalies de Renfe de la regió de Barcelona va transportar l'any passat 114,7 milions de passatgers, el 53% més que deu anys enrere, amb 156 trens, pràcticament els mateixos de què disposava fa una dècada. La dispersió de la població, la millora del servei i la integració tarifària han disparat la utilització del ferrocarril fins al punt que les aglomeracions són el pa de cada dia, sobretot a l'hora punta del matí. La solució encara trigarà ben bé tres anys.
A principis dels anys 90 Rodalies va fer un salt endavant extraordinari. Sent-ne presidenta Mercè Sala, Renfe va invertir 120 milions d'euros a la xarxa i 265 més en material mòbil. L'arribada dels trens de la sèrie 470, llavors polèmics perquè no tenien lavabos, va simbolitzar la transformació del servei en una mena de metro regional. Els usuaris van augmentar a ritmes del 15%-18% anual, fins que el 1994 va culminar el canvi. Llavors el nucli -en terminologia de l'empresa- comptava amb 150 combois i rebia 249.000 viatgers els dies feiners.
Des de llavors l'afluència de passatgers ha continuat una línia ascendent, a ritmes d'entre el 3% i el 7% anual. El 2004 la mitjana de passatgers en dia feiner ja arribava als 382.000, segons els aforaments de la mateixa operadora. No ha d'estranyar, doncs, que s'hagin multiplicat les queixes per les aglomeracions a les hores punta.
Un estudi de la xarxa ferroviària de viatgers realitzat per tècnics del departament de Política Territorial i Obres Públiques detecta una situació "propera a la saturació" de 7 a 9 del matí. Els principals problemes són a la línia 1, entre Premià i Plaça Catalunya, i a la línia 4 entre Cerdanyola i Plaça Catalunya. En aquests trams se superen el 65% de la capacitat de confort, fixada en 2,75 persones per metre quadrat, i els vint minuts de viatge dret, considerat un altre llindar de qualitat.
Per la seva banda Renfe nega que els seus trens estiguin saturats, remarca que ha augmentat l'oferta de places un 6% des del 1995 i addueix que l'ocupació mitjana dels seus trens és del 41%. Només admet que a la part central de la xarxa, la més carregada, l'ocupació en hores punta arriba al 80%, un percentatge calculat sobre un topall màxim de quatre persones dretes per metre quadrat (considerat excessiu pels experts). També compten amb el reforç que suposarà l'arribada de les primeres unitats Civia, a finals del 2006 o al 2007, els primers trens accessibles.
Les queixes per la congestió i el mal servei de Rodalies Renfe a Barcelona tindran una resposta, encara que en un termini de dos anys. Aquest és el temps que trigarà a elaborar-se un pla de remodelació a fons de la xarxa perquè es pugui portar a la pràctica quan hagi passat el període
d'excepció que suposaran les obres de l'entrada del TGV fins a Sants. Es revisarà i redissenyarà tot: els traçats, les estacions, els túnels i les línies, que es reestructuraran per adaptar-les a la demanda real de viatgers.
L'estudi, valorat en poc més d'un milió d'euros, l'elaborarà una consultoria, que tindrà dos anys per fer l'inventari complet de les instal·lacions ferroviàries de la xarxa de Rodalies, quantificar la demanda actual mitjançant una enquesta als usuaris, analitzar cada corredor, examinar al detall l'ús de les estacions i els intercanviadors, l'ocupació dels trens per franges horàries, etcètera. Amb la informació recopilada s'elaborarà un diagnòstic dels serveis i una proposta de nou esquema d'explotació de la xarxa, amb canvis en els recorreguts de les línies.
També s'hi inclouran propostes d'ampliació, cobertura i prolongació de vies, de noves estacions i trasllat o supressió d'algunes d'existents, i dissenys bàsics de nous traçats. El plec de condicions establert per la direcció general de Ferrocarrils fa èmfasi en la necessitat de coordinar les actuacions amb les que s'estan fent per prolongar les xarxes de metro i de Ferrocarrils de la Generalitat.
El Prat reclama que es mantinguin les places
Abans de veure el fruit de l'estudi de reordenació, Rodalies patirà un fort trasbals arran de les obres del TGV, que aviat afectaran l'accés a l'estació de Sants des del sud. L'estació mateixa veurà reduïda la seva capacitat, per incorporar-hi les vies d'amplada internacional. Diversos trens regionals i de llarg recorregut hauran de buscar aixopluc en altres estacions que ara s'estan remodelant: la de França, la de Sant Andreu Arenal i la de Montcada, entre d'altres.
També el Prat se'n veurà afectat, ja que el corredor del TGV se superposa amb el de les vies d'amplada convencional. Curant-se en salut, l'Ajuntament ha aprovat per unanimitat una moció en què es demana al ministeri de Foment i a la Generalitat que les obres no perjudiquin els usuaris de Renfe. Per aquest motiu, es demana que les places que es perdin en suprimir determinats trens se supleixin amb combois dobles o bé amb més autobusos, informa Josep Ferrer. "Volem que no es perdi ni quantitat ni qualitat de servei", va explicar el regidor d'Urbanisme del consistori pradenc, Sergi Alegre, que considera que l'afectació d'aquestes obres "pot perjudicar moltes persones de tota l'àrea metropolitana".
Alegre va reclamar poder "veure el pla d'obres", ja que aquest "hauria d'anar acompanyat del pla de serveis alternatius", va indicar.
Fonts de Renfe van puntualitzar que el pla encara no està fet i no es donarà a conèixer fins després de l'estiu. Fonts ferroviàries van considerar probable que se suprimeixin els primers i els últims trens per ampliar l'horari nocturn de les obres.
Re: Foment encarrega un estudi per remodelar la xarxa
Posted: Monday 20/06/2005 11:50
by entfe001
Diari AVUI wrote:L'arribada dels trens de la sèrie 470, llavors polèmics perquè no tenien lavabos, va simbolitzar la transformació del servei en una mena de metro regional.
446...
Deixant de banda aquesta aquest detall, em preocupen segons quines sentències... El trens regionals acabaran a França, SAC o Montcada? Doncs com els trens de Girona acabin a SAC i els de Lleida via Manresa a Montcada Bifurcació la tindrem si la gent ha de pagar-se a part el bitllet de rodalies per arribar al centre
Re: Foment encarrega un estudi per remodelar la xarxa
Posted: Monday 20/06/2005 12:22
by abegot
entfe001 wrote:Diari AVUI wrote:L'arribada dels trens de la sèrie 470, llavors polèmics perquè no tenien lavabos, va simbolitzar la transformació del servei en una mena de metro regional.
446...
Deixant de banda aquesta aquest detall, em preocupen segons quines sentències... El trens regionals acabaran a França, SAC o Montcada? Doncs com els trens de Girona acabin a SAC i els de Lleida via Manresa a Montcada Bifurcació la tindrem si la gent ha de pagar-se a part el bitllet de rodalies per arribar al centre
Diari AVUI wrote:Alegre va reclamar poder "veure el pla d'obres", ja que aquest "hauria d'anar acompanyat del pla de serveis alternatius", va indicar.
Fonts de Renfe van puntualitzar que el pla encara no està fet i no es donarà a conèixer fins després de l'estiu. Fonts ferroviàries van considerar probable que se suprimeixin els primers i els últims trens per ampliar l'horari nocturn de les obres.
8)
Aleshores possarán autocars alternatius i col.lapsarán les carreteres ....
Posted: Monday 20/06/2005 12:48
by Mortadel·lo
doncs jo vull que em posin una estació de l'ave i una de metro i una de rodalies davant de casa, però que no facin cap túnel no fos cas, i que les obres no em molestin i que passin cada 10 minuts i em portin a la feina i a la torre i de festa i que no posin zona verda perquè així podré aparcar sense pagar i que no facin cap línia d'alta tensió ni posin un transformador ni una narcosala ni un abocador ni una presó, però que es faci justícia i que no surtin al càrrer què s'han cregut això és un escàndol és que els hi donen tot i a sobre venen a robar i es que ho porten a la sang reconversió no salvem l'avellana
subidon subidoooooooon
Posted: Monday 20/06/2005 16:52
by entfe001
No critico que Renfe m'hagi de fer transbord durant una temporada...
Critico que, amb la divisió de gestions de Rodalies i Regionals, quan aquests últims no entrin al centre de Barcelona el viatge s'encarirà en 1,15 EUR, doncs el rodalies es cobrarà a part.
Critico que em facin aquesta marranada per anar al centre quan porto anys i panys regalant a Renfe els quilòmetres entre Clot i Sants quan viatgo a i de Girona.
Critico que Renfe vol treure's de sobre els clients de Regionals per no haver de carregar amb aquest mort.
Posted: Monday 20/06/2005 18:31
by abegot
entfe001, jo no et critico el teu post, simplement faig un comentari.
Posted: Tuesday 21/06/2005 11:00
by entfe001
Tranquil, que jo a qui critico és a Renfe i no pas a tu
Van a revisar nuevos trazados...
Posted: Tuesday 21/06/2005 18:57
by Santfeliuenc
Hola,
Pues si van a revisar la idoneidad de los trazados, si van a mirar de hacer nuevas líneas y a examinar los corredores... como no les salga que el corredor de Diagonal y el de Gran Vía son básicos y esenciales... algo raro pasará aquí, ya que el meter la C1 por el litoral o la C2 por el interior no creo que pueda ser llamado como ampliación de nada, como revisión de trazados ni tampoco como búsqueda de nuevas vías de cercanías por la ciudad.
Otra cosa es que lo hagan o no lo hagan, que haya dinero o que no lo haya, pero como se gasten casi 200 millones de pelas en hacer un estudio y a ninguno de los responsables del mismo le de por pensar en un corredor longitudinal por las 2 grandes avenidas de la ciudad... a mi decidme lo que querais pero pensaré que ha estado esos 24 meses de fiestaaaaaaaaa, como dice el guñol de Ronaldinho. Y ya os digo que una cosa es decir que hace falta y otra que se concrete en algo real, pero como no concluyan en un estudio de casi 200 millones de pelas que la Diagonal necesita ser cubierta por cercanías para unir el Llobregat con el Besòs, lo mismo que el frente litoral o la Gran Vía... el tema sería para hibernarlos a todos en Laponia.
Saludos,
Sergio
Re: Van a revisar nuevos trazados...
Posted: Tuesday 21/06/2005 20:35
by javi82
Santfeliuenc wrote:Pues si van a revisar la idoneidad de los trazados, si van a mirar de hacer nuevas líneas y a examinar los corredores... como no les salga que el corredor de Diagonal y el de Gran Vía son básicos y esenciales... algo raro pasará aquí
¿Nunca te has parado a pensar que es que puede que esos corredores no sean tan básicos y esenciales?
NO
Posted: Tuesday 21/06/2005 20:42
by Santfeliuenc
Posted: Tuesday 21/06/2005 21:21
by javi82
Es que sigo sin entender pq los ejes de cercanías actuales son malos malísimos y los ejes viarios del siglo XIX son los básicos y esenciales.
Posted: Tuesday 21/06/2005 22:13
by UT596001
Pues yo pienso que esos dos ejes sí son importantes, igual que nuestro amigo Sergio. Los túneles actuales se estan quedando pequeños, y aunque habrá nuevo túnel en BCN para "no cercanías" el túnel de Plaça Catalunya ya no da más de sí. Creo que es imprescindible hacer dos nuevos túneles exclusivos para cercanías tipo RER, pero pensado para el futuro, es decir, con 4 vías cada uno para poder albergar cercanías semidirectos dentro del ámbito de la RMB o para poder meter frecuencias tipo un tren cada 2 minutos por cada vía, ya que la demanda sería bestial. En la Diagonal tenemos:
*Universidades
*Mogollón de oficinas
*Calle importante de comercio en el tramo central
*Torre Agbar
*Centros comerciales
*Zona Fòrum
En la Gran Vía tenemos:
*Acceso natural desde el Aeropuerto
*Oficinas
*Nuevos desarrolos urbanísticos en Hospitalet
*Centros comerciales
*Oficinas
*Grandes recintos de carácter comercial
*Futuro recinto de ocio de la antigua plaza de Toros de Les Arenes
Con la actual red de cercanías, es imposible acceder de forma directa, teniendo que hacer transbordo al metro, o en el peor de los casos al bus.
La red actual, conveniente modernizada i remodelada, sería ideal para servicios regionales por vía convencional que vertebren el país, teniendo una infraestructura exclusiva para ellos, y consiguiendo velocidades comerciales adecuadas a estos servicios, o incluos para servicios semidirectos dentro de la RMB.
Así que con eso coincido plenamente con Sergio.
Saludos.
Posted: Wednesday 22/06/2005 0:32
by 437.001
¿Y coincides con Santfeliuenc en pagarlo vosotros dos solos?
Porque lo que es yo, aunque SÍ comprendo el valor de esos corredores de enlace, no veo quién los pueda pagar, ni aquí, ni en Moncloa, ni en Bruselas.
Y agarraos que vienen curvas con lo de la pasta que vamos a perder de la UE...
Posted: Wednesday 22/06/2005 9:27
by UT596001
Si bueno, eso es otro tema no menos importante... pero no sé, se podría pensar en plan tipo peaje: es decir, la infraestructura la hace una empresa privada y conserva su titularidad a cambio de cobrar un cánon por cada tren que pase.
Re: Van a revisar nuevos trazados...
Posted: Wednesday 22/06/2005 9:42
by Aureli
Santfeliuenc wrote:Hola,
Pues si van a revisar la idoneidad de los trazados, si van a mirar de hacer nuevas líneas y a examinar los corredores... como no les salga que el corredor de Diagonal y el de Gran Vía son básicos y esenciales... algo raro pasará aquí, ya que el meter la C1 por el litoral o la C2 por el interior no creo que pueda ser llamado como ampliación de nada, como revisión de trazados ni tampoco como búsqueda de nuevas vías de cercanías por la ciudad.
Otra cosa es que lo hagan o no lo hagan, que haya dinero o que no lo haya, pero como se gasten casi 200 millones de pelas en hacer un estudio y a ninguno de los responsables del mismo le de por pensar en un corredor longitudinal por las 2 grandes avenidas de la ciudad... a mi decidme lo que querais pero pensaré que ha estado esos 24 meses de fiestaaaaaaaaa, como dice el guñol de Ronaldinho. Y ya os digo que una cosa es decir que hace falta y otra que se concrete en algo real, pero como no concluyan en un estudio de casi 200 millones de pelas que la Diagonal necesita ser cubierta por cercanías para unir el Llobregat con el Besòs, lo mismo que el frente litoral o la Gran Vía... el tema sería para hibernarlos a todos en Laponia.
Saludos,
Sergio
Ya lo comenté un día. Cuando se sepa qué empresa hace el estudio, ¿por qué no le enviamos un documento resumen de lo que nos gustaría que estudiaran e hicieran? Se podría hablar sobre los túneles de Gran Via y Diagonal, algún túnel por Collserola, modificación de recorridos actuales, etc, etc... ¡¡Pero no nos quedemos quietos protestando en la oscuridad!! Hagámonos visibles porque si no los políticos la volverán a fastidiar...
Re: Van a revisar nuevos trazados...
Posted: Wednesday 22/06/2005 9:48
by Aureli
Aureli wrote:Santfeliuenc wrote:Hola,
Pues si van a revisar la idoneidad de los trazados, si van a mirar de hacer nuevas líneas y a examinar los corredores... como no les salga que el corredor de Diagonal y el de Gran Vía son básicos y esenciales... algo raro pasará aquí, ya que el meter la C1 por el litoral o la C2 por el interior no creo que pueda ser llamado como ampliación de nada, como revisión de trazados ni tampoco como búsqueda de nuevas vías de cercanías por la ciudad.
Otra cosa es que lo hagan o no lo hagan, que haya dinero o que no lo haya, pero como se gasten casi 200 millones de pelas en hacer un estudio y a ninguno de los responsables del mismo le de por pensar en un corredor longitudinal por las 2 grandes avenidas de la ciudad... a mi decidme lo que querais pero pensaré que ha estado esos 24 meses de fiestaaaaaaaaa, como dice el guñol de Ronaldinho. Y ya os digo que una cosa es decir que hace falta y otra que se concrete en algo real, pero como no concluyan en un estudio de casi 200 millones de pelas que la Diagonal necesita ser cubierta por cercanías para unir el Llobregat con el Besòs, lo mismo que el frente litoral o la Gran Vía... el tema sería para hibernarlos a todos en Laponia.
Saludos,
Sergio
Ya lo comenté un día. Cuando se sepa qué empresa hace el estudio, ¿por qué no le enviamos un documento resumen de lo que nos gustaría que estudiaran e hicieran? Se podría hablar sobre los túneles de Gran Via y Diagonal, algún túnel por Collserola, modificación de recorridos actuales, etc, etc... ¡¡Pero no nos quedemos quietos protestando en la oscuridad!! Hagámonos visibles porque si no los políticos la volverán a fastidiar...
Sólo me ha faltado decir... ¡¡VIVA LA REVOLUCIÓN!!
Respuestas para todos
Posted: Wednesday 22/06/2005 19:49
by Santfeliuenc
Hola,
a javi82
Es que sigo sin entender pq los ejes de cercanías actuales son malos malísimos y los ejes viarios del siglo XIX son los básicos y esenciales.
Pues es bien fácil y sencillo de entender y lo he explicado millones de veces con mensajes larguísimos
los intercambiadores que se generan ahora mismo con el único túnel que tenemos pasante en la actualidad, son nefastos y escasísimos, mientras que con el doble eje viario de Diagonal y Gran Vía tendrías que cualquier intercambiador te sería útil y en todas direcciones.
En Diagonal y Gran Vía cortarías de manera efectiva con las líneas verticales en cualquier sitio mientras que con el eje irreal actual en L'H no tienes línea vertical, en Sants solamente hay una y ya estás metido de lleno en la ciudad, lo mismo que en Pl. Catalunya. En Arc de Triomf no tienes nada vertical y en adelante lo mismo. El eje actual es paralelo en todo su trazado a la L1 salvo por las 3 estaciones que dicha línea tiene en Gran Vía.
Por la Gran Vía tendrías cortes con líneas verticales muchísimo más provechosos en Cerdà con la futura L9, en Espanya, en Catalunya-Gran Via, en Tetuán y en cualquier tramo donde tuviésemos una línea vertical. Y en la Diagonal ocurre algo muy singular y es que a medida que la avenida se desplaza hacia el este o hacia el oeste, según la dirección en la que vayamos, la propia avenida es la que sube o baja en "latitud urbana" con lo cual, además de cortarnos de forma efectiva con las líneas verticales que encontramos a nuestro paso, también lo haríamos con las transversales generándose verdaderos y auténticos intercambiadores útiles y beneficiosos. Vertebrando 4 vías, dos de ellas serían para cercanías que con 3 ó 4 paradas serían más que suficiente, pero las otras 2 vías que se podrían destinar al metro pararían más a menudo generando más intercambiadores aun, sobretodo con un tranvía circulando en superficie que combinado con ese metro haría posibles todos los movimientos urbanos en BCN mediante el transporte público.
Hay millones de razones más, pero esto sería tan solo un resumen.
a 437.001
¿Y coincides con Santfeliuenc en pagarlo vosotros dos solos?
Yo lo hubiese pagado con los 3.500 M€ que se van a gastar ampliados en 10.700 M€ con las obras de la L9/L10, con la salvedad de que esa L9/L10 tiene 43 km y la Diagonal o la Gran Vía no los tienen... ni por separado ni juntas suman esa cifra, con la salvedad de que para la L9/L10 se ha tenido que excavar a profundidades muy interesantes y se han destrozado las puntas de lanza de las tuneladoras por los materiales encareciendo aún más el coste, mientras que por los dos ejes propuestos de Diagonal y Gran Vía no habría que hacer nada de eso y en lugar de ir dando tumbos y con curvitas y túneles de piso doble, el otro recorrido sería en línea recta. Por supuesto que entre Robert y yo lo habríamos podido pagar, y tanto que sí, con esos 3.500 M€ ampliados a 10.700 M€ lo habríamos pagado estupendamente y además nos habría sobrado dinero suficiente para llevar los FGC a Castellar y la L3 a Sant Feliu. Eso del dinero no son más que mariconadas, ya que lo que importa no es el dinero, que al final quien paga siempre es el mismo: nosotros; sino que lo que importa es cómo se invierte, en qué se invierte y quién es el que decide las prioridades y en base a qué lo hace.
Saludos,
Sergio
Posted: Monday 19/02/2007 0:35
by wefer
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
--------------------------------------------
CiU acusa Nadal de no fer públic un informe estatal sobre Rodalies
El govern admet que sap en quin punt està l'estudi però matisa que no té cap document preliminar
PAULA MERCADÉ. Barcelona
CiU acusa el govern de no donar a conèixer les primeres conclusions de l'estudi per millorar la xarxa de Rodalies que està elaborant Foment. De fet, el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, reconeix que el govern sap en quin punt està aquest informe però assegura que no té cap document preliminar que pugui facilitar a l'oposició. Aquest diari, en canvi, ha tingut accés a les apreciacions que un tècnic de la Generalitat va fer al document preliminar amb les primeres propostes de Foment per millorar Rodalies. Ara per ara, l'estudi de Madrid rebutja, per exemple, fer la línia orbital que reclamen les administracions catalanes.
En el conveni de col·laboració que, el setembre passat, van signar el Departament de Política Territorial i el Ministeri de Foment, l'Estat es comprometia a elaborar «un estudi específic sobre les Rodalies de Barcelona que, un cop finalitzat, doni lloc a la formulació d'un pla d'actuació per a la millora i potenciació d'aquesta xarxa». Es formalitzava així una demanda que ja el 2004 havia fet l'aleshores president de la Generalitat, Pasqual Maragall, a la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, en una de les primeres reunions entre els dos dirigents després que el PSOE guanyés les eleccions generals. La reclamació de Maragall es va començar a materialitzar el 2005, quan dues consultores de Madrid van començar a treballar en l'elaboració de l'informe per millorar Rodalies.
«El govern coneix, de primera mà, en quin punt està aquest estudi», assegura el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal. Desmenteix, però, fins a tres vegades, que hi hagi un document preliminar, elaborat a Madrid, amb les primeres conclusions en què es desestimaria, entre d'altres propostes, construir la línia orbital. Aquesta nova infraestructura va ser una de les moltes demandes que van fer la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i l'Autoritat del Transport Metropolità en el document conjunt que van presentar, ara fa un any, al ministeri amb l'objectiu de fer aportacions a l'estudi que aleshores, com ara, diuen que s'està elaborant.
Tot i que el govern nega que l'informe previ existeixi, aquest diari ha tingut accés a les apreciacions que un tècnic de la Generalitat va fer a un document preliminar elaborat per Foment i que, fins i tot, es va discutir en una reunió entre tècnics de la Generalitat i de Foment el juliol de l'any passat; és a dir, dos mesos abans que Foment i Generalitat signessin el protocol de col·laboració.
El responsable d'infraestructures de CiU, Josep Rull, va sol·licitar, en una pregunta per escrit al Parlament, informació sobre «el document encarregat pel Ministeri de Foment en el qual es prioritzen les actuacions que caldria fer per millorar la xarxa de Rodalies de Renfe». El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, es limita a dir, en la seva resposta, també per escrit, que «no té coneixement de cap document preliminar de les actuacions que cal fer per millorar la xarxa de Rodalies a Catalunya». El conseller, però, eludeix incloure en la seva resposta escrita que, com explica Manel Nadal, el govern assegura que coneix «de primera mà» en quin punt està l'informe –que «no document preliminar»– que està elaborant Foment per millorar la xarxa de Rodalies.
Posted: Sunday 25/02/2007 15:20
by oportunitats
Joder, el meu tema principal de preocupació i ja m'acabo d'amargar la vida. Algun dia pensen fer públic això o què!? I quines seran les conclusions, que per Sants ja no hi cap res més?? Estaran disposats a assumir les conseqüències d'això? És a dir, feu nous túnels per altres llocs? La veritat, fins que no ho vegi, no m'ho crec. Em sembla patètic que només pensin en el túnel d'Aragó i de rebot perquè faran l'altre de Provença i Mallorca... No sé, no em fa bona olor que no en diguin res, dubto que estiguin realment fent un pla de reforma integral com haurien de fer.
Re
Posted: Sunday 11/03/2007 13:06
by Santfeliuenc
Hola,
Seguimos sin noticias del estudio este que iba a revolucionar el sistema de cercanías... ¿cuánta pasta habían reservado para ocuparse de esto? lo digo para que la devuelvan, más que nada...
Saludos,
Sergio