-------------------------------------
Nota de l'administrador: aquest fil procedeix d'aquest altre:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=4040
-------------------------------------
Un metro que no es un ferrocarril? Llavors que es?
Definicions de ferrocarril, metro, etc.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Definicions de ferrocarril, metro, etc.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Per tothom...
Esbrina-ho tu mateix (només la línia A, la C en realitat és un tram d'una línia de la SNCF).Ecomobisostrans wrote:Un metro que no es un ferrocarril? Llavors que es?
Re: Per tothom...
Això em recorda la nefasta classificació de les galeries de tranvia.org, on es diu que el metro i el tramvia (que són vehicles que circulen per carrils de ferro) no són ferrocarril!Ecomobisostrans wrote:Un metro que no es un ferrocarril? Llavors que es?
La qüestió és si aquestes línies franceses de transport guiat sobre pneumàtics són ferrocarril o no. Mirusté, si el carril és de ferro sí que ho són, i si no ho són no poden ser metro, perquè metro ve de Ferrocarril Metropolità. Serien més una mena de trolebús amb pantògraf o amb patí, o sigui que tampoc seria un trolebús...
Last edited by Platanito on Tuesday 19/12/2006 17:40, edited 1 time in total.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Apunt...
Hola!
De fet, per exemple els trens del Metro de París amb rodadura pneumàtica els va fabricar Alstom. I aquí que jo sàpiga no fem trolebusos ni coses per l'estil...
Tingueu en compte que si bé la rodadura principal és pneumàtica, en cas de fallada de la mateixa (que pot passar) aquest sistema disposa d'una alternativa consistent en una rodadura ferroviària convencional (costa imaginar-s'ho però és cert).
Punto pelota.
Salut!
Els sistemes de rodadura pneumàtica també són ferrocarril, o almenys així és considerat en el món de l'enginyeria ferroviària.entfe001 wrote:L'apunt venia donat perquè l'adherència del vehicle a la plataforma no s'assembla gaire a la que podem trobar a les nostres línies de metro...
De fet, per exemple els trens del Metro de París amb rodadura pneumàtica els va fabricar Alstom. I aquí que jo sàpiga no fem trolebusos ni coses per l'estil...
Tingueu en compte que si bé la rodadura principal és pneumàtica, en cas de fallada de la mateixa (que pot passar) aquest sistema disposa d'una alternativa consistent en una rodadura ferroviària convencional (costa imaginar-s'ho però és cert).
Punto pelota.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Apunt...
I ha ha alguna millora en el sistema de rodes pneumàtiques, respecte a les convencionals? Em sona haver sentit alguna cosa, però no recordo quina...JaMiRo! wrote:Hola!
Els sistemes de rodadura pneumàtica també són ferrocarril, o almenys així és considerat en el món de l'enginyeria ferroviària.entfe001 wrote:L'apunt venia donat perquè l'adherència del vehicle a la plataforma no s'assembla gaire a la que podem trobar a les nostres línies de metro...
De fet, per exemple els trens del Metro de París amb rodadura pneumàtica els va fabricar Alstom. I aquí que jo sàpiga no fem trolebusos ni coses per l'estil...
Tingueu en compte que si bé la rodadura principal és pneumàtica, en cas de fallada de la mateixa (que pot passar) aquest sistema disposa d'una alternativa consistent en una rodadura ferroviària convencional (costa imaginar-s'ho però és cert).
Punto pelota.
Salut!
Avantatges?
Hola!
Vols dir avantatges? Sí: adherència superior (cosa que permet traçats amb més pendent), menors vibracions transmesses a terra, major confort del passatge, etc.
Si bé un dels seus principals inconvenients és el seu consum energètic...
Salut!
PD: per cert, a qui em va demanar info tècnica, sento dir-li que com sóc a producció i això és cosa dels d'enginyeria...
Vols dir avantatges? Sí: adherència superior (cosa que permet traçats amb més pendent), menors vibracions transmesses a terra, major confort del passatge, etc.
Si bé un dels seus principals inconvenients és el seu consum energètic...
Salut!
PD: per cert, a qui em va demanar info tècnica, sento dir-li que com sóc a producció i això és cosa dels d'enginyeria...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Apunt...
Home, ja vaig suposar que els rails normals que hi havia entre els destinats als pneumàtics hi eren per algun motiu...JaMiRo! wrote: De fet, per exemple els trens del Metro de París amb rodadura pneumàtica els va fabricar Alstom. I aquí que jo sàpiga no fem trolebusos ni coses per l'estil...
Tingueu en compte que si bé la rodadura principal és pneumàtica, en cas de fallada de la mateixa (que pot passar) aquest sistema disposa d'una alternativa consistent en una rodadura ferroviària convencional (costa imaginar-s'ho però és cert).
El problema més seriòs d'aquest sistema és l'enorme desgast de les rodes. Realment, el senyor Mishelán es va ficar les botes!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.