Page 1 of 3
IDTGV Perpinya Paris apartir de 19€ el 9 de Gener.
Posted: Wednesday 20/12/2006 22:15
by davida
El proper 9 de Gener entra en servei el
IDTGV per la ruta Perpinyà - Paris. El preu del bitllet es apartir de 19€.
IDTGV es la marca de baix cost dels trens TGV.
Posted: Thursday 21/12/2006 10:24
by Jordi Freixas
I quines són les principals diferències entre aquest TGV i el normal?
Posted: Thursday 21/12/2006 10:52
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:I quines són les principals diferències entre aquest TGV i el normal?
Doncs que l'IDTGV és el LowCost, ja que només es ven per internet, i crec que la cafeteria no funciona. De totes formes, en vistes de les circumstàncies, quan aconsegueixi tenir 60€ (ara ja en porto 20
) em miro la web de la SNCF i ja veurem què faig, si IDTGV o CLunea en Prem's...
Posted: Thursday 21/12/2006 11:31
by Jordi Freixas
Jo el que no entenc... és com el fet d'haver-hi cafeteria o no, ja hagi d'influir en el preu del bitllet, quan resulta que si en un moment donat del trajecte decideixes prendre alguna cosa, no és precísament gratuït.
Posted: Thursday 21/12/2006 12:16
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Jo el que no entenc... és com el fet d'haver-hi cafeteria o no, ja hagi d'influir en el preu del bitllet, quan resulta que si en un moment donat del trajecte decideixes prendre alguna cosa, no és precísament gratuït.
Influeix en el fet que les 2 persones que estan a la cafeteria (si el tren va en doble són 4 persones) no treballen per l'amor a l'art, i estalviant-te aquest sou, entre d'altres coses, ja pots abaratir el preu.
Posted: Thursday 21/12/2006 12:33
by Jordi Freixas
Ja, però per això mateix, i com en qualsevol bar i/o cafeteria del món mundial, quan consumeixes, has de pagar (i no és que als trens amb vagó-cafeteria aquestes consumicions siguin precísament barates).
Posted: Thursday 21/12/2006 12:34
by Platanito
aarongilp wrote:Jordi Freixas wrote:Jo el que no entenc... és com el fet d'haver-hi cafeteria o no, ja hagi d'influir en el preu del bitllet, quan resulta que si en un moment donat del trajecte decideixes prendre alguna cosa, no és precísament gratuït.
Influeix en el fet que les 2 persones que estan a la cafeteria (si el tren va en doble són 4 persones) no treballen per l'amor a l'art, i estalviant-te aquest sou, entre d'altres coses, ja pots abaratir el preu.
I l'energia necessària per arrastrar un cotxe més, i el catering, que es paga encara que no es faci servir i s'hagi de llençar, i en definitiva el servei de luxe que suposa una cafeteria i que sempre suposa un recàrrec superior al seu cost real, com passa també amb la diferència entre primera i segona classe.
Posted: Thursday 21/12/2006 12:49
by Jordi Freixas
Home... dic jo que l'energia serà la mateixa que si arrosseguen el mateix vagó amb la cafeteria tancada. I sobre el tema del càtering... doncs em remeto al que he dit fa un moment sobre la resta de bars i cafeteries mundials
Posted: Thursday 21/12/2006 13:08
by Platanito
Jordi Freixas wrote:Home... dic jo que l'energia serà la mateixa que si arrosseguen el mateix vagó amb la cafeteria tancada. I sobre el tema del càtering... doncs em remeto al que he dit fa un moment sobre la resta de bars i cafeteries mundials
Vosté sap si hi va tancada o no hi va? Jo no ho sé. Si la SNCF considera que pot donar aquest servei a aquest preu i a canvi ho fa sense cafeteria i potser sense hostesses, doncs benvingut sigui. Si no, escrigui'ls i digui'ls que facin el favor de retirar aquesta oferta indignant.
Posted: Thursday 21/12/2006 13:33
by Jordi Freixas
Perdó, però m'he limitat a fer referència al que ha dit l'Aarongilp, que pel que sembla, n'està més al corrent que jo.
I sobre el tema de "l'oferta indignant"... simplement dic que el servei de cafeteria ja es cobra amb les mateixes consumicions. I si en tot cas, en algun recorregut determinat, aquest servei resulta deficitari doncs es treu, com a altres nivells s'han tret trens o s'han tancat línies, i llestos.
Posted: Thursday 21/12/2006 13:49
by George85
Més que el cost del servei, la clau de l'abaratiment del preu dl bitllet resideix en una més gran rotació de trens.
El funcionament és el mateix que el de les companyies aereas. El fet de no tenir serveis com cafeteria, premsa, picpica, etc. Permet reduir feina a fer al acabar el trajecte i que un mateix tren pugui fer més trajectes.
Si hi ha cafeteria (el cost de la qual es cobreix amb les consumicions en la major part) hi ha d'haber tot un operatiu de catering que retrassarà l'enllestiment del tren.
Al poder fer el mateix tren (i el seu personal) més trajectes, el preu del bitllet és més barat.
Per descomptat que segurament hi posaran com menys d'hostesses possibles si no es que n'hi ha només una per convoi.
Edito:
I no cal comentar que si els trens son especials per aquest servei, poden perfetament butaques en el vagó que en un altre tren seria cafeteria...
Posted: Thursday 21/12/2006 13:54
by aarongilp
Si, això és més lògic. Acostumat a la manera de fer de Renfe que deixa fins a 20 hores un tren parat, no recordava que a fora no es fa així.
Posted: Thursday 21/12/2006 13:59
by Jordi Freixas
Però amb el que has dit de les companyies aèries, m'estàs donant la raó.
I pel tema de que el reavastiment dels trens pot fer perdre massa temps, senzillament no veig el perquè. Dic jo, que de la mateixa manera, es necessitarà el seu temps per buidar els dipòsits dels lavabos, i avastir d'aigua els que li corresponen.
Jo crec que més que treure el servei de cafeteria, el que pot avaratir considerablement els passatges en aquests trens, és que, per exemple totes les places siguin de segona classe.
Posted: Thursday 21/12/2006 14:07
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Però amb el que has dit de les companyies aèries, m'estàs donant la raó.
I pel tema de que el reavastiment dels trens pot fer perdre massa temps, senzillament no veig el perquè. Dic jo, que de la mateixa manera, es necessitarà el seu temps per buidar els dipòsits dels lavabos, i avastir d'aigua els que li corresponen.
Jo crec que més que treure el servei de cafeteria, el que pot avaratir considerablement els passatges en aquests trens, és que, per exemple totes les places siguin de segona classe.
Això seria ideal si no fos perquè els TGV són de composició totalment fixa. Ni pots treure la cafeteria (tindries dos bogis que es solaparien) ni pots canviar els seients de 1a a 2a o bé treure tots els cotxes de 1a i posar-ne de 2a. Per tant, amb aquest handicap, anem cap a altres opcions, com ara reduir el temps de parada. Reavastir el tren, més o menys, són 30 minuts, durant els quals el passatge no pot estar dins el tren (almenys a Renfe no volen que hi hagi passatge, perquè no els deixen treballar). Buidar els dipòsits i tornar-los a omplir són 10 minuts, temps durant el qual es pot embarcar/desembarcar.
Posted: Thursday 21/12/2006 14:51
by orique
aarongilp wrote:(almenys a Renfe no volen que hi hagi passatge, perquè no els deixen treballar)
No és tan complicat... i si algú es fot al mig del pas del catxarro aquell blanc, doncs cop de botzina, igual que a París...
C'est la Renfe...
Per cert, a la web posa des del 9 de gener de 200
6... em sembla que s'han colat....
Posted: Thursday 21/12/2006 14:55
by aarongilp
orique wrote:aarongilp wrote:(almenys a Renfe no volen que hi hagi passatge, perquè no els deixen treballar)
No és tan complicat... i si algú es fot al mig del pas del catxarro aquell blanc, doncs cop de botzina, igual que a París...
C'est la Renfe...
Per cert, a la web posa des del 9 de gener de 200
6... em sembla que s'han colat....
Recordo, a Lorca, amb el Talgo, que fins que el personal de WL no va tenir la paradeta llesta no es van obrir les portes...més que res és que es té tendència a deixar les coses al seient i anar a pendre alguna cosa, i és clar, mentre estan posant les coses no és massa maco anar demanant birres...
Posted: Thursday 21/12/2006 15:04
by ROMI65
Sent contradir-vos, però als IdTGV sí que funciona la cafeteria. Això sí, no se n'encarrega Wagons Lits sinó Cremonini.
Pel que fa als bitllets a 19 €, us sona el "yield management"? Doncs això mateix.
Posted: Thursday 21/12/2006 15:25
by aarongilp
ROMI65 wrote:Sent contradir-vos, però als IdTGV sí que funciona la cafeteria. Això sí, no se n'encarrega Wagons Lits sinó Cremonini.
Això ho he plantejat jo com una hipòtesi, tot i que el desenvolupament del fil ha fet que semblés que ho afirmava...
ROMI65 wrote:Pel que fa als bitllets a 19 €, us sona el "yield management"? Doncs això mateix.
Doncs no, no em sona
Què és?
Posted: Thursday 21/12/2006 15:33
by ROMI65
aarongilp wrote:ROMI65 wrote:Sent contradir-vos, però als IdTGV sí que funciona la cafeteria. Això sí, no se n'encarrega Wagons Lits sinó Cremonini.
Això ho he plantejat jo com una hipòtesi, tot i que el desenvolupament del fil ha fet que semblés que ho afirmava...
ROMI65 wrote:Pel que fa als bitllets a 19 €, us sona el "yield management"? Doncs això mateix.
Doncs no, no em sona
Què és?
Això o
això. Si algú pot donar la traducció catalana, li estaria agraït.
Posted: Thursday 21/12/2006 15:38
by Platanito
Realment ha de ser això, només cal veure els horaris. Bàsicament són expedicions en horaris dolents que suposo que han de mantenir per rotació de material, per vocació de servei i perquè deuen tenir una clientela minsa però fidel que ho aconselli.