Page 1 of 1
Camioners cada cop menys professionals
Posted: Saturday 23/12/2006 10:17
by megapauer
Bones... Ja fa temps que, quan condueixo, veig que el terme de "reis de la carretera" ja sols és amplicable perque el tenen més gros que jo (el vehicle, és clar...
)
Però abans d'ahir ja vaig flipar del tot. Dos tràilers seguits. Anava a 120 per l'AP-7 i em disposava a avançar-los. De sobte, el que anava a darrera posa l'intermitent i al cap d'un segon ja estava canviant de carril. Frenada de part meva per no tragar-me'l.
Doncs la maniobra d'avançament va durar ENTRE SIS I SET MINUTS!!!!
Per flipar. No se suposa que una maniobra no pot durar més de 30 segons? Es pot saber quin cony de necessitat hi ha per avançar un vehicle que va 0,5 km/h més ràpid que tu?.
O quan s'incorporen sortint d'una benzinera, que no et dona temps ni d'apartar-te per canviar de carril o vens a 80 i has de clavar el fre...
En aquestes coses si que no posen multes ni treuen punts. Ara, si me la foto contra un d'ells a 130 km/h diran que era per excès de velocitat. en lloc de per una imprudència suïcida del camió.
Posted: Saturday 23/12/2006 16:04
by orique
Em sona la història
Si ells són els reis, més motius per ser republicà
Posted: Saturday 23/12/2006 22:35
by Fran-Ikarus
A mi em va passar recentment per l'A2, en una zona de pujada, amb dos carrils + carril de vehicles lents (tres carrils en total), quan anàvem a una concentració de R8.
En aquest cas, tot i ser l'R8, és evident que pujava molt més llençat que els tràilers carregats a tope que s'arrossegaven fatigadament per superar el port. Com que hi havia carril per vehicles lents, cap problema: avançar els tràilers, i immediatament tornar al carril de vehicles lents.
Però, ai! en aquestes que un dels tràilers comença a avançar l'altre (tot això veient-ho jo des d'una bona distància, encara). Val, serà que va molt més ràpid, vaig pensar. Què va... el resultat és que, quan vaig arribar a la seva alçada, anaven completament en paral·lel, i sense gaires indicis de que l' "avançador" estigués situant-se per davant de l'altre. Semblava una mena de "pique" entre camioners.
Resultat: si no volia quedar-me "clavat" literalment en reduïr la velocitat (la tercera marxa de l'R8 és voluntariosa, però clar, a condició de que no afluixis el gas, perquè recuperar en plena pujada un cop has perdut la força pot ser terrible, i recordeu que parlem de circulació per autovia), havia de fer el que vaig fer: passar-me al carril esquerre (de tres en aquell moment) amb l'R8 per avançar en pujada.
Sortosament, la gent que venia pel carril esquerre amb cotxes potents va comprendre la situació, no es van posar nerviosos entenent que potser el meu R8 no era capaç de passar de 90 Km/h. en pujada i estava ficat al carril esquerre, per on ells circulaven a >=120, però en aquell moment tenia tot el dret del món a avançar sengles tràilers que ocupaven els altres dos carrils a no més de 70 Km/h.
Posted: Tuesday 26/12/2006 17:54
by Guigui
Una cosa que m'ha passat fa poc (i dos cops en el mateix viatge) és veure un camió que veu que va incorporar-se'n un altre i passa al carril esquerre sense importar-li si per fer la "gracieta" al company toca el que no sona a la resta de conductors. I un dels cops va tallar en sec el cotxe que anava al meu davant.
La veritat, començo a estar tip d'aquests camioners i crec que ja és hora de limitar tant transport per carretera quan es podria fer perfectament en tren. O quina necessitat hi ha de veure camions letons, turcs i ucraïnesos a les nostres carreteres? I perquè ningú m'entengui malament i es pensi que tinc res en contra d'aquells països: Quina necessitat tenen les mercaderies de fer 3000 km en carretera?
Posted: Tuesday 26/12/2006 20:40
by orique
Doncs així van a 130 en comptes dels 100 que anirien per tren.
Allò de "Aceptamos misiones imposibles a diario" és tota una declaració d'intencions.
Posted: Tuesday 26/12/2006 21:49
by 437.001
Solució: ample UIC. Fi dels transbords i de les pèrdues de temps a Perpinyà, El Voló i Portbou, fi dels camions i camions i camions i camions i camions per la AP-/ (principalment, però també per les altres).
Menys gasos. Menys retencions tontes i (possiblement) menys accidents.
Trens de mercaderies directes Varsòvia -València, o Estocolm-Salamanca, o Múrcia-Budapest.
Eh que és divertit ser ingenu?
Posted: Wednesday 27/12/2006 12:07
by Guigui
orique wrote:Doncs així van a 130 en comptes dels 100 que anirien per tren.
Doncs resulta que només els és permès circular a 100 per autopista. Si ja hi ha hagut no sé quantes denúncies de conductors a Mossos avisant de camioners fent esses i que resulta que quadruplicaven o més la taxa d'alcohol permesa, no em vull ni imaginar quants n'hi ha que no cacen.
437.001 wrote:Solució: ample UIC. Fi dels transbords i de les pèrdues de temps a Perpinyà, El Voló i Portbou, fi dels camions i camions i camions i camions i camions per la AP-/ (principalment, però també per les altres).
Menys gasos. Menys retencions tontes i (possiblement) menys accidents.
Trens de mercaderies directes Varsòvia -València, o Estocolm-Salamanca, o Múrcia-Budapest.
Eh que és divertit ser ingenu?
Ingenu, no sé, però si les empreses automobilístiques, que són qualsevol cosa menys les germanetes de la caritat, mouen els seus cotxes en tren per Europa, serà per alguna cosa. Si els agricultors d'Almeria comencen a treure la seva fruita en vaixell i tren, serà per alguna cosa.
I si, de l'altra banda, hi ha governs com el suïs (i l'austríac, abans d'abaixar-se les calces davant la UE) que no permeten el trànsit de camions pel seu país i els obliguen a ser carregats en trens, també demostra que amb voluntat, tot es pot aconseguir.
Clar que és això últim, la voluntat política, el que falta.
Posted: Wednesday 27/12/2006 14:57
by orique
Guigui wrote:Doncs resulta que només els és permès circular a 100 per autopista. Si ja hi ha hagut no sé quantes denúncies de conductors a Mossos avisant de camioners fent esses i que resulta que quadruplicaven o més la taxa d'alcohol permesa, no em vull ni imaginar quants n'hi ha que no cacen.
Això ja ho sé, ja...
Per cert. Si no m'equivoco, els camions per autopista, de més de 3500 Kg de MMA, han d'anar a 90.
Posted: Wednesday 27/12/2006 17:50
by megapauer
Guigui wrote:I si, de l'altra banda, hi ha governs com el suïs (i l'austríac, abans d'abaixar-se les calces davant la UE) que no permeten el trànsit de camions pel seu país i els obliguen a ser carregats en trens, també demostra que amb voluntat, tot es pot aconseguir.
Clar que és això últim, la voluntat política, el que falta.
No és voluntat política. Són PEBROTS.
Aquí s'aprova una normativa que molesta a un col·lectiu i se'ls deixa manifestar i fer barbaritats impunement. Perquè una cosa és manifestar-se en un carrer i l'altre és que tallin carreteres, facin marxes lentes, bloquegin empreses, etc... I que les forces de seguretat no moguin un dit o els facin costat indirectament. Tot regat evidentment per uns mitjans de comunicació que criticaran qualsevol cosa que faci el govern en qüestió.
Espanya és un autèntic desastre social, on regna la hipocresia i tothom parla sense tenir ni punyetera idea de res.