Page 1 of 4
Nova línia de bus a Salt?
Posted: Thursday 29/12/2005 10:33
by aarongilp
Bones!
Ahir, dia dels innocents, el sr. Jaume Torremadé, alcalde de Salt, va respondre a una queixa d'una senyora en la que deia que la zona del veinat nord no hi ha autobús (de fet, n'hi ha per anar cap a Girona, però no per tornar). Segons l'alcalde, la Regidoria de Vialitat (¿?) i la Conselleria (no va dir pas quina) (¿?) han mostrat el seu interès per crear una línia d'autobús nova, circular, la qual aniria pel C. Major en direcció Girona i per Països Catalans en direcció Salt.
Hores abans, n'havia estat parlant amb la meua mare, sobre una idea d'aquelles que tinc jo...una línia d'autobús urbana de Salt, però no circular, ja que aleshores serviria zones ja servides per les línies L3, L4 i 3E. Aquesta línia proposada meva aniria des del Espai Gironès (centre comercial) fins a la antiga fàbrica Coma Cros, passant pel centre del poble (Zona Comercial d'Angel Guimerà), pel centre històric (Església de St. Cugat i el Teatre), per l'Hospital i pel veinat centre i nord (C. St. Romà, Teixidores, Enric Granados i St. Antoni).
Aquí sota us deixo el plànol (molt xapusses) amb la línia. El plànol està molt desactualitzat (no hi ha ni l'Espai Gironès ni tota la Avda. de la Pau), pel que veureu que la linia va "camp a través". No és així, no us espanteu.
Per cert, el plànol és el que figura a la web de l'ajuntament de Salt (
http://www.viladesalt.org ).
Apa, ja direu el què...
P.D.: Jo, per si de cas, ja he fet alguns retallables d'autobusos amb els cartells de la suposada línia 12...
P.D.2: No hi ha manera que entri...ja l'editaré a casa i el penjaré demà...
Posted: Monday 09/10/2006 19:00
by aarongilp
Bé...10 mesos després penjo el plànol (xD
)...de fet, penjo dos, el de la proposta de l'Ajuntament (que finalment es durà a terme) i la meva proposta (que no es vna dedicar ni a contestar-me). Ho faig perquè a
aquest fil em demanava n'Ecomobisostrans que els pengés.
El primer és el de l'Ajuntament. Realment és una forma escurçada de la L3 (el plànol ja us el penjaré). Tant al pujar com al baixar fa el mateix recorregut, tot i que la L3 normalment no arriba a l'Espai Gironès (la L4 sí i als caps de setmana la L3 també), i apart, té una prol·longació al polígon industrial "Torre Mirona" que abans també pertanyia a la L3. Realment, jo no li veig el sentit a aquesta proposta. Per fer això que no facin res...
Per cert, la línia tal i com la proposa l'Ajuntament té una petita incursió a Girona (per la banda dreta, gira pel C/Agudes), i té una freqüència de 30 minuts servida per un sol cotxe.
I la meva opció...com podeu veure, dóna servei a molta més gent que la de l'Ajuntament. Passa tant per Torre Mirona com per Sta. Eugènia (el barri de Girona que és limítrofe amb Salt), però passa per l'Hospital, l'Escola de Fisioteràpia, el centre econòmic de la ciutat (C/Angel Guimerà i Francesc Macià) i al barri vell (cap amunt del plànol). Es pot fer amb dos cotxes i una freqüència de 30 minuts, tot i que els vehícles no podrien ser gaire grossos (hi ha un gir entre C/Major i C/Llarg d'uns 155º). A més, per les característiques de la línia, no fa falta tenir vehícles de més de 8 metres...
Personalment, la meva opció crec que dóna més servei a zones on ara per ara no hi ha massa TP, però és clar, requereix dos microbusos que ara no hi ha...Aviam què dieu vosaltres...
Posted: Saturday 14/10/2006 14:34
by aarongilp
Bé, a falta de dos dies ja s'han publicat els horaris i recorregut de la nova línia. Més o menys el recorregut és com el que us vaig posar, tot i que amb algunes variants...
Aquest és el recorregut final (el podeu consultar a
http://www.teisa-bus.com ). Així doncs, baixa fent el recorregut de la L3 i puja fent el recorregut de la L4, tot i que a l'Espai Gironès enlloc d'anar ja cap a Girona dóna la volta i segueix cap al polígon industrial "Torre Mirona". I al final, el nom escollit no és L-12 o L-3B com pensava jo, sinó L-C (Línia Circular).
Igualment s'han millorat freqüències a les línies 3, 4 i 6 (de TEISA) i a les línies 7 i 10 de TMG. Les línies 3 i 4, Salt - Girona, passaran a tenir 6 i 4 sortides horaries (enlloc de les 4 i 3 actuals) en laborables. La L4, a més, passa a circular fins les 22-23 hores (actualment 20-21) i també dissabtes a la tarda (ara, fins les 13h). La L6 passa a tenir 4 sortides horaries en laborables (fins ara 2). La L7 passa a tenir-ne 2 horaries (ara 1) i la 10 sortirà cada hora (ara té 10 sortides al día i no totes arriben a Fornells de la Selva). En resum, que l'ATM (Autoritat Territorial de la Mobilitat), amb només 4 dies oficials d'existència ja ha millorat la mobilitat aquí a Girona.
Ah, a més, les línies Girona - Olot (tant per Banyoles com per Amer), Girona - Sta. Coloma i Amer - Sils milloren freqüències (en el cas d'Amer - Sils, crec que és totalment nova). Així, doncs, podem anar cada mitja hora a Banyoles, quan fins ara era cada dues hores o hora i mitja.
Així doncs, crec que el panorama de TP a Girona comença per fi a millorar, i esperem que poguem anar i tornar en bus de Girona a Ripoll, per citar un exemple, en el dia.
Posted: Monday 16/10/2006 18:49
by aarongilp
Bé, avui s'ha inaugurat la nova línia de bus de Salt. Pel que sé, en tot el matí, només han pujat 11 usuaris (apart del viatge que ha anat ple per les autoritats i periodistes). Jo he estat el primer
. Aviam...com a impressions generals...en hores de poc trànsit es va sobrat de temps, però quan és hora punta el retard pot ser fort (el segon viatge ha anat amb 15 minuts de retard, en gran part per un gir on si els vehicles no s'aparten el bus no passa). Com ja deia en missatges anteriors, el recorregut és pràcticament el mateix que el de la L3 i la L4 sumades, a excepció del pas pel pol·lígon industrial "Torre Mirona", que ara per ara no era servit per cap línia de bus.
Entre els mateixos treballadors de l'empresa encarregada de la línia, TEISA, opinions diverses. El conductor del matí, que de fet hi era per provar que l'autobús funcionés bé (es va rebre divendres a la tarda, i el primer usuari també he sigut jo
), em deia que amb una mica de sort la línia serà un èxit, només falta que la gent la conegui. D'altra banda, un conductor de la L4 em deia que no tindrà èxit, ja que cobreix territori ja cobert per altres línies. Aquesta és l'opinió més generalitzada (jo mateix la comparteixo, com ja sabeu). Però bé, el temps dirà...
D'altra banda, l'augment de freqüències a les altres línies ha sigut força diferent del que jo em pensava. TEISA, enlloc d'apretar els gràfics (voltes de 45 minuts enlloc d'una hora), ha posat més vehícles. En concret, la L3 passa de 3 a 5 cotxes, la L4 passa de 3 a 4, i la L6 passa de 2 a 4. Per això s'ha hagut de comprar l'autobús nou (Mercedes OC500 Hispano Habit, numerat com a 217 (primer cotxe numerat a l'empresa)) i un parell de carraques ex-Sagalès i demanar prestats un parell de cotxes a la base d'Olot-Ripoll. Quan les dues carraques ex-Sagalès estiguin en servei se suposa que aniran o bé a substituir els d'Olot o bé se n'aniràn cap allà.
Així que bé, la cosa ha anat força millor del que em pensava...
Un parell de fotos (es poden veure també al fil "Fotos d'Autobusos") de la nova línia i el nou cotxe:
El veiem aquí a l'Espai Gironès durant el seu primer viatge com a LC.
Aquí seguía fent la LC, en concret el servei de dos quarts de tres de la tarda. El veiem davant de la parada "Rafel Masó / Pl. Canigó", al costat de casa meva
Posted: Monday 16/10/2006 19:03
by trainman
Los ex-Sagalés comprados por Teisa ¿de que modelo son?
Saludos
Posted: Monday 16/10/2006 19:06
by aarongilp
trainman wrote:Los ex-Sagalés comprados por Teisa ¿de que modelo son?
Saludos
No tengo ni idea. Sólo se que son viejos...los dos conductores que me lo han comentado los han definido como "carracas andantes". Así que vete a saber tu...sospecho que son dos de los Scania K92 Castrosúa VOV-II
Posted: Tuesday 17/10/2006 18:56
by trainman
El primer autobús que només volta per Salt
La millora del transport públic va tenir ahir un clar exponent en la posada en marxa d'una nova línia que únicament voltarà pel municipi de Salt. El punt de partida és al carrer Major, a la cantonada amb el Mercè Rodoreda, i l'última parada, al tanatori. Fa un total de divuit parades, que connecten els principals equipaments o punts d'interès de la vila o deixen els usuaris a menys de dos minuts a peu. «Salt es fa gran amb el teatre, la Coma Cros i el centre comercial, però també quan té una línia de transport propi i els veïns no han d'anar a altres municipis per tenir una mobilitat interior», va explicar l'alcalde, que va afegir que no té sentit que, per exemple, per anar al barri vell de Salt des del Veïnat fins ara s'hagués d'anar fins la plaça Marquès de Camps de Girona. L'autobús passa cada mitja hora, i els responsables locals són optimistes perquè es passi a una freqüència de quart d'hora si hi ha prou usuaris. El preu del bitllet és de 60 cèntims. «A vegades quan es parla de mobilitat tots ens perdem en pel·lícules i accions puntuals. La línia de circumval·lació és tot el contrari: una millora real», va concloure.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2096184
Posted: Tuesday 17/10/2006 18:57
by trainman
Més autobusos, viatgers més repartits
L'increment del nombre de serveis de transport públic a l'àrea de Girona fa que els usuaris es distribueixin més
DAVID BRUGUÉ. Girona
La posada en marxa, ahir, de l'increment de freqüències en el transport públic a l'àrea urbana de Girona va fer que en les línies habitualment més plenes el passatge anés més repartit, sobretot en les hores punta. Això es va notar especialment en les línies que uneixen Girona i Salt i la majoria d'usuaris veien com una millora notable el fet que ara tinguin disponible un autobús cada deu minuts. El primer dia també va suposar que a Salt es posés en marxa la que és la primera línia que només fa el recorregut per dins el municipi. A Girona cap expedició va anar buida. Altres efectes del pla van ser el fet que per primer cop autobusos provinents d'Anglès i Santa Coloma de Farners paressin a l'hospital de Santa Caterina. En total s'han augmentat un 77% el nombre de serveis.
+ El regidor Joan Boada, a l'esquerra, i l'alcalde Jaume Torramadé, a la dreta, dins del nou autobús que volta per Salt. Foto: D.B.
Per als usuaris del transport públic en 47 municipis del Gironès, el Pla de l'Estany i la Selva el d'ahir va ser, d'entrada, un bon dia. Bàsicament pel fet que tenen més opcions de les que tenien fins ara per desplaçar-se. Més línies, més connectivitats i, sobretot, moltes més freqüències amb les quals moure's. Un primer efecte de l'increment en un 77% del nombre de serveis va ser que, segons deien alguns usuaris de la línia 3, que uneix Girona i Salt, a l'autobús s'hi estigués més còmode. «Per exemple si agafes l'autobús a quarts de dues molt sovint has d'anar dret perquè va tan ple que no hi ha mai seients lliures. Avui no ha passat», afirmava una usuària. I és que, segons coincidien diferents veïns consultats, la gent ahir va anar més repartida. «És veritat que avui s'ha anat més bé, i és una bona cosa tenir un autobús cada deu minuts. A veure si tant que diuen que agafis el transport públic finalment fan alguna cosa perquè sigui possible, perquè a vegades vols i és gairebé impossible», diu la Carmen, que viu a Salt però treballa a Girona.
Casualitat o no, la connexió entre els dos municipis és una de les que més ha millorat: la línia 3 passa ara cada deu minuts i la 4, cada quinze a les hores punta i cada mitja hora la resta. Però, per exemple, també s'han incrementat notablement les freqüències de les línies 7, 11 i 10 de Girona i els viatges diaris entre la capital i Banyoles, on ara hi ha 27 trajectes diaris. També des d'ahir quatre expedicions diàries procedents de Santa Coloma i Anglès paren al Santa Caterina, quan fins ara només ho feien línies de Salt o de Girona. Segons va explicar la regidora de Mobilitat de Girona, Isabel Salamaña, cap de les expedicions que es van posar en marxa ahir a la ciutat va anar buida, i això sol, va dir, ja és un bon senyal perquè significa que els usuaris n'estan assabentats. De fet, es va enviar una carta a les zones de la ciutat per on passen les línies 3, 4, 7, 10 i 11 per informar dels canvis. «La gent s'ha repartit més que altres dies, cosa que és positiva. Ara el que cal és que cada cop més gent s'animi a agafar el transport», diu Salamaña.
Aquest és un procés que continuarà al desembre amb la implantació de més línies i a l'abril amb l'augment de les freqüències a les línies urbanes de Girona. Un punt a part serà la posada en marxa, el 2008, de la unificació tarifària, que amb un sol bitllet permetrà agafar diversos autobusos. La negociació per a les millores no ha estat fàcil, va reconèixer ahir l'alcalde de Salt, Jaume Torramadé, que tot i que no se n'ha sortit del tot amb les pretensions que tenia el seu municipi, reconeix que l'acord ha resultat positiu: «En el passat és veritat que una única línia Girona-Salt satisfeia la situació, però les necessitats han canviat molt.»
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2096182
Posted: Tuesday 17/10/2006 19:26
by aarongilp
Aquests de VilaWeb no s'enteren de res...Bé, ni els de VilaWeb ni els "politicuchos"
a) El bitllet de Salt segueix valent 1.10€. 60 cèntims (66, de fet), és el que paga la persona que fa servir la recàrrega més alta, de 88 viatges.
b) Ni el mateix alcalde de Salt, sr. Torremadé sap que no només hi ha una línia de bus, sino dos, que van de Salt a Girona.
c) No s'ha enviat cap carta a ningú informant de les noves freqüències.
d) Si s'ha repartit més la gent és perquè es trobaven que el seu bus o ja havia passat o passava més tard (coses de la restructuració del servei).
e) La L4 passa cada 15 minuts durant TOT el día.
f) Enlloc es diu que al matí només va haver 11 usuaris de la nova línia (a part dels "politicuchos" i periodistes de torn) i que jo en vaig ser el primer. Això és desinformació, no diuen la veritat.
g) Al 2008 haurem d'esperar per a l'integració tarifaria??? Però si deien que al novembre d'aquest any ja ho tindriem solucionat!!!
h) Diuen que cap expedició va anar buida...doncs aleshores la sra. Salamaña és una mèdium o semblant, ja que els viatges numero 2, 3 i 15 de la LC van anar buits, com a molt mínim.
Com a coses positives, és de destacar que per fi parin a l'Hospital autobusos interurbans. Almenys els de fora de Girona i Salt podran anar a l'Hospital els diumenges...els de Salt no tenim aquest privilegi.
Com a coses negatives...tot lo restant...
Bus urbà a Girona i voltants
Posted: Sunday 24/12/2006 12:56
by trainman
El nombre d'usuaris dels autobusos de TMG a Girona ha augmentat un 5,5% durant l'últim any
La línia que ha tingut un major creixement és la 11, que ha pujat un 62%
DAVID BRUGUÉ. Girona
El nombre de viatgers de vuit de les línies que l'empresa TMG té a Girona ha crescut un 5,5% durant el 2006 i ha vorejat els 1,5 milions. En aquestes dades hi falten les de la línia 6 –encara no disponibles– i les de la 3 i 4, que operen a través de Teisa i no de TMG. La línia que ha tingut un creixement més gran ha estat la 11, que després d'allargar-se fins al campus de la UdG a Montilivi ha crescut un 62%. De tota manera, la que continua amb més passatgers és la de Germans Sàbat i Sant Narcís.
+ Autobusos de TMG davant els jutjats de Girona, aquesta setmana. Foto: JORDI SOLER
A les dades de TMG cal sumar-hi encara les corresponents a la línia de Vila-roja, la 6, que és una de les més utilitzades, però encara no estan disponibles. Pel que fa a la resta, s'ha notat un creixement global en totes les línies excepte la 8, que ha tingut un decreixement de l'11%. Segons la regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, aquest fet no preocupa perquè aquesta és la línia que va a la UdG, estava molt col·lapsada i els passatgers s'han repartit també amb la 11, que s'ha allargat fins a Montilivi i ha experimentat un creixement espectacular, del 62%. «La línia 11 es consolida perquè és una línia molt cèntrica i que està tenint molt bona acceptació», afirma la regidora, que explica que 1.500 estudiants de la UdG han demanat el carnet universitari, que per 100 euros per curs permet fet quatre viatges diaris. Amb vista a l'any vinent, als estudiants se'ls oferirà la possibilitat de demanar-lo en formalitzar la matrícula, per intentar que arribi a més persones.
La línia que continua transportant més persones és la 5, que connecta els barris de Germans Sàbat, Sant Narcís i Vilablareix. Aquesta va ser usada per 542.445 persones. En el total, TMG volta els 1,5 milions de persones transportades. Això no significa el total de viatgers de Girona. Teisa presta el servei de les línies 3 i 4, que van a Salt i passen per Santa Eugènia, i que també superen el milió de transportats. Salamaña ha explicat que l'evolució del transport públic és positiva, ja que al gener el web va rebre 3.092 consultes i a l'octubre n'hi va haver 12.151. Això, diu, demostra un interès creixent de la població. També ha explicat que fins ara s'han donat 1.760 carnets a persones majors de 70 anys, que els dóna dret a fer 30 viatges mensuals gratis en autobús.
L1. Avellaneda - Montjuïc. - 2005: 252.350
- 2006: 272.137
- Increment: 7,84%
L2. Avellaneda - Hospital. - 2005: 205.226
- 2006: 221.053
- Increment: 7,71%
L5. G. Sàbat - Sant Narcís - Vilablareix. - 2005: 520.919
- 2006: 542.445
- Increment: 4,13%
L7. C. Gibert - T. Gironella - UdG. - 2005: 37.861
- 2006: 41.672
- Increment: 10,07%
L8. Estació de bus - UdG. - 2005: 168.303
- 2006: 149.536
- Increment: -11,15%
L9. Estació de bus - Vall de Sant Daniel. - 2005: 2.676
- 2006: 3.018
- Increment: 12,78%
L10. Estació de bus - Fornells. - 2005: 15.352
- 2006: 17.744
- Increment: 15,58%
L11. CAP - Montilivi - Sant Daniel. - 2005: 37.359
- 2006: 60.505
- Increment: 61,96%
Total. - 2005: 1.396.640
- 2006: 1.473.299
- Increment: 5,49%
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2206432
Posted: Sunday 24/12/2006 13:40
by aarongilp
Crec que és significant el fet que TEISA, tot i només tenir 3 línies (la LC de Salt no compta ja que dubto que en els dos mesos i escatx de funcionament arribi al mig miler d'usuaris) tingui quasi bé els mateixos usuaris que TMG amb 8 línies. I alto, jo tinc ganes de veure les dades de 2006 de les línies de TEISA perquè crec que passaran, amb escretx, el milió d'usuaris, apropant-se si no és que els sobrepassen, el milió i mig. La L3, tot i tenir un augment de freqüències d'un 50% (de 4 a 6 expedicions horaries) torna a anar a vessar, i la L4, amb un augment d'un 33% (de 3 a 4 expedicions), no va a vessar però hi va força gent.
El que m'extranya és aquest retrocediment de la L8. Sí que és veritat que part del passatge passa a la L11 i que una altra part va a peu degut als abusius preus dels bitllets sencills i els abonaments petits (10/22 viatges), però igualment no sé perquè hi ha tan retrocediment amb el nombre de viatgers...
Novetats a TMG: 8 Scania - Hispano presentats avui
Posted: Thursday 12/04/2007 14:51
by aarongilp
Ei!
Avui els de TMG (juntament amb la Pagans & cia.) han presentat 8 nous midibusos que és possible que començin a córrer demà o dilluns. Són Scania L230UB carroçats per Hispano amb el model "Habit". 5 aniran a reforçar les línies 1 i 2 (les quals comparteixen torns (i autobusos)), i els altres 3 aniran a la L5.
Aquí teniu un parell de fotos dels busos, abans que arribéssin els polítics i la premsa:
Els 8 autobusos posats en fila al aparcament de busos que dóna al riu Onyar.
Un dels 8 nous cotxes posant davant la càmera amb l'església de St. Fèlix i la Catedral de fons.
Posted: Thursday 12/04/2007 15:44
by UT596001
Així vistos m'agraden, però tampoc els veig "muy allá"...
Què tal d'interiors? (Encara he de provar el bus urbà de Girona!!!
)
Posted: Thursday 12/04/2007 17:22
by aarongilp
UT596001 wrote:Així vistos m'agraden, però tampoc els veig "muy allá"...
Què tal d'interiors? (Encara he de provar el bus urbà de Girona!!!
)
Mmm...doncs macos
No sé, són com la majoria d'urbans. Perquè te'n facis una idea, s'assembla relativament als interiors dels busos de Terrassa, però amb seients més durs.
Posted: Thursday 19/04/2007 12:47
by aarongilp
Un parell de fotos d'un parell d'exemplars rodant per la ciutat.
Un d'ells al descans de la línia 1 a Montjuïc
I un altre avui a la L2, a la Plaça Marquès de Camps.
Posted: Monday 23/04/2007 19:46
by aarongilp
El 9521-FMV entrant a l'estació d'autobusos el dissabte 21 a la línia 2.
El 9565-FMV arribant al Hospital de Salt (també conegut com a Hospital Sta. Caterina o Complex Hospitalari Martí i Pol) apunt per començar una volta a la L5.
Posted: Monday 23/04/2007 22:36
by wefer
Una curiositat: quants autobusos té, aproximadament, TMG?
Posted: Monday 23/04/2007 23:07
by aarongilp
Mmm...deixa'm comptar...
1 x Volvo B10M Hispano VOV-II
2 x Volvo B10M Beulas Cargiro
1 x MAN 9.150 Beulas Gianino
1 x MAN 10.180 Hispano VOV-II
4 x DAF SB220 Castrosua CS40-City
1 x Volvo B7L Hispano Habit (12 m)
4 x Volvo B7L Hispano Habit (10.5 m)
2 x Mercedes 616CDi Unvi Cidade I
3 x Mercedes 413CDi Unvi Cidade I
8 x Scania N230UB Hispano Habit (10.5 m)
En total, 1+2+1+1+4+1+4+2+3+8 = 27 autobusos i microbusos, que passaran a ser 30 (+4-1) en menys d'un mes. Semblava que en tenien més...
Posted: Monday 23/04/2007 23:51
by wefer
30 autobusos trobo que és una mica just per una ciutat com Girona, més tenint en compte que no hi ha cap altre mitjà com tramvia o metro
, per exemple.
El que també m'estranya és que no hi hagi cap carrossat per Noge... que són de Girona (d'Arbúcies, concretament).
Posted: Tuesday 24/04/2007 14:43
by aarongilp
Home, són 30 autobusos de TMG, més 14 de TEISA (que cobreix la perifèria). 44 autobusos per a freqüencies d'entre 60 i 10 minuts, segons la línia, ho trobo més que raonable, si bé és cert que ambdues empreses van una mica justes de material.
Sobre perquè no hi ha Noge's...la relació qualitat preu per a comandes petites no convenç el suficient com per a comprar-ne. Fixa't que de Noge's Cittour en trobaràs sobretot a empreses grans (TMB, EMT Madrid, EMT València) però no pas a empreses mitjanes (TMESA, TUS, TEISA, TMG, etc.). El que sí trobo jo a faltar és algun Castrosua i algun Evobus...