Page 1 of 1

Inauguracions abans de les eleccions

Posted: Tuesday 26/12/2006 13:41
by Túnels del Garraf
Us heu fixat alguna vegada que entre el gener i el maig del 2007 "casualment" s'inauguraran bastants km de metro o similars a tota Espanya?

La casualitat és que el maig hi ha eleccions municipals, i a la majoria de Comunitats, també eleccions autonòmiques.

He estat comptabilitzant hi he trobat les següents inauguracions:

Barcelona:
-T3 Consell comarcal - Torreblanca: Març
-T5 Besòs - Gorg: Març

València:
-L5 Mislata Almassil - Manises Aeroport i Ayora - J. Monsoriu
-Tramvia (em sembla que T10) entre J. Monsoriu i el Port.
Aquestes dos ampliacions s'inauguraran coincidint també amb la Copa Amèrica.

Palma de Mallorca:
-L1: Pl. Espanya - UIB: em sembla que al maig, però també he llegit que l'estació intermodal no estarà fins la tardor.

Alacant:
-TRAM: Mercat Central i MARQ (noves estacions soterrades): Febrer -Març

Bilbao:
-L2 Sestao - Portugalete: Gener

Madrid:
Bastantes extensions de quasi totes les línies que s'obriran a la primavera.

Això és pur exemple de l'electoralisme d'aquest país.

Posted: Tuesday 26/12/2006 14:25
by Túnels del Garraf
Ah, I quan inaugurin l?AVE, només quedaran tres mesos per les generals.

Posted: Tuesday 26/12/2006 18:16
by Guigui
Doncs ja podeu imaginar-vos com van de malament les obres del metro de Barcelona que no hi ha ni tan sols un conat d'ampliació que pugui servir perquè la fauna política es faci la foto. Ara, que parlant de retratar-se, ja en queden dia sí, dia també.

:emprenyat

Posted: Tuesday 26/12/2006 22:08
by 437.001
Si m´aneu corregint les dates aniré editant-les i podrem fer un calendari com amb els 1000...
Vejam, recapitulem:

CALENDARI D´OBRES DEL METRO DE BARCELONA

L2 Pep Ventura-Badalona Centre (finals 2007-?-)
L3 Canyelles-Trinitat Nova (finals 2008-?-)
L9 Sagrera-Bon Pastor-Can Zam+ Bon Pastor-Gorg (2010-?-)
L5-Horta-Vall d´Hebron (2010-?-)
L9-Zona Franca ZAL-Torrassa+Parc Logístic-Torrassa-Campus Sud (2012-?-)

RENFE/ADIF/SNCF/RFF

AVE: Roda de Barà-El Prat de Llobregat (2007-?-)
AVE: El Prat de Llobregat-BCN Sants (2007-?-)
AVE: BCN Sants-BCN Sagrera (2009-?-)
AVE: BCN Sagrera-Girona (2009-?-)
AVE: Girona-Figueres (2009-?-)
AVE: Figueres-Perpinyà (2009-?-)
TGV: Perpinyà-Narbona-Besiers-Montpeller
TGV: Montpeller-Nimes-Manduel Redessan (2012-?-)

RENFE/ADIF

-Cervera-Calaf (gener 2007-?-)
-Calaf-Manresa (inici obres: 2007?)
-Ripoll-Campdevànol-Ribes de Freser (inici obres: 200?)
-Ribes de Freser-La Molina-Puigcerdà (inici obres: 200?)
-soterrament estació sant Feliu de Llobregat (inici obres: 200?)

FGC

-Martorell Central (juny 2007-?-)
-metros comarcals Anoia i Bages (juny 2007-?-)
-soterrament estació Pallejà (2009-?-)
-doble via Martorell Enllaç-Abrera-Olesa (2009-?-)
-Terrassa Rambla-Vallparadís UPC (2009-?-)

Posted: Wednesday 27/12/2006 12:16
by Guigui
I al costat d'això:

Quart cinturó, desdoblament N-II, túnel de Bracons, desdoblament Eix Transversal, etc. etc. Ràpid, ràpid, no fos cas que algú se'ns queixés de que les infraestructures a Catalunya són pèssimes i l'economia se'n ressentís.

Del ferrocarril es parla, parla i parla, abans de pensar que potser caldria fer-hi alguna cosa, passa molt temps, la idea pul·lula per l'aire, s'arxiva, es torna a treure del calaix, es mira del dret, del revés i a contrallum, finalment s'accepta amb molts peròs i no obstants, comencen les discussions, es distorsiona fins a nivells insuportablement insospitats i s'acaba fent un nyap. De les carreteres, així que algú hi aixeca un fil de veu a favor, apa, tots a córrer i fer la gràcia al personatget que ha llançat la brillant idea.

Quin fàstic!!! :vomit

Posted: Wednesday 27/12/2006 22:34
by victorcasta
Guigui wrote:Quart cinturó, desdoblament N-II, túnel de Bracons, desdoblament Eix Transversal, etc. etc. Ràpid, ràpid, no fos cas que algú se'ns queixés de que les infraestructures a Catalunya són pèssimes i l'economia se'n ressentís.
Tots ells, imprescindibles.

Posted: Wednesday 27/12/2006 23:25
by mikado
Guigui wrote:Doncs ja podeu imaginar-vos com van de malament les obres del metro de Barcelona que no hi ha ni tan sols un conat d'ampliació que pugui servir perquè la fauna política es faci la foto. Ara, que parlant de retratar-se, ja en queden dia sí, dia també.

:emprenyat
Mira que sou xerraires :P . Es clar que es poden inaugurar coses al metro de Bcn.

Mètode Montilla- Hereu - Nadal la setmana passada. Inaugurem que les dues colles d'obrers ja s'han trobat al túnel de la L3, que no vol dir que s'inauguri cap metro. Fem autopropaganda, ens posem el casc i llestos.

Posted: Thursday 28/12/2006 19:21
by Guigui
victorcasta wrote:
Guigui wrote:Quart cinturó, desdoblament N-II, túnel de Bracons, desdoblament Eix Transversal, etc. etc. Ràpid, ràpid, no fos cas que algú se'ns queixés de que les infraestructures a Catalunya són pèssimes i l'economia se'n ressentís.
Tots ells, imprescindibles.
Amb perdó, però un sistema de TP que articuli el país com cal fa supèrflua qualsevol de les obres faraòniques projectades. De les que cito, encara es podria salvar Bracons, però els projectes de tota la resta podrien anar a parar tranquil·lament a les escombraries si hi hagués, per exemple, les corresponents línies ferroviàries en ample UIC i amb capacitat per a transportar tant passatgers com mercaderies.

Per què, per exemple, a la línia orbital ja li comencen a sortir els primers esculls oficials en forma d'informes que, a més, estan fets a més de 600 km? Com és que a un projecte de carretera, per aberrant que li sembli a qualsevol persona amb dos dits de front, mai no li passen aquestes coses i de seguida rep el vist-i-plau incondicional de les administracions (excepte, en algun cas aïllat, d'un ajuntament)? Això és el que més m'emprenya de la manera d'entendre les obres públiques en aquest país.