Page 1 of 1

Nou sistema de control d'afluència al Metro de Viena

Posted: Wednesday 27/12/2006 13:11
by Guigui
El metro de Viena està fent proves amb un nou sistema per a controlar el nombre de passatgers. Consisteix en calcular informàticament quants passatgers caben al metro següent i permet passar el nombre corresponent a l'andana. Quan hagi arribat a la quota estipulada, es bloquegen les barreres.

El càlcul es realitza mitjançant un pesatge del tren a l'estació anterior, que calcula el nombre de passatgers i places lliures. En funció del resultat es permet l'accés a l'andana d'un nombre determinat de persones. Per evitar aglomeracions al vestíbul s'hi disposaran unes guies que ajudin a formar files índies.

La primera estació del metro de Viena que incorporarà aquest sistema serà Ernst-Happel-Stadion (U2, en construcció), on es troba l'estadi que acollirà diversos partits, entre ells la final, de l'Eurocopa 2008, i on també es celebren concerts multitudinaris.

(Resum extret de http://derstandard.at)

Posted: Wednesday 27/12/2006 14:45
by orique
Això ja es fa al Cremallera de Núria, si bé amb un sistema menys osea-fashion-tesnológico

Posted: Wednesday 27/12/2006 15:30
by aim
Que jo recordi, actualment al metro de Viena no hi ha cap tipus de barreres (diga-li validadores) a les andanes. Validadores n'hi han, però són del pal marco si vull, pots passar tranquil·lament a l'andana sense validar res. (almenys a les estacions on vaig agafar el metro).

El problema d'això el veig en que poden calcular que un metro va ple i no deixar entrar a ningú a l'andana, però que passa si tu vols agafar el metro que va en direcció contrària i va buit? (això en el cas d'andana central. Sinó crec que tindran que fer accessos independents.

Posted: Wednesday 27/12/2006 19:38
by Trenscat
Això ho hauran de provar a Provença al final, fent que la gent faci cues diferents segons les destinacions que duguin... De tota manera, no sé perquè però em sembla que "l'incivisme" o les ganes de voler seure al primer vagó dels S1 farien corrompre el sistema :evil:

Posted: Wednesday 27/12/2006 19:54
by metring
Trenscat, m'ho has tret de la boca (o en aquest cas, dels dits, pel teclat :D ) En serio, cal fer un dispositiu especial en aquesta estació, la situació és insostenible, i una idea d'aquestes vindria que ni pintada.

Posted: Wednesday 27/12/2006 20:41
by George85
La idea que deuen tenir els d'FGC deu ser semblant a aquesta però fins que no ampliin el vestíbul no podran dur-ho a terme... :roll:

Posted: Wednesday 27/12/2006 23:24
by Ferrovi
La meva idea es la ampliació de la estació
http://es.geocities.com/ferrovigp/Provencaopcio.bmp

Posted: Thursday 28/12/2006 17:29
by Trenscat
Ferrovi wrote:La meva idea es la ampliació de la estació
http://es.geocities.com/ferrovigp/Provencaopcio.bmp
Molt bonic però ja m'explicaràs on vols construir la nau paral·lela a l'actual que proposes... :roll:

Posted: Thursday 28/12/2006 18:34
by Guigui
aim wrote:Que jo recordi, actualment al metro de Viena no hi ha cap tipus de barreres (diga-li validadores) a les andanes. Validadores n'hi han, però són del pal marco si vull, pots passar tranquil·lament a l'andana sense validar res. (almenys a les estacions on vaig agafar el metro).
Cert, però suposo que per a les estacions on apliquin aquest sistema (que deuran ser ben poques) faran una excepció.