Nou sistema de control d'afluència al Metro de Viena
Posted: Wednesday 27/12/2006 13:11
El metro de Viena està fent proves amb un nou sistema per a controlar el nombre de passatgers. Consisteix en calcular informàticament quants passatgers caben al metro següent i permet passar el nombre corresponent a l'andana. Quan hagi arribat a la quota estipulada, es bloquegen les barreres.
El càlcul es realitza mitjançant un pesatge del tren a l'estació anterior, que calcula el nombre de passatgers i places lliures. En funció del resultat es permet l'accés a l'andana d'un nombre determinat de persones. Per evitar aglomeracions al vestíbul s'hi disposaran unes guies que ajudin a formar files índies.
La primera estació del metro de Viena que incorporarà aquest sistema serà Ernst-Happel-Stadion (U2, en construcció), on es troba l'estadi que acollirà diversos partits, entre ells la final, de l'Eurocopa 2008, i on també es celebren concerts multitudinaris.
(Resum extret de http://derstandard.at)
El càlcul es realitza mitjançant un pesatge del tren a l'estació anterior, que calcula el nombre de passatgers i places lliures. En funció del resultat es permet l'accés a l'andana d'un nombre determinat de persones. Per evitar aglomeracions al vestíbul s'hi disposaran unes guies que ajudin a formar files índies.
La primera estació del metro de Viena que incorporarà aquest sistema serà Ernst-Happel-Stadion (U2, en construcció), on es troba l'estadi que acollirà diversos partits, entre ells la final, de l'Eurocopa 2008, i on també es celebren concerts multitudinaris.
(Resum extret de http://derstandard.at)