Page 1 of 1

Estacio Hostafrancs adaptada?

Posted: Wednesday 27/12/2006 18:08
by Ecomobisostrans
Acabo de pasar amb l'autobus per davant de l'estacio d'Hostafrancs i ma semblat que l'entrada nova estava oberta. Ara ho comprovare. Ja era hora que acabessin les obres: porten 2 anys per col·locar-hi els ascensors...

Posted: Wednesday 27/12/2006 19:40
by Trenscat
Imagino que els ascensors els han col·locat a l'accés que sempre estava tancat (o sigui, el del costat Pl.Espanya), no?

Posted: Wednesday 27/12/2006 22:19
by ddbar
Estan col.locats a l'accés clausurat durant tan temps. A més han construït una altra boca d'accés amb escales mecàniques i tot a la vorera del costat muntanya.

Posted: Thursday 28/12/2006 15:56
by Ecomobisostrans
L'ascensor que va del carrer al vestíbul ja funciona i els que van a les andanes els estan instalant.

Posted: Tuesday 02/01/2007 10:45
by Danzig

Posted: Tuesday 02/01/2007 17:19
by Carlos L'H
Me ha venido a la cabeza que esta boca lo menos lleva 2 años cerrada. Debe ser la que más tiempo les ha llevado?

Posted: Wednesday 03/01/2007 9:43
by Danzig
Carlos L'H wrote:Me ha venido a la cabeza que esta boca lo menos lleva 2 años cerrada. Debe ser la que más tiempo les ha llevado?
no estaba cerrada porque no habia "boca" en la calle Callao, antes pasaban coches por ella, ahora es peatonal

Posted: Thursday 04/01/2007 12:12
by Ecomobisostrans
La de c/Hostafrancs que da al mismo vestibulo se ha estado cerrada 2 años. A eso se refiere Carlos. La verdad es que a mi tambien me parece un tiempo desmesurado.

Posted: Thursday 04/01/2007 13:02
by Danzig

Posted: Monday 08/01/2007 11:27
by Ecomobisostrans
Danzig wrote:Deu portar més de 2 anys en obres per posar ascensors i fer un nou vestíbul, és increïble. Jo crec que els ha passat alguna cosa a dins i no ho han dit, perquè no és normal. A més, jo passo a vegades i no es veu moviment, només la nova boca del carrer Callao amb tanques.

Aquesta estacio te la negra. EL 13 o 14 de setembre del 1999 va haver un accident amb les obres, em sembla que es va desprendre part del sostre, que va obligar a tallar la linia, inclos el 15 de setembre amb el consequent caos a principis de curs. Al cap de 3 o 4 dies el servei es va restablir, peró sense parar a Hostafrancs, que es va obrir al cap d' uns dies mes.

Posted: Monday 08/01/2007 19:07
by Gersenz
Segons una nota que hi havia penjada al nou ascensor que comunica el carrer amb el vestíbul, l'ascensor només funciona en un sol sentit (del carrer al vestíbul) per tant... més que adaptada jo diria inadaptada.

Posted: Monday 08/01/2007 19:09
by metring
¿? I com baixa per anar al vestíbul, per poder anar només del carrer al vestíbul?? :x :twisted: :roll:

Posted: Monday 08/01/2007 19:26
by Gersenz
Bueno en tot cas l'incògnita és com puja al carrer... Jo porto estona donant-li voltes al tema... :x :nose

Posted: Tuesday 09/01/2007 9:36
by Danzig
l'ascensor funciona de carrer a vestíbul (i de vestíbul a carrer) no foteu :)

el que no funciona és de vestíbul a andana (i viceversa) :D

Per fi!!!

Posted: Friday 16/02/2007 23:24
by metring
De TMB:

Avui es posa definitivament en servei el nou vestíbul de l’estació d’Hostafrancs (L1) i entren en funcionament tres ascensors



Avui es posa definitivament en servei el nou vestíbul de l’estació de metro d’Hostafrancs (L1) així com tres ascensors i l’encaminament per a invidents que adapten l’estació a persones amb mobilitat reduïda (PMR). Aquesta actuació suposa una notable millora per als usuaris ja que permet passar d’una estació no adaptada i un accés a les andanes consistent en un estret i incòmode passadís de dos metres d’amplada, a l’adaptació del conjunt de l’estació i a un nou espai accessible i diàfan de 145 m2. D’altra banda, també dins el programa d’adaptació d’estacions de metro i FGC que du a terme el DPTOP, aquesta setmana s’ha adaptat l’estació de Sant Andreu de l’L1. Aquestes dues actuacions han comportat una inversió global de 3,45 MEUR.


Les obres efectuades a l’estació d’Hostafrancs, iniciades el 2004 i que han tingut un cost de 2,7 MEUR, s’han desenvolupat en diverses fases. Ara s’ha acabat la darrera que incloïa els acabats i la instal·lació dels ascensors que comuniquen el vestíbul amb les andanes. El conjunt de l’obra ha suposat una profunda remodelació de l’estació per la banda del carrer Callao, de manera que s’ha creat un nou vestíbul més ampli, més còmode i més accessible i un nou accés des d’aquest mateix carrer. Així, s’ha modificat l’antic passadís de dos metres d’amplada per accedir a la via que era estret i incòmode per als usuaris, en un nou espai ampli i diàfan d’uns 145 m2 . El nou vestíbul està situat sota mateix del carrer de Creu Coberta i compta des d’ara amb un ascensor que comunica amb el carrer de Callao, i dos ascensors d’accés a cadascuna de les andanes. Dins de les millores d’accessibilitat, també s’han col·locat els encaminaments d’invidents al llarg del nou itinerari.

L’actuació també ha inclòs una nova sortida de vianants al carrer de Callao que, a més, ha esdevingut una zona de vianants en aquest punt. El nou accés a aquest carrer disposa d’escales mecàniques de pujada des del vestíbul i de nous passos de validació per accedir a l’estació, ja que es van substituir els torns per portes lliscants.

Amb el nou accés pel carrer de Callao, l’estació ha guanyat en mobilitat i seguretat. A més, ha permès urbanitzar l’entorn de l’estació i potenciar d’aquesta manera la vitalitat del mercat municipal ubicat just davant d’aquest accés.

L’estació de Sant Andreu (L1), adaptada a PMR

D’altra banda, aquesta setmana també s’ha adaptat a PMR l’estació de Sant Andreu de l’L1. Així, s’ha construït un nou ascensor carrer-vestíbul situat a la Plaça Orfila, de manera que aquest queda integrat al conjunt d’elements de mobiliari urbà ja existents. A més, s’ha incorporat un nou ascensor vestíbul-andana central, que dona accés a les vies 1 i 2.
Per la construcció d'aquest ascensor es van modificar les escales fixes existents, reduint la seva amplada, i es va instal·lar una passarel·la metàl·lica d’accés a l’ascensor des del vestíbul, de manera que l’emplaçament de l’ascensor permet baixar directament a l’andana.

Finalment, també s’ha dut a terme una actuació a l’andana on s’ha hagut de fer un recreixement amb l'objectiu de facilitar l'accés al tren a persones de mobilitat reduida. L'actuació ha inclòs la renovació del paviment i la col·locació de l'itinerari d'invidents. L’import d’aquesta actuació ha estat de 0,75 MEUR

Amb la posada en funcionament d’aquestes dues estacions, ja són 67 les que estan equipades amb ascensors, 38 les que estan en obres o a punt d’iniciar-se i 16 que estan fase de redacció de projecte. Aquestes actuacions formen part del pla de millora d’accessibilitat que duu a terme el Govern al conjunt de la xarxa de metro de Barcelona amb una inversió superior als 100 MEUR.

Barcelona, 16 de febrer de 2007


Adjunto les imatges que acompanyen la notícia: