Soterrament de l'autovia de Castelldefels a El Prat
Posted: Thursday 28/12/2006 0:20
El Prat cobrirà l'autovia per donar continuïtat a la ciutat
L'obra permetrà unir el casc antic del municipi amb el futur barri de l'Eixample Nord
La llosa que cobrirà la C-31 es convertirà en una gran avinguda arbrada La carretera mantindrà la seva cota actual
Josep Ferrer
L'autovia de Castelldefels, la C-31, coneguda pels veïns del Prat de Llobregat com la Gran Via, deixarà de ser un obstacle per la ciutat. Després d'analitzar diferents opcions, l'Ajuntament ha decidit cobrir aquesta via ràpida al seu pas pel terme urbà sense modificar-ne la cota. Emprant aquest sistema s'aconsegueix cobrir més longitud de carretera, abaratir costos, una millor connexió entre el nucli antic del Prat i el futur barri de l'Eixample Nord, i a més al damunt s'hi podrà construir un gran bulevard on hi haurà, entre altres elements, uns 600 arbres.
Els tècnics de l'Ajuntament del Prat han estat força temps treballant en diferents idees i propostes per tal de poder superar l'obstacle de l'autovia. De les tres opcions que es van posar damunt la taula, soterrar-la completament baixant la cota de la carretera, soterrar-ne únicament una part i passar la ciutat per sobre, s'ha optat per aquesta darrera proposta. Les dues alternatives que han quedat descartades, a banda de ser més costoses econòmicament, limitarien les comunicacions entre una part de la ciutat i l'altra i a més reduirien el nombre d'habitatges que es podrien construir, segons han indicat fonts municipals.
L'opció triada i treballada per l'enginyeria Tipsa, l'arquitecte Olga Tarasó i el biòleg Josep Selgas consisteix a convertir l'autovia en una mena de petita muntanya. La carretera es cobrirà amb grans bigues tipus jardinera que permetran plantar el nombre d'arbres que es vulguin i posar-hi quioscos de premsa, begudes i flors, jocs infantils, espais per a exposicions i activitats ciutadanes. El nou passeig arbrat que sorgirà tindrà una amplada de 86 metres, una mica menys que la Diagonal de Barcelona a l'alçada de L'Illa.
Canvi de rasant
El cobriment de l'autovia obligarà a modificar la rasant dels carrers de la ciutat. Per poder arribar de manera suau i progressiva al passeig, els carrers actuals tindran un pendent mitjà del 3% entre la zona de les vies del tren i la Gran Via i el mateix succeirà a la banda contrària, des de la Gran Via cap al nou barri de l'Eixample Nord. Aquest pendent és el mateix que té el carrer Enric Granados de Barcelona entre Rosselló i París.
El projecte d'urbanització de l'Eixample Nord comportarà una inversió aproximada de 310 milions d'euros en un espai de 150 hectàrees. Al nou barri del prat s'hi ubicarà activitat econòmica, serveis i grans infraestructures. El projecte també reservarà sòl per a prop de 3.500 habitatges, bona part dels quals seran protegits.
L'obra permetrà unir el casc antic del municipi amb el futur barri de l'Eixample Nord
La llosa que cobrirà la C-31 es convertirà en una gran avinguda arbrada La carretera mantindrà la seva cota actual
Josep Ferrer
L'autovia de Castelldefels, la C-31, coneguda pels veïns del Prat de Llobregat com la Gran Via, deixarà de ser un obstacle per la ciutat. Després d'analitzar diferents opcions, l'Ajuntament ha decidit cobrir aquesta via ràpida al seu pas pel terme urbà sense modificar-ne la cota. Emprant aquest sistema s'aconsegueix cobrir més longitud de carretera, abaratir costos, una millor connexió entre el nucli antic del Prat i el futur barri de l'Eixample Nord, i a més al damunt s'hi podrà construir un gran bulevard on hi haurà, entre altres elements, uns 600 arbres.
Els tècnics de l'Ajuntament del Prat han estat força temps treballant en diferents idees i propostes per tal de poder superar l'obstacle de l'autovia. De les tres opcions que es van posar damunt la taula, soterrar-la completament baixant la cota de la carretera, soterrar-ne únicament una part i passar la ciutat per sobre, s'ha optat per aquesta darrera proposta. Les dues alternatives que han quedat descartades, a banda de ser més costoses econòmicament, limitarien les comunicacions entre una part de la ciutat i l'altra i a més reduirien el nombre d'habitatges que es podrien construir, segons han indicat fonts municipals.
L'opció triada i treballada per l'enginyeria Tipsa, l'arquitecte Olga Tarasó i el biòleg Josep Selgas consisteix a convertir l'autovia en una mena de petita muntanya. La carretera es cobrirà amb grans bigues tipus jardinera que permetran plantar el nombre d'arbres que es vulguin i posar-hi quioscos de premsa, begudes i flors, jocs infantils, espais per a exposicions i activitats ciutadanes. El nou passeig arbrat que sorgirà tindrà una amplada de 86 metres, una mica menys que la Diagonal de Barcelona a l'alçada de L'Illa.
Canvi de rasant
El cobriment de l'autovia obligarà a modificar la rasant dels carrers de la ciutat. Per poder arribar de manera suau i progressiva al passeig, els carrers actuals tindran un pendent mitjà del 3% entre la zona de les vies del tren i la Gran Via i el mateix succeirà a la banda contrària, des de la Gran Via cap al nou barri de l'Eixample Nord. Aquest pendent és el mateix que té el carrer Enric Granados de Barcelona entre Rosselló i París.
El projecte d'urbanització de l'Eixample Nord comportarà una inversió aproximada de 310 milions d'euros en un espai de 150 hectàrees. Al nou barri del prat s'hi ubicarà activitat econòmica, serveis i grans infraestructures. El projecte també reservarà sòl per a prop de 3.500 habitatges, bona part dels quals seran protegits.