Túnel de Viella

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Túnel de Viella

Post by wefer »

http://www.elperiodico.cat/
----------------------------------
Foment obrirà el nou túnel de Viella a finals del 2007

1. • El corredor acumula endarreriments perquè s'ha hagut de rectificar el projecte inicial del PP
2. • Incorporar mesures de seguretat no previstes eleva el cost en 25 milions d'euros


MARÍA JESÚS IBÁÑEZ
VIELLA

El Ministeri de Foment espera inaugurar el nou túnel de Viella a finals de l'any 2007, amb un retard d'uns nou mesos sobre la data prevista, va anunciar ahir el subdelegat del Govern a Lleida, José Ángel Flores (PSC). Els treballs de la infraestructura, que es van paralitzar a finals del 2005 per rectificar algunes deficiències del projecte redactat en temps del Govern del PP, "avancen ara a molt bon ritme", va manifestar Flores. Aquestes modificacions han suposat un sobrecost de 25,6 milions d'euros.
El representant del Govern a Lleida es va mostrar convençut que "els esquiadors que vagin a la Vall d'Aran l'hivern que ve ja podran entrar a la comarca pel nou túnel", molt més segur i ràpid que el corredor actual, que data de l'any 1948 i que diverses associacions d'auto-
mobilistes europees han catalogat com un dels més perillosos del continent.
Les obres de la galeria, que executa des del març del 2002 una unió temporal d'empreses (UTE) formada per Copcisa-Comsa i OHL, havien d'estar acabades el mes de març vinent, segons les últimes informacions facilitades pel ministeri.

FILTRACIONS D'AIGUA

Les empreses constructores de seguida van detectar uns importants afloraments d'aigua a l'interior del corredor que inundaven el túnel en alguns trams a mesura que s'anava perforant. L'excés d'aigua al subsòl feia que zones ja perforades patissin petits esllavissaments, cosa que va alentir el ritme de les obres. Els treballs a l'interior de la galeria van quedar suspesos provisionalment el mes novembre de l'any 2005 per corregir aquesta anomalia, que ja ser vaticinada pels treballadors que havien participat en la construcció del túnel del 1948, que es van trobar amb nombrosos problemes per filtracions.
"S'han hagut d'implantar sistemes de drenatge que no estaven previstos en el primer projecte constructiu", va apuntar ahir el subdelegat Flores. Les obres van seguir a la zona exterior, en els accessos al túnel, però les dures condicions de l'hivern passat van dificultar l'execució. Durant aquells mesos, tot just una desena d'obrers van treballar en l'obra.

TRES TORNS

L'actuació va recuperar el seu ritme el maig passat, quan el Ministeri de Foment va acabar de redactar el projecte modificat, que rectificava l'aprovat durant l'època en què Francisco Álvarez Cascos va estar al capdavant. Els tècnics del ministeri van aprofitar per incorporar, a més a més, mesures de seguretat que inicialment no estaven contemplades. Amb totes aquestes millores, el pressupost inicial de 128 milions d'euros es va elevar un 20% més del previst.
Des de l'agost, al túnel es treballa en tres torns, gràcies a la contractació, entre altres, d'un important contingent d'estrangers.
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”