http://www.elperiodico.cat/
----------------------------------
Foment obrirà el nou túnel de Viella a finals del 2007
1. • El corredor acumula endarreriments perquè s'ha hagut de rectificar el projecte inicial del PP
2. • Incorporar mesures de seguretat no previstes eleva el cost en 25 milions d'euros
MARÍA JESÚS IBÁÑEZ
VIELLA
El Ministeri de Foment espera inaugurar el nou túnel de Viella a finals de l'any 2007, amb un retard d'uns nou mesos sobre la data prevista, va anunciar ahir el subdelegat del Govern a Lleida, José Ángel Flores (PSC). Els treballs de la infraestructura, que es van paralitzar a finals del 2005 per rectificar algunes deficiències del projecte redactat en temps del Govern del PP, "avancen ara a molt bon ritme", va manifestar Flores. Aquestes modificacions han suposat un sobrecost de 25,6 milions d'euros.
El representant del Govern a Lleida es va mostrar convençut que "els esquiadors que vagin a la Vall d'Aran l'hivern que ve ja podran entrar a la comarca pel nou túnel", molt més segur i ràpid que el corredor actual, que data de l'any 1948 i que diverses associacions d'auto-
mobilistes europees han catalogat com un dels més perillosos del continent.
Les obres de la galeria, que executa des del març del 2002 una unió temporal d'empreses (UTE) formada per Copcisa-Comsa i OHL, havien d'estar acabades el mes de març vinent, segons les últimes informacions facilitades pel ministeri.
FILTRACIONS D'AIGUA
Les empreses constructores de seguida van detectar uns importants afloraments d'aigua a l'interior del corredor que inundaven el túnel en alguns trams a mesura que s'anava perforant. L'excés d'aigua al subsòl feia que zones ja perforades patissin petits esllavissaments, cosa que va alentir el ritme de les obres. Els treballs a l'interior de la galeria van quedar suspesos provisionalment el mes novembre de l'any 2005 per corregir aquesta anomalia, que ja ser vaticinada pels treballadors que havien participat en la construcció del túnel del 1948, que es van trobar amb nombrosos problemes per filtracions.
"S'han hagut d'implantar sistemes de drenatge que no estaven previstos en el primer projecte constructiu", va apuntar ahir el subdelegat Flores. Les obres van seguir a la zona exterior, en els accessos al túnel, però les dures condicions de l'hivern passat van dificultar l'execució. Durant aquells mesos, tot just una desena d'obrers van treballar en l'obra.
TRES TORNS
L'actuació va recuperar el seu ritme el maig passat, quan el Ministeri de Foment va acabar de redactar el projecte modificat, que rectificava l'aprovat durant l'època en què Francisco Álvarez Cascos va estar al capdavant. Els tècnics del ministeri van aprofitar per incorporar, a més a més, mesures de seguretat que inicialment no estaven contemplades. Amb totes aquestes millores, el pressupost inicial de 128 milions d'euros es va elevar un 20% més del previst.
Des de l'agost, al túnel es treballa en tres torns, gràcies a la contractació, entre altres, d'un important contingent d'estrangers.
Túnel de Viella
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Túnel de Viella
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró