Tarragona promocionarà el turisme amb l'arribada de l'AVE
Posted: Thursday 28/12/2006 11:13
http://www.elperiodico.cat/
--------------------------------------------
Tarragona aprofita l'arribada de l'AVE per impulsar el turisme
1. • El consistori prepara campanyes publicitàries per a premsa i televisió
2. • Madrid i Aragó són les comunitats que tenen més clients potencials
FERRAN GERHARD
TARRAGONA
L'Ajuntament de Tarragona (CiU-PP) va anunciar ahir que promourà l'oferta turística local aprofitant l'arribada de l'AVE a l'estació del Camp de Tarragona, situada a la Secuita, i destinarà recursos a captar clients, especialment, al centre d'Espanya i Aragó.
"L'any 2007, l'AVE acabarà a Tarragona, encara no arribarà a Barcelona, per la qual cosa representa una situació òptima per donar-nos a conèixer a potencials clients de Madrid, que queda a menys de tres hores de temps, i de Saragossa, a poc més d'una hora", va explicar Francesc Ricomà, regidor de Promoció Econòmica (PP). El consistori, que ja ha obert un punt d'informació al recinte de la nova estació, tancarà aviat un acord amb Renfe per publicitar l'AVE i els atractius turístics de la ciutat.
INTERÈS AL CENTRE
També es preparen campanyes específiques en premsa escrita i a les televisions d'Aragó i Madrid. D'altra banda, es negocien iniciatives conjuntes amb els responsables del parc temàtic Port Aventura, situat a Salou i Vila- seca. Alhora, i juntament amb la Diputació de Tarragona, es treballa amb agents i operadors de Madrid amb la finalitat de divulgar la ciutat i el seu entorn.
"L'AVE pot ser molt important per la possibilitat d'incrementar notablement els visitants de Madrid que ara ja són un 10% del turisme espanyol que arriba a la Costa Daurada", ha afirmat Octavi Bono, gerent del Patronat de Turisme de la Diputació. Un estudi dels visitants que han pernoctat a Tarragona entre el març i el setembre d'aquest any revela que el 8,8% arriba en tren, el 48,2% en cotxe, el 22,5% en avió --via Barcelona o Reus-- i el 7,8% en autocar. El marge de creixement del ferrocarril és ampli i l'AVE en podria ser un dels motors.
MOTIVACIÓ CULTURAL
El 58,9% de turistes citen el fet cultural i patrimonial com la principal motivació del viatge a Tarragona, mentre que el 2005 el percentatge era del 33,7%. Un 91,7% dels visitants dediquen el seu temps a passejar i un 64,2% a veure recintes patrimonials i culturals. El turista habitual és de classe mitjana alta i alta i amb elevat poder adquisitiu. "Són dades que generen moltes expectatives de cara a captar visitants gràcies a l'AVE", va comentar Ricomà. Farà falta avaluar en uns dies el transport públic entre la Secuita i Tarragona i, si resulta deficient, millorar-lo, assenyala. Durant la primera setmana de funcionament de l'AVE la majoria d'usuaris han fet servir vehicles privats.
--------------------------------------------
Tarragona aprofita l'arribada de l'AVE per impulsar el turisme
1. • El consistori prepara campanyes publicitàries per a premsa i televisió
2. • Madrid i Aragó són les comunitats que tenen més clients potencials
FERRAN GERHARD
TARRAGONA
L'Ajuntament de Tarragona (CiU-PP) va anunciar ahir que promourà l'oferta turística local aprofitant l'arribada de l'AVE a l'estació del Camp de Tarragona, situada a la Secuita, i destinarà recursos a captar clients, especialment, al centre d'Espanya i Aragó.
"L'any 2007, l'AVE acabarà a Tarragona, encara no arribarà a Barcelona, per la qual cosa representa una situació òptima per donar-nos a conèixer a potencials clients de Madrid, que queda a menys de tres hores de temps, i de Saragossa, a poc més d'una hora", va explicar Francesc Ricomà, regidor de Promoció Econòmica (PP). El consistori, que ja ha obert un punt d'informació al recinte de la nova estació, tancarà aviat un acord amb Renfe per publicitar l'AVE i els atractius turístics de la ciutat.
INTERÈS AL CENTRE
També es preparen campanyes específiques en premsa escrita i a les televisions d'Aragó i Madrid. D'altra banda, es negocien iniciatives conjuntes amb els responsables del parc temàtic Port Aventura, situat a Salou i Vila- seca. Alhora, i juntament amb la Diputació de Tarragona, es treballa amb agents i operadors de Madrid amb la finalitat de divulgar la ciutat i el seu entorn.
"L'AVE pot ser molt important per la possibilitat d'incrementar notablement els visitants de Madrid que ara ja són un 10% del turisme espanyol que arriba a la Costa Daurada", ha afirmat Octavi Bono, gerent del Patronat de Turisme de la Diputació. Un estudi dels visitants que han pernoctat a Tarragona entre el març i el setembre d'aquest any revela que el 8,8% arriba en tren, el 48,2% en cotxe, el 22,5% en avió --via Barcelona o Reus-- i el 7,8% en autocar. El marge de creixement del ferrocarril és ampli i l'AVE en podria ser un dels motors.
MOTIVACIÓ CULTURAL
El 58,9% de turistes citen el fet cultural i patrimonial com la principal motivació del viatge a Tarragona, mentre que el 2005 el percentatge era del 33,7%. Un 91,7% dels visitants dediquen el seu temps a passejar i un 64,2% a veure recintes patrimonials i culturals. El turista habitual és de classe mitjana alta i alta i amb elevat poder adquisitiu. "Són dades que generen moltes expectatives de cara a captar visitants gràcies a l'AVE", va comentar Ricomà. Farà falta avaluar en uns dies el transport públic entre la Secuita i Tarragona i, si resulta deficient, millorar-lo, assenyala. Durant la primera setmana de funcionament de l'AVE la majoria d'usuaris han fet servir vehicles privats.