Page 1 of 1

Linia X, servei aturat per causes técniques

Posted: Thursday 28/12/2006 21:45
by Denisuko
Vox wrote:Em podeu explicar com va això d'aturar tota una línea? Suposo que un cop l'avis arriva al centr de control, es ràpid aturar tots els trens però, un cop cau la dona a la via, qui avisa al centr de control? Ho veuen per les càmeres?

Vox
Li poden dir de molts llocs:
-Per les cameres desde el centre de control (CCM)(Massa casualitat)
-Desde un tren que vingues per l'altra via
-Algun passatger que ho hagi vist desde l'altra andana i hagi avisat per l'interfón (Molt probable)
-El mateix cap d'estació ho ha vist o desde la seva cabina per les cameres o perque potser estaria a l'andana

Llavors una vegada el cap d'estació ho veu, avisa al CCM i desde allà es fan totes les operacions (trucar a l'ambulancia).

Els motius de que s'aturi una linia poden ser molts!! Entre d'altres:

-Suicidi
-Persona que ha robat a algu i se'n va corrents pel tunel
-Tren no tracciona
-Baralla al mig de la via
-Persona que caigui a la via
-Algú ha tirat d'un tirador d'alarma casualment a l'ultim vagó
-Que el tren hagi mort al mig del tunel.

Una vegada detectat el problema el controlador que revisi la linia desde el CCM (mando), prem un botó de linia X aturada (on x=1 o 2, 3, 4, 5, 11) i es dona un avís a tots els motoristes per radio. Automaticament, despres de premer el botó, tots els passatgers que estan a l'andana veuen als panells: "Processant Nova Informació", els motoristes veuen al cartell de regulació la paraula STOP i al CCM tenen un panell amb el temps que ha passat desde que el mando ha pres el botó.

A partir d'aquest moment tots els trens estan aturats i ja podem treballar per solucionar el problema el més aviat possible. (ja que quan més aviat es solucioni, abans podrem marxar a casa tots, els passatgers i els empleats). Han passat 5 minuts (al panell del CCM apareix el 5) llavors es truca per telefon a tots els caps d'estació de totes les linies i es comunica que la linia X esta aturada. Automaticament tots els passatgers veuen als panells d'andana: "Linia X servei aturat per causes técniques" (i desde fa poc anuncien per megafonia que es el que passa i a quina estació).

15 minuts despres de l'aturada, el supervisor del CCM (el pez muy gordo), demana fer servei parcial entre les estacions no afectades, aixi els passatgers es poden moure encara que on hi ha el problema pot ser mes dificil de anar-hi i potser la mateixa TMB habilita autobusos per recorrer la zona afectada (si preveuen que el problema tira per a molt).

El servei parcial, en part, es una solució que per a molts passatgers els pot solucionar però per als empleats l'odien. Imaginem per exemple un motorista que esta descansant, per exemple, a Horta. I fan servei parcial entre Diagonal i Sants-Estació. Si el proxim tren que ha d'agafar es troba a la banda de Sants-Cornellà, com que fins que aquest motorista agafi el seu tren i faci el servei que ha de fer, pot acabar de treballar ves a saber quan. Per això hi ha mandos a les puntes de les linies per reorganitzar una mica els serveis i que tothom pugui sortir a l'hora (o abans).

No se si m'explicat suficientment clar :)

Re: Linia X, servei aturat per causes técniques

Posted: Thursday 28/12/2006 21:57
by pokeroms
Denisuko wrote:
Vox wrote:Em podeu explicar com va això d'aturar tota una línea? Suposo que un cop l'avis arriva al centr de control, es ràpid aturar tots els trens però, un cop cau la dona a la via, qui avisa al centr de control? Ho veuen per les càmeres?

Vox
Li poden dir de molts llocs:
-Per les cameres desde el centre de control (CCM)(Massa casualitat)
-Desde un tren que vingues per l'altra via
-Algun passatger que ho hagi vist desde l'altra andana i hagi avisat per l'interfón (Molt probable)
-El mateix cap d'estació ho ha vist o desde la seva cabina per les cameres o perque potser estaria a l'andana

Llavors una vegada el cap d'estació ho veu, avisa al CCM i desde allà es fan totes les operacions (trucar a l'ambulancia).

Els motius de que s'aturi una linia poden ser molts!! Entre d'altres:

-Suicidi
-Persona que ha robat a algu i se'n va corrents pel tunel
-Tren no tracciona
-Baralla al mig de la via
-Persona que caigui a la via
-Algú ha tirat d'un tirador d'alarma casualment a l'ultim vagó
-Que el tren hagi mort al mig del tunel.

Una vegada detectat el problema el controlador que revisi la linia desde el CCM (mando), prem un botó de linia X aturada (on x=1 o 2, 3, 4, 5, 11) i es dona un avís a tots els motoristes per radio. Automaticament, despres de premer el botó, tots els passatgers que estan a l'andana veuen als panells: "Processant Nova Informació", els motoristes veuen al cartell de regulació la paraula STOP i al CCM tenen un panell amb el temps que ha passat desde que el mando ha pres el botó.

A partir d'aquest moment tots els trens estan aturats i ja podem treballar per solucionar el problema el més aviat possible. (ja que quan més aviat es solucioni, abans podrem marxar a casa tots, els passatgers i els empleats). Han passat 5 minuts (al panell del CCM apareix el 5) llavors es truca per telefon a tots els caps d'estació de totes les linies i es comunica que la linia X esta aturada. Automaticament tots els passatgers veuen als panells d'andana: "Linia X servei aturat per causes técniques" (i desde fa poc anuncien per megafonia que es el que passa i a quina estació).

15 minuts despres de l'aturada, el supervisor del CCM (el pez muy gordo), demana fer servei parcial entre les estacions no afectades, aixi els passatgers es poden moure encara que on hi ha el problema pot ser mes dificil de anar-hi i potser la mateixa TMB habilita autobusos per recorrer la zona afectada (si preveuen que el problema tira per a molt).

El servei parcial, en part, es una solució que per a molts passatgers els pot solucionar però per als empleats l'odien. Imaginem per exemple un motorista que esta descansant, per exemple, a Horta. I fan servei parcial entre Diagonal i Sants-Estació. Si el proxim tren que ha d'agafar es troba a la banda de Sants-Cornellà, com que fins que aquest motorista agafi el seu tren i faci el servei que ha de fer, pot acabar de treballar ves a saber quan. Per això hi ha mandos a les puntes de les linies per reorganitzar una mica els serveis i que tothom pugui sortir a l'hora (o abans).

No se si m'explicat suficientment clar :)
Sí t'has explicat molt bé, pero em sembla que t'has equivocat de botó a l'hora de posar aquest missatge! :x :x :x

Salutacions!

Posted: Thursday 28/12/2006 22:56
by Denisuko
quin despiste, e? :D
no, perque volia contestar a en Vox iniciant un nou tema i deixar l'altre per, com diu el nom del fil, escriure només: "Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB"

Posted: Friday 29/12/2006 0:41
by pokeroms
Ahh, i els usuaris no saben que quan posa PROCESSANT NOVA INFORMACIÓ es que s' ha aturat la línia, i sino vegeuuu!!

http://sospechosos4ever.blogspot.com/20 ... rmaci.html

Re: Linia X, servei aturat per causes técniques

Posted: Friday 29/12/2006 1:54
by Vox
Denisuko wrote:
Vox wrote:Em podeu explicar com va això d'aturar tota una línea? Suposo que un cop l'avis arriva al centr de control, es ràpid aturar tots els trens però, un cop cau la dona a la via, qui avisa al centr de control? Ho veuen per les càmeres?

Vox
Li poden dir de molts llocs:
-Per les cameres desde el centre de control (CCM)(Massa casualitat)
-Desde un tren que vingues per l'altra via
-Algun passatger que ho hagi vist desde l'altra andana i hagi avisat per l'interfón (Molt probable)
-El mateix cap d'estació ho ha vist o desde la seva cabina per les cameres o perque potser estaria a l'andana

Llavors una vegada el cap d'estació ho veu, avisa al CCM i desde allà es fan totes les operacions (trucar a l'ambulancia).

Els motius de que s'aturi una linia poden ser molts!! Entre d'altres:

-Suicidi
-Persona que ha robat a algu i se'n va corrents pel tunel
-Tren no tracciona
-Baralla al mig de la via
-Persona que caigui a la via
-Algú ha tirat d'un tirador d'alarma casualment a l'ultim vagó
-Que el tren hagi mort al mig del tunel.

Una vegada detectat el problema el controlador que revisi la linia desde el CCM (mando), prem un botó de linia X aturada (on x=1 o 2, 3, 4, 5, 11) i es dona un avís a tots els motoristes per radio. Automaticament, despres de premer el botó, tots els passatgers que estan a l'andana veuen als panells: "Processant Nova Informació", els motoristes veuen al cartell de regulació la paraula STOP i al CCM tenen un panell amb el temps que ha passat desde que el mando ha pres el botó.

A partir d'aquest moment tots els trens estan aturats i ja podem treballar per solucionar el problema el més aviat possible. (ja que quan més aviat es solucioni, abans podrem marxar a casa tots, els passatgers i els empleats). Han passat 5 minuts (al panell del CCM apareix el 5) llavors es truca per telefon a tots els caps d'estació de totes les linies i es comunica que la linia X esta aturada. Automaticament tots els passatgers veuen als panells d'andana: "Linia X servei aturat per causes técniques" (i desde fa poc anuncien per megafonia que es el que passa i a quina estació).

15 minuts despres de l'aturada, el supervisor del CCM (el pez muy gordo), demana fer servei parcial entre les estacions no afectades, aixi els passatgers es poden moure encara que on hi ha el problema pot ser mes dificil de anar-hi i potser la mateixa TMB habilita autobusos per recorrer la zona afectada (si preveuen que el problema tira per a molt).

El servei parcial, en part, es una solució que per a molts passatgers els pot solucionar però per als empleats l'odien. Imaginem per exemple un motorista que esta descansant, per exemple, a Horta. I fan servei parcial entre Diagonal i Sants-Estació. Si el proxim tren que ha d'agafar es troba a la banda de Sants-Cornellà, com que fins que aquest motorista agafi el seu tren i faci el servei que ha de fer, pot acabar de treballar ves a saber quan. Per això hi ha mandos a les puntes de les linies per reorganitzar una mica els serveis i que tothom pugui sortir a l'hora (o abans).

No se si m'explicat suficientment clar :)
Gràcies!! T'has explicat molt bé jeje

Te a veure el tipus de tren/línea amb la rapidesa? Vull dir, va igual de ràpid a la L4 amb les 1100 que a la L2 amb 2100, 5000 i 9000?

Vox

Posted: Friday 29/12/2006 2:10
by Denisuko
No home no, aixo depen de l'errada i del motorista també (em refereixo als coneixements que tingui per poder solucionar el problema ell sol), no es el mateix que s'espatlli un Seat Toledo a la Gran Via que un Ford Focus a la N-II :) (son els 2 primers cotxes que se m'han passat pel cap)

Posted: Friday 29/12/2006 13:26
by metring
Coi, he vist això de la línia X, i no sabia quina era xD

Posted: Friday 29/12/2006 16:34
by Ferrovi
Jo vaig pensar en la L10 abans de obrir el fil...

Posted: Friday 29/12/2006 17:33
by Ecomobisostrans
Ferrovi wrote:Jo vaig pensar en la L10 abans de obrir el fil...
tambe es podria aplicar a la L10, per que hauria de donar servei des de fa un munt d'anys i està aturat per causes ¿¿¿¿¿tècniques?????? :)

Posted: Wednesday 03/01/2007 15:06
by pokeroms
Hola!

Avui m'ha donat per veure la direcció que us he donat una mica abans, i resulta que sóc un professional del sector què em fa gràcia als panells veure PROCESSANT NOVA INFORMACIó.

A veure si algú del blog llegeix això, jo no sóc cap professional, només un friki interesat en el Metro i només aixó.

Mireu en aquest blog:
http://sospechosos4ever.blogspot.com/20 ... total.html

Parlen malament de mi :(

Salutacions!

Aclariment

Posted: Thursday 04/01/2007 0:57
by keaton
Abans de tot demanar-vos disculpes per la intromissió en aquest fòrum. Només he accedit per fer uns aclariments:

1.- A l'entrada que ha citat pokeroms no parlem malament d'ell en cap moment. Només expresem el nostre malestar pel que vam entendre una falta de respecte.

2.- En cap moment diem que el faci gràcia veure als panells el "processant nova informació". Potser una relectura amb calma sigui necessària.

3.- Al referir-se als "usuaris" vam entendre que era del sector. Error nostre i les nostres disculpes.

4.- Em desagrada molt que pokeroms hagi editat el seu comentari anterior (on ens citava) eliminant la part que vam considerar una falta de respecte. Amb això penso que està dit tot.

Res més, una salutació i un bon any a tots, i reitero la meva disculpa per l'intromissió.

Keaton

Posted: Thursday 04/01/2007 9:18
by orique
keaton, el fòrum està per a això, benvingut!

Re: Aclariment

Posted: Thursday 04/01/2007 14:04
by pokeroms
keaton wrote:4.- Em desagrada molt que pokeroms hagi editat el seu comentari anterior (on ens citava) eliminant la part que vam considerar una falta de respecte. Amb això penso que està dit tot.
Tens tota la raó en això, ha sigut un error meu i també ho sento molt, i he editat el comentari per esborrar-ho.

Ho sento!!

Re: Aclariment

Posted: Thursday 04/01/2007 14:21
by keaton
Pokeroms,

Tots ens equivoquem, jo el primer i moltes vegades. Rectificar ens fa sabis.

Una salutació a tu i a tots els del Fòrum.