Linia X, servei aturat per causes técniques
Posted: Thursday 28/12/2006 21:45
Li poden dir de molts llocs:Vox wrote:Em podeu explicar com va això d'aturar tota una línea? Suposo que un cop l'avis arriva al centr de control, es ràpid aturar tots els trens però, un cop cau la dona a la via, qui avisa al centr de control? Ho veuen per les càmeres?
Vox
-Per les cameres desde el centre de control (CCM)(Massa casualitat)
-Desde un tren que vingues per l'altra via
-Algun passatger que ho hagi vist desde l'altra andana i hagi avisat per l'interfón (Molt probable)
-El mateix cap d'estació ho ha vist o desde la seva cabina per les cameres o perque potser estaria a l'andana
Llavors una vegada el cap d'estació ho veu, avisa al CCM i desde allà es fan totes les operacions (trucar a l'ambulancia).
Els motius de que s'aturi una linia poden ser molts!! Entre d'altres:
-Suicidi
-Persona que ha robat a algu i se'n va corrents pel tunel
-Tren no tracciona
-Baralla al mig de la via
-Persona que caigui a la via
-Algú ha tirat d'un tirador d'alarma casualment a l'ultim vagó
-Que el tren hagi mort al mig del tunel.
Una vegada detectat el problema el controlador que revisi la linia desde el CCM (mando), prem un botó de linia X aturada (on x=1 o 2, 3, 4, 5, 11) i es dona un avís a tots els motoristes per radio. Automaticament, despres de premer el botó, tots els passatgers que estan a l'andana veuen als panells: "Processant Nova Informació", els motoristes veuen al cartell de regulació la paraula STOP i al CCM tenen un panell amb el temps que ha passat desde que el mando ha pres el botó.
A partir d'aquest moment tots els trens estan aturats i ja podem treballar per solucionar el problema el més aviat possible. (ja que quan més aviat es solucioni, abans podrem marxar a casa tots, els passatgers i els empleats). Han passat 5 minuts (al panell del CCM apareix el 5) llavors es truca per telefon a tots els caps d'estació de totes les linies i es comunica que la linia X esta aturada. Automaticament tots els passatgers veuen als panells d'andana: "Linia X servei aturat per causes técniques" (i desde fa poc anuncien per megafonia que es el que passa i a quina estació).
15 minuts despres de l'aturada, el supervisor del CCM (el pez muy gordo), demana fer servei parcial entre les estacions no afectades, aixi els passatgers es poden moure encara que on hi ha el problema pot ser mes dificil de anar-hi i potser la mateixa TMB habilita autobusos per recorrer la zona afectada (si preveuen que el problema tira per a molt).
El servei parcial, en part, es una solució que per a molts passatgers els pot solucionar però per als empleats l'odien. Imaginem per exemple un motorista que esta descansant, per exemple, a Horta. I fan servei parcial entre Diagonal i Sants-Estació. Si el proxim tren que ha d'agafar es troba a la banda de Sants-Cornellà, com que fins que aquest motorista agafi el seu tren i faci el servei que ha de fer, pot acabar de treballar ves a saber quan. Per això hi ha mandos a les puntes de les linies per reorganitzar una mica els serveis i que tothom pugui sortir a l'hora (o abans).
No se si m'explicat suficientment clar