Transport metropolità: Estat aporta 40 M i Generalitat 80 M
Posted: Friday 29/12/2006 9:52
http://www.elperiodico.cat/
------------------------------------------
L'Estat aporta 40 milions per al transport
1. • La partida servirà per finançar obres ferroviàries i del suburbà de BCN
EL PERIÓDICO
BARCELONA
Els ministeris de Foment i Economia i la Generalitat de Catalunya van firmar ahir un conveni per al finançament d'infraestructures del transport metropolità de Barcelona. Segons el document, el Govern central pagarà 40 milions d'euros, a través de l'Administració General de l'Estat (AGE), per costejar inversions que s'han de portar a terme en diferents obres dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i de la xarxa de metro de Barcelona.
L'Executiu català, per la seva part, aportarà un total de 80 milions d'eu ros més (les dues terceres parts restants) amb l'objectiu d'arribar a sumar una xifra global de 120 milions d'euros.
PROLONGACIÓ DE LA LÍNIA 3
El conveni correspon a l'any en curs i actualitza i completa el pagament d'actuacions incloses en el període 2003-2005. La nova partida es destinarà a costejar els treballs de prolongació de la línia L-3 del metro, de l'estació de Canyelles a la futura de Trinitat Nova, i les de la línia L-2, entre la parada de Pep Ventura i la nova de Badalona centre.
El conveni també servirà per finançar el desdoblament i el semisoterrament de la línia Llobregat- Anoia i la prolongació de la línia a Terrassa dels Ferrocarrils de la Generalitat. Aquestes últimes obres començaran el 2007.
A més, es costejarà la construcció d'intercanviadors a la xarxa dels FGC, la supressió de passos a nivell i l'adaptació d'estacions a les persones amb mobilitat reduïda. En aquests tres últims casos, el pressupost permetrà continuar programes d'actuació que ja estan en marxa des de fa uns anys.
PLA D'INFRAESTRUCTURES
El conveni va ser firmat pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, el conseller d'Economia i Finances, Antoni Castells, la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, i la subsecretària del Ministeri d'Economia i Hisenda, Juana María Lázaro. El document s'inscriu en el marc del Pla Director d'Infraestructures del Transport Col.lectiu 2001-2010 a la regió metropolitana de Barcelona.
Aquest és el quart conveni de finançament d'infraestructures del transport metropolità subscrit per la Generalitat de Catalunya i el Govern central. En el primer, firmat l'any 1995, l'Estat aportava uns 18 milions d'euros a l'any.
En el segon, firmat el 1998, l'Executiu espanyol va augmentar la quantia del pagament a 30 milions d'euros; i en el tercer, corresponent al 2003, es va pujar a la mitjana anual de 40 milions d'euros. Aquesta xifra s'ha mantingut en l'acord corresponent al 2006.
------------------------------------------
L'Estat aporta 40 milions per al transport
1. • La partida servirà per finançar obres ferroviàries i del suburbà de BCN
EL PERIÓDICO
BARCELONA
Els ministeris de Foment i Economia i la Generalitat de Catalunya van firmar ahir un conveni per al finançament d'infraestructures del transport metropolità de Barcelona. Segons el document, el Govern central pagarà 40 milions d'euros, a través de l'Administració General de l'Estat (AGE), per costejar inversions que s'han de portar a terme en diferents obres dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i de la xarxa de metro de Barcelona.
L'Executiu català, per la seva part, aportarà un total de 80 milions d'eu ros més (les dues terceres parts restants) amb l'objectiu d'arribar a sumar una xifra global de 120 milions d'euros.
PROLONGACIÓ DE LA LÍNIA 3
El conveni correspon a l'any en curs i actualitza i completa el pagament d'actuacions incloses en el període 2003-2005. La nova partida es destinarà a costejar els treballs de prolongació de la línia L-3 del metro, de l'estació de Canyelles a la futura de Trinitat Nova, i les de la línia L-2, entre la parada de Pep Ventura i la nova de Badalona centre.
El conveni també servirà per finançar el desdoblament i el semisoterrament de la línia Llobregat- Anoia i la prolongació de la línia a Terrassa dels Ferrocarrils de la Generalitat. Aquestes últimes obres començaran el 2007.
A més, es costejarà la construcció d'intercanviadors a la xarxa dels FGC, la supressió de passos a nivell i l'adaptació d'estacions a les persones amb mobilitat reduïda. En aquests tres últims casos, el pressupost permetrà continuar programes d'actuació que ja estan en marxa des de fa uns anys.
PLA D'INFRAESTRUCTURES
El conveni va ser firmat pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, el conseller d'Economia i Finances, Antoni Castells, la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, i la subsecretària del Ministeri d'Economia i Hisenda, Juana María Lázaro. El document s'inscriu en el marc del Pla Director d'Infraestructures del Transport Col.lectiu 2001-2010 a la regió metropolitana de Barcelona.
Aquest és el quart conveni de finançament d'infraestructures del transport metropolità subscrit per la Generalitat de Catalunya i el Govern central. En el primer, firmat l'any 1995, l'Estat aportava uns 18 milions d'euros a l'any.
En el segon, firmat el 1998, l'Executiu espanyol va augmentar la quantia del pagament a 30 milions d'euros; i en el tercer, corresponent al 2003, es va pujar a la mitjana anual de 40 milions d'euros. Aquesta xifra s'ha mantingut en l'acord corresponent al 2006.