Page 1 of 1

Renovació del ferm a l'Eix Transversal

Posted: Friday 29/12/2006 10:31
by wefer
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
------------------------------------------
El govern renova el 40% del ferm de l'eix transversal

EL PUNT. Barcelona.

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha adjudicat les obres per renovar 62 quilòmetres del ferm de l'eix transversal, és a dir, un 40% de la seva longitud total. Els treballs, que tenen una inversió global de 7 milions d'euros, es divideixen en vuit actuacions que començaran la primavera vinent i s'acabaran al llarg de l'any. Dels trams adjudicats, quatre se situen a la demarcació de Barcelona i tenen una longitud de 27,7 quilòmetres. En concret, les obres es faran de Manresa a Sant Fruitós del Bages, de Sant Bartomeu del Grau a Gurb i d'aquí a Sant Sadurní d'Osormort. Els quatre trams restants, amb una longitud de 34,3 quilòmetres, transcorren per la demarcació de Girona: des de Coll de Revell a Arbúcies i des d'aquí fins a Santa Coloma de Farners, des del túnel de les Fosses fins a l'enllaç amb la C-63 i continuant fins a Riudellots de la Selva. A banda, el departament ha impulsat el projecte per desdoblar l'eix, una obra que properament sortirà a subhasta.

Posted: Friday 29/12/2006 13:45
by entfe001
Massa camions...

Posted: Saturday 30/12/2006 16:11
by Guigui
... i massa pocs peatges.

Posted: Sunday 31/12/2006 18:29
by orique
Massa pocs trens de mercaderies.

Posted: Sunday 31/12/2006 19:52
by Guigui
orique wrote:Massa pocs trens de mercaderies.
A propòsit: oi que el transport de mercaderies per ferrocarril implica que, de la tarifa que es paga, una part va a l'operador logístic i l'altra a l'organisme o als organismes que mantenen la infraestructura? Doncs com és que en el transport per carretera, els transportistes es poden escaquejar de l'última part si van per vies que no són de peatge? És una competència deslleial que distorsiona el sacrosant mercat lliure, ja que es tracta d'ajuda pública indirecta.

Una bona solució és la que han trobat a Alemanya. Allí es cobra un peatge per km recorreguts, calculable a partir d'aparells instal·lats a les cabines dels camions i marcats per una mena de ponts (en un futur proper, satèl·lits) i que no sols afecten les autopistes, sinó també les carreteres a les que els transportistes es desviaven per evitar el peatge. I el frau s'hi ha reduït a pràcticament zero perquè hi ha controls freqüents i rigorosos.