Page 1 of 2
Nous tramvies a França
Posted: Friday 29/12/2006 19:40
by 437.001
Des de fa nomassa s´han inaugurat tres noves línies de tramvia a França, en els tres casos es tracta de tres ciutats (o àrees metropolitanes), no de cap nova xarxa...bé, depèn com es miri...
PARÍS:
El tramvia torna als carrers de París. Fins ara les línies de l´àrea metropolitana parisina no s´atrevien a entrar dins del terme municipal de Lutècia, fins ara...S´ha obert la nova T3 totalment parisina, que va des de la Porte d´Ivry fins al Pont du Garigliano, al sud de la ciutat. Es preveuen d´altres prolongacions en el futur.
MONTPELLER:
Nova línia T2 en servei! Possiblement el tramvia més hortera i cutrement decorat d´Europa (rosa i de floretes, sembla una camisa d´un turista de Benidorm...
), però és una línia molt innovadora, va des de Jacou (nord de la capital del Llenguadoc) fins a St.Jean de Védas (sud-est), i aprofita en part el traçat d´una línia SNCF abandonada (Montpeller-Paulhan-Faugères). Part del traçat és en via única per aquesta raó. Si la voleu agafar, passa juat pel davant de l´estació, com la T1.
LIÓ:
S´ha inaugurat la línia LEA, no sé ben bé quin recorregut fa, sé que surt de l´estació SNCF de la Part-Dieu i que té 14km, també sé que els tramvies són més lletjos que l´anar a peu (semblen soldats imperials de Star Wars), i van pintats de blanc o de platejat.
Re: Nous tramvies a França
Posted: Friday 29/12/2006 22:41
by marcel
437.001 wrote:Des de fa nomassa s´han inaugurat tres noves línies de tramvia a França, en els tres casos es tracta de tres ciutats (o àrees metropolitanes), no de cap nova xarxa...bé, depèn com es miri...
LIÓ:
S´ha inaugurat la línia LEA, no sé ben bé quin recorregut fa, sé que surt de l´estació SNCF de la Part-Dieu i que té 14km, també sé que els tramvies són més lletjos que l´anar a peu (semblen soldats imperials de Star Wars), i van pintats de blanc o de platejat.
Al setembre quan vaig passar per allà ja hem va semblar que alquell tranvia era una mica extrany... deu ser que encara no estava inaugurat.
Posted: Saturday 30/12/2006 12:59
by Trenscat
Aquest tramvia de Lió sembla que aprofita el traçat d'una antiga línia ja fora de servei no? A la galeria de fotos fins i tot es veu que posen barreres de pas a nivell a les intereseccions amb els vials. Us ho imagineu això aquí?
http://www.sytral.fr/index.php?id=1912& ... gal_id=909
Posted: Saturday 30/12/2006 13:26
by liniadelRipollés
Tens un únic pas a nivell amb barreres a El Campello, en zona tramviaria.
FGV, qui si no?
Trenscat wrote:Aquest tramvia de Lió sembla que aprofita el traçat d'una antiga línia ja fora de servei no? A la galeria de fotos fins i tot es veu que posen barreres de pas a nivell a les intereseccions amb els vials. Us ho imagineu això aquí?
http://www.sytral.fr/index.php?id=1912& ... gal_id=909
Re: Nous tramvies a França
Posted: Saturday 30/12/2006 13:59
by metring
437.001 wrote:Des de fa nomassa s´han inaugurat tres noves línies de tramvia a França, en els tres casos es tracta de tres ciutats (o àrees metropolitanes), no de cap nova xarxa...bé, depèn com es miri...
MONTPELLER:
Nova línia T2 en servei! Possiblement el tramvia més hortera i cutrement decorat d´Europa (rosa i de floretes, sembla una camisa d´un turista de Benidorm...
)
I ara...amb lo maco que és l'altre, amb el fons blau marí i unes orenetes blanques... Això s'ha de veure!
El de Lió, en canvi, sembla un capgrós, amb el tester rodonet tant peculiar...
Posted: Saturday 30/12/2006 15:42
by Ferrovi
El se lió, sempre m'he semblat un tranvía amb una visera...
Com m'agradaría que aquest país fos com França...
Sense catenària...
Posted: Saturday 30/12/2006 16:04
by JaMiRo!
I atenció que amb els Citadis
no cal catenària, senyors...
Re: Sense catenària...
Posted: Saturday 30/12/2006 16:10
by Ferrovi
A Bordeaux sempre s'ha fet per tercer carril, i si el trepitges no et passa la electrucitat, i es el que em va extranyar, amés passa pel mig de la ciutat, per llocs peatonels, i no passa res.
Correcte...
Posted: Saturday 30/12/2006 16:17
by JaMiRo!
Hola!
Correcte, perquè el tercer carril està seccionat i només hi passa electricitat quan el tramvia ho necessita.
Sense cap mena de dubte, un aplastant argument per aquells que diuen que el tramvia no pot accedir al centre històric d'una metròpoli.
Salut!
Re: Correcte...
Posted: Sunday 31/12/2006 2:42
by wefer
JaMiRo! wrote:Correcte, perquè el tercer carril està seccionat i només hi passa electricitat quan el tramvia ho necessita.
Sense cap mena de dubte, un aplastant argument per aquells que diuen que el tramvia no pot accedir al centre històric d'una metròpoli.
Segons sembla, el sistema donava molts problemes, bàsicament quan plovia fort cortocircuitava, i s'estaven plantejant canviar el sistema en qüestió per cable aeri convencional. No sé com ha acabat la cosa.
De tota manera, el sistema de tercer rail només l'utilitza al centre de la població. Així que s'allunya, puja el pantògraf i funciona amb cable aeri.
Posted: Sunday 31/12/2006 2:44
by Ferrovi
La catenaria sempre al poder!
No hi ha altre sistema alternatiu oi?
MISSATGE 1500
Anotacions
Posted: Sunday 31/12/2006 14:09
by JaMiRo!
Hola!
wefer wrote:Segons sembla, el sistema donava molts problemes, bàsicament quan plovia fort cortocircuitava, i s'estaven plantejant canviar el sistema en qüestió per cable aeri convencional. No sé com ha acabat la cosa.
Cert, la pluja connectava el sistema d'alimentació a terra, però sembla que ja està solucionat amb un millor aïllament del tercer carril.
wefer wrote:De tota manera, el sistema de tercer rail només l'utilitza al centre de la població. Així que s'allunya, puja el pantògraf i funciona amb cable aeri.
Lògic. Quan el sistema no és necessari, s'utilitza el cable aeri que, no ens enganyem, és més econòmic i fiable.
Salut!
Aaaaaaaarg!!!!
Posted: Friday 02/02/2007 23:15
by metring
Si el tramvia de la segona línia de Montpellier us semblava raret, espereu a veure com serà el de la tercera línia. Cliqueu a
befanaoviedo.com , i mireu les fotos de com quedarà
El que més m'encanta, són les barres recargolades, per a agafar-se
Posted: Saturday 03/02/2007 0:06
by aarongilp
Christian Lacroix ha fotut mà també als Citadis de Montpellier? A aquest home ara li ha donat pels trens. Primer van ser els TGV Lacroix (les reformes dels Réseau i dels Atlantique), després van ser els Corail Téoz (les reformes dels Corail de tota la vida), i ara són els tramvies de la tercera línia de Montpellier...
Posted: Saturday 03/02/2007 0:32
by metring
Us imagineu un metro de Barcelona de Vitorio & Luchino, o d'Ágata Ruíz de la Prada???? Si hi ha algún entusiasta del Photoshop, seria sensacional fer una possible creació d'aquests dissenyadors
Posted: Saturday 03/02/2007 9:06
by aim
Però si el seient del conductor és verd "fosforito" !! La veritat és que aquest interior multicolor fa una mica de mal a la vistsa, jo no se si podria aguantar un trajecte de més de 5 minuts allà dins
Re: Correcte...
Posted: Sunday 04/02/2007 16:34
by mikado
JaMiRo! wrote:Hola!
Correcte, perquè el tercer carril està seccionat i només hi passa electricitat quan el tramvia ho necessita.
Sense cap mena de dubte, un aplastant argument per aquells que diuen que el tramvia no pot accedir al centre històric d'una metròpoli.
Salut!
El sistema ideat i propietat d'ALSTOM es diu APS.
A veure si rebusco "en el baul de los recuerdos" i us posso unes seccions del carril i demés.
Posted: Sunday 04/02/2007 21:05
by wefer
Aquí us passo una foto de la via del tramvia-Märklin
de Bordeaux
Posted: Sunday 04/02/2007 21:26
by Jordilar
I ven descobert que está el 3r carril
Posted: Sunday 04/02/2007 22:10
by liniadelRipollés
Uisss...i mireu que no em deixin decorar un tren a
mi...manera.
metring wrote:Us imagineu un metro de Barcelona de Vitorio & Luchino, o d'Ágata Ruíz de la Prada???? Si hi ha algún entusiasta del Photoshop, seria sensacional fer una possible creació d'aquests dissenyadors