Taxis de protecció oficial
Posted: Sunday 31/12/2006 22:26
http://www.avui.cat/
------------------------------------------------
Taxis de protecció oficial!
Lluís-Anton Baulenas
Si el servei del taxi és públic, que facin com amb l'habitatge. No n'hi ha de protecció oficial? Doncs de taxis que també n'hi hagi. Que l'Ajuntament compri mil vehicles, convoqui oposicions a xofer de taxi municipal i els posi a rodar pels carrers. A més, podrien ser vehicles elèctrics o funcionant amb gas i tota la pesca. Tot això que guanyaríem. Fins i tot estaríem disposats a subvencionar una derrama del pressupost municipal per dur-ho a terme.
Això sí, que a ca la Vila no s'enceguin i facin com amb els morts, que morir-se amb l'Ajuntament era pitjor i més car. ¿Que els taxistes privats voldrien cobrar cent euros per anar de la plaça de Catalunya a la plaça de les Glòries a causa dels suplements de dia festiu + dia festiu especial + necesser de senyora de mides superiors a les mínimes + plus per no haver-los trucat per telèfon (cosa que impossibilita el suplement de trucada telefònica) + plus de manca de turistes a qui estafar al passeig de Sant Joan? Doncs que ho cobressin i qui ho volgués pagar que ho pagués. I darrere, el taxi municipal, que te'n cobraria vuit. A l'Ajuntament li sortiria molt més barat que tota aquesta problemàtica que té amb la prolongació de l'horari nocturn del metro. A què ve aquesta proposta? Doncs pel fet que, segons sembla, la nit de Nadal (cosa que, probablement, es repetirà avui perquè l'atzar del calendari ha volgut que fos considerada nit especial), els taxis van estar cobrant dos suplements acumulats, el de dia festiu i el de nit especial.
Tothom s'ha adonat que les marques, les empreses, les botigues, quan t'ofereixen descomptes especials, la majoria de les vegades s'afanyen a remarcar en grans lletres: OFERTA NO ACUMULABLE. Això, que ho teníem tan ben assimilat, en sentit contrari, no sembla pas que hagi estat entès pel col·lectiu de taxistes de Barcelona. Ells, esclar, no en tenen mai, d'ofertes, tenen suplements. I, esclar, els suplements no haurien de ser tampoc acumulables. Ni els taxistes ni l'OCU acaben de treure'n l'entrellat. Els uns diuen que la cosa era perfectament clara des de l'establiment de les noves tarifes a partir del quinze de desembre. Els altres diuen que d'acord, però que enlloc es deia que, al recàrrec de cap de setmana (que ja existia per festiu) s'hi sumaria el recàrrec per nit "especial" (enguany, per atzar, coincidien).
El millor de tot són les raons que des de l'IMET (Institut Metropolità del Taxi) es donen per justificar l'injustificable. La primera ja ens la coneixem: cal incentivar els taxistes perquè treballin. De l'altra raó n'hi ha per llogar-hi cadires: que els taxímetres estan programats així i "tècnicament" és impossible fer-ho d'una altra manera. A mà, per exemple. Sembla que, quan ho afirmen, se'ls escapi el riure. El que dèiem: qui sigui, la Generalitat o l'Ajuntament, però que hi intervinguin ràpidament. Volem taxis de protecció oficial!
------------------------------------------------
Taxis de protecció oficial!
Lluís-Anton Baulenas
Si el servei del taxi és públic, que facin com amb l'habitatge. No n'hi ha de protecció oficial? Doncs de taxis que també n'hi hagi. Que l'Ajuntament compri mil vehicles, convoqui oposicions a xofer de taxi municipal i els posi a rodar pels carrers. A més, podrien ser vehicles elèctrics o funcionant amb gas i tota la pesca. Tot això que guanyaríem. Fins i tot estaríem disposats a subvencionar una derrama del pressupost municipal per dur-ho a terme.
Això sí, que a ca la Vila no s'enceguin i facin com amb els morts, que morir-se amb l'Ajuntament era pitjor i més car. ¿Que els taxistes privats voldrien cobrar cent euros per anar de la plaça de Catalunya a la plaça de les Glòries a causa dels suplements de dia festiu + dia festiu especial + necesser de senyora de mides superiors a les mínimes + plus per no haver-los trucat per telèfon (cosa que impossibilita el suplement de trucada telefònica) + plus de manca de turistes a qui estafar al passeig de Sant Joan? Doncs que ho cobressin i qui ho volgués pagar que ho pagués. I darrere, el taxi municipal, que te'n cobraria vuit. A l'Ajuntament li sortiria molt més barat que tota aquesta problemàtica que té amb la prolongació de l'horari nocturn del metro. A què ve aquesta proposta? Doncs pel fet que, segons sembla, la nit de Nadal (cosa que, probablement, es repetirà avui perquè l'atzar del calendari ha volgut que fos considerada nit especial), els taxis van estar cobrant dos suplements acumulats, el de dia festiu i el de nit especial.
Tothom s'ha adonat que les marques, les empreses, les botigues, quan t'ofereixen descomptes especials, la majoria de les vegades s'afanyen a remarcar en grans lletres: OFERTA NO ACUMULABLE. Això, que ho teníem tan ben assimilat, en sentit contrari, no sembla pas que hagi estat entès pel col·lectiu de taxistes de Barcelona. Ells, esclar, no en tenen mai, d'ofertes, tenen suplements. I, esclar, els suplements no haurien de ser tampoc acumulables. Ni els taxistes ni l'OCU acaben de treure'n l'entrellat. Els uns diuen que la cosa era perfectament clara des de l'establiment de les noves tarifes a partir del quinze de desembre. Els altres diuen que d'acord, però que enlloc es deia que, al recàrrec de cap de setmana (que ja existia per festiu) s'hi sumaria el recàrrec per nit "especial" (enguany, per atzar, coincidien).
El millor de tot són les raons que des de l'IMET (Institut Metropolità del Taxi) es donen per justificar l'injustificable. La primera ja ens la coneixem: cal incentivar els taxistes perquè treballin. De l'altra raó n'hi ha per llogar-hi cadires: que els taxímetres estan programats així i "tècnicament" és impossible fer-ho d'una altra manera. A mà, per exemple. Sembla que, quan ho afirmen, se'ls escapi el riure. El que dèiem: qui sigui, la Generalitat o l'Ajuntament, però que hi intervinguin ràpidament. Volem taxis de protecció oficial!