Page 1 of 4
BLAU fins a Puigcerdà
Posted: Saturday 06/01/2007 13:13
by liniadelRipollés
el 20 de desembre de 2006 va entrar en servei el BLAU fins a Puigcerdà. De Puigcerdà a La Tor telefònic.
La Molina passa a ser comandada per Puigcerdà i Planoles per Ribes de Freser.
Posted: Saturday 06/01/2007 14:40
by Jordilar
Posted: Saturday 06/01/2007 17:16
by Jordi Freixas
I que es quedarà sense personal La Molina, o què?
Posted: Saturday 06/01/2007 21:47
by Ophani
Podria explicar algu que es el blau? Gracies
Posted: Saturday 06/01/2007 22:20
by Jordi Freixas
Bloqueo de Liberación Automático en Via Única.
Posted: Saturday 06/01/2007 23:14
by entfe001
Ophani wrote:Podria explicar algu que es el blau? Gracies
A les entrades de l'estació s'intal·len uns comptadors d'eixos. Aquests compten quants eixos han passat i envia aquest número al comptador de la següent estació. Fins que aquest segon comptador no detecti exactament el mateix nombre d'eixos que ha percebut el primer, el tram de via entre aquestes dues estacions no queda alliberat per permetre que hi circuli cap altre tren.
Això suposa que s'elimina la necessitat de verificació visual de l'arribada d'un tren per part del Cap d'Estació, condició requerida pel Blocatge Telefònic.
Posted: Saturday 06/01/2007 23:46
by David
Aixi doncs, es mantindrà personal de circulació a Ribes de Freser i Puigcerdà?
Per tant, en tota la línia només hi haurà personal a Vic, Ripoll, Ribes i Puigcerdà...M'equivoco?
Posted: Sunday 07/01/2007 0:59
by 594-001-0
David wrote:Aixi doncs, es mantindrà personal de circulació a Ribes de Freser i Puigcerdà?
Per tant, en tota la línia només hi haurà personal a Vic, Ripoll, Ribes i Puigcerdà...M'equivoco?
Y hasta me aterevería a decir que en Ripoll y en Ribes habrán ratos, o incluso días, en los que no haya personal. Por ejemplo, en la línea de Teruel desde que pusieron el BLAU hay algunos días en los que en la única estación que hay personal es en Segorbe, y encima es el personal de la cafetería que también vende billetes...
En Puigcerdà supongo que siempre habrá personal, al ser de transición. Y ahora una pregunta, ¿en el tramo desde Puigcerdà hasta La Tour se instalará el BLAU o se queda con el BT como está?
Posted: Sunday 07/01/2007 1:15
by josep_serre
No crec que sigui el cas ja que a Ripoll i a Ribes de Freser es fan creuaments i s'hi haurà de mantenir el personal metre no es pugui centralitzar el comandament de les instal·lacions.
Pel que fa a la venda de bitllets a les estacions actualment ho fa una empresa contractada per Renfe a les estacions de Ripoll i Torelló, desconec però la idea que té renfe pel que fa a les altres estacions i si alguna de les altres estacions tenen personal de Renfe.
Posted: Sunday 07/01/2007 13:13
by liniadelRipollés
Hi ha personal a Vic, Torelló, Ripoll, Ribes, Puigcerdà i Latour-de-Carol-Enveitg.
De moment el tram Puigcerdà-La Tor de Querol es queda amb telefònic.
594-001-0 wrote:David wrote:Aixi doncs, es mantindrà personal de circulació a Ribes de Freser i Puigcerdà?
Per tant, en tota la línia només hi haurà personal a Vic, Ripoll, Ribes i Puigcerdà...M'equivoco?
Y hasta me aterevería a decir que en Ripoll y en Ribes habrán ratos, o incluso días, en los que no haya personal. Por ejemplo, en la línea de Teruel desde que pusieron el BLAU hay algunos días en los que en la única estación que hay personal es en Segorbe, y encima es el personal de la cafetería que también vende billetes...
En Puigcerdà supongo que siempre habrá personal, al ser de transición. Y ahora una pregunta, ¿en el tramo desde Puigcerdà hasta La Tour se instalará el BLAU o se queda con el BT como está?
Posted: Sunday 07/01/2007 13:33
by Jordilar
Crec que hauria de haver personal de venta de Bitllets també a La Molina.
L'interventor s'estalviaria una bona feina...
Posted: Sunday 07/01/2007 14:47
by liniadelRipollés
Quan pugui, he d'anar a veure com dóna l'ordre de "Operaciones Terminadas" un agent d'acompanyament de Renfe-operadora que no acompanya el tren sinó que està a les andanes de Sant Pol i Canet segons interpreto.
Posted: Sunday 07/01/2007 15:19
by Jordilar
vols dir que hi ha una persona totalment aliena a Circualació ( i ,per tant, a Adif ) que és d' RO que esdedica a donar la OT als trens de Sant Pol i Canet?
Posted: Sunday 07/01/2007 15:27
by liniadelRipollés
Jordilar wrote:vols dir que hi ha una persona totalment aliena a Circualació ( i ,per tant, a Adif ) que és d' RO que esdedica a donar la OT als trens de Sant Pol i Canet?
Correcte.
És el que
interpreto del que he llegit. En vigor des del 20 de desembre de 2006. Se'm fa tant estrany que fins que no ho vegi, no ho creuré.
*"El personal de acompañamiento de cercanías estará situado en los andenes de las estaciones"
*Sant Pol i Canet
Posted: Sunday 07/01/2007 15:46
by George85
Aquesta persona hauria d'estat a totes les estacions de ferrocarril (metro inclòs) per avisar al maquinista de que tanqui portes i de dirli que ja pot reprendre la marxa. (tan bon punt circulació doni via lliure)
Però això és demanar massa no?
Posted: Sunday 07/01/2007 17:59
by Jordi Freixas
Doncs sí...
Posted: Sunday 07/01/2007 18:52
by Jordilar
A Sant Pol hi ha gestió integral, per tant no pot ser un factor de venta de bitllets. A Canet no se quin tipus de venta de bitllets hi ha, però si hagués factro de venta, posiblement seria ell el responsable de fer els OT.
Respecte el tema dels OT, segons el RGC és l'interventor qui fa us de la paleta per advertir al maquinista que ja pot marxar, tot i que a la realitat no es compleix gaire això ( només a les estacions en curva i poc més ). Per altra banda, a les estacions amb BA però amb personal i sense CTC és el factor qui dona el OT. A les estacions grans o que disposen de display lluminós com Sants o Paseig de Gràcia és des del CTC o el Comandament Local qui dóna la sortida.
Per tant, mirant el RGC, aquest tema hauría de recaure exclusivament a l'Interventor del Tren, que es personal de Renfe Operadora i els casos en que hi intervé Adif es una exepció que es fa abundantment.
Ara que hi penso, veurem algú subcontractat per RO per fer aquestes tasques
?
Posted: Sunday 07/01/2007 19:01
by entfe001
Jordilar wrote:Respecte el tema dels OT, segons el RGC és l'interventor qui fa us de la paleta per advertir al maquinista que ja pot marxar
En el cas de Canet i Sant Pol haig de dir que fa molt temps que no veig cap interventor a la línia C1 entre Mataró i Maçanet. Demà o demà passat m'hi fixaré, que hauré de baixar a Badalona (via Mataró,
of course )
Posted: Sunday 07/01/2007 22:00
by Jefe de C.T.C.
Las "Operaciones Terminadas" mai es poden donar des de el CTC ja que el Jefe de CTC no pot treure el cap per Sant Celoni per exemple..per veure si tothom ha pujat. El reglament literalment diu:
""Operaciones del tren.
1. En los casos de paradas comerciales de trenes de viajeros, en las que no se da la señal de marche el tren, el Maquinista antes de iniciar la marcha deberá comprobar que han terminado las operaciones del tren (bajada y subida de viajeros, carga y descarga, etc.) y cerrar las puertas.
2. Cuando el Maquinista no tenga visibilidad directa, ni los medios auxiliares necesarios (espejos, monitores de TV, etc.) para verificar la terminación de estas operaciones del tren, desde su puesto en la cabina de conducción, o no disponga de cierre automático de puertas, el Agente de acompañamiento o un Agente de movimiento, le comunicará el momento de la finalización ""
Així que están autoritzats a donar el OT: El mateix Maquinista que veu que ja ha acabat el moviment de passatgers al tren, o si no ho veu se les pot donar el Agente de Acompañamiento (interventor) o el Agente de Movimiento (factor de circulació).
Així doncs MAI personal subcontractat hauría de donar les OT.
Finalment per aclarir-si qui les ha de donar en cada estació el reglament especifica:
""En Consigna B se determinará en qué dependencias y qué agente comunicará al Maquinista la terminación de las operaciones del tren.""
La resta de l'article tracta de les archiconegudes formes de donar les OT paleta, indicador lluminós OT o verbalment...
Posted: Sunday 07/01/2007 22:18
by Jordilar
Cert. Feia temps que no em miraba el RGC
.
Es de suposar que a les estacions com Sants i Paseig de Gracia, l'Agent veu el tren a través de les càmeres que hi ha a l'estació.
Aleshores en el cas de Sant Pol i Canet les OT les faria el factor de venta de bitllets, si ha de ser de RO.
Salut,