Page 1 of 1

OBB

Posted: Saturday 06/01/2007 23:57
by David
En un futur no molt llunyà, tinc pensat anar a Viena. Algú ha viatjat amb els ferrocarrils austríacs ( OBB )? Què us va semblar? Em recomaneu alguna estació vienesa per anar a veure?

Merci!

Posted: Sunday 07/01/2007 13:21
by Guigui
Vaig viure a Viena del 1992 al 2000 i em sembla que des d'aleshores no han canviat massa les coses. En tot cas, no pas l'última vegada que hi vaig ser, fa dos anys.

D'estacions interessants des d'un punt de vista arquitectònic, en queden poques, ja que les han renovat completament. Les grans estacions (Westbahnhof, Südbahnhof, Franz-Josefs-Bahnhof, Wien Nord) són d'un estil molt impersonal dels anys 70. Pel que fa a material rodant, les més interessants són Westbahnhof (trens cap a Alemanya, Suïssa, França) i Südbahnhof, que té dues branques: Süd (Itàlia, Eslovènia, Croàcia) i Ost (Hongria, Txèquia, Polònia, Sèrbia).

En general, el servei de la ÖBB és bo, però tirant a car, i sembla que últimament abunden les queixes dels usuaris pel servei i la relació qualitat/preu. Ara, els Intercity circulen a intervals regulars d'una hora, la qual cosa et permet, per exemple, fer una escapada d'un dia a Salzburg (són tres hores escasses de trajecte).

Posted: Sunday 07/01/2007 13:45
by Guigui
Per cert, un bon mirador de trens és un pont que hi ha sortint del Westbahnhof. Si et trobes davant la façana principal de l'edifici de l'estació, a la plaça, agafa el carrer que surt a la dreta i segueix la platja de vies fins al pont. Caminant deuen ser uns 5-10 minuts, no sé si hi passa algún autobús. Com que a Viena, les estacions, en lloc d'estar soterrades, estan elevades, es troba tot a la vista i ben a la vista, amb trens aturats a l'estació, material rodant (cotxes, màquines, màquines de maniobres) estacionat fora, etc.

Viel Spaß! 8)

Posted: Monday 08/01/2007 15:28
by David
Ei! Moltíssimes gràcies per la informació! De ben segur que aniré a aquest pont que em comentes a veure si veig alguns trens...

Ja us explicaré la meva experiència!

Posted: Friday 12/01/2007 22:16
by David
He estat mirant per Internet i he vist que des de l'aeroport de Viena fins a la ciutat s'hi pot anar amb dos tipus de tren: el rodalies d'OBB i un tren anomenat Cat ( City Airport Train ).

Algú en coneix alguna cosa? He vist que el Cat és caríssim... Pot ser que sigui un operador privat? ( té web diferenciada i no para a cap estació entre l'Aeroport i Viena ).

Si hi heu anat, que em recomaneu ferroviariament parlant?

Merci per avançat!

Posted: Friday 12/01/2007 22:46
by davida
Jo he estat a Viena un parell de cops. L'any 2001 vaig utilitzar el tren de l'Aeroport al centre de la ciutat. En aquell moment la linia estava en proces de reforma. Estaven cambiant els enllaços amb el resta de linia de Viena, i si no recordo malament tenia una electrificació diferent. Estaven treballant per unificar-la amb al resta de linies.
Consultant la web del Wienerlinien he vist que a l'aeroport arriba el CAT i la S7.
Les linies Sx son linies suburbanes explotades per OBB mentre que les Ux per Wienerlinien.

Sobre Viena. Et recomano les linies del antic ferrocarril imperial reconvertit en Metro (U6 entre Westbanhoff i Spittelau que circula elevat sobre el carrer amb material que sembla mes un tranvia que un metro i quasi tota la U4 que circula semisoterrat en paral.lel al canal imperial)
Les linies U1 i U3 son de nova construcció.
La U2 en molt curiosa ja que es el resultat de convertir un premetro en metro convencional, les estacions estan molt juntes. La linia S45 en el seu tram oest tambe formaba part del ferrocarril imperial i es molt similar la U6.

Es curios la linea del Wiener Lokalbahnen. Es un tranvia que circula pel carrer, un tranvia soterrat o pre-metro i ferrocarril suburbà tot en un.

Et recomano que visitis la ciutat dalt d'un tranvia, tenen una xarxa molt tupida i et porten a tot arreu. Llastima que vas a l'hivern i no podras visitar el magnific museu del tranvia de viena

Fora de la zona metropolitana de Viena, nomes vaig utilitzar la OBB per anar a Brastislava (Eslovaquia) que esta a menys de 80km. Per anar vaig anar en un tren format per locomotora + cotxes convencionals de Austria, Hungria i Eslovaquia. Curiosament la estacio de les afores Brastislava es la primera estació de Eslovaquia i per tant estació frontererera. Aqui ens van cambiar de locomotora per arribar a una estació mes centrica. A la tornada vaig anar amb un automotor del que fan els serveis S-bahn. La linia Viena - Brastislava es podria considerar de rodalies internacionals.
Brastislava es una ciutat molt i molt barata i sobretot comparat amb Viena que es carissima.

Posted: Friday 12/01/2007 22:48
by Guigui
No he anat mai amb el Cat però n'he sentit a parlar i amics meus (no-frikis, això sí) l'han utilitzat. Diuen que és un atracament i que val més la pena utilitzar l'S-Bahn normal i corrent.

Dubto que sigui d'una empresa privada perquè Àustria és molt reticent a desfer monopolis de qualsevol tipus i sempre esperen fins a última hora abans Brusel·les no els piqui la cresta.

Posted: Friday 12/01/2007 22:53
by Guigui
davida wrote:Es curios la linea del Wiener Lokalbahnen. Es un tranvia que circula pel carrer, un tranvia soterrat o pre-metro i ferrocarril suburbà tot en un.
La Badner Bahn (així se la coneix popularment) és el que alguns il·luminats que han descobert la sopa d'all anomenarien "tren-tram".

En aquest fòrum en parlo aquí.