Page 1 of 1
Diferències entre trens de Mitja Distància
Posted: Wednesday 10/01/2007 23:39
by Túnels del Garraf
Hola!
Ja sé que no us agraden aquests fils de preguntes, però us volia preguntar un dubte que tinc.
Quina és la diferència entre Regional, Regional Exprés i Catalunya Exprés?
Es que avui he agafat uns quants horaris de Mitja Distància i la veritat és que la única línia on ho puc intuir és la de Girona, perquè a les altres no em quadra res.
Gràcies.
Posted: Wednesday 10/01/2007 23:58
by Jordilar
El regional es un tren de mitja distància que para a casi totes les estacions del recurregut. També fa algunes parades en el nucli de rodalies, però en aquest tram es semdirecte. En quan a categoria pel que he vist, es considera un tren de rodalies, però amb el trajecte més llar. Això indueix a que es posin moltes vegades a fer serveis, trens de rodalies amb els seients durs.
El regional exprés es un tren directe fent parades només a les poblacions mitjanament inportants. No fa cap parada en el núcli de rodalies, exepte llocs importants. Pel que fa a la comoditat, es considera un tren de mitja distància, i per tant, resulta més car de vitjar, tot i que la comoditat es molt major, doncs els trens que fan aquest serveis porten els seients tous preparats per llargs recorreguts.
La diferència entre Catalunya exprés ( CEX ) i Regional exprés (REX )es només la denominació del producte. A qui catalunaya encara persisteix aquesta denominació, però a altres llocs de espanya que també la tenien ( Castilla y León Exprés, Andalucia Exprés, Galicia exprés...) han desaparescut. Generalment els CEX fan trajectes només a dins de catalunya. Els que surten fora, aleshores son REX.
Salut,
Posted: Thursday 11/01/2007 9:28
by jordidr
La informacio que has donat es correcte excepte en uns petits casos en concrets (a Catalunya)
- Linia de Puigcerda: els trens que pujen fins a dalt de Puigcerda son com un mixte de 440 amb 447, o sigui tenen seients tous
- Linia de la Pobla: podriem dir que els automotors utilitzats podrien pertanyer perfectament a un servei de Regional Express, (no ho fan perque hom sap que son Diesel i que es una bestiesa gastar diesel per res), tot i aixo el servei es anomenat Regional
- Per últim coincideixo en que els Catalunya Express solen quedarse en l'ambit català pero també s'ha de dir que tambe n'arriben a Saragossa Delicies
Posted: Thursday 11/01/2007 9:30
by jordidr
me descuidat matitzar que normalment els que arriben a Saragossa Delicias son unitats 448 sense reformar, tot i que alguna 448R tambe cau a vegades
Posted: Thursday 11/01/2007 17:15
by entfe001
Realment l'únic lloc on la distinció entre serveis regionals i expressos és coherent és a la línia de Girona. A la de Tarragona hi ha trens regionals que fan menys parades que un Catalunya Exprés
A la pràctica, la diferència rau en el tipus de tren (els regionals pelats es fan amb 440 i 447) i el preu.
Per acabar-ho d'adobar, abans els trens que ara es qualifiquen com a "Regional" també es dividien en dos grups, "Delta" i "Regional". Els primers eren semidirectes dins el nucli de Rodalies i els segons feien més parades. En el cas de la línia de Vic la diferència era evident. A la línia de Girona el regional de quarts de nou del matí en sentit nord era l'únic amb nom "Regional" puix que a entre Granollers i Sant Celoni para a totes les estacions excepte Palautordera (la resta són directes). Aquesta diferència encara existeix però només es pot apreciar als horaris de Rodalies.
Per cert, els expressos Barcelona - Saragossa són Catalunya Exprés en territori català i Regional Exprés en territori aragonès.