Doncs si... i no... !!!
No crec que pugui aportar res rou, anem a pams:
Les escales que sortien del vestibul cap amunt (just des d'on esta presa la foto 1) eren amples, estaven situades a on ara hi han les guixetes just al darrere, no crec que es pugui veure res perque tot el volum de la construcció prefabricada de les guixetes ho tapa, si no recordo malament ocupava mes de la meitat de la pared i tenia el sostre amb algo de bóveda.
Aquest accés va estar obert fins no fa molt, be el temps passa rapid, pero jo diria que fins a la meitat del 80 encara hi era, llavors les guixetes estaven a on ara hi ha les maquines cancel.ladores, al mig, n'hi havia dues del tipus petit cuadrat (aquell que nomes hi cabia un/a venedora i gracies).
Jo hi habia passat infinitat de vegades, ara a on anaven? Uf!!!
Per mirar d'esbrinar-ho, anem imaginariament a la entrada del davant de la casa Batllo, baixem les escales, quan acaben encara hi ha un tros pla de passadis, a ma dreta trobem un petit passadis si girem a ma dreta trobem si encara hi es (fa molt que no paso) un petit bar, abans de arribar a aquest petit bar enfront crec que es a on anaven a parar les escales abans descrites. (no confondre aquest bar amb el que hi ha mes abaix i que fa cantonada), la veritat un dia hi anire expresament a veure si la memoria no m'ha traicionat, em sembla que a la part de dalt un cop clausurades les escales hi van posar una tenda
en tot aquell espai.
LES ESCALES MECANIQUES, Uf!! (un altre cop!!)
Jo soc conscient d'haver pujant per aquelles escales i es un dels meus primers records (suposo per la impresió), m'enrecordo que era molt llarga i s'enfilava molt vertical, pero clar aixo es el que em queda i es la impresió d'un nen de molta curta edat, ara a on anven Uf!!! (per tercer cop!!) prou en tenia de no quedar-m'he engaixat amb aquelles escales que es movien, la veritat no ho se.
El que dius BCn Termino es cert, per la distancia es imposible que anessin a parar al vestibul de les fotos, tenia que ser mes enlla, ja que acabaven tot just a sobre d'on hi ha el mur que suporta les vies RENFE.
Aixo ja son teories meves, potser anaven a parar al costat de la part superior d'aquest accés que te hi indicat, just quan les escales acabaven? si ens fixem a on debien ser les escales i on teoricament anaven les mecaniques es casi paral.lel i donat que eren tan sols de sortida anaven directes?
Un altre teoria podria ser que anessin al vestibul de guixetes de "L'apeadero", pero a llavors crec que l'espai fins a elles seria massa llarg horitzontalment parlant, encara que com el vestibul de "L'apeadero"ha canviat tant!!!
Suposso que tot aixo ja ho havies pensat, per aixo, no crec que hagi aportat molt, ja he dit que jo era molt petit i nomes tinc gravat haber pujat un cop per les escales mecaniques, el que indica que poc despres les debien treure, encara que no se la data exacte.
Sobre les escales (les de obra) clausurades suposo que encara hi deuen ser
no crec que omplissin tot allo.
Per santfeliuenc, si crec que s'ha de ser una mica friKI! o encantar-te molt el tema ja que es practicament imposible averiguar res i aixo motiva encara mes, pero sembla que es mes facil saber com vivien els romans fa 2.000 anys que com era una estació o linia de metro fa nomes 60 anys, potser si hagues estudiat Historia i amb un carnet d'historiador les coses serien mes facils pero els historiadors es preocupen poc per les coses "cotidianes", em passa el mateix amb la historia de la SEAT en el seus inicis i els models rars fabricats, es molt dificil saber coses, ve jo crec que mes d'un som historiadors amateurs pero amb molt entusiame!!!
I el mes bo es que de tant en quant descobrim coses, coses que per nosaltres provoquen molt entusiame pero que malauradament per la resta dels mortals no, i aixo em fa veure que si, que s'ha de ser friki o que som uns especimens diferents.
Contestant tambe a Serie-1000-Metro dir que la foto 1 sense cap mena de dubte jo tambe crec que es ARAGON i es compatible amb el que dius, a ARAGON es podien agafar encara les dues direccions o JAIME I o LICEO.
La foto 2 Doncs jo crec que per eliminació sols pot ser DIAGONAL, pero com que no ho vaig viure doncs no puc estar tan segur, a veure el que dius de RAMBLAS-PUERTO es l'indicacio descendent que hi havia a LESSEPS poc despres de inaugurar-se la linia, es a dir que tot el que baixaba ho debia indicar aixi, a la segona foto el terra es amb lloses hexagonals el que indica que la foto esta pressa molt poc temps despres de inaugurar-se la linia en canvi a la primera les lloses son cuadrades crec que la foto tot i ser molt antiga es posterior i ja indicaven el sentit descendent com LICEO-JAIME I.
Per eliminicio, LESSEPS no pot ser perque la estructura dels accesos no es aixi, FONTANA el mateix, ARAGON descartat perque crec que es la primera foto, CATALUÑA doncs em sembla que no hi habia acces nord, la segona foto crec que es un acces nord i a no ser que CATALUÑA tingues la entrada al reves, es a dir boca a mitja andana i el vestibul de la foto sobre les vies es dificil que a la dreta sigui RAMBLAS-PUERTO i a l'esquerra sigui LESSEPS, i em sembla que la sortida de CATALUÑA era mirant cap a les rambles, ens queda LICEO que evidentment l'acces no es aixi, del ramal CORREOS no pot ser perque no posaria RAMBLAS-PUERTO, doncs sols queda una estació sols amb acces nord i abans del ramal i aquesta es DIAGONAL, pero ja et dic que nomes per eliminació no perque ho conegues.
Tornant a la primera foto a veure si un dia puc fer una foto a aquest acces i comparar, encara que dsede el mateix lloc no es pot fer perque estan les guixetes i el tema Fotos-Metro....
Despres tambe es curiós el gravat que hi ha al fons, no sembla un anunci si no que sembla un gravat d'un balco artistic i un paisatge o algu aixi.
Espero no haber-vos cansat amb aquest petit "totxo".