Dues vistes de la Estacio de Catalunya, Andanes i antic Bar

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Dues vistes de la Estacio de Catalunya, Andanes i antic Bar

Post by faristol »

Image

Bonica imatge de la Estacio de Catalunya del Transversal y RENFE cap els anys 60, a dalt podeu veure un bar, com seria la vista a les vies i estacio desde aquest bar?

La solucio en la seguent foto:

Image

Com podeu veure abaix al fons es veu un metro, un 400? o un 200?

Sería magnífic que encara exixtis, sería el lloc ideal per fer una quedada i pendre algo mentre veiem metros, almenys queden les fotos per recordar o qui no ho ha viscut per saber com era.

A mi m'agradaba mes abans, encara que ho vaig viure molt poc i tinc records molt difusos.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Snif, snif, són tan maques aquestes fotos!!!! Què diferent era Catalunya en aquella època, amb el sostre tant alt que tenia, els aparadors de vidre per anunciar botigues, a les andanes, les botiguetes al nivell intermig...
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Post by aim »

Moltes gràcies per les fotos.

Això si que és un bar amb bones vistes :D
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Perquè van haver de remodelar la estació? si amb una mica de decoració quedava collonuda. Ovalació dels pilars, reforma del bar, noves finestres, etc. amb andanes modernistes... calía remodelar-ho?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Totalment d'acord. Segons la B.S. (Biblia salmeroniana :D ), l'any 83 van haver de reformar l'estació cuitacorrent, perquè estava feta amb uns materials tant cutres, que amenaçava ruina, i que caigués damunt els usuaris :o Però jo trobo que podien haver conservat l'estil de l'antiga.
També recordo que a on ara hi han les escales mecàniques i les rampes per baixar a les andanes, al cantó a on hi ha una botigueta de bolsos, havien les taquilles, al principi de l'escala.
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Post by BRILL 18 »

Petit comentari sobre la primera foto, crec amic faristol que la primera foto deu ser mes antiga, jo diria que dels anys 30, ja que tant el nom de l'estació com el poc que es veu del retol prohibint creuar las vias, estan en catala, i als anys 60 como que no podia ser.
La segona segurament si, per la serie del metro que es veu
Crec que no estic equivocat, si es aixi perdo
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

el tren que es veu des de la finestra es de la sèrie 200. Per cert, la segona imatge sembla d'una pelicula, es correcte?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Té tota la pinta, si, igual un dia d'aquests la veiem a Cine de Barrio xD
Per cert, Josep_Serre, no t'agrada a tú? :D
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Que maca que era llavors l'estació de Plaça Catalunya...

Almenys, si esperaves el tren, sembla que hi hagués més sensació d'amplitud, cosa que no passa ara amb el mur que hi ha entre metro i tren.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Lo del mur de separació entre metro i tren és una cosa que mai no he acabat d'entendre...el van fer per seguretat? per a que no es colessin d'un a l'altre? No em consta que al seu temps hi haguessin accidents de gent que volia atravessar la via del metro per anar més ràpid a la Renfe, si algú coneix casos...
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

metring wrote:Lo del mur de separació entre metro i tren és una cosa que mai no he acabat d'entendre...el van fer per seguretat? per a que no es colessin d'un a l'altre? No em consta que al seu temps hi haguessin accidents de gent que volia atravessar la via del metro per anar més ràpid a la Renfe, si algú coneix casos...
Imagino que deu estar relacionat amb el tema de les obres que es van fer als 80 per evitar que s'ensorrés l'estació. Potser aquest mur aguanta part del pes...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

També pot ser. Però les columnes eren més maques i majestuoses que aquest mur, el trobo francament lleig.
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Si el terrany es inestable o molt humid per ser proper a una riera, el més adequat son els murs mestres. Les columnes poden enfonsar-se, però amb els murs mestres, està més repartit el pes. La majoría de cases antigues de Cornellà Riera i Almeda es van fer amb murs mestres.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

També és cert. De tota manera, és una llàstima que no es mantingués d'alguna forma l'estètica de l'antiga estació, com moltes altres coses que no han mantingut :(
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Post by faristol »

Doncs potser si que te rao BRILL 18, encara que no se si l'estació tenia aquesta estructura en els anys 30, d'altre banda els cartells de la RENFE son en castellà.

Doncs si, la segona imatge es de la pel.licula: A Tiro Limpio Dirigida per
Francisco Perez Dolz en el any 1963.


L'Estació la van remodelar perque pel tipus de construcció i per la estructura, hi habia un seriós perill d'esfondrament , un perill no inmediat pero si important, hi habia unes pilastres al llarg de les andanes a ran de pared y el sostre hi habia vigues, l'espai interior era grandissim i el sostre altissim i com que per alla a sobre hi passa la Ronda amb tota la seva circulació en superficie, crec que no van voler correr riscos, si era gran que amb la remodelació van sortir dues plantes, aquesta remodelació va ser forÇA complicada, m'enrecordo del gran enrenou que va crear.

Sobre el dels murs, jo crec que a part de reforÇ de la estructura si que esta fet per seguretat, encara m'enrecordo veure gent saltant desde l'andana del metro, saltar el 3er Carril!! i obrir la porta contraria a l'andana a una "Suïssa"!!! m'enrecordo el famos cartell sobre el 3er Carril que deía "no pasar, peligro electrocución" o algo semblant.

Una imatge de un pilastre abans de entrar al bar d'abans desde un dels vestibuls.


Image
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Re: Dues vistes de la Estacio de Catalunya, Andanes i antic

Post by aarongilp »

faristol wrote:Image
Image
Ambdues preses em recorden molt a l'estació d'Oviedo (FEVE i RENFE). Hi ha una cafeteria al passadís que travessa l'estació i dins, una cafeteria. Impactant menjar un entrepà de truita de xoriço mentre un Civia procedent de San Juan de Nieva està entrant a l'estació :D:D
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: Dues vistes de la Estacio de Catalunya, Andanes i antic

Post by entfe001 »

aarongilp wrote:Hi ha una cafeteria al passadís que travessa l'estació i dins, una cafeteria.
A veure si ho endevino: a programació heu treballat amb contenidors que es poden contenir a si mateixos :)
Jordilar

Post by Jordilar »

Hola:

Si un es paseja per les andanes de renfe, vuerá que els murs de separació entre Adif/TMB estan compostes per parets i columnes. Les columnes aguanten el pis de dalt ( recordem que abans no hi era ) per tal de tenenir unes llums més estretes. Si ens fixem més veurem que als extrems d'aquest murs es pot intuir l'estructura que veieu a la foto, algo modificada, però es veu.

Si es va direcció Sants abans d'entrar a la bóbeda original del Transversal queda una espai visible des del vestíbul de tmb on si mirem al sostre veurem les vigues que aguanten el terra de la Plaça Catalunya. És curiós que hagin conservat les columnes de la priemra estació del transversal; casi 80 anys allà col·locades i totalment intactes. Podem troabr més estructures de la marteixa estació mirant a sobre de la via direcció Hospital de Bellbitje just on hi ha els canvis d'agulla TMB/Adif veurem unes reixes que a vegades hi ha la llum oberta. Allò és el que queda de les escales de també l'estació primitiva del Transversal.

Salut,
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Osti...això és el que passa quan un missatge es deixa a mitges i es continua després, que no saps què has posat abans. I a Programació no hem fet això perquè fa un mes quasi que no vaig a classe (nadal i examens :D).
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
vr
N6
N6
Posts: 220
Joined: Tuesday 30/05/2006 16:49

Post by vr »

Impressionant document. Felicitats, Faristol! Precisament aquest és el balcó que jo vaig comentar fà uns mesos des del que es podien veure les vies i que jo recordava de quan era petit.
´
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”