Page 1 of 2

Ferit un nen al ser atropellat per un tren FGC

Posted: Monday 15/01/2007 20:20
by abegot
Ferit un nen al ser atropellat per un tren a l'estació de Ferrocarrils d'Igualada

El Periodico Edició Vespertina
BARCELONA

Un nen d'uns 10 anys ha quedat ferit al ser atropellat per un tren a l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) d'Igualada, segons han explicat fonts dels Bombers de la Generalitat i de FGC.

El sinistre s'ha produït cap a les 14.50 hores. Cinc minuts després, el nen ja estava estabilitzat i a l'espera que un helicòpter medicalitzat el traslladés a un hospital de Barcelona. Al menor se li ha diagnosticat traumatisme sever i probablement se li amputarà el peu esquerre, segons un portaveu dels Bombers.

Des de FGC han explicat que el succés s'ha produït en un pas a nivell, quan el nen ha travessat amb les barreres baixades, si bé els tècnics són al lloc dels fets per confirmar les causes de l'accident. Els trens de FGC funcionen amb una mica de retard, però el servei està pràcticament normalitzat.

Posted: Monday 15/01/2007 20:23
by Ferrovi
Pobre noi, la resta de la seva vida caminant amb una pròtesis...
Ara, els nens de deu anys, ja son força crandets per entendre quan es pot passar i quan no un pas a nivell o de zaebra, i si no, es que els pares no l'han educat bé.
Igualada, capital de comarca, no té un hospital per a coses tan basiques com aquestes, o a barcelona està l'unic hospital de Catalunya?
Percert, si es a Igualada de FGC, aquest fil no hauría de anar a Area Barcelona????

Re: Ferit un nen al ser atropellat per un tren FGC

Posted: Tuesday 16/01/2007 11:21
by Ecomobisostrans
abegot wrote:Des de FGC han explicat que el succés s'ha produït en un pas a nivell, quan el nen ha travessat amb les barreres baixades, si bé els tècnics són al lloc dels fets per confirmar les causes de l'accident. Els trens de FGC funcionen amb una mica de retard, però el servei està pràcticament normalitzat.
Evidentment, aquest noi ha travessat quan no tocava, però això no treu que no hi tindria que haver passos a nivell. I si en algun lloc es molt complicat eliminar-lo doncs que es posin mampares que tapin totalment el pas a nivell, i quan s'obri per que passin vianants i cotxes que la mampara giri 90 graus per evitar que ningu es coli cap a la via.

Posted: Tuesday 16/01/2007 11:30
by orique
A aquest pas, abans de cordar-nos les sabates haurà de venir a casa un tècnic en prevenció de riscos, no sigui cas de que ens enganxem el dit amb els cordills i ens tallem la circulació sanguínia.... :x

Què?

Posted: Tuesday 16/01/2007 15:46
by JaMiRo!
Ecomobisostrans wrote:Evidentment, aquest noi ha travessat quan no tocava, però això no treu que no hi tindria que haver passos a nivell. I si en algun lloc es molt complicat eliminar-lo doncs que es posin mampares que tapin totalment el pas a nivell, i quan s'obri per que passin vianants i cotxes que la mampara giri 90 graus per evitar que ningu es coli cap a la via.
Mampares giratòries a un pas a nivell???

N'hauriem de posar també a la Gran Via, a Diagonal i a Aragó, no? :x :x :x

Posted: Tuesday 16/01/2007 16:03
by Ferrovi
Poca Broma, al Locomotion, de 1900 a 1920 els pasos a nivell estan fets en unes plaques que impedeixen el pas als vianants, i quan no vé el tren, giren i saturen el pas a la via del tren.

Re: Ferit un nen al ser atropellat per un tren FGC

Posted: Tuesday 16/01/2007 16:29
by megapauer
Ecomobisostrans wrote:Evidentment, aquest noi ha travessat quan no tocava, però això no treu que no hi tindria que haver passos a nivell.
Per què no hi ha d'haver passos a nivell?

Tant complicat és no creuar quan estan les barreres baixades i els senyals encesos? O es que l'ésser humà és tant subnormal com per no poder comprendre-ho? Perquè llavors jo què soc?

A mi de ben petit em van explicar perfectament com anaven els passos a nivell i SEMPRE ho he vigilat. A més, no crec que a Igualada circulin trens a 300 km/h com per no donar temps a reaccionar.

Posted: Tuesday 16/01/2007 16:31
by metring
En fi, sembla inevitable que les persones es saltin les normes, tot i que els hi vagi la vida, i ja poden tenir l'edat que sigui. No val la pena fer aquestes coses, per estalviar-se minuts ni segons :(

Posted: Tuesday 16/01/2007 16:58
by Mako448
I després sabeu que diu la gent,doncs diu perqué el tren no va soterrar :evil:
Doncs si les barreres estan tancades,s'espera a que passi el tren i punt,el que no pot ser és que algú li passi algo,i la gent li fot la culpa al tren,al conductor i a la infraestructura,i ja diu que vol soterrar.Per mi la culpa la té la persona que creua amb les barreres tancades.

Posted: Tuesday 16/01/2007 17:08
by faristol
Recordar que aquest pas a nivell esta a la sortida mateix de l'estació de igualada aixi que per alla els trens circulen bastant poc poc per aixo potser el pobre crio no li ha passat algo mes greu, una errada la podem tenir qualsevol, pero jo he vist autentiques imprudencies en passos a nivell i no son fruit d'errades hi ha gent molt imprudent.

Posted: Tuesday 16/01/2007 18:31
by entfe001
Em sorprèn que cap mitjà de comunicació o associació de veïns hagi demanat pena de presó al maquinista per atropellar premeditadament a un nen indefens :roll:

Per cert, que el govern francès deu ser el que menys vela per la seguretat de les persones als passos a nivell, perquè n'hi ha un bon fotimer! O potser és que a França la gent és civilitzada?

Posted: Tuesday 16/01/2007 19:07
by aarongilp
entfe001 wrote:Per cert, que el govern francès deu ser el que menys vela per la seguretat de les persones als passos a nivell, perquè n'hi ha un bon fotimer! O potser és que a França la gent és civilitzada?
A França inclus hi ha passos a nivell en línies de 200 km/h, si bé aquests estan en via d'extinció. Però la mentalitat d'aquest pais és que tot ferrocarril ha d'anar soterrat perquè hi ha perill de ser atropellat. Com si els cotxes no atropellessin a ningú...

Posted: Tuesday 16/01/2007 23:19
by Guigui
A Àustria, les barreres estan fetes de tal manera que es difícil, si no impossible, passar-les quan estan abaixades. De la pròpia barrera pengen unes barbes metàl·liques, unides per una làmina a l'extrem inferior, de manera que queden plegades amb la barrera aixecada. A més, aquesta cobreix tota l'amplada de la calçada que travessa les vies i la resta són reixes, de manera que qui vulgui saltar-se la barrera hauria de fer-ho d'una manera molt més aparatosa.

I mireu que les barreres les abaixen molt abans de que arribin als trens, de manera que hi ha hagut vegades on n'he vist passar tres seguits. La veritat és que cada cop que m'hi arribava resava perquè estigués abaixada.

Posted: Wednesday 17/01/2007 9:28
by orique
Aquí els passos a nivell tenen semibarreres (que no és el mateix que barreres). La idea és que si t'has quedat al mig del pas pel motiu que sigui (fallada del motor, se t'ha calat, no has tingut en compte que hi havia massa trànsit i t'has quedat al mig, etc) puguis sortir de la caixa de la via sense problemes, pel "sentit contrari".

Ara, això només va bé en països normals...

Posted: Wednesday 17/01/2007 11:58
by Platanito
Qualsevol intromissió d'un vehicle a una via o pas a nivel s'hauria de considerar delicte d'atemptat.

Pel que fa als arrollaments, els arrollats que sobrevisquin i els seus acompanyants que es demostr que també han invait la plataforma haurien de ser fortament sancionats i privats de tota pensió d'invalidesa a càrrec dels pressupostos públics.

Posted: Wednesday 17/01/2007 17:51
by Guigui
orique wrote:Aquí els passos a nivell tenen semibarreres (que no és el mateix que barreres). La idea és que si t'has quedat al mig del pas pel motiu que sigui (fallada del motor, se t'ha calat, no has tingut en compte que hi havia massa trànsit i t'has quedat al mig, etc) puguis sortir de la caixa de la via sense problemes, pel "sentit contrari".

Ara, això només va bé en països normals...
Les semibarreres han demostrat causar més morts i ferits per imprudència que no salvar vides per emergències. I sigui com sigui, la ferralla està assegurada en cas de que un vehicle es quedi aturat en un pas a nivell. Això sí, es podria crear un sistema a l'estil d'una trapa que només s'obri de la zona de vies cap enfora perquè la gent que s'hagi quedat clavada al mig pugui sortir-ne. (Bé, dic jo que podria fer-se...)

Posted: Wednesday 17/01/2007 18:01
by Mortadel·lo
és tan simple com deixar un espai on hi capiga un cotxe entre la barrera i les vies...

Re

Posted: Wednesday 17/01/2007 19:39
by Santfeliuenc
Hola,

No estoy para nada de acuerdo con todos aquellos que estais diciendo y afirmando que aquel que invada una vía que lo castren, que la culpa es del crío, que lo que hay que hacer es meter al niño en la cárcel a cadena perpetua y barbaridades y exageraciones de esa índole.

A ver, los accidentes son los accidentes y un crío pequeño es un crío pequeño. Igual la madre le ha estado diciendo toda la vida que vaya con cuidado, que no se arrime a las vías, que cuidado que por allí pasa el tren y el niño, que para eso es un niño, se distrae en un momento dado con alguna tontería o va pensando en cosas de críos y soñando despierto y en un despiste mete el pie donde no le llaman y ocurre un accidente que por fortuna para él, en lugar de costarle la vida, pues ha quedado en lo que ha quedado y si se queda sin pie pero conserva el pellejo, pues fijáos lo que aún le queda por delante a esa persona para vivir plenamente.

Los accidentes ocurren, son accidentes y nada más. No podemos hacer más que tratar de prevenirlos, colocar pasos elevados, pasos inferiores, algún tipo de protección, no sé, llamémoslas mamparas (no en todas partes, sino donde correspondan), etc.

Pero pedir las exageradas y desproporcionadas medidas que estoy leyendo no es más que mearse fuera del tiesto, ni más ni menos. A un tren no se le agravia y un tren no se deteriora o se rompe por atropellar a una persona, cuya vida ha de ser lo primordial y debe estar antes que nada. Lo primero ha de ser el mirar por la vida de las personas, hayan mirado o no antes de pasar, porque ninguno de nosotros estamos libres de pasar en algún momento de nuestra vida por un episodio como este.

Cualquiera de los que ahora está pidiendo las barbaridades que estoy leyendo aquí, seguro que alguna vez en su vida ha pasado por donde no debía, ha cruzado alguna vez en rojo y más veces que lo hará. Y no por ello se le tiene que meter en la cárcel a cadena perpetua. NO es comparable, el castigo infligido sería mil veces superior al supuesto delito cometido y además estaría desproporcionado.

Los accidentes son eso, accidentes, y ha de mirarse qué medidas poner para que no ocurran, ¿en Igualada hay pasos inferiores para evitar las vías? ¿hay pasos elevados? ¿hay ascensor? ¿hay escaleras mecánicas? ¿hay que ir al fondo de la estación para cambiar de vía? ¿están las vías separadas por algún tipo de obstáculo que impida que la gente lo salte o atraviese o se permite cruzar las vías para pasar de un lado al otro? eso es lo primero que habría que mirar y corregir si es preciso. ¿Alguien ha hecho una evaluación de riesgos y se ha estudiado un plan adecuado para esa estación proponiendo medidas correctivas?

Saludos,
Sergio

Posted: Wednesday 17/01/2007 20:02
by orique
Yo creo que cruzar conscientemente un paso a nivel con las barreras bajadas sí que es grave y debería penarse.

No digo que el niño haya cruzado de esa manera porque simplemente, no estuve allí. Pero 10 años - o alrededor, como se cita - ya es una edad para ir con un mínimo de vigilancia al andar por la calle.

no

Posted: Wednesday 17/01/2007 20:57
by Santfeliuenc
Hola,

Pues yo creo que no teneis razón. ¿Y qué hay que hacer? ¿lo matamos por no haber mirado? ¿le decimos "jódete, ya verás como a partir de ahora no lo haces más"? no es serio, un crío de 10 años es un crío, hasta hay personas que se dicen adultas que con más edad siguen siendo unos críos, como para ponerse a juzgar ahora aun niño de 10 años. Para mi es un mero accidente. Punto. Eso no solamente le puede pasar a un niño sino a cualquiera, tú y yo incluidos. Sabemos que no se pueden hacer según qué cosas, pero a veces las hacemos y por eso ocurren los accidentes.

La respuesta de cualquier persona adulta no puede ni muchísimo menos, bajo mi modo de verlo, el justificar el tema diciendo que ya es mayorcito para saber dónde se metía dando a entende que "él se lo ha buscado y que se joda". No señor, para mi no es así. Para otros igual sí, pero para mi ¿qué quereis que os diga? pues no. Es evitable, no debería de haberlo hecho, hay que ir con más cuidado, hay que mirar... sí, vale, pero ese día, en ese momento y a esa hora cruzó y pasó eso, un accidente, y una persona adulta no puede escudarse diciendo que "la próxima vez ya verás cómo te estás quietecito" o pensando "que se joda" y alegrándose por ello o pidiendo penas de cárcel por lo que es un mero y simple accidente desafortunado que le puede pasar a cualquiera.

Y el colectivo de niños y personas mayores, por sus características propias, pues es más sensible a este tipo de cosas. Lo que hay que hacer es tratar de mejorar el entorno todo lo posible para ofrecer alternativas que eviten que ocurra esto, por cierto y para quien conozca Igualada-FGC, ¿cómo es esa estación? ¿existen las medidas por las que pregunto antes?

Saludos,
Sergio